بازدید 9631

تحرک جدید کردها برای تشکیل دولت عراق

اختلافات و رکود میان دو حزب اصلی کرد درحال از بین رفتن است و اختلاف بر سر ریاست جمهوری مانعی در مقابل پارلمان نیست و همبستگی کاملی میان دو طرف وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۲۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷ 19 June 2022


به گزارش تابناک به نقل از فرات نیوز، عضو حزب دموکراتیک کردستان عراق از تحرک کردها با ریاست وزیر خارجه عراق برای تشکیل دولت خبر داد.

 شیرزاد قاسم، عضو حزب دموکراتیک کردستان عراق گفت: اخیرا هیئتی برای مذاکره با تمام فراکسیون‌ها تشکیل شده است و منتظر نقشه راه جدید پارلمان برای تعامل با واقعیت جدید هستیم. ما آماده مذاکره هستیم. این کمیته با ریاست فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق و عضویت ریکان و شاخوان عبدالله آماده مذاکره با بغداد است.

وی افزود: موضع ما واضح و صریح است و مذاکرات در بغداد با احزابی است که نمی‌توانند به اربیل بیایند اما هیئت مذاکره کننده اصلی با ریاست مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکراتیک کردستان است.

قاسم گفت: جبهه نجات وطن همچنان پابرجا است و به یک جبهه سیاسی خارج از پارلمان تبدیل شده است. این به این معناست که دیگر اثری در داخل پارلمان ندارد اما تشکیلات دیگری براساس نقشه راه سیاسی جدید وجود خواهد داشت. هیچ دولتی بدون راضی کردن فراکسیون سیاسی که در انتخابات بالاترین رأی را آورده نمی‌تواند ادامه داشته باشد. مکالمات تلفنی روزانه میان رهبران ائتلاف سه جانبه و عقب نشینی فراکسیون صدر غافلگیرکننده نبود بلکه نتیجه بن بست سیاسی است.

وی گفت: اختلافات و رکود میان دو حزب اصلی کرد درحال از بین رفتن است و اختلاف بر سر ریاست جمهوری مانعی در مقابل پارلمان نیست و همبستگی کاملی میان دو طرف وجود دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار