بازدید 51896
ادعای خبرگزاری دولتی؛

علی کریمی برای همیشه از ایران مهاجرت کرد

امروز علی کریمی یک استوری در صفحه اینستاگرام خود که مهاجرت از ایران را تایید می‌کرد، منتشر نمود که بلافاصله آن را حذف کرده است.
کد خبر: ۱۱۲۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶ 19 June 2022

خبرگزاری دولتی برنا، وابسته به وزارت ورزش و جوانان روز یکشنبه ۲۹ خرداد (۱۹ ژوئن) گزارش داد که علی کریمی، ستاره پیشین تیم ملی فوتبال ایران در پی دریافت اجازه اقامت دائمی در دوبی ایران را برای همیشه ترک کرده است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ بنا بر گزارش این خبرگزاری کریمی با دریافت ویزای دائمی به همراه خانواده خود به دوبی مهاجرت کرده است.

در همین رابطه امروز علی کریمی یک استوری در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد که بلافاصله آن را حذف کرده است.

علی کریمی برای همیشه از ایران مهاجرت کرد

اما برنا در گزارش خود نوشته: «شماره ۸ فراموش‌نشدنی تیم ملی فوتبال ایران و تیم پرسپولیس با انتشار یک استوری همه طرفدارانش را نگران کرد، اما این استوری زود پاک شد.» کریمی در این استوری از هوادارانش خداحفظی کرده بود که این ماجرا به نوشته برنا مربوط به مهاجرت او می‌شد.

بحث مهاجرت علی کریمی از ایران از مدت‌ها پیش مطرح بود. تلاش ناموفق او برای تغییر و تحول در سیاست‌گذاری و روند فوتبال ایران در این تصمیم احتمالا نقش مهمی داشته است.
کریمی در پی اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران توسط فیفا، در طی ماه ۱۳۹۹ برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام و مهدی مهدوی‌کیا، یکی دیگر از چهره‌های محبوب فوتبال ایران را به عنوان نایب‌رئیس اول خود معرفی کرد.
کریمی و مهدوی‌کیا با انتشار بیانیه‌ای مشترک، برنامه خود برای تصدی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال را بر پایه فوتبال پاک و مبارزه علیه فساد فوتبالی اعلام کرده بودند.
گسترش فوتبال از سطوح پایه تا رده‌های بالا، توجه عمیق و ریشه‌ای به مسایل فوتبال بانوان، مصونیت و استقلال بیشتر برای داوران، استفاده از افراد متخصص در حوزه‌های اقتصادی، حقوقی، امور مربوط به داوری و مسایل بین‌المللی و شفافیت تمامی کارهای انجام‌شده در فدراسیون، از جمله مهمترین نکات منظور‌شده در این بیانیه بود.
در انتخابات مزبور که در اسفند ماه ۱۳۹۹ انجام گرفت، سرانجام شهاب‌الدین عزیزی خادم به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایران برگزیده شد. کریمی با کسب فقط ۹ رای در دور نخست انتخابات حذف شد.
علی کریمی در واکنش به کسب ۹ رای در انتخابات فدراسیون فوتبال گفته بود: «۹ نفر در این مجمع بودند که دوست داشتند فوتبال تغییر اساسی کند. از آن ۹ نفر تشکر می‌کنم. امیدوارم رئیس بعدی، این دوستان را اذیت نکند و رویه حرفه‌ای دنبال شود.»
او این انتخابات را "مهندسی‌شده" خوانده و تصریح کرده بود: «از اول می‌دانستم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و فقط برای این حضور پیدا کردم که ‌فردا نگویند شرایط مهیا شد که فوتبالی‌ها بیایند اما کسی نیامد. من برای اینکه بهانه دست کسی نباشد این کار را کردم.»
علی کریمی در پی این ماجرا در آن زمان مهاجرت خود از ایران را به عنوان یک گزینه جدی مطرح کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل