بازدید 4768

یک وزنه‌بردار و یک دختر ملی‌پوش دوپینگی درآمدند؛ ۳سال محرومیت قطعی

کد خبر: ۱۱۲۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳ 18 June 2022

یک وزنه بردار و یکی از ملی پوشان کوراش ایران به دلیل استفاده از ماده ممنوعه دوپینگ به ۳ سال محرومیت از فعالیت در تمام حوزه‌های ورزشی محکوم شدند.

به گزارش ایسنا، محمد هادی پورحسینی از رشته وزنه برداری و صدف بیرانوند از تیم ملی کوراش به سه سال محرومیت از فعالیت در تمام حوزه های ورزشی محکوم شدند.

ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) "محمد هادی پورحسینی" ورزشکار رشته وزنه برداری را به دلیل استفاده از ماده ممنوعه گروه S1 (آندروستان دیول) از تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۷ تا ۱۴۰۴/۰۲/۱۶ و "صدف بیرانوند" ورزشکار رشته کوراش را به دلیل استفاده از ماده ممنوعه گروه S1 (نورآندروسترون) از تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۸ تا ۱۴۰۴/۰۳/۰۷، محکوم کرد.

بر اساس بند ۱۰.۸.۱ مجموعه قوانین ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران در صورتی که ورزشکار یا شخص دیگر، پس از ابلاغ ارتکاب تخلف از قوانین مبارزه با دوپینگ توسط ایران نادو که می تواند باعث محرومیت ۴ ساله یا بیشتر شود، در مدت کمتر از ۲۰ روز از دریافت ابلاغیه، تخلف را بپذیرد و دوره قطعی محرومیت را قبول کند، می تواند از یک سال کاهش دوره محرومیت تعیین شده از سوی ایران نادو بهره مند شود بنابراین با توجه به پذیرش تخلف توسط ورزشکاران مربوطه و همکاری با ایران نادو احکام صادره برای آنان از ۴ سال به ۳ سال تقلیل پیدا کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل