بازدید 4426

سازمان ملل: خشکسالی ویرانگر و تاریخی در شاخ آفریقا

سازمان ملل اعلام کرد: شاخ آفریقا همچنان با خشکسالی ویرانگر و تاریخی مواجه است و اگر به سرعت عمل نکنیم، با احتمال قوی مرگ انسان ها مواجه خواهیم بود.
کد خبر: ۱۱۲۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۵ 18 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد بیش از ۱۸.۴ میلیون نفر در اتیوپی، کنیا و سومالی با ناامنی شدید غذایی روبرو هستند.

وی تصریح کرد: خطر قحطی در سومالی در حال افزایش است و بیش از ۲۰۰ هزار نفر در حال حاضر با گرسنگی شدید روبرو هستند.

معاون سخنگوی سازمان ملل اضافه کرد: بیش از ۱۲ میلیون نفر نمی‌توانند به آب سالم کافی دسترسی داشته باشند. زنان و کودکان برای آوردن آب باید مسیر طولانی طی کنند و در این مسیر در معرض خطر تشنگی و همچنین خشونت فیزیکی و جنسی قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه خانواده ها نیز با خطرات بیماری مواجه هستند، افزود: بیش از یک میلیون نفر مجبور به ترک خانه های خود برای جستجوی غذا، آب و مرتع شده اند و بسیاری از خانواده ها از هم جدا شده اند.

به گزارش ایرنا، در آفریقا ده ها میلیون نفر از مردم تاکنون به دلیل کووید-۱۹، درگیری های مسلحانه، شوک های ناشی از تغییرات آب و هوایی و مشکلات اقتصادی گرفتار فقر شدید شده اند.

گزارش شبکه جهانی مقابله با بحران های غذایی که سازمان ملل و اتحادیه اروپا در ماه جاری منتشر کردند، نشان می دهد که سال گذشته کشورهای زیر صحرا، تقریبا دو سوم از جمعیت ۱۹۳ میلیون نفری افرادی را که در ناامنی شدید غذایی بسر می برند، تشکیل می دادند.

اقتصاد زیمباوه که روزگاری جزو کشورهای مرفه بود به تازگی تحت تاثیر خشکسالی و طوفان، قطع برق، کمبود ارز خارجی و تورم بی‌سابقه قرار گرفته است.

برنامه جهانی غذا (WFP) برآورده کرده که حدود ۵ میلیون و سیصد هزار نفر از زیمباوه ای ها که حدود یک سوم از جمعیت این کشور را تشکیل می دهد در وضعیت ناامنی غذایی قرار دارند.

با افزایش شدید قیمت کود به دلیل اختلال در صادرات از روسیه، بسیاری از کشاورزان زیمبابوه برای تهیه آن با مشکل مواجه هستند، زیرا هوای خشک بر عملکرد محصولات در بخش‌هایی از این کشور تأثیر می‌گذارد.

در اتیوپی، جنگ داخلی در این کشورها تا همین حالا هم صدها هزار نفر از مردم را در شرایط قحطی قرار داده است. در سودان جنوبی میلیون ها نفر دیگر در معرض خطر قرار دارند. جنگ در این کشور در سال ۲۰۲۰ تمام شد اما خرابی های گسترده ای را بر جای گذاشت و وخیم ترین سیل ها در طول نسل های گذشته به ویرانی در این کشور دامن زد.

بحران غذا در غرب آفریقا رکورد زده است. شورشیان میلیون ها نفر را در بورکینافاسو، مالی، نیجر و نیجریه آوراه کرده اند. این منطقه همچنین شاهد وخیم ترین سیل و خشکسالی در نتیجه گرم شدن جهانی زمین بوده است.

بحران اوکراین اکنون تصویر تیره تری را برای این قاره رقم می زند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی