بازدید 29172
وزیر اقتصاد در جمع جوانان و نخبگان اصفهانی:

بنای دولت آقای رئیسی کنده شدن از شرایط اقتصادی گذشته است/ افزایش قیمت‌های یکی دو ماه اخیر معلول چندین متغیر است/ انتظار داریم در ماه‌های آینده تورم کاهش یابد

سید احسان خاندوزی گفت: گفتمان دولت آیت الله رئیسی به گونه ای است که با گفتمان دولت های قبلی فرق دارد و این دولت به دنبال حذف نگاه های منفعت طلبانه یا شبکه ای کسانی است که نفعشان در اقتصاد، همان وضعیت بیمار گونه اقتصاد در دوره های قبلی است.
کد خبر: ۱۱۲۴۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶ 17 June 2022

بنای دولت آقای رئیسی کنده شدن از شرایط اقتصادی گذشته است/ افزایش قیمت های یکی دو ماه اخیر در اقتصاد ایران معلول دست به دست دادن چندین متغیر است/ انتظار داریم در ماه‌های آینده تورم کاهش یابد

وزیر اقتصاد گفت: بنای دولت آقای رئیسی کنده شدن از شرایط اقتصادی گذشته است و از همین رو اگر می خواستیم نشان دهیم که می توانیم از آن وضعیت سابق بیمار گونه اقتصاد خارج شویم  مستلزم تغییری در اقتصاد بودیم.
 
به گزارش تابناک اقتصادی؛ سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی  و نماینده رئیس جمهور در بیست و پنجمین سفر استانی،  در جمع جوانان و نخبگان اصفهانی، با تاکید بر اینکه  یک گره مشترک در اذهان نسل های  جدید  انقلاب در رابطه با  وضعیت فعلی  اقتصادی وجود دارد گفت: برای روشن شدن موضوع  باید بگویم  تا شما جوانان بدانید که در سال ۱۴۰۰ ما در نقطه ای  بدون چشم انداز نسبت به وضعیت اقتصادی و آتی کشور قرار داشتیم و دولت جدید در حالی کار خود را آغاز کرد که تقریباً کشور در شرایطی بود که  تورم و رکود اقتصادی بالا و رشد اقتصادی پایین و اشتغال اندک و فاصله شکاف درآمدی بالا، مشکلات را دو چندان کرده بود و در واقع از سال ۱۳۹۲ که رهبر معظم انقلاب موضوع اقتصاد مقاومتی را عنوان کرده بودند  تا سال گذشته مشخص شد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به خوبی اجرا نشده و  اثری نداشته است .
 
وی گفت: بسیاری از صاحبنظران عنوان می‌کردند که سفره کشور نباید به ارز  وابسته باشد و  کسی که غذای مردم را تولید می‌کند باید یارانه بگیرد و نه اینکه یارانه را کسی دریافت کند که غذای مردم را وارد می کند و ما هم بر همین باور هستیم . 
 
خاندوزی اظهار داشت؛ گفتمان دولت آیت الله رئیسی به گونه ای است که با گفتمان دولت های قبلی فرق دارد و این دولت به دنبال حذف نگاه های منفعت طلبانه یا شبکه ای کسانی است که نفعشان در اقتصاد، همان وضعیت بیمار گونه اقتصاد در دوره های قبلی است.
 
وی متذکر شد: بنای دولت آقای رئیسی  کنده شدن از شرایط اقتصادی گذشته است و از همین رو اگر می خواستیم نشان دهیم که می توانیم از آن وضعیت سابق بیمار گونه اقتصاد خارج شویم مستلزم تغییری در اقتصاد بودیم.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی خطاب به جوانان گفت: این تصویر انقلابی را از دست ندهید و  بدانید و  پیشنهاد می دهم به شما که اگر می خواهید فلان وزیر و وکیل را نقد کنید و اگر می خواهید تجمع کنید و بیانیه بنویسد چارچوب کلی را از دست ندهید و  با آگاهی کامل از وضعیت اقتصادی و اهداف  پیش رو تصمیم بگیرید، البته قرار نیست به سمت بی تفاوتی و توجیه  وضعیت موجود پیش برویم، لذا  همه تلاش ما این است که طی چند ماه آینده اوضاع اقتصادی کشور سامان گرفته و قیمت ها متعادل شود.
 
خاندوزی همچنین در این جلسه به سؤالات جوانان و نخبگان اصفهانی پاسخ داد؛
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر جراحی اقتصادی در حوزه بانک‌ها در دولت آقای رئیسی تصریح کرد: در رابطه با اصلاح فرایند بانک‌ها یا همان  جراحی بانک ها به صورت جز به جز  در حال پیگیری هستیم و از رابطه دولت با بانک ها این کار را شروع کردیم، البته رابطه بانکها با بانک مرکزی نیز در حال پیگیری است و انصافاً تمام فعالیت چند ماه گذشته در این رابطه، در ۴ سال فعالیت یک دولت نیز انجام نمی گرفت.
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص دیپلماسی اقتصادی گفت: وزارت خارجه و سازمان توسعه تجارت قلب تپنده این اتفاق هستند اما ما پیگیر فعالیت‌شان هستیم و نقش تیم دیپلماسی اقتصادی در  افزایش صادرات ارزیابی می شود.
 
دکتر خاندوزی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان دولت گفت این موضوع صحیح نیست و برخی از کارکنان دولت ۲۰ درصد افزایش حقوق داشتند و برخی  که درآمد بالایی داشتند کمتر از ۱۰ درصد به حقوق آنها اضافه شده است.
 
وی در پایان نیز خاطر نشان کرد: بنای ما در وزارت اقتصاد این است که از نقد صاحب نظران بیم نداشته باشیم و می‌دانیم که نخبگان و  خیرخواهان و جوانان انقلابی در  کنارمان هستند.
 
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین پیش از این در شهرستان های خوانسار و گلپایگان با تاکید بر اینکه امیدواریم ثمره این رفت و آمدها و سفرهای استانی باز شدن گره و رفع مشکلات باشد تصریح کرد: تاکید رئیس جمهور در سفرهای استانی نیز رفع مشکلات است تا این سفرها از  تشریفاتی و بریدن روبان ها و تهیه اخبار و گزارش ها خارج شده و با هدف گشایش کار باشد. 
 
وی افزود: در سفرهای استانی وزرا به عنوان نماینده دولت در شهرستانها حضور پیدا می‌کنند و باید بیشتر، چالش های مهم شهرستان ها  شناسایی شود تا بودجه ها و همچنین اعتبارات بانکی با اولویت تخصیص یابد.
 

تابستان 1400 تورم بسیار بالایی را تجربه کردیم

 
وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: به جهت شرایط عمومی، اقتصاد ایران در تابستان سال گذشته، یک نرخ بسیار بالایی از تورم را تجربه کرد و تلاش ما این بود که در شش ماهه  اول، ایجاد ثبات در اقتصاد و مهار تورم تا پایان اسفند ماه سال گذشته را شاهد باشیم  که به حمدالله در کاهش تورم نقطه به نقطه کشور  در حال حرکت هستیم.
 
وی در ادامه با اشاره به فشار های تحمیلی بر اقتصاد ایران، خاطر نشان کرد: مسائلی که اخیراً در حوزه نوسانات بازارهای بین المللی و به ویژه جنگ در حوزه اوراسیا رخ داده، نه تنها تلاطم قیمتی در کشورهای دنیا به وجود آورده بلکه سهمیه‌بندی در دریافت بسیاری از کالاهای اساسی در منطقه را رقم زده و از طرفی  باعث  فشار تورمی نیز شده است.
 

افزایش قیمت های یکی دو ماه اخیر در اقتصاد ایران معلول دست به دست دادن چندین متغیر است

 
خاندوزی افزود؛ در حقیقت  اگر در یکی دو ماه اخیر شاهد افزایش قیمت در اقتصاد ایران هستیم معلول دست به دست دادن چندین متغیری است که به وجود آمده و بسیاری از کشورهای منطقه نیز اساساً سیاست‌های تعرفه‌ای خود را و سیاست‌های تجاری خود را  به یکباره تغییر دادند تا بتوانند تامین کالای خود را از کشورهای همسایه انجام دهند و این شرایط مشکلات اقتصادی زیادی را برای کشور ما به همراه داشته است .
 

انتظار داریم در ماه‌های آینده تورم کاهش یابد

 
وی خطاب به مدیران شهرستان گلپایگان گفت: در طبقه مدیران میانی کشور باید همدلی و هم افزایی را بیشتر  ایجاد کنیم چرا که تشدید افزایش قیمت ها در خارج از کشور باعث مشکلات زیادی شده و باید مدیران با نظارت بر بازار ها و از طرفی اجرای  سیاست های حمایتی در مجموع، کمک کنند که جامعه با صبر و تاب آوری بالاتری این شرایط را پشت سر بگذارد و انشاالله برای ماه های آینده شاهد کاهش سطح تورم و فشار اقتصادی بر جامعه باشیم. وی تأکید کرد: در واقع این اقدامات و مجموعه تلاش شما در جهت تولید و ایجاد اشتغال و بالا بردن سطح درآمد خانوار ها در رفع هر چه سریعتر این مشکلات دخیل است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۷۳
انتشار یافته: ۷۹
بنای همه دولت های چند دهه اخیر گویا همه خیر بوده ولی چرا نتیجه اش معکوس شده همیشه ؟؟ تورم 3 رقمی چیزی نیست که مردم توان تحملش داشته باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
بنای اقتصادی این دولت پدر همه را در آوردن و کشتن حداقل نیمی از جمعیت ایران بر اثر گرسنگی و فقر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
آنکه تخصص ندارد و کاری را می پذیرد بی تقواست.شهید چمران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
ای بی سواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
بنای رئیسی ومجلس کندن پوست ملت ایران هست
ناشناس
| Canada |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
کاش وزیران محترم دولت انقلابی به جای حرف و شعار قدر هم عمل می کردند. بنده خدا آقای روحانی داشت مملکت رو درست می کرد اینقدر سنگ اندازی کردندکه نشد. مادامی که به جای تخصص تنها معیار انتخاب ها در ش ن تعهد خالی است خیلی نمیشه دل به آینده بست.
حتی کلمه‌ای در مورد برنامه‌ای که دارن صحبت نکرده و فقط تکرار مکررات و کلی گویی بی فایده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
توهمات عبدالملکی را تکرار می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
برنامه کاملا مشخص است افزایش قیمت ها و مالیات ها و ایجاد انواع مالیات های جدید
بنای اقتصادی دولت گران کردن خدمات دولتی و دست در جیب مردم به نام جراحی اقتصادی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
دقیقا، برنامه جبران کاهش درآمددولت از صادرات در اثر تحریم ها از جیب مردم است با افزایش قیمت ها و مالیات ها و مالیات های جدید به جای کاهش هزینه های اضافی بسیار دولت
چند ماه آینده؟! یعنی ۱۰۰۰ ماه دیگه ۲۰۰۰ ماه دیگه اول اینو لطفا شفاف کنید تا راحت تر بپذیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
آفرین.
حرفای رفسنجانی.خاتمی.احمدی نژاد.روحانی. هم همین ها بود
کاهش تورم.
افزایش تولید
صادرات غیر نفتی

شعارهای توخالی و تلف کردن امکانات کشور.کاهش بیکاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
اینا از پس پرراخت حقوق ۴ تا بازنشسته بر نمیان .
چی داری میگی تو ؟
قول داده بودن ۲۵ و ۲۶ خرداد افزایش حقوق پرداخت میشه !
کو ؟!
امروز ۲۷ خرداده
اینا رو ول کن
یا ۶ کلاسه ان
یا با سهمیه دکتر شدن
یکی ازاین متغیرها هم معلول ذهنی بودن برخی مدیران اقتصادی است.
مثل اون یکی رفیق و هم دانشگاهی بی سوادت استعفا بده
خخخخخ
نابغه شماها چهار تا کلمه عادی فارسی نمی تونیین حرف بزنین
اگروزیرمحترم اقتصادمیفرمودند باتشریف فرمائیشان به وزارتخانه چه کرده اندکه وضع معیشتمان آنقدرخوب شده که هرگز به این خوبی نبوده
انتظارتون نابجا هست، شما تولید این کشور رو نابود کردین، منتظر قحطی باشین
حرف مجانی، ایشون چرا استعفا نمیده؟ عملکردشون مثل وزیر صمت بسیار ضعیفه
اقای وزیر لطفا عادلانه قضاوت کن ونتیجه انرا اعلام نمایید نسبت درامد به هزینه خانوار در چند استان وتهران را بشکل نمودار در دوره دوم ریاست جمهوری اقای روحانی وده ماهه ریاست جمهوری افای رییسی ولطف کن همین شرایط نسبت درامد به هزینه فعلی فقیرترین کشور اسیای میانه وخاور دور را با ایران مقایسه کن کشوری که بیشترین ثروت خدادادی را درخاورمیانه دارد درچنین شرایطی زندگی کند که میلیونها نفر در فقر مطلق باشند
وزیر اقتصاد هنوز نمیدونه که بالارفتن قیمت ارز یک شبه به چندین برابر باعث میشه تولیدکننده غذای داخل کشور هم قیمتش رو چندبرابر کنه!!واقعا برای اینهمه بیسوادی باید گریست به حال مملکت
فروپاشی اقتصادی ،چاره ای جز اعلام حکومت نظامی ندارین
قبل از وزارت دهها وعده و وعید بعد از وزارت صدها عذر و بهانه. ولی واقعیت چیزی جز بیسوادی مسئولان اقتصادی نیست.
بعد از عبداملکلی تخراج شده نوبت شماست اقای خاندوزی . مملکت را با شعار و حرف و من انم که رستم بود نمیشود اداره کرد
خان دوزی
خان دوزی
استعفاء
استعفاء
خاندوزی استعفای تو واجب تر از اون قبلی بود
کابینه شیش کلاسه
حرافی دیگه بسه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
اصلاح: سواد دسته جمعی این کابینه شیش کلاسه!
مشکل این است که همه شما دروغ می گویید
به شخصه اگر بُز داشتم تحویل شما نمیدادنم خداوکیلی
این اقا چقدر توی افسایده
آنچه که واقعیته با تخیلات فرق میکنه آقا وزیر ساختمان فروریخته آبادان چرا ریخت چون شناز ۴ طبقه تحمل ۱۵ طبقه سنگینی رو نداشت درسته که روی چندین صد متر زمین بناهای زیبا وزیادی ساخت آره قشنگه اما چون فکر بنیادی وریشای نداشت وساده لوحانه وسطحی نگری بود اونهمه زیبایی ظاهری تبدیل به فاجعه ومصیبت وفروریختن شد پس درسته باید اقتصاد بیمار رو سالم کرد اما تحمل وضرفیتهای ستون جامعه ضعیف و نهیف هستند واگر اصل را وبنا وبن را تقویت نکنید مسلم بدان فرو ریختن را بدنبال خواهد داشت وزحمت همه کسانیکه برای این مملکت سالیان زیادی کشیده شده بباد خواهد رفت چه جوابی برای اون خواهی داشت
بابا
توره حضرت عباس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق رو تعطیل کنید !
بدبخت شدیم . ارزش پول ملی به فنا رفت !
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
نه تنها اقتصاد بلکه سیاسی و .... رو هم باید تعطیل کرد. آخه دانشگاه نیست حوزه ی علمیه است.
سالی که نکوست از بهارش پیداست
بنای دولت دکتر ۶ کلاسه ؛ کندن ریشه اقتصاد و معیشت و آسایش مردم است .
یکی جلوی اینو بگیره
نجومی بگیر مرفه بی درد بی خاصیت
نمک به زخم مردم نریز
امان از گرانی امان از بی دقتی امان از بی کاری شکست دولت در مهار تورم بیچاره مردم... بیچاره مردم
جناب وزیر انگار دراین مملکت زندگی نمیکنه.تورم وگرانی وبیکاری وفقر داره استخوان ملت راخورد میکنه یه سری به سطلهای زباله بندازید ببینید درروز چندین بارملت برای یه لقمه حلال سرتوش می‌کنند
جناب وقت کشور و ملت را تلف نکن از این حرفهای تکراری چیزی نصیب مردم نمی شود
استعفا بده
وعده سرخرمن بدرد مردم نمی خورد
آقای وزیرباحلواحلواگفتن دهان شیرین نمی شود.
آقای وزیرباحلواحلواگفتن دهان شیرین نمی شود.
اين آقا هم مثل وزير مستعفي كار داراي فكر كوچك، متوهم، غير تخصصي و و و و. ميباشد.
ظلم كه در كشور بيداد ميكند
و يكي از ظلمهاي بزرگ در كشور، خانه نشين كردن متخصصين و باسوادان، و حاكم كردن امثال اين بيسوادان است.

بقول شهيد چمران: آنكه تخصص ندارد و كاري را ميپذيرد، بي تقواست.

گفته شهيد چمران در مورد اكثر حاكمان فعلي كشور و بخصوص رئيس جمهور و كابينه اش صادق است.
خاندوزی فارغ التحصیل حوزه علمیه امام صادقه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
متولد ۱۳۵۹ است و در سال ۱۳۷۷ در رشته معارف اسلامی و اقتصاد !!!!!!! دانشگاه امام صادق مشغول به تحصیل شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
دیپلم اش رو گرفته یا مستقیم رفته حوزه ؟
برنامه های اقتصادی شماها تورم کمر شکن و نابودی صنعت را درپیش گرفته ،قراربود تورم به نیم درصد برسد،شاید منظور ۲۰۰/۵بوده،مردم نان خالی هم نمیتوانند بخورند،اجاره خانه را نمیتوانند بدهند،دیدید که برجام مستقیما به سفره مردم گره خورده چه بخواهید چه نخواهید،حداقل اگر نمی توانید مثل وزیر کار استعفا دهید،چون از مجلس هم بخاری بر نمی هید
مشکل اقتصاد ایران سیاسی است که عده ایی که از این روابط بهم ریخته ایران با جهان سود می‌برند و وقتی بلید روابط با دنیا بهبود یابد همه چی برهم میزنند
تا هشت سال دیگه مردم باید همین صحبت ها را تحمل کنند.که که دولت قبل مقصر اصلی این وضعیت مردم هست.مگر دولت جدید که این همه وعده‌های دروغین داده از وضعیت کشور.اطلاعی نداشته.که آمده سر کار.
وعده های توخالی ودروغ
جناب خاندوزی آن روی دیگر سکه عبدالملکی هستند، تحلیل ها و برنامه های ایشان هم متوهمانه است، دیر نیست که ایشان هم به سرنوشت اوشان دچار شوند، شاید یکی از دلایل پرحرفی های اخیر هم به تأخیر انداختن سرنوشت محتوم باشد، ولله اعلم!
ای بی سواد بازنشستهار بدبخت کردی
شکم سیر از گرسنه خبر نداره حقوق نمایندگان مجلس راببینید انقدر حقوقشان زیاده که اصلا اعلام نمیکنند حتی وزیران ودولتیان حقوقشان نامعلومه شمارابه خدا دست از سر این مردم بدبخت وفقیر شده بردارید به جای اینکه زندگی مردم بهتر بشه فقر گرسنگی داره جامعه رانابود میکنه بیسوادها برید مملکت را به خاک سیاه نشوندید مردم دارند به نون شبشون محتاج میشن از دست شما بی کفایتها
بناي دولت رئيسي كنده شدن از شرايط اقتصادي گذشته است ! ... جناب وزير اقتصاد
----------
اميد است كه « شرايط اقتصادي » گذشته تبديل نشود به « شرايت عقتثادي » !! ... حالا هر چند در دولت هاي گذشته هم « شرايط اقتصادي » درست و حسابي هم نبود !!
شما خیلی جدی قول دادی قرعه کشی ماشین تا اول ۱۴۰۱ باید برچیده شود این یکی از ادعا های شما بود
چرا قبول نمیکنید که نمیتوانید مردم برده نیستد اقا
سواد اقتصادی این بابا در حد صندوقداری مغازه ماست بندی میباشد
این آقا از جمله اون اشخاصی است که پله های ترقی رو خیلی سریع و به جهت مواضع گیری هاش و حرفاش و اعمال و رفتار مورد خوشایند سیستم خاص حاکم ؛ طی کرده و نه به خاطر سواد و دانش و تحصیلات و مدرک به درد بخور
وای بر کسی که اسم تو را اقتصاد دان گذاشته
اگر تا جند ماه آینده با این وضعیت ماندگار شدید باشه
مشکل اقتصاد ایران افرادی مانند شما هستند
کشور نیاز به اقتدار و اصلاح قانون مالکیت دارد من کاری به سکه و ارز ندارن ضروریات زندگی مردم و تشکیل خانواده و فرزند اوری که مهمترین آنها بخش زمین مسکونی و خانه است را کنترل شدید کنید تا از سرمایه داری خارج و هر کس برای نیاز انرا تهیه کند مالکیت خانه و مخصوصاً زمین مسکونی که هیچ ربطی به تحریم و دلار و مصالح ندارد و هیچ هزینه ای برای مالک نداشته بی دلیل قیمتهای نجومی پیدا کرده را محدود به تعداد انگشت شمار نه یکی و مالیات برای مازاد ان به اندازه 50 تا 100 درصد ارزش روز ملک باشد غير از عرضه اولیه برای مدتی مهلت دهید تا هر کس مازاد دارد بفروشد و اگر قولنامه و ثبت نشده در این مدت ثبت شود و بعد قولنامه ثبت نشده فاقد اعتبار شود برای انقراض نسل ایران دشمن در بخش مسکن فعالیت شدید دارد
وزیران ناکار آمد دولت رئیسی مشروعیت ندارد فقط حرف می زنند تورم ۳۰۰درصد افزایش حقوق ۱۰درصد!!!
درب دانشگاه امام صادق با این تحصیل کرده راباید بست
دولت ریسی استعفا استعفا
دولت ریسی استعفا استعفا
مثلا الان تو داری فکر می‌کنی شرایط اقتصادی بهتر شده ؟
تازه انتظار داری شرایط بهتر بشه ؟
در كشورهاي پيشرفته از مديران و رؤساي كشور تست روانشناسي گرفته ميشود.

البته در ايران تا جاييكه خبر دارم فقط در شغل خلباني اين كار صورت ميگيرد.

اما متأسفانه در ارتباط با مديران و رؤسا و نمايندگان مجلس و سران قوا كه براي يك ملت نظر داده و تصميم ميگيرند چنين تستي هيچگاه انجام نميشود.
لذا براي همين است كه در كشور ما، هر كسي با هر فكر معيوب و ناقص و متوهمي به خود اجازه ميدهد بر اريكه قدرت سوار و بر سرنوشت يك ملت تأثيرات بسيار نامطلوب و مخرب و اكثرأ غير قابل جبران بگذارد!؟
در حال حاضر اقتصاد مملکت و معیشت و سفره مردم افتاده دست فارغ التحصیلای حوزه علمیه امام صادق .
خدا به دادمون برسه
اون صالح آبادی رئیس بانک مرکزی هم از دانشگاه صادقه
متخصص اقتصاد بنا در علم اقتصاد جایی ندارد 'یعنی توهم در کشاورزی کشت دیم هم چند روش واصول فنی دارد بنا یعنیتیری در تاریکی رها کردن اگر به چشم کسی هم زد میگه بنا من چیزی دیگر 'پرفسور دانشگاه مدرک دوستانه
واقعا تعجب میکنم با چه رویی این حرفا را میزنن یه کم خجالت خوب چیزیه
اولا که دولت گذشته بسیار موفق تر بود و ثبات داشت و نه تنها تورم کمتر نخواهد شد بلکه تورم ۳ رقمی خواهد شد شک نکنید.
مشکل اصلی دولت نداشتن تیم اقتصادی و کارشناسی برای رفع مشکلات. اقتصاد دستوری غیر معقول و غیر منطقی است
فقط حرف و شعار. ولی هیچ برنامه ایی برای حل مشکلات وجود ندارد. اقتصا باید بدست افراد با سواد و دانا برنامه ریزی شود .با اما اگر و ایشاله و ماشالله چیری درست نخواهد شد مانند این چند دهه.
بااین استدلال وسواداقتصادی مملکت به فنا
می رود تورم 200درصدی خاصل این تفکرات است بازنشسته هارابدبخت وبه خاک سیاه نشاندیدافزایش 10درصدی شرم کنید نمی پونید مثل یک مرد استعفا بدهید
فقط شعار
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار