کشف تمدن بیگانه در فضا به دنبال تحقیقات چینی‌ها

محققان چینی پس از بررسی داده‌های تلسکوپ Sky Eye از احتمال کشف یک تمدن بیگانه خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵ 16 June 2022

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، دیدن آدم فضایی‌ و کشف حیات در سایر سیارات همیشه از اهداف اخترشناسان و نهاد‌های حوزه فضا و نجوم بوده است. سازمان‌های فضایی مثل ناسا در سال‌های اخیر ماموریت‌هایی را برای بررسی سیارات و یافتن نشانه‌های حیات تعریف و اجرا کرده اند.

به گزارش space، تلسکوپ چشم آسمان نشانه‌هایی از تمدن‌های بیگانه را شناسایی کرده است. البته برخی از کارشناسان موضوع دریافت سیگنال‌های یک تمدن بیگانه را در حد شایعه می‌دانند. این تلسکوپ رادیویی کروی شکل با دیافراگم پانصد متری در جنوب غربی استان گوئیژو قرار دارد. در همین راستا، گزارشی در روزنامه دولتی Science and Technology Daily به نقل از ژانگ تونجی، دانشمند تیم جستجوی تمدن فرازمینی منتشر شده است.

کشف تمدن بیگانه در فضا به دنبال تحقیقات جدید چینی‌ها

به گفته ژانگ این تیم دو سال پیش و هنگام غربال کردن داده‌های FAST جمع‌آوری‌شده مربوط به سال ۲۰۱۹، دو سیگنال را مشاهده کردند. یکی از این سیگنال‌ها از داده‌های جمع‌آوری‌شده درباره سیارات فراخورشیدی دریافت شده است. با این حال احتمال تداخل رادیویی و تولید این سیگنال‌ها هم وجود دارد. به گفته برخی از محققان از جمله ورتیمر احتمالا این سیگنال‌ها ناشی از آلودگی رادیویی یا RFI است. تداخل فرکانس رادیویی محصول تلفن‌های همراه، فرستنده‌های تلویزیون، رادار و ماهواره‌ها هستند.

فریت بار