بازدید 4224

بازار داغ گردشگری در اولین تابستان داغ بعد از کرونا!

بهتر است قبل از شروع برنامه ریزی برای سفر بعد از کرونا خودتان و اعضای خانواده راجع به اهداف سفر صحبت کرده تا بتوانید بعد از چند سال دوری از سفر بهترین تجربه را داشته باشید.
کد خبر: ۱۱۲۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲ 16 June 2022

بازار داغ گردشگری در اولین تابستان داغ بعد از کرونا!

حدودا سه سال است که ما نیز مانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان درگیر بیماری ناشناخته کرونا بودیم. این بیماری بعد از سه سال تقریبا به مرحله کنترل رسیده و از این رو بسیاری از افراد بعد از مدت ها سفرهای تابستانه خود را امسال از سر گرفتند. شاید این تابستان را بتوان یکی از پرسفرترین تابستان های اخیر دانست به طوری که تنها در تعطیلات عید فطر شهر مشهد رکورد بیشتری تعداد مسافر خود را شکاند! بسیاری از افراد با پرواز تهران مشهد ارزان یا از راه های زمینی خود را به این شهر رساندند تا بعد از مدت ها خستگی دوران پر محدودیت کرونا را از تن به در کنند.

بهترین انتخاب برای سفر بعد از کرونا

اگر شما نیز برای دوران بعد از کرونا به دنبال بهترین مقصد برای سفر هستید، باید قبل از هر چیز اولویت خود را در یک سفر انتخاب کنید. آیا شما دوست دارید بیش از هر زمان دیگر چند روزی را در دل طبیعت بگذرانید؟ دوست دارید مکان های تاریخی و فرهنگی را ببینید و چند روزی خودتان را در دنیای گذشتگان خود غرق کنید؟ یا دوست دارید یک سفر هیجان انگیز با فعالیت های مهیج را امتحان کنید؟ آیا علاقه مند به خرید هستید و دوست دارید در سفر از بازارهای محلی و پاساژها دیدن کنید؟ برای هر کدام از شما، بهترین مقصد می تواند متفاوت باشد.

بنابراین بهتر است قبل از شروع برنامه ریزی برای سفر بعد از کرونا خودتان و اعضای خانواده راجع به اهداف سفر صحبت کرده تا بتوانید بعد از چند سال دوری از سفر بهترین تجربه را داشته باشید.

بازار داغ گردشگری در اولین تابستان داغ بعد از کرونا!

آیا رعایت اقدامات بهداشتی ضروری است؟

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، بیماری کرونا بعد از چند سال به مرحله کنترل رسیده است اما کنترل به معنای این نیست که شیوع آن به طور کامل از بین رفته است. بنابراین برای آن که یک سفری مطمئن و بدون دردسر داشته باشید تا حد ممکن پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید. در مکان های شلوغ و پرتردد از ماسک استفاده کنید و قبل از خوردن هر خوراکی یا صرف وعده های غذایی دستان خود را بشوئید. رعایت فاصله اجتماعی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. با رعایت این 3 مورد ساده سفر شما از نظر ابتلا به بیماری کرونا تا حد بسیار زیادی ایمن خواهد شد.

سفر خانوادگی یا تور؟ زمینی یا هوایی؟

برای برنامه ریزی سفر اولین تابستان بعد از کرونا ممکن است گزینه های مختلفی پیش روی خود بگذارید. این روزها بازار آژانس های مسافرتی بسیار داغ بوده و معمولا برنامه های متنوعی در تورهای خود اجرا می کنند. اگر هیجان، بازی های دست جمعی و رفتن به مکان های خاص و متفاوت را دوست دارید، می توانید همراه با یک تور چند روزه اولین مسافرت بعد از کرونا خود را امتحان کنید.

مسافرت خانوادگی نیز مزایای خاص خود را دارد. اگر یک مسافرت آرام را دوست دارید که در هر لحظه مدیریت تمامی کارها با خودتان باشد، مسافرت همراه با خانواده بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

برای این سفر چند روزه شما همچنین چند گزینه پیش رو دارید. سفر با خودروی شخصی، سفر با بلیط هواپیما ارزان، اتوبوس یا قطار. انتخاب هر کدام از وسایل نقلیه به حوصله شما در سفر، تعداد و البته فاصله تا مقصد بستگی دارد. برای مثال اگر شما تنها چند روز مرخصی دارید و می خواهید از زمان حداکثر استفاده را کنید، منطقی است که یا یک مقصد نزدیک زمینی را انتخاب کرده و یا از هواپیما استفاده کنید.

چرا بعد از کرونا به مسافرت برویم؟

بازار داغ گردشگری در اولین تابستان داغ بعد از کرونا!

شنیدن اخبار منفی راجع به همه گیری کرونا و شاید از دست دادن عزیزان و البته خانه نشینی و دست کشیدن از بسیاری از تفریحات باعث شده همه ما کم یا زیاد حس و حال هایی شبیه به افسردگی را تجربه کنیم. تجربه یک سفر چند روزه بعد از کرونا تاثیر زیادی بر خلق و خوی شما را گذاشته و به شما کمک می کند انرژی مثبت همیشگی خود را به دست آورید. پس میتواند با یک سفر داخلی یا یک تور استانبول سفر خود را شروع کنید.

تست pcr و یا تزریق واکسن برای سفرهای خارجی

همان طور که می دانید تزریق واکسن در چند ماه گذشته تاثیر بسیار زیادی بر کنترل بیماری کرونا داشته است. برای جلوگیری از شیوع بیماری برای سفرهای خارجی شما نیاز به کارت تزریق واکسن کرونا در دو نوبت دارید. برخی از کشورها تنها یک واکسن خاص را تایید می کنند اما اغلب کشورها هر واکسنی که به تایید وزارت بهداشت کشور مبدا رسیده باشد را قبول می کنند. شما در کنار ارائه کارت واکسن نیاز به ارائه تست pcr منفی دارید که باید حداکثر 24 ساعت قبل آن را انجام داده باشید.

مبدا شما داخلی یا خارجی باشد، یک سفر چند روزه و بهره گیری از یک پرواز تهران مشهد ارزان یا هر شهر و کشور دیگر می تواند نشاط و انرژی را به شما برگردانده و شما را برای یک شروع تازه آماده کند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار