بازدید 17151

برفروبی۵۰ نقطه برفگیر جاده‌های عشایری مشگین‌شهر

رئیس اداره امور عشایری مشگین‌شهر گفت: تاکنون بیش از ۵۰ نقطه برفگیر جاده‌های عشایری این شهرستان پاکسازی شده و رفت و آمد عشایر کوچنده آغاز شده است.
کد خبر: ۱۱۲۴۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸ 16 June 2022

به گزارش «تابناک»، بابک جعفرزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این شهرستان دارای ۴۵۰ کیلومتر جاده عشایری می‌باشد که بخش وسیعی از این جاده‌ها در فصول بهار و تابستان پوشیده از برف است.

وی افزود: در حالی‌که کمتر از یک هفته به پایان فصل بهار باقی مانده است ، عملیات برفروبی جاده‌های عشایری در شهرستان مشگین‌شهر همچنان ادامه دارد و تا نیمه دوم تیرماه ادامه خواهد داشت .

جعفرزاده اضافه کرد: با هدف تسهیل در تردد عشایر شاهسون در ییلاقلات امسال علاوه بر برفروبی جاده‌های عشایری بخشی از محورهای برفگیر واقع در حوزه جغرافیایی شهرستان‌های سراب و هریس نیز توسط اداره کل امور عشایری استان اردبیل برفروبی می‌شود.

۵۰ نقطه برفگیر جاده‌های عشایری مشگین‌شهر برفروبی شد

وی گفت: با برفروبی محورهای مسدود شده عشایر منطقه خواهند توانست برای تعلیف دام‌های خود به مراتع مناسب‌تری دسترسی پیدا کنند.

عشایر شاهسون استان اردبیل در بین ۱۲۰ ایل شناسنامه‌دار کشور در جایگاه سوم قرار دارد و یکی از ایل‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود ، بیش از ۷۰ درصد عشایر کوچنده استان اردبیل فصول بهار و تابستان را در دامنه‌های سبلان در شهرستان مشگین‌شهر سپری می‌کنند.

وجود برف در این فصل از سال در ارتفاعات شهرستان مشگین‌شهر یکی از جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود و همه ساله در فصل بهار و تابستان تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را جذب می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار