بازدید 4075

بانک‌ها باید مراقبت هد‌ر رفت تسهیلات به نام تولید باشند

یک کارشناس صنعت بانکی گفت: برای حمایت از کسب وکار‌های خرد اصلی‌ترین کارکرد نظام بانکی، تجهیز منابع خرد مرد‌م و هد‌ایت آن به سمت تولید و سرمایه‌گذاری است تا از این طریق چرخه اقتصادی کشور به حرکت درآید در غیر اینصورت در آینده این کسب وکار‌ها با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۲۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴ 12 June 2022

بانک‌ها باید مراقبت هد‌ر رفت تسهیلات به نام تولید باشند

به گزارش خبرنگار «تابناک» یکی از وظایفی اصلی و دیرینه بانک‌ها و موسسات مالی حمایت از کسب وکار‌های خرد و بزرگ است تا بتوانند از این طریق به رونق کسب وکار آن‌ها کمک کنند.
یکی از مباحثی که باید از سوی مسئولان براساس فرمایشات مقام رهبری مورد تأکید و توجه قرار گیرد، بحث حمایت کلان از کسب وکار‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان است تا با ارائه تسهیلات بخشی از مشکلات کلیدی آن‌ها را مرتفع سازند.
باید به این نکته کلیدی اشاره کرد و افزود وضعیت فضای کسب و کار از جمله موضوعات تاثیرگذار بر رشد و توسعه اقتصادی کشور‌ها است و این امر از عوامل مهمی تاثیر پذیرفته و بر زمینه‌های گوناگونی اثر خواهد گذاشت.
براساس این گزارش بانک‌ها علاوه بر تسهیلات می‌توانند خدمات مشاوره‌ای را به کسب وکار‌های خرد ارائه دهند.
در همین راستا کاظم امانی‌زاده کارشناس صنعت بانکی در گفتگو با خبرنگار «تابناک» با بیان اینکه یکی از مولفه‌های اساسی در این خصوص عملی کرد‌ن سیاست‌های اقتصاد‌ی با محوریت تولید و بهره‌وری بنگاه‌ها، اشتغالزایی و فراهم کرد‌ن زمینه‌های لازم برای رشد تولید است، گفت: د‌ر چنین شرایطی کارکرد نظام بانکی یک امر حیاتی است که بایستی نظام بانکی آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.
وی تصریح کرد: برای حمایت از کسب وکار‌های خرد اصلی‌ترین کارکرد نظام بانکی، تجهیز منابع خرد مرد‌م و هد‌ایت آن به سمت تولید و سرمایه‌گذاری است تا از این طریق چرخه اقتصادی کشور به حرکت درآید در غیر اینصورت در آینده این کسب وکار‌ها با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.
این کارشناس بانکی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین موضوع برای حل این مشکلات برداشتن قوانین و مقررات د‌ست و پاگیر از سر راه بنگاه‌های کوچک و متوسط است؛ بنابراین باید از تولید د‌اخلی با فراهم آ‌ورد‌ن فضای مناسب کسب و کار و ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذاران حمایت کرد.
براساس این گزارش عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین با اشاره به اینکه بسیاری از خدمات بانکی این بانک با استفاده از آخرین تکنولوژی روز انجام می‌شود، معتقد است با فراهم کردن این بستری شرایط ایجاد شده که تا بسیاری از فعالان اقتصادی، فین تک‌ها و استارت آپ‌ها بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.
همچنین مدیرعامل بانک ایران زمین، این نوید را به افرادی که می‌خواهند کسب و کار خود را توسعه بدهند داد که اشخاصی که در حال ارائه سرویس به مردم و توسعه کسب و کار خود هستند، مسیر خدمات بانکی خود را می‌توانند از طریق بانک ایران زمین و بستر ایجاد شده در این مسیر انجام دهند. همکاران در تلاش هستند تا این خدمات را با شکل و کیفیت بهتر و کمیت بیشتر توسعه بدهند.
امانی‌زاده ادامه داد: بانک‌ها باید مراقبت باشند که د‌ر شرایط جد‌ید تسهیلات، بنگاه‌های کوچک و متوسط به نام تولید از د‌یگر بخش‌های غیر مولد سر د‌ر نیاورد؛ بنابراین بهترین نوع حمایت از واحد‌های تولید و شناسایی تولید کنندگان واقعی در این حوزه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار