بازدید 4233

جامعه جهانی علیه تحریم‌های ظالمانه اقدام کند

سفیر کشورمان در سازمان ملل تاکید کرد کشور‌های عضو باید برای پایان دادن به تحریم های یکجانبه غیر قانونی تصمیمات موثر و جدی اتخاذ کنند.
کد خبر: ۱۱۲۳۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۱ 11 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سفیر کشورمان در سازمان ملل اقدام موثر جامعه جهانی برای پایان دادن به تحریم‌های یکجانبه‌ی غیرقانونی را خواستار شد.

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی، طی سخنانی در نشست مجمع عمومی ذیل آیتم «HIV/AIDS» گفت: همانگونه که در گزارش دبیرکل سازمان ملل باعنوان رفع نابرابری‌ها برای پایان بخشیدن به همه گیری «ایدز» تاکید شده، تلاش‌های مربوط به ریشه‌کنی این بیماری تا سال ۲۰۳۰، از برنامه‌ی زمانبندی شده عقب است؛ لذا کشور‌های عضو باید برای رفع چالش‌هایی که منجر به وقفه در نیل به این هدف می‌شوند، اقدامات موثر و جدی اتخاذ کنند.

زهرا ارشادی افزود: جهان در حال حاضر نه تنها با همه گیری HIV مواجه است، بلکه درعین حال باید با عواقب و پیامد‌های ناشی از همه گیری کرونا نیز دست و پنجه نرم کند و ما شاهدیم که در چنین شرایط ناگواری، جامعه جهانی برای رفع موانع دسترسی برابر به خدمات بهداشتی و درمانی با مشکل روبروست.

زهرا ارشادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاورد‌های کشورمان در مقابله با HIV اظهار داشت: «جمهوری اسلامی ایران جزو معدود کشور‌هایی در آسیاست که دستاورد‌های قابل توجهی در کنترل و درمان «اچ. آی. وی» (ایدز) داشته است. ایران همچنین جزو کشورهاییست که دسترسی امن به نیاز‌های بهداشتی و درمان‌های تخصصی افراد مبتلا به ایدز را به طور رایگان فراهم کرده است. ریشه‌کنی انتقال ایدز از مادر به فرزند، جزو اولویت‌های مهم ایران بوده و برنامه‌ی مشترک ایدز سازمان ملل می‌تواند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کند».

ارشادی افزود: همانگونه که در سومین توصیه‌ی گزارش دبیرکل تاکید شده، لازم است جدیدترین دارو‌ها و آخرین فناوری‌های بهداشتی و درمانی مربوط به پیشگیری و درمان اچ. آی. وی به سرعت در دسترس کشور‌های درحال توسعه قرار بگیرند و لذا با عنایت به این تاکید، ضرورت دارد همه‌ی موانع فراروی چنین دسترسی، حذف شوند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: متاسفانه اقدامات یکجانبه قهرآمیز ازجمله تحریم‌های یکجانبه‌ی اقتصادی، مالی و بانکی تحمیل شده بر ایران به طور جدی حق دسترسی به بهداشت و درمان ایرانیان را نقض کرده و به ویژه افرادی که با مشکلات ناشی از ابتلا به اچ. آی. وی مواجهند، از این وضعیت مستقیما رنج می‌برند. تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی و ناعادلانه، کانال‌های معمول همکاری‌های بین‌المللی را مسدود نموده و منبع نگرانی‌هایی است که تلاش‌های ایران برای مقابله برعلیه این بیماری‌ها را تحت تاثیر منفی قرار داده و علاوه بر آن، دسترسی به موقع و موثر به تشخیص، دارو، درمان، تجهیزات پزشکی و فناوری‌های لازم برای ارائه‌ی جامع خدمات بهداشتی و درمانی به ویژه درخصوص افراد مبتلا به ایدز را به شدت محدود کرده است.

معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در پایان افزود: ایران ضمن محکوم نمودن اینگونه اقدامات غیرقانونی و ناعادلانه و چنین سیاست‌ها و رویکرد‌های نامشروع که بخش‌های بهداشت و درمان کشور‌ها را تحت تاثیر قرار داده و خدمات رسانی به بیماران، ازجمله مبتلایان به اچ. آی. وی را با مانع و وقفه روبرو می‌کند، از اعضای جامعه جهانی می‌خواهد اقدامات موثر، فوری و عملی خود را درجهت رفع تحریم‌های غیرقانونی یادشده بکار گیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی