بازدید 108385
جزئیات جالب توجه از پرونده سرقت از صندوق‌های امانات بانک ملی

ارزش ۲۰۰ میلیارد تومانی محتویات یک صندوق/ برآورد ۲.۵ هزار میلیارد تومانی از محتویات صندوق ها/ صلح نامه امضا شده میان مال باختگان و بانک +سند

عمده محتویات ۱۶۹ صندوق مورد سرقت قرار گرفته، طلا، جواهر، ارز و سکه بوده است، به نحوی که مبلغ ریالی محاسبه شده اشیای سرقت شده از کل موجودی آن شعبه بانک بیشتر بوده و به عنوان مثال، فقط در ۲۰ صندوق بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان ارز نگهداری می‌شده است! محتویاتی که به اطلاع بانک نرسیده و در نتیجه جبران خسارت را با چالش‌هایی مواجه کرده که یک سند به کمک رفع آن‌ها آمده است.
کد خبر: ۱۱۲۳۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵ 10 June 2022
دزدی پر سر و صدا از صندوق امانات یکی از شعب بانک ملی، در نهایت با دستگیری ۱۳ سارق و رابطین و همراهان آن‌ها در ترکیه و ایران (تهران و شمال کشور) پایان یافت؛ سرقتی که جزییات جالب توجهی دارد.
 
به گزارش «تابناک»، ساعاتی پیش خبری روی خروجی رسانه‌ها رفت که حکایت از دستگیری یک باند سرقت داشت؛ باندی که اخیرا با سرقتی خاص از یکی از شعب بانک ملی در تهران، توجه همگان را به خود جلب کرده بودند، چراکه این سرقت نه از شعبه‌ای معمولی و از گاوصندوق آن و حتی در ساعت کاری بانک، که شبانه و از صندوق‌های امانات بانک صورت گرفته بود.

همین نکات کافی بود تا این سرقت به شدت در کانون توجه افکار عمومی و اقدامات همه جانبه‌ای برای دستگیری سارقان در دستور کار قرار گیرد و دستمایه خبری گشت که امروز مخابره شد و حکایت از عملیات گسترده پلیسی داشت که به دستگیری ۱۳ تن منجر شده است؛ پرونده‌ای که ابعادش از مرز‌های کشورمان نیز فراتر رفته بود.

این را ظهر امروز رئیس پلیس پایتخت در نشست ویژه خبری در این خصوص بیان و تاکید کرد که تعدادی از سارقان و عوامل دخیل در این دزدی ظرف مدت ۴۸ ساعت دستگیر شده اند و با اطلاعات دریافتی از ایشان، دستگیری سه متهم متواری شده از کشور در دستور کار قرار گرفته که بامداد دیروز در کشور همسایه، ترکیه محقق و بعد از انتقال این افراد به تهران، خبر آن رسانه‌ای شده است.
 

آن گونه که سردار رحیمی تاکید کرده، هیچ یک از کارکنان و عوامل بانک ملی ایران در این سرقت دخیل نبوده اند و تنها دو تن به دلیل اهمال در رعایت نکات امنیتی احضار و بازداشت شده اند تا در این خصوص پاسخگو باشند. پرونده‌ای که حالا ابعادش تکمیل‌تر شده و به جز عوامل دخیل در شکل گیری آن، حاوی نکات جالب توجه و تامل برانگیز دیگر نیز هست.

این را می‌شود از تصاویر اموال کشف شده از سارقان نیز دریافت که نشان می‌دهد عمده محتویات ۱۶۹ صندوق مورد سرقت قرار گرفته، طلا، جواهر، ارز و سکه بوده است، به نحوی که مبلغ ریالی محاسبه شده اشیای سرقت شده از کل موجودی آن شعبه بانک بیشتر بوده و به عنوان مثال، فقط در ۲۰ صندوق بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان ارز نگهداری می‌شده است!

آن گونه که کشفیات نشان می‌دهد، در یکی از صندوق‌ها جواهرات خانوادگی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان نگهداری می‌شده است؛ آن هم در شرایطی که ارزش این اموال به اطلاع شعبه نرسیده بود. نکته‌ای تامل برانگیز که اگر بدانیم مجموع ارزش طلا، جواهر، سکه و ارزی که در صندوق امانات این شعبه بانک نگهداری می‌شده و مورد دستبرد قرار گرفته است، بیش از ۲.۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است، سوال آفرین خواهد بود!

ناگفته پیداست که به دلیل مشخص نبودن ارزش دارایی‌هایی نگهداری شده در این صندوق ها، امکان حساب کردن روی بیمه نیز وجود نداشته و در نهایت نسخه مرضی الطرفین مالکان این اموال و بانک بعد از سرقت، امضای صلح نامه‌ای میان ایشان و بانک بوده که بر اساس آن بتوانند تا ۵۰ درصد ارزش کالا و اعدادی که به اطلاع بانک نرسیده را با رعایت شروطی دریافت کنند، که از جمله این شروط، نقش مقام قضایی در پرونده خواهد بود.
 
ارزش ۲۰۰ میلیارد تومانی محتویات یک صندوق/ برآورد ۲.۵ هزار میلیارد تومانی از محتویات صندوق ها/ صلح نامه امضا شده میان مال باختگان و بانک +سند
تصویر صلح‌نامه امضا شده میان بانک و افرادی که صندوق‌های امانات در اجاره ایشان بوده است
 
از دیگر شروط مورد توافق طرفین، تعیین روز شنبه، ۲۱ خرداد به عنوان روز محاسبه و پرداخت این مبلغ است که قرار شده مسدود شود و مبنای محاسبه آن، قیمت روز بازار آزاد باشد، پرداخت ۵۰ درصدی الباقی یا نظر مقام قضایی باشد، همان گونه که برداشت مبالغ مسدودی نیازمند اذن ایشان خواهد بود و نکات دیگری که با توجه به اتفاقات رقم خورده در پرونده، احتمالا اجرای آن‌ها تسریع خواهد شد و در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرجام پرونده‌ای که می‌تواند از چند منظر تامل برانگیز و حکم تلنگری جدی را داشته باشد، از جمله از این منظر که نشان داد چه حجمی از دارایی به جای ورود به چرخه اقتصاد و صنعت کشور، در صندوق‌های امانات، گاو صندوق ها، گوشه و کنار خانه‌ها و مغازه‌ها راکد مانده که می‌تواند به وسوسه‌ای برای سارقان تبدیل شده و بالغ بر ده تن را برای ربودن آن‌ها جمع نماید، در حالی که با ورود آن‌ها به امور مختلف اقتصادی، می‌شود کار‌های زیادی را به انجام رساند و منفعتی بزرگ برای صاحیان این اموال و کشور رقم زد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۱۸۳
عدم ثبات اقتصادی ، مالیات های سرسان اور، قوانین من درآوردی دلیلی برای سرمایه گذاری نگذاشته است
قطعا هزار برابر این مقدار در حال خروج از کشور است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
شانس بیارن این مال باختگان که انگ مفسد اقتصادی بهشون نخوره چون ظاهرا" نگهداری بیش از 10هزاردلار یا معادل آن به ارزهای دیگر جرم محسوب میشود..
باور کنید صاحب اون صندوق ۲۰۰ میلیارد تومنیه الان داره یارانه ۴۰۰ هزاری میگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
تابناک رییس پلیس گفته. این سارقین یکسال قبل از بانک سپه قائم شهر 600 میلیون سرقت داشتند چطور در عرض یکسال آزاد شدند
خدا را شکر درزدها پیدا شدند و مردم متضرر نشدند. ولی این وسط بانک ملی بدجور چهره خودش را خراب کرد و اعتماد مردم را از دست داد. اینکه بعد از سرقت بانک ملی استناد کرد به بندهای مختلف قرارداد صندوق و سعی کرد از زیر بار مسئولیت و جبران خسارت تا جایی که میشد شانه خالی کند واقعا زشت بود و عبرتی شد برای همه مردم که با دقت بیشتری با بانک ها تعامل کنند.
بی عدالتی داره بیداد میکنه. ۲۰۰ میلیاردو از کجا اورده. چرا من بیچاره با ۱۸ سال درس خودن لنگ چند میلیون تومنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
برادر من شما فرق عدالت با تساوی رو نمی دونید هنوز ، انچیزی که شما ادعا می کنید اسمش مساوات هست نه عدالت . ولی اگر اون فرد 200 میلیارد رو از راه مشروع بدست نیاورده است و مالیات آنرا نداده است بایستی به دادگاه احضار شود در عدالت در جرم اجرا شود.
لابد نظرت اینه که بذارن تو‌ بورس! نه؟ :))) اقتصاد مریض همه چیش باید مریض باشه پس تعجبی نداره
حجم امانات داخل صندوق ها اگر ارقام درست باشد شاخص نا امنی اقتصادی در کشور است . اگر امنیت سرمایه گذاری بود این سرمایه ها باید در خدمت تولید و اشتغال میبود؟
بهترین روش برای ما امن کردن صندوق امانات بانکی و خروج پول و ارز و طلاجات از آنها و در نتیجه گرفتن مالیات توسط دولت خدمتگزار هست...
این سیاه بازی های دولت و رسانه دیگه جواب نمیده و ذهن و فکر مردم به کارهای شما کاملا روشن است....
خوب تقصیر خود دولت و سیستمه یه زمانی بود حساب ارزی باز میکردی دلار میدادی به بانک یک دفعه قیمت ارز دو نرخی شد ملت که رفتن دلار بگیرن گفتن که ما ریال تقدیم میکنیم اونم با توجه به قیمت دلار دولتی این هم میشه عاقبتش
با این نرخ تورم هیچ کار تولیدی یا صنعتی سود ندارد
5 میلیارد دلار پول نفت که دست کره هست میشه 160,000,000,000,000 میلیارد تومان با این پول میشه چه کار ها کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
احسنت. البته چون ما می خواهیم دنیا رو ادب کنیم میریم‌سراغ صندوق امانات مردم
بانک باید تمام صندوقهای امانات در کشور را تا یک سقفی بیمه کند؟پس این همه پول را برای چی می کیرد ؟؟ اگر صندوق امانات ایمن نباشد مگر مردم بیمار هستند وجه دارایی خود را انجا بگذارند؟پس بانک این وسط چکاره است؟مسئولین می گویند کشور امنیت دارد!!!؟؟؟بفرمائید از این امنیتی که می گوید کجاست؟؟؟پلیس هم که فقط دنبال حجاب و لباس مردم است؟انگار کار دیگری ندارد؟ خوب معلوم است که وضعیت کشور اینطوری می شود و یا واقعا از امنیت چیزی مخصوص خودتان تصور می کنید؟؟؟؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
اولین اصل در امانان این هست که فرد بتید ارزش امانت رو به طرف مقابل بگه در غیراینصورت ادعای هرگونه ارزش
در مواقعی مثل سرقت یا حوادث طبیعی مثل زلزله عملا غیر ممکنه
کشور گل و بلبل
مردم سرمایه هاشون رو توی سوراخ سمبه ها قایم کردن
کشور گل و بلبل
مردم سرمایه هاشون رو توی سوراخ سمبه ها قایم کردن
آقا این چ حرفیه، یعنی پولشون رو بیارن بزارن قمار بورس ایران
احتمالا چند کیلو مواد مخدر هم بوده که کسی مالک ان نیست
ارزش ریال ببین بعد حرف از سرمایه گذاری بزن
یه سوال؟؟؟ بانکها حتی خودکارهاشونو رو میزشون با طناب زنجیری میبندن که مردم نبرن....چجوری سارق تونسته بره اینهمه پول و طلا و جواهرو از بانک بدزده ؟؟؟
این فقط یک شعبه از فقط یک بانک هست
چقدر میشد با این پول ها در کشور شغل و کار ایجاد کرد و کشور را رونق اقتصادی داد.
متاسفانه با سیاست های اتخاذی دولت و افزایش نرخ طلا و ارز سرمایه داران بزرگ دست به احتکار طلا و ارز در صندوق امانات بانک ها می زنند و بخش بزرگی از ثروت سرمایه گذاران بلوکه می شود.
وقتی در کشوری سرمایه گذاران داخلی ترجیح می دهند پولشان را بلوکه کنند، انتظار دارین سرمایه گذاران خارجی سرمایه گذاری کنند؟
کسی ریال هم نگهداری می کرده؟!
اون جماعت اهل ساندیس که مرشدشان رایفی است و به بقیه انگ غربگدا می زنند، بیان جواب بدن چرا ارزش ریال انقدر ناچیز شده و هر روز هم ناچیزتر می شود تا مردم طلا و دلار را بلوکه کنند؟
در کدام کشور مردم طلا و دلار احتکار می کنند؟
کشوری که بسیاری مردم محتاج نان شب شده اند، سرمایه داران ملیاردی دارد که برایشان بهتر است در صندوق بانک سرمایه هع باشد تا در بورس یا تاسیس شرکت و کارخانه. جوانان تحصیل کرده تا سطوح بالا ی بیکار دارد.
اگر اعتقاد دارید، فردا باید پاسخگوی این همه اسراف و حیف و میل را بدهید.
هر که بیش گشته سیم و زرش ؛ زر نباریده از آسمان به سرش .
از کجا جمع کرده ثروت و مال؟ یا خودش دزد بوده یا پدرش .
قانون از کجا آوردی باید برای این مرفهین بی درد و محتکران ارز و سکه طلا که با کمال وقاحت از گرفتن یارانه نقدی هم ابایی ندارند اعمال شود و نتیجه کار به اطلاع مردم ایران برسد
حتی اگر فرض را بگذاریم که تخمین 2.5 تریلیون تومنی درست باشد مگر ایران چند تا از این شعب بانک با صندوق امانات دارد؟ حداکثر 60 تا. که میشود با فرض سه تریلیون تومن در هر یک می شود 1800 تریلیون تومن. یعنی شصت میلیون دلار. حتی هزینه ارزی یک روز کشور را نمی پوشاند. ضمن اینکه غیر ممکن هست که در یک صندوق دویست میلیارد تومن ارز وجود داشته باشد. انان که اندازه این صندوقها را می دانند همچنین می دانند که دویست میلیارد تومن ارز یعنی تقریبا یک میلیون دلار اسکناس. اگر همه اسکناس ها 100 دلاری باشد باید این صندوق صد تا بسته اسکناس 100 دلاری را در خود جای داده باشد. ولی حداکثر در این صندوقها می شود ده تا 15 عدید بسته اسکناس را چپاند. به هر حال مگر اینکه دولت تصور کند که تمام طلا و ارز و جواهر که حتی در صندوقهای راسته طلافروشان بازارها هم قرار دارد متعلق به دولت است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
نگفته 200 میلیارو دلار
دقیق بخوان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
چقدر شما باسوادی لطفا دوباره محاسباتتون و یه نگاه بندازید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
مهندس دقت بفرما ، نگفت 200 میلیارد ارز گفت 200 میلیارد جواهرات
مملکت اقتصاد نداره که وارد چرخه اقتصاد بشه.سود اورترین کار همین نگهداری ارز و سکه است
حالا چشم داشت به اموال مردم زیاد است و برای بالا کشیدن ان نقشه میکشند چکار به اموال مردم دارید صاحبش اختیار مال خودش را دارد
خیلی از این مبالغ یا اختلاس بوده ویا رشوه های آن چنانی این را نیز در نظر بگیرید. ای کاش یک نفر هم پیگیر پروژه بازار میوه وتره بار شهریار می شد. شاید یک چیز هم توی آن در می آمد
مایه تاسف است اقتصاد تورمی بی در و پیکر مردم را وادار به این شیوه از حفظ ارزش پول می کند
فکر کنم برای این قضیه باید دو پرونده و دو دادگاه تشکیل شود!!!!!!
مرد حسابی، مردم بخاطر وضع داغون اقتصاد و بیسوادی مسوولین و از ترس بی ارزش شدن داراییشون، اون رو تبدیل به طلا و ارز کردن. حالا مردم شدن مقصر که پولشون رو توو تولیدی نبردن که بعد از یه مدت بخاطر منفعت طلبی، رانتخوری و فساد و رشوه گیری مسوولین ورشکست میشه
تابی .حالم ازین تبلیغ جرم گیری دندون بهم خورد. اینا چیه. داداش یه پولی جمع کن از بازدید کننده هات بیخیال تبلیع شو.
واقعا متاسفم برای نظام بانکی کشور و نظام مالیات کشور که از این همه دارایی اونم تازه در یک شعبه صندوق امانات خبر ندارن و مطمعنا این افراد جز کسایی هستند که فرار مالیاتی دارند .با مقدار پولهایی که در سایر صنذوقهای کشور موجود هست میشه تمام طرحهای نیمه کاره کشور افتتاح و چرخ اقتصاد کشور به راه بیفته باید با این مفصدان اقتصادی بشدت برخورد بشه و مالیات سنگین هم دریافت بشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
چون تو نداری باید پدر کسی را که دارد در بیاورند بیچاره اش کنند تا دلت خنک بشود ؟ همینجوری هر چی آدم بدرد بخور است داره جمع میکند برود فکر مینکنی وایمیستند آدم برود به دولت اجنبی مالیات بدهد اونجا زندگی کند بهتر از این است که هموطن اش یکی مثل تو باشد
اولا هشت خط آخر رو بخونید واضح مشخصه که سارقین چه کسانی بوده و هستن
دوما دقت کنید مثل کشف مواد مخدر چیده شدن
سوما از دوربینهای سرقتی خبری نیست
چهارما طبق قانون ارز باید موجودی اعلام میشده جهت مالیات
در مجموع شو قشنگی بود با عرض پوزش
خودتونید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
ترتیب چیدمان و دوربینهای سرقتی که جزء. اموال مردم نبوده که بنمایش گذاشته شود چه ربطی دارد به ساختگی بودن که منظور شماست
حیف از تابناک نقد قبلی بنده را سانسور کرد، اگر مسئولین نقد نشوند آسیبش به همه مردم می رسد الان گفتگوی عضو هیات مدیره بانک ملی در سیما پخش شد واقعا باعث تاسف است نه استانداردی و نه نظارتی و … ایشان می گفت مالیاختگان باید اثبات کنند که مال از دست دادن!!! ،خب چطوری قابل اثبات هست؟!!! بعنی پرداخت خسارت عملیاتی نیست و تخیلی است . ضمن اینکه وظیفه مدیران بانک حراست از اموال و دارایی مردم بوده و هست لذا اگر این وظیفه را بدرستی انجام ندهند، خسارت به مردم وارد می شود و متاسفانه در کشور ما هزینه جرم و تخلف سنگین نیست لذا تنبیه مدیران سابق و فعلی بانک ملی چه میشود و سهل انگاری جرم نیست ؟ مردم که خسارت خواهند دید چه در این مورد و چه در موارد مشابه . اما تمهید بانک مرکزی چیست ؟ چرا بانک مرکزی پاسخگو نیست؟ باید اعضای هیات مدیره بانک ملی عزل و از اشتغال درهر بانک و موسسه ای منع شوند.
نگهداری ارز و مالیات سکه چه خواهد شد جرم نیست؟
به دارایی مردم چه کار دارید
وضع سیاست و اقتصاد درست کنید همه این پولها به تولید ترزیق می شود
سوال مهم دیگر اینکه افراد معمولی مثل معلم بازنشسته استاد دانشگاه و ... این پول ها را از کجا اورده اند؟؟
حالا چه می شود دولت ارزها و طلاها را گرفته به نرخ دولتی به انها پرداخت می کند یا همانها را به مردم باز می گرداند؟؟؟؟این مسئله کمی بودار است؟؟؟
این بود جامعه عادلانه ای که مسئولین ما وعده داده بودند؟ الان من فهمیدم زیر فقر مطلق هستم.
فوری فوری
عضو هیئت مدیره بانک ملی گفته سرقت ۱۴ ساعت طول کشیده و چهار روز بعد بانک متوجه شده ؟؟؟؟
بعد پلیس ظرف ۴۸ ساعت گرفتشون !!!!
آقایان حداقل دورغ هایتان رو با هم هماهنگ کنید
آثار حکومت لیبرال حسن نجومی
احتکار ارز و عدم شفافیت سیستم مالی
اونوقت از حقوق کارمند اول همه مالیات برمیدارن
بله راههای بهتری هم بجای نگهداری ارز در خانه سا صندوق امانات بانکها وجود داره و اون سپرده گذاری ارزی هست که مردم ارز بدهند به بانک و درزمان عودت معادل ریالی انهم به نرخ دولتی پس بگیرند !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
بخاطر قوانین پول شویی و عدم اعتماد به دولت مردم ارزهای خود را در صندق می گذارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
یا این که برن بذارن پولشون رو تو بورس مثل من سهام یه شرکت قندی بخرن شکر از 6تومن شده 30 تومن سهم من از 4تومن شده 600 تومن!!!! تازه گزارش می ده شرکت زیان ساخته. بیاید پولاتون رو بذارید تو خیریه بورس تا دزدان براتون بخورنش ، هرجا پول رو بگذارید شاه دزد عزیز می دزدش
یانکی پرست نیستم اما این که احتکاره؟ ۳ هزار میلیارد پول مملکتو احتکار کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
پول مملکت نیست پول خودشونه
مشخص بود مالباختگان چه گروهی هستند خنده دار اون خانم معلم سی ساله و بازنشسته بود که یک ملیارد تومان در صندوق امانات گزاشته بود همشوت کارگزار عده دیگری بودند ادمو یاد گریه های برادر عبدالباقی در صدا و سیما میانداخت
پس کار خودتونه ،دیگه مردم بانکم نمیزارن ،تو بورس آوردن دیدن چه بلایی سر شون اومد
آره واقعا چه حجم پول و ثروتی که تو صندوق امانات راکد مونده در حالی که میشد برای و سوریه و لبنان و غیره ارسال کنند ....
وقتی نمیشه سرمایه گذاری کرد طرف پولشو میذاره زیره سرش
وقتي اقتصاد مملكت ثبات نداشته باشه مردم ترجيح سرمايه رو در قالب ارز و طلا راكد نگه دارند به همين خاطر نمي شه به اونها خرده گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
اونم میان سر طرف رو می برن پولش رو بر میدارن می برن
کی به کیه هر کی دروغ بگه من 400000 میلیارد تو اون صندوق داشتم!!! تو هیچ جای دنیا محتویات صندوق ها رو بانکها اطلاع ندارند
مگه مغزشون خر گاز گرفته پول زبون بسته بزنن به تولید که ۲ ساله نابود شه یا پیمانکار دولت بشه که پولشو دو دستی بده بعد ۵ سال دنبال پولش بگرده
این همه صندوق دو ونیم هزار میلیارد تومن؟............خب در مقابل ان سه هزار میلیارد تومنی که خاوری تک نفره برد وخورد(که البته حتما تنها نخورده)رقمی نیست ....شما اگه هنر داری ومردی خاوری را دستگیر کن ...........
نوع دیگری از سرقت، خارج کردن سرمایه های ارزی و طلا از چرخه اقتصاد است. این احتکار ارز و طلا باعث بالا رفتن قیمت مایحتاج مردم عادی و نوعی برداشت از جیب مردم است.
متوجه نشدم یعنی قراره به جای دلارها به این مالباخته ها ریال بدن؟؟ وقتی دلار اینها پیدا شده چرا باید ریال بدن؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
طرف زحمت کشیده عقلش رسیده بره جای این که پس انداز کنه تو بانک واسه خودش دلار و طلا بخره ارزش پولش نیا د پایین نه این که مثل ما آدمای پخمه بعد از 20 سال که پس انداز کردیم یه خونه بخریم یه دفعه خونه 10 برابر شد و پول ما هم ارزشش یک دهم
تابناک دلت خوشه؟؟؟
کدام امور اقتصادی؟؟؟ صد تا مجوز و صد تا سنگ جلو پات میندازند.
مالیات و بیمه هم به روش های مختلف با مبالغ زیاد دریافت می شود.
پس انداز مردم هیچ ربطی به چرخه اقتصاد کشور ندارد مال خصوصی هست و صاحب آن هر طور که دوست دارد می تواند از آن استفاده کند حتی اگر تمام دارئیش را هم آتش بزند کسی حق اعتراض ودخالت ندارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
مالیاتش را بدهد اشکال ندارد
اون موقع که می‌گن تحریما کاغذ پاره‌ست باید این روزا رو هم ببینن. پول ملی ارزش و اعتبارش رو از دست می‌ده؛ اگه همین‌طور پیش بره چند سال دیگه کرایه تاکسی رو هم به دلار باید بدیم.
حالا اونهایی که یارانه ها را دهک بندی کرده اند باید بفهمند که در دهک بندی ها ننی توان دقیق بود و یک فکر اساسی به حال یارانه ها کنند
چون وقتی بانک محتوای صندوق امانات را نمی داند ...
این یک سرقت هدفمند بود با همین هدف که مردم دارایی خود را روانه بازار کنند اما چرا مردم تا کنون این کار را نکرده اند ؟!! چون هیچ اعتباری واعتمادی به وضعیت اقتصادی کشور که به شدت تابع روابط سیاسی پر تنش با دنیاست وجود ندارد !!
وقتی درصد افزایش حقوق بازنشسته کمتر از تورم است به معنای ظلم و جهنمی بودن مسئولین است
وقتی درصد افزایش حقوق بازنشسته همسان با تورم است هیچ اتفاق خاضی برای بازنشسته ها نیفتاده است
وقتی درصد افزایش حقوق بالاتر از تورم است به معنای لطف دولت به بازنشسته است و به معنای بهشتی بودن مسئولین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسه
پتروشیمی های ماهشهر تایم کاری پرسنل روزکار را کاهش نداده اند و در مصرف برق صرفه جویی نخواهد شد
لطفا پیگیری کنید
از هر طرف ، که کشته شود

بنفع ، دولت و بانک ملی است و بس !!!!
بابا ایول ،مردم با رنج زندگی میکنند ،فقط یک گوشه شهرمون اونم نه بالا بالا ها ،چه خبره! کاشکی بعضیا کلاهشون رو یک کم بالاتر بگذارند ببینند ،این همه دلار ،این همه صرافی و این همه دلال چه بلایی دارن سر مردم میارن.اصلا اگه واقعا دوست دارید با دلار بازی نشه تو کشوری که اصلا توریست وجود ندارد این همه صرافی برای چیه؟ واردات همه چیز که با ارز نیمایی و ... انجام میشه ،این همه صرافی فقط برای واردات قاچاق و مواد مخدره؟ بازم بابا ایول
ریز ریز هم بشوم، به جز مبلغی اضطراری و مبلغ حقوق را در حساب ها نگهداری نمیکنم.. حتی اگر چند میلیون ساده هم باشد، بااااااااااید از خارج از شبکه بانکی باشد. این حرف من نه خیانت است و نه خودخواهی.. عین حق است. کوچکترین لطف در حق کشورم همین حرکت ساده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
قراره همه چیز رصد بشه
مردم بیدار باشید... چند ماهی هست در حال حساب و کتال هستند از دارایی های شما استقراض کنند... هرگز در نظام بانکی پول نگه ندارید... چرا؟؟ برایتان داستان آشکار فساد بورس را بگویم؟؟ از فرصت هدایت پول مردم به سمت بورس چگونه استفاده کردند؟؟
برایتان داستان ساخت مسکن و خرید فروش مسکن توسط بانک ها از همین سرمایه های شما را بگویم؟؟ چگونه خون ملت را با گرانی مسکن در شیشه کرده اند و مسکن را در کلانشهر تهران به گروگان گرفته اند؟؟
مردم ساده نباشید... همین رسانه ها، تابناک.. چند مرتبه پیگیر رسانه ای همین حقوق ساده شده از بورس و مسکن شده است؟ این فقط مثال ساده بود زدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
مردم بیدارند. شما ثروتمندان آماده باشید که میخواهند ازتان مالیات بگیرند
بزرگترین سرمایه اعتماد مردم است که در این ساختار رنگ باخته است.
مگر در یک صندوق چقدر سکه یا اسکناس میتوان قرار داد که ۲۰۰ میلیارد تومان بیارزد؟!!!! منکه هرطور حساب میکنم میبینم نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
هر قیراط الماس نسبتا ریز 5000 دلار ارزش دارد و هر 5 قیراط معادل یک گرم است یعنی گرمی 25000 دلارکه 200 میلیارد دلار برابر با 250 گرم است ، مغز را اگر کار بیاندازیم بد نیست ، خیلی از صاحبان صندوق ها جواهر فروش بوده اند
در ایران هیچ پولی وارد چرخه اقتصاد نمیشه. یا اختلاس میشه یا صرف مخارج دولت بی در و پیکر. وگرنه به قول خودتان که دارید مثل قبل از تحریم نفت صادر می کنید چرا پولش هیچ اثری بر اقتصاد نداره؟ برای دارایی های مردم نقشه کشیدید.
من هم به فکر افتادم همین کار را بکنم....

حتی اگر دزدیده بشه....


بهتر از اینه که ارزش ریالی آن آب رود و در حقیقت دولت به طور نامحسوس از جیبمان کش رود!
بدبختی حالا پول چاپ نکنین از حساب مردم بدهی اینا رو بدین. ما قشر متوسط رو به پایین همیشه بدبختیم اینم دود می شه می ره تورم می شه و تو چشم ما می ره
افتادن به جون مال مردم عجبا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
مالیاتت را پرداخت کن با بقیش برو هر کاری که دوست داری انجام بده
فردا وزارت اقتصاد روی صندوق های امانات مالیات می بنده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
کار لازمیه و حتما به عنوان یک شهروند از دولت شجاع و انقلابی میخواهم که این تصمیم سخت و عادلانه را اجرایی کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
کار خوبی میکنه
باید درصدیشو به عنوان مالیات ازشون بگیرن اونایی که مبلغ سنگین نگه داشتن ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
دلارها قایم کردن باعث کمبود دلار و بالا رفتن قیمتش میشه
حالا چشم دوختید به اموال مردم یک وام مسخره بانک میده بازار دردسر کلی سود از مردم میگیره و کلی هم دوندگی داره مردم طلا بدن بانک چکار میکنه براشون واقعا بله اگر مملکت داران کارشون درست و به نفع مردم باشه هیچ فردی دوست نداره نتیجه تلاش خودش و مثل گنج دست نیافتنی تو کمد بانک حبس کنه درواقع مردم باید با این پول خوش بگذرانند و آموزش ببینند و کارتولیدی انجام دهند ولی در ایران تولید کننده هم هزار دردسر دارد وآرامش ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
این ثروت های افسانه ای نتیجه تلاش خودت نبوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
مردم نیستن یانکی گدا احتکار کننده هستن اونم دلار! سکه و طلا ایرادی نداره اما دلارو کسی حق نداره احتکار کنه
هر کاری می کردند ضرر می کردند غیر از دلالی که آنهم کار هر کس نیست. مقصر اصلی آنکسی است که اقتصاد را بسته است. امروز سرمایه گذاری در تولید و تجارت سودی پایین تر از نرخ تورم به همراه دارد. شرکتهای بورسی را نگاه کنید چند تا از آنها سودی بیشتر از نرخ تورم پرداخت می کنند. با همۀ تلاشی که می کنند تا سود ده جلوه کنند.خیلی هاشون دیونشون بیشتر از سود سالانه شون هست. اما باز هم سود تصویب می کنند تا بتوانند پولهای سرگردان بازار را جذب کنند. به هر حال طرف مالشه دوست داشته در صندوق نگهدای کند.مگر اینکه ثابت بشه از راه دزدی و تبانی بدست آمده. الناس یسلطون علی اموالهم.
در بیست صندوق ۶۰۰ میلیارد تومان، یعنی هر صندوق ۳۰ میلیارد، اینکه مبلغ عجیبی به عنوان ذخیره نیست، پول یک اپارتمان در شمال تهران است.
یکی از مهمترین مسئله برای جذب سرمایه اول ثبات اقتصادی بعدم امنیت سرمایه گذاری هست. ثبات که فناس هر دوره ی بساط برای اقتصاد رقم میخوره امنیت سرمایه هم که بورس معلوم کرد این مملکت چکارس.باشه بلخره خدا بزرگه ی روزی میاد که همه بخود بیان
به شما چه ربطی داره که مردم اموالشونو داخل صندوق نگه میدارن و دلشون نمیخاد سرمایه گذاری کنن؟ وقتی رییس مجلس میره از ترکیه ۳۰۰ کیلو سیسمونی میخره ، شما ساکتید! از مردم انتظار سرمایه گذاری داخلی دارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
رئیس مجلسم اشتباه کرده شما هم اشتباه کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
ربطش را وقتی ازت مالیات گرفتند، متوجه میشوی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
ارز و دلار اموال شخصی حساب نمیشه ذخیره ارزی کشور حساب میشه
اینهمه پول داخل ۱۷۰ صندوق! اما اینها ۱ ده هزارم ارزهایی هست که مردم ذخیره کردن، فکرش را بکن این پولها بیاد توی بازار چه گردش پول و اشتغالی ایجاد میشه!
صندوق داران امانات بانکهابایستی آنقدرامین باشندکه اسرار امانت دهنده راهرگزفاش نکنندبااین دزدی الکاپونی وعملیات پرسروصدای جیمزباندی چنان اسرارامانت دهندگان درملا عام
فاش شده که دیگرهیچ تنابنده ای جرات نمیکندامول قیمتی خودرابه صندوق امانات بسپارد حالااگربجای سپردن پولشان درصندوق امانات درترکیه یادوبی ملکی خریده بودندهم ترقی زیادکرده بودوهم ازدستبردسارقین درامان بود ولی ازشوخی گذشته ایکاش ریسک سرمایه گذاری درکشورمان آنقدرکم بود که مردم میتوانستندبراحتی وباآرامش سرمایه خودرا درکاری یاروی چیزی درکشورخودشان سرمایه گذاری میکردند که هم اشتغال ایجادشودوهم برای سرمایه گذارسودداشته باشد ولی متاسفانه باتصمیمات لحظه ای مدیران اقتصادی ماپرریسک ترین امورشده
با توجه به قاچاق دلار و سکه و یورو حتما مالیا ت و جریمه دلار را دربر خواهد داشت که سرمایه کشور در این اوضاع وخامت باز گرداند ه شود
فاصله سرقت تا دستگیری سارقان بسیار کوتاه است واین برای پلیس موفقیت بزرگی ست اما سارقانی که با انهمه اطلاعات دقیق ونقشه حساب شده توانسته اند دست به چنین سرقت کم سابقه ای بزنند تا جاییکه حتی دوربین های حفاظتی را نیز با خود برده اند چگونه برای فرار واختفا ودستگیر نشدن نتوانسته اند فکری بکنند که لا اقل به این سرعت دستگیر نشوندودر ثانی مگر پولها واشیاقیمتی وجواهرات صندوق ها را در حین سرقت صورت جلسه کرده اند که موجودی یک صندوق دویست میلیارد تومان اعلام شده.ایا این ادعای مالباختگان است یا سارقان
اقتصاد ناسالم وعدم اعتماد مردم به نظام اقتصادی باعث راکد ماندن حجم عظیمی سرامایه شده است
کدوم کار اقتصادی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وقتی که هر روز یه قانون وضع میشه وقتی قوانین قبلی باطل میشه وقتی اوضاع اقتصادی مبهم هست وقتی ............
وقتي اقتصاد بيماره و تقريبا توليد با مشكل و ركود مواجه شده توقع داريد ملت سرمايه هاشونو به ارز و سكه تبديل نكنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هزاران هزار از اين اتفاقات هم بيفته مسوولين به فكر چاره نخواهند بود
فقط از فردا براي هر صندوق سقف تعيين ميكنن و هزينه بيمه كلان از مشتري ميگيرن كه در نتيجه طلا و دلار و سكه از بانك ميره تو بالشت و انباري هاي خونه
" با ورود آن‌ها به امور مختلف اقتصادی، می‌شود کار‌های زیادی را به انجام رساند و منفعتی بزرگ برای صاحیان این اموال و کشور رقم زد " منفعتی برای صاحبانش نخواهد داشت فقط منفعت برای دولت دارد که هر چی مردم دز سالها جمع کرده اند را از دستشان در بیاورد و هزنیه ناکارمدی اش بکند مردم را به خاک سیاه بنشاند
به به ...
وقتي ريسك سرمايه گذاري تو كشور خودت بالا باشه وقتي سپرده گذاري تو موسسات مالي با مجوز بانك مركزي تو هوا ميره وقتي اعتمادي به دولتمردان نيست چرخه اقتصادي بسته ميشه
مبلغ تجمعی درون صندوقها برابر بودجه سالانه یک وزارتخانه است. چند تا از این صندوقها در کشور هست؟ وقتی اقتصاد بیمار باشه همینه.
این که محتویات صندوق چه بوده به کسی ربط خاصی نداره چون قانون این اجازه را داده. و اینکه این سرقت با اطلاع و آگاهی برخی افراد از محتویات آن صورت گرفته است شکی نیست و الان هم تحت فشار قرار دادن مالباختگان که چرا این همه ثروت اینجا نگهداری کردین نه کار قانونی است نه اخلاقی.
اولا باید تبریک گفت که با این سرعت عمده سارقین دستگیر شده است

اما جای سوال این است که چطور اختلاس گران با این سرعت دستگیر نمی شوند
یک چیزی تو این دستگیری برق آسا قابل تامله و اون اینکه : تو این چند سال چندین ترور تو کشور اتفاق افتاده مثل دانشمندان هسته ایی - فخری زاده یا همین اواخر شهید صیادی ولی عوامل هیچکدوم گیر نیافتادن ولی عوامل این سرقت که تمام دوربین ها و ادوات هشدار و حتی به روایتی دوربین های شهری و سیستم گذرنامه رو مختل کرده بودن در کمتر از 48 ساعت دستگیر شدن . یا پلیس ما عشقی عمل میکنه یا سرقت ساختگیه و یا ...
با کدام چشم انداز روشن اقتصادی صاحبان سرمایه وارد چرخه اقتصاد و صنعت کشور شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
وارد چرخه نشو ولی مالیاتت را هم ازت میگیرند
این حجم ازدارایی بلوکه شده افراد انهم فقط دریک بانک جای بسیار تاسف داردکه چرااین همه سرمایه جذب تولید نمی شوداین همه ارز بلوکه شده فقط خدمت به اقتصاد امریکا وکشورهای غربی میباشد مسئولان محترم ریشه یابی کنند چرااینهمه سرمایه دریک جاحبس شده وهیچ اورده ای برای اقتصادازهم پاشیده مملکت ندارد
رفتار دولت‌ها و مردم قابل تامل است ... پر از بدی
دنبال چی بودید ؟؟؟؟
اون دلارها رو باید ضبط کنند.
به جرم اخلال در نظام پولی کشور
این پول ها رو برخی از هموطنان از کجا بدست آورده اند؟ چطور اقشار متوسط با داشتن تحصیلات دانشگاهی و انجام کار و تلاش و کوشش یک زندگی ساده و بدون هرگونه تکلف را نمی توانند بگذرانند.
بعد برخی میلیارد را در صندوق امانات می گذارند و حتما میلیاردها هم در حال استفاده دارند!!!!!!!!!!!
مالیات چقدر می پردازند؟؟؟؟؟؟
خوب وقتی اقتصاد هیج جشم اندازی نداره ، کدوم عقل سلیمی توی همچین اقتصادی سرمایه گذاری میکنه ؟
اول سوراخ جیبتون رو بدوزید . بعد پول بگذارید تو جیبتون !
پس داراییمون رو بیاریم تو بورس !!! در ایران کار اقتصادی یعنی خرید چیزی با ارزش و صبر کردن برای گرون شدنش . تا وقتی تورم بالا هست کار اقتصادی انجام پذیر نیست .
امار و ارقامی که از موجودی 169 صندوق این سرفت عجیب ارائه شده حاوی نکاتی به شرح زیر است:
1- با توجه به اعلام 2500 میلیارد تومان ارزش کل محتویات 169 صندوق میانگین موجودی هر صندوق قریب به 14/7 میلیارد تومان بوده است.
2-براورد 200 میلیارد تومانی ارزش ارزهای موجود در 20صندوق حاکی از ان است که با توجه به قیمت روز دلار نزدیک به 20 میلیون دلار در این 20 صندوق ارز وجود داشته که معدل هر صندوق میشود یک میلیون دلار یا 100 بسته 100 تایی دلار در هر صندوق که جاسازی یکصد بسته اسکناس در یک صندوق 20 در 30 سانت تقریبا نا ممکن است.
3-حبس 2500 میلیارد تومان طلا و ارز در 169 صندوق نوعی جرم و سفته بازی و ضربه زدن به اقتصاد کشور است که اگر ان را به کل کشور تسری و تعمیم دهیم رفم بسیار بزرگی از ثروت ملی برای مقابله با منافع ملی و فقیرتر کردن مردم است.
4-توضیحات رئیس پلیس تهران از جزئیات این سرقت بزرگ و عحیب و نحوه دستگیری سارقان بسیار ناکافی و ابهام آمیز و شبهه برانگیز است و لازم است تا پلیس و قوه قضائیه در کنفرانسی رسانه ای به سوالات و ابهامات مردم پاسخ داده و شفاف سازی نمایند.
امار و ارقامی که از موجودی 169 صندوق این سرفت عجیب ارائه شده حاوی نکاتی به شرح زیر است:
1- با توجه به اعلام 2500 میلیارد تومان ارزش کل محتویات 169 صندوق میانگین موجودی هر صندوق قریب به 14/7 میلیارد تومان بوده است.
2-براورد 200 میلیارد تومانی ارزش ارزهای موجود در 20صندوق حاکی از ان است که با توجه به قیمت روز دلار نزدیک به 20 میلیون دلار در این 20 صندوق ارز وجود داشته که معدل هر صندوق میشود یک میلیون دلار یا 100 بسته 100 تایی دلار در هر صندوق که جاسازی یکصد بسته اسکناس در یک صندوق 20 در 30 سانت تقریبا نا ممکن است.
3-حبس 2500 میلیارد تومان طلا و ارز در 169 صندوق نوعی جرم و سفته بازی و ضربه زدن به اقتصاد کشور است که اگر ان را به کل کشور تسری و تعمیم دهیم رفم بسیار بزرگی از ثروت ملی برای مقابله با منافع ملی و فقیرتر کردن مردم است.
4-توضیحات رئیس پلیس تهران از جزئیات این سرقت بزرگ و عحیب و نحوه دستگیری سارقان بسیار ناکافی و ابهام آمیز و شبهه برانگیز است و لازم است تا پلیس و قوه قضائیه در کنفرانسی رسانه ای به سوالات و ابهامات مردم پاسخ داده و شفاف سازی نمایند.
قانون سقف نگهداری دلار و یورو چی میشه
سلام علیکم
حکم حقوقی سال 1400 راپرداخت نکردید
سال 1401 نامشخص است
چرا به قانون و رای دیوان عدالت اداری توجه ندارید؟
مگر نظام ما براساس رای مردم وقانون نیست چرا برای احترام بازنشستگان کشوری و سایر ... آقای رئیس جمهور و شما تا کنون بی اعتنایی نمودید شما مدعی خدمت هستیدو.... وجایی که مردم مشکلش مشخص است میگذارید و می روید جایی که مردمش سرمایه دار و زمین دار و.... هستند
لطفا به قانون و رای دیوان عدالت اداری ومردم در عمل احترام بگذارید
از خدا بترسید چون ظلم پایدار نمی ماند
با خدا و مردم و رهبری باشید.
ملت دوست دارن پولاشونو تو گاو صندوق نگه دارن! به کسی مربوطه؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
وقتی در دولت انقلابی مالیات ازت گرفتن، ربطش را میفهمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
کسی که در کشور کاسبی میکنه و در آمریکا پول خرج میکنه، حق صحبت در مورد هیچ مساله کشور را ندارد و هیچ حقی هم ندارد. حق و عدالت این است که از چنین اشخاصی حداقل 50 درصد مالیات اموال راکدش را بگیرند
همه اش دروغ است
احتمال قطه به یقین دارندگان این صندوقها جز دهکهای پایین و یارانه بگیر هستند.
آن وقت من به عنوان یک استاددانشگاه دولتی بعدازچهارسال ازآخرین سفرم توان بردن فرزندانم را تامشهدندارم.
این همه مال نشان دهنده فاصله طبقاتی درایران است اون هم تازه از 160 صندوق این مقدار.
عدم اطمينان باعث ميشه وارد چرخه اقتصاد نشه
وقتي ارزش پول ملي هر روز كمتر ميشه چرا بايد أموال را تبديل به ريال كرد ؟
همین ملتی که دائم می گویند نداریم و فقیریم و دم از گرانی و تورم می زنند ببین چه حجمی از دارایی را فقط در یک شعبه بانک ملی در یک شهر ذخیره سازی کرده اند! 2500 میلیارد تومان طلا و دلار و جواهر و سکه و یورو در جایی که نگهداری بیش از 10 هزار دلار جرم محسوب میشود! اگر اقتصاد قابل پیش بینی بود و این پول به بازار کار و سرمایه گذاری تزریق میشد چقدر در حل مشکل بیکاری و ساخت مسکن و اشتغال زایی و سودآوری میتوانست موثر باشد ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
تازه همین ها دارند هر روز جلوی وزارتخانه رفاه میروند برای درخواست یارانه و اعتراض به حذف از دهک بندی یارانه!!!
اتفاقا خود افراد شاکی بایستی توضیح دهند این مبالغ هنگفت از کجا حاصل شده است.
چرا باید بیارن توی چرخه اقتصاد؟... یه بار به بورس اعتماد کردن نتیجه اش رو دیدن ..
جهنم بولدار جماعت باید نابود بشسه
نتیجه سیاستهای شکست خورده اقتصادی و سیاسی منجر به این پستو اندوزی ها شده است.
با سلام بهتر است این نویسنده عاقل و بالغ یک محاسبه ساده کند که هر ماه چقدر یارانه به حساب مردم واریز میگردد و تجمیع این مبلغ ماهیانه چقدر میشود و با آن چقدر میتوان برای مملکت شغل و اشتغال پایدار و صنعت و توسعه ایجاد کرد آنهم ماهیانه و حالا با حورد کردن این پول و به اصطلاح گدا کردن مردم چه اتفاقی دارد ماهیانه رخ میدهد.
الان باید از آنها مالیات بگیرند کسانی که بیش از 600 میلیلرد ارز دارند
وقتی بزرگتر این مملکت همه درها را به روی مردم میبندد و فقط نورچشمیهایش میتوانند مصون از هر گونه پاسخگویی . هر کاری دلشان میخواهد بکنند .

وقتی تجارت مسدود است واردات ممنوع است . از یک بنگاه تجاری اینقدر مالیات میگیرند که باید دکانش را تخته کند . و ارزش پول ملی در حال سقوط لحظه به لحظه است . شما چه انتظاری دارین ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
انتظار داریم که دولت با قلدری از امثال شما مالیات بگیرد تا بفهمید بقیه مردم چه میکشند
شما اول برو اونایی که تو چرخه تولید هستند را دریاب... این سرمایه ها پیش کش
تو این مملکت یه نفرنیست به اینا بگه این همه سکه ودلاروطلارا اینها از کجا بدست آوردن یعنی با کارکردن میشه ...
به نظر میرسه موضوع سرقت یک سناریوی ساختگی باشه.
با این اقتصاد مریض و نبود امنیت اقتصادی انتظار سرمایه گذاری دارید؟؟؟؟؟؟؟
عجب پولایی تو این مملکت دست بعضی ها ست
چرا مردم بجای افتتاح حساب ارزی، کاغذ دلار و یورو انبار می کنند؟ بانک مرکزی ایران فاجعه است ...بابت چه حقوق می گیرند؟
این مبالغ ۲۰۵ هزار میلیارد آیا مالیات شامل می شود یا من وامثال من که با اندک سرمایه هر سال برای پیکان وانت مدل ۸۵ باید احزار نامه پر کنم و مبلغ ۵۰هزار تومان به دفتر پستی ها بدهم واکر پر نکنم شامل جریمه مالیات می شود و تمام افرادی که در این جامعه فعالیت های درجه ۴یا۵ از نظر مالیاتی باید فرم پر کنندواگر پر نکند جریمه ...این افراد که در صندوق چطور فرار از مالیات و افزایش قیمت ...‌‌قانون ما به نفع ثروتمندان است
لابد بیارن تو بورس تا با خاک یکسان بشه!!!!!
این دزدی و اینگونه حوادث و این گونه برخورد بانک با صاحبان اموال در صندوقهای دستبرد زده شده

چیزی جز تاسف و عدم اطمینان و نبود امنیت اقتصادی و
مشکوک بودن کل ماجرا در پی ندارد

و قطعا خروج سرمایه های بزرگتر از کشور و سرمایه گزاری

بیشتر در ترکیه و دوبی و امثالهم سرعت چشمگیری خواهد داشت
این همه طلا ودلار کجا بوده که اونها تو این مملکت داشتهاند
سلام.
یک سؤال ،،،، شما که گفتید همه کسانی که دراین سرقت نقش داشتن گرفتین ،، دمتون گرم خیلی هم زود گرفتین ، سارقان حتی فرصت کافی برای نگاه کردن به اموال هم نداشتن ، چه برسد به فروش یا ذوب اموال ،،،،،،، خوب چرا اموال مردم بهشون نمیدید ،، چرا بیمه بخواد جبران کنه ، یا بانک مرکزی جبران کنه .........؟
( یا من درست متوجه نشدم یا شما درست متوجه نشدین یا سارق دستگیر نشده یا اموال سرقتی دوست ندارن برگردن )
عدم ثبات سیاسی ، اقتصادی ، عملکردی و رفتاری میشه این. تحریم ها کاغذ پاره نیستند.
به شما چه ربطی داره که موجودی صندوق چی و چقدر بووده؟؟؟؟؟ هر چی بوده باعث و بانی آن خود شمایید که همه چی رو نابود کردید..
برای اجاره یک صندوق کوچک دربانک، باید مبلغ بزرگی ودیعه بگذارید بعد سالیانه هم اجاره سنگینی بپرردازید که هرساله هم افزایش می یابد، علتش هم عدم امنیت کافی برای مالک است. وقتی اقتصاد بیمار است و دست دولت‌ها درجیب مردم، گناه م دم چیست!؟ اموالشان راکجا سرمایه گذاری کنند که به باد فنا نرود؟ چرا این اتفاقات در کشورهای توسعه یافته نمی افتد. ماشینمون را داخل حیاط وپارکینگ پارک می کنیم بازم مورد سرقت قرار می گیرد. امنیت را کامل برقرار کنید و کمتر به مردم گیر بدهید تا کمی از مشکلات کم شود. اگر بانک‌ها نمی توانند مراقب اموال مردم در صندوقها باشند وپاسخگو نیستند باکدام قانون ومنطق اینهمه هزینه صندوق از مردم می گیرند نکند اینکارشان هم نوعی کاسبی است که ظاهرا هست. با دنیا تعامل کنید، اقتصاد را پویا سازید شغل آبرومند ایجاد کنید دستتان را جیب ملت بیرون بکشید رانتخواران و مفسدین و ریاکاران را کنار بگذارید تا آبرو و دنیا و آخرت مردم سامان بگیرد.
نیروی انتظامی اعلام کرد ارز و طلا از طریق بانک مرکزی به صاحبان آنان پرداخت می شود (به احتمال زیاد به خاطر قانون نگهداری ارز بیش از 10 هزار دلار و مالیات سکه های طلا باشد) همچنین اعلام کرد دزدها برخی از اموال را فروخته اند که با توجه به اینکه این دزدها میلیاردها تومان طلا و میلیون ها دلار و دیگر ارزها را داشته اند شک برانگیز است ، احتمال اینکه برخی از این اموال آثار باستانی بوده است که قیمتش از تمام کشفیات صندوق ها بیشتر باشد وجود دارد
بنظر من ان چیزی که بعد از این اتفاق خواهد افتاد این است که مردم دیگر اشیا با ارزش خود را به بانک نخواهند سپرد چون نظر مقام قضایی و در ادامه نظر مالیاتی ها و .... دخیل خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
مالیات که حقه و باید بگیرند
این مورد تازه بخش کوچکی از دارائیهای مردمه در یک شعبه بانک ملی ودر سایر شعب وهمچنین صندوقهای امانات سایر بانکها !!! این نشان دهنده اوج بی اعتمادی مردم به اقتصاد مملکته . یعنی میگن زیر سر خودمون باشه امنیتش بیشتره
یعنی چی ازکجا معلوم تو صندوقا چی بوده؟ به نظر من تا ثابت نشه هیچی به کسی نباید بدن اومدیمو یکی تو صندوقش خاکستر گذاشته بود اومد ادعا کرد من الماس داشتم،حالا باید پول الماسارو از جیب مردم بدن بهشون!!!!!
بعنوان سلطان صندوق بگیرید اعدامش کنید
خب آدم واسه نگهداری از آفتابه 13 میلیون رهن و 2 میلیون اجاره که نمیده؟
سارقان موظف اند تمام مبلغ ادعایی مالباختگان را برگردانند + یک برابر مبلغ سرقت شده را به قوه قضائیه پرداخت کنند.
بله واقعا جای تاسف است که این سرمایه ها یا از کشور خارج میشه یا در بانک ها و صندوق ها دپو شده و یا در ملک و زمین
ولی چه باید کرد؟
باید کشور را از حالت اضطرار و نه جنگ و نه صلح خارج کرد تا این سرمایه ها و سرمایه ی خارجی وارد کشور شود
آیا اراده ی قاطعی برای این موضوع وجود دارد ؟۰
یک سوال
آیا سکه ها و دلارها را به صاحبان آن باز می گردانند
یا معادل ریالی آنرا پرداخت می کنند.
پاسخ اگر به ریال باشه ....
کارمندان، کارگران و افرادی که کار آزاد دارند در زمان جوانی و میان سالی که بچه ها هم کوچک هستند باید پس انداز داشته باشند که اگر نداشته باشند سالهای از کار افتادگی را چگونه سپری کنند. این پس انداز را چه باید کرد؟ وظیفه نظام است که برای آن فکری بکند. خود افراد با این پولهای ناچیز نمی توان کاری بکنند. در شرکت تعاونی سرمایه گذاری کنند گروهی حتما خواهد دزدید. در بورس سرمایه گذاری کنند قطعا سرمایه شان به ظاهر قانونی به تاراج خواهد رفت. در بانک حساب باز کنند اعتمادی نیست مردم تجربه بانکهای خصوصی را دارند. تنها راه مدیریت شخصی سرمایه است. مدیریت شخصی هم یعنی خرید طلا، ارز و ملک. که هیچ سودی برای کشور ندارد و همش ضرر است. در این بین مقصر اصلی قوه قضائیه است که با دزدان بسیار مهربان است.
قرار بود مسئولان توضیح بدن از کجا آوردن. حالا با یه فرار به جلو و انداختن توپ تو زمین مردم ، از ملت بازخواست میکنید
چند سال است در همین تابناک هشدار میدهم که دولت باید با شجاعت از دارایی ثروتمندان مالیات اخذ کند ولی یک مشت مزدور ثروتمندان و یک عده ای هم نادان می آیند و اینجا علیه آن موضع میگیرند. کاری که در دولت سرتاسر سرمایه داری ایالات متحده انجام شد و از هر چه دارایی ای که امثال ایلان ماسک و جف بزوس داشتند، در جا و نقد 10 درصد مالیات گرفتند اما دولت جمهوری اسلامی ایران که داعیه عدالت و حمایت از مستضعفان جهان را دارد، هنوز نتوانسته در داخل کشور این کار را انجام دهد که البته امیدواریم در دولت انقلابی آیت الله رئیسی این تصمیم شجاعانه و سخت و سایر تصمیمات دیگر اتخاذ و اجرایی شود البته اگر مجلس حامی ثروتمندان اجازه بدهد.
عجیبه همین ملت در تهران هر روز جلوی وزارتخانه رفاه هجوم می برند برای درخواست یارانه و اعتراض به حذف از دهک بندی یارانه ای!!!
مشخص شد که چقدر دهک ده در شهرهای بزرگ زیاده!
بایستی به این دزدها جایزه حق کشف بدهند.ارز قاچاق.طلا و سکه بدون مالیات. یعنی غوغا کردید آفرین به شما. بدون دست مزد و به خطر انداختن جان و آبروی خود بسیار بیشتر از مراجع دیگر کشف کردید. دولت نگران نباشد نون توی صندوقهاست
ایندفعه دزد رفته به گنج زده.
ولی از کجا می دونسته اینجا گنج هست.
از کی تا حالا اینقدر پلیس زرنگ شده ۲۴ ساعت نکشیده سارقین رو دستگیر می کنه؟؟؟؟؟ پس چرا عبدالباقی مفقود الاثر شده؟؟؟؟؟!!!!!!!
هدف صندوق امانت اقای احمدی نژاد بود که اطلاعاتش را بردارند سایر صندوق ها هم قربانی شده بودند و معلوم بود با ایجاد وجه مثبت برای پلیس عودت خواهد شد .
تو باغچه خاکشون می کردن بیشتر امنیت داشت
به کسی ربطی ندا
من متوجه نمی شوم، مگر این اموال شخصی افراد نیست که به امانت نزد بانک بوده. پس چرا مشخصات آن دائم اعلام عمومی میشه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار