بازدید 8759

روسیه: بیش از ۱۵۰۰ هواگرد ارتش اوکراین نابود شد

وزارت دفاع روسیه با ارائه آمار جدیدی از جنگ اوکراین، گفت از آغاز عملیات تاکنون بیش از یک هزار و پانصد هواگرد اوکراینی شامل جنگنده، بالگرد و پهپاد نابود شدند.
کد خبر: ۱۱۲۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱ 10 June 2022

به گزارش تابناک به نقل از فارس، با گذشت ۱۰۶ روز از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه منطقه دونباس و وارد آمدن تلفات متعدد به دو طرف، مسکو امروز (جمعه) آمار جدیدی از خسارات ارتش اوکراین در عملیات شب گذشته منتشر کرد.

«ایگور کُناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه طی نشست خبری گفت: «سامانه‌های پدافند هوایی روسیه طی روز گذشته یک جنگنده سوخو-۲۵، یک جنگنده میگ-۲۹ و پنج پهپاد اوکراینی را منهدم کردند».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی با بیان اینکه نیروی هوایی روسیه در عملیات بامدادی، ۴۶ منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی اوکراین را هدف قرار دادند، توضیح داد: «بیش از ۱۵۰ ملی‌گرای اوکراینی، ۶ دستگاه تانک، ۴ قبضه توپ و دو آتش‌بار موشک‌های گراد نابود شدند».

این مقام نظامی روس اضافه کرد: «نیروهای موشکی و توپخانه‌ای نیروی زمینی ارتش نیز ۶۲ پست فرماندهی، ۱۳۸ توپخانه و همچنین ۳۰۳ منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند. در نتیجه حملات توپخانه‌ای، بیش از ۳۵۰ ملی‌گرای اوکراینی، ۷ خودروی زرهی، ۲ موشک انداز چندگانه، پنج قبضه توپ و خمپاره صحرایی، ۱۶ خودروی ویژه و همچنین ۱۱ انبار سلاح از بین رفتند».

 

 

کُناشنکوف در ادامه به ارائه آماری از کل خسارات و تلفات ارتش اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در منطقه دونباس پرداخته و گفت حداقل ۱۵۰۰ فروند هواگرد این کشور را نابود کرده است.

به نوشته ریانووستی، وی در این‌باره گفت: «در مجموع ۱۹۵ جنگنده، ۱۳۰ بالگرد، ۱۱۶۸ هواپیمای بدون سرنشین، ۳۳۶ سامانه موشکی ضدهوایی، ۳۴۸۴ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۴۹۹ سامانه موشک‌انداز چندگانه، ۱۸۴۳ قبضه توپ و خمپاره، و همچنین ۳۵۲۸ خودروی نظامی ویژه متعلق به ارتش اوکراین منهدم شدند».

پیش از این، «اُلکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین اذعان کرد که روزانه یکصد نظامی اوکراینی در نبرد با نیروهای روسیه کشته می‌شوند و حدود ۵۰۰ نظامی نیز در نبردهای دشوار با نیروهای روس زخمی می‌شوند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز با اشاره به پیشروی نیروهای این کشور در شرق اوکراین، از تسلط بر ۱۵ منطقه مهم خبر داده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی