بازدید 3900

صدور ۶۰۰ مورد اخطار نقص ایمنی آتش سوزی در ارومیه

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه گفت: ۶۰۰ مورد اخطار نقص ایمنی آتش سوزی ساختمان در این شهر برای مالکان و بهره‌برداران صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۲۳۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲ 10 June 2022

ابراهیم شاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تمام این ۶۰۰ مورد زنگ خطری برای تهیدد سلامت شهروندان محسوب می‌شوند، اظهار کرد: در بازار ارومیه اماکنی همچون «راسته غلام خان» و «بازارنیکخواه» که همیشه دچار مشکات مختلف سیم کشی برق هستند، در معرض خطر جدی قرار دارند به گونه‌ای که تک ورودی بودن این اماکن، خطرات احتمالی را چندین برابر کرده است.

وی ادامه داد: مجتمع‌های تجاری همچون سیتادیوم نیز هر چند کاملا ایمنی لازم را از نظر سازمان آتش نشانی دارا هستند، ولی اطلاعی از مورد تایید بودن سیستم ایستاتیک آن توسط سازمان نظام مهندسی نداریم.

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه اضافه کرد: در برخی مواقع به هنگام بهره برداری از یک مجتمع مسکونی یا تجاری تمامی ضوابط ایمنی از نظر سازمان آتش نشانی رعایت می‌شود، ولی متاسفانه مشاهده شده که بعدا مالکین حتی اقدام به حذف کپسول‌های آتش نشانی کرده‌اند که عملا نظارت بر آنان امکان پذیر نیست.

وی با تاکید به اینکه صدور پروانه پایان کارهرساختمان منوط به اخذ تاییدیه از سازمان آتش نشانی است، گفت: البته برای پایان کار نیز سازمان آتش نشانی باید نظر کارشناسی خود را در رابطه با ایمنی ساختمان ارائه دهد؛ متاسفانه مشاهده شده که در برخی مواقع عده‌ای با تکیه بر رانت، خواهان نادیده گرفته شدن برخی از کاستی‌ها در رعایت ایمنی شده‌اند که سازمان آتش نشانی به هیچ عنوان زیربار نرفته است.

شاد با انتقاد از فرهنگ ایمنی حاکم در جامعه، تاکید کرد: متاسفانه فرهنگ ایمنی در بین مردم ضعیف بوده و مردم توجه چندانی به ایمنی محل کار و محل سکونت خود ندارند به طوری که اغلب برای تمدید کپسول های آتش نشانی نیز مراجعه نمی‌کنند؛ به عبارتی دیگر مردم تمایلی به هزینه برای ایمنی ندارند.

وی با اشاره به خسارت طوفان هفته جاری در ارومیه، یادآور شد: نمای شیشه‌ای غیر استاندار بسیاری از واحدهای مسکونی و تجاری در طوفان اخیر آسیب دید؛ حتی رعیات نشدن موارد ایمنی حین انجام کار سبب فوت ۲ کارگر شد.

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه در رابطه با مساکن مهر نیز گفت: اشکالات زیادی به ایمنی مساکن مهر وارد است به گونه‌ای که حتی پله اضطراری برخی نیز ایمنی لازم را ندارد.

به گزارش ایرنا، طوفان چندی دقیقه‌ای هفته جاری در ارومیه نشان داد که سطح شهر در مواجه با حوادث غیر مترقبه ایمنی لازم را ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس