بازدید 13307

سودای کار در استرالیا

کد خبر: ۱۱۲۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱ 08 June 2022

سودای کار در استرالیا

موضوع مهاجرت نیروی کار در سال‌های اخیر به یکی از چالش‌‌‌های مهم جهانی‌‌‌سازی اقتصاد بدل شده است. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند یکی از مسائلی که می‌تواند به زمینه‌‌‌های توسعه‌‌‌ای کشورها آسیب جدی وارد کند، بحث مهاجرت نیروی کار متخصص آن کشورهاست.

در مقابل این قضیه هم برای کشورهای مهاجر پذیر صادق است و آنها با پذیرش نیروی متخصص کار در کشور خود سعی بر حرکت بر ریل توسعه با شتاب بیشتری دارند.

استرالیا از جمله کشورهایی است که می توان در کنار آلمان، امارات متحده و آمریکا آن را به عنوان کانون اصلی مهاجر پذیری نام برد. استرالیا را می‌توان به عنوان یکی از پهناورترین کشورهای جهان به حساب آورد.
 این کشور مانند آمریکا، به دلیل داشتن فاصله زیاد با سایر قاره‌های به هم پیوسته، مانند اروپا و آسیا، پس از مدت زیادی از آغاز تمدن در آن کشف و شناخته شد. هلندی‌ها را می‌توان به عنوان اولین کاشفین این قاره به حساب آورد؛ اما لازم به ذکر است بریتانیایی‌ها، در این قاره اعمال نفوذ بیشتری کرده و تاثیرات فراوانی را از خود برجای گذاشته‌اند. این کشور، دارای منابع مختلف و فراوانی است که آن‌ها، در گذشته دلیل اصلی مهاجرت افراد مختلف از سراسر جهان به آن بوده است. مسائلی نظیر آغاز تب طلا در این کشور را می‌توان از دلایل اصلی مهاجرت به آن دانست. اما امروزه استرالیا، به عنوان کشوری شناخته می‌شود که با ارائه امکاناتی نظیر امکانات رفاهی متنوع، وضعیت اشتغال مناسب، سطح زندگی، فرهنگ و تحصیل بالا، وضعیت بسیار مناسبی را برای شهروندان خود فراهم کرده است و نیاز این کشور به نیروی کار متخصص باعث شده است تا در کنار این موارد دلیلی محکم برای جلب نظر افراد مختلف به منظور مهاجرت به این کشور باشد.

استرالیا، کشوری پهناور برای مهاجران

تقسیمات کشوری استرالیا، این کشور را به ۸ ایالت و قلمرو مختلف تبدیل کرده است  که هرکدام دارای سیاست‌های مهاجرتی خاصی هم هستند در این مقاله به تفصیل به روش‌های اخذ اقامت دائم و موقت ویزای استرالیا خواهیم پرداخت و جالب است تا بدانید که به تازگی استرالیا نخست وزیر جدیدی را بر مسند کار دیده است و  نخست‌ وزیر منتخب استرالیا که توانست به تصاحب قدرت ۹ ساله «حزب لیبرال استرالیا» با رهبری «اسکات موریسون» پایان دهد، وعده داده است که روابط کشورش با جهان را باز تنظیم کرده و عقب‌ماندگی این کشور در حوزه اقلیم را جبران کند و به عنوان رهبر حزب کارگر از ورود مهاجران نیروی کار به این کشور نیز حمایت کرده است.

همانطور که گفته شد استرالیا دارای سیاست‌های مهاجرتی مشخصی در راستای جذب سالیانه تعداد مشخص مهاجر به منظور پیشبرد اهداف و تامین نیروی کار متخصص برای بالا بردن سرعت توسعه در کشور خود و افزایش بهره وری از منابع داخل کشور استرالیا که با شیوع پاندمی ، شرایط بسیار برای پذیرش مهاجرین در پیش گرفته بود این روزها و با بهبود وضعیت شرایط تغییر کرده است و انتظار می‌رود تا امسال درب‌های این کشوربه روی متقاضیان به مهاجرت و مخصوصا متقاضیان ویزای کار باز شده و شرایط بهتری برای این افراد به وجود بیاید.

استرالیا آماده پذیرش نیروهای متخصص مهاجر است

به نوعی می توان سال جدید مهاجرتی استرالیا را به بهشتی برای متقاضیان خارجی نیروی کار در استرالیا تشبیه کرد زیرا بیشتر متقاضیان داخل کشور استرالیا در این مدت ویزای خود را از موقت تبدیل به دائم کرده‌اند و این کشور نیاز دارد تا به افرادی که خارج از استرالیا زندگی می‌کنند و متقاضی دریافت ویزای کار این کشور هستند ویزا بدهد، اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا درباره انواع راه‌های مهاجرت به استرالیا و اخذ ویزای این کشور بیشتر بدانید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

شرایط ویزای مهارت و تخصص برای مهاجرت به استرالیا

ویزای اسکیل ورکر که به ویزای کار استرالیا یا ویزای متخصصین هم معروف است از جمله ویزاهای محبوبی است که این روزها با شرایط جدیدی که انتظار می‌رود استرالیا در پذیرش مهاجر داشته باشد مورد توجه اکثر مهاجرین است، شما برای دریافت این ویزا طبق مقررات اداره مهاجرت استرالیا که بر حسب محاسبه امتیاز ویزا صادر میشود باید حداقل ۶۵ امتیاز خالص داشته باشید اما توجه کنید خیلی از ایالت‌ها با امتیاز بالاتری نیروی متخصص مورد نیاز خود را پذیرش می‌کنند که جمع امتیازات شما به مواردی چون دارا بودن آيلتس ۵/۶ و سابقه کار و مدرک تحصیلی و سن مربوط است.

گرفتن ویزای مهاجرت کاری برای استرالیا زیاد چالش‌برانگیز و سخت نیست اما این مساله تنها در صورتی صدق می‌کند که شخص متقاضی مهاجرت مهارت‌های لازم را داشته باشد و حرفه‌ او هم در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا باشد. هر ساله هزاران نفر با موفقیت از طریق ویزای کاری به استرالیا مهاجرت می‌کنند و هنوز هم فرصت‌های زیادی برای افرادی با مهارت‌های مناسب وجود دارد بنابراین رویای شروع یک زندگی جدید در این کشور قابل دسترسی است اگر تخصص‌ شخص جز تخصص‌های مورد نیاز استرالیا باشد. طبق اعلام دولت استرالیا برخی مشاغل در لیست برتر برای مهاجرت به این کشور قرار دارند که در ادامه شما می‌توانید با برخی از این مشاغل آشنا شوید.

سودای کار در استرالیا

مشاغل مورد نیاز استرالیا چه مشاغلی هستند؟

برخی مشاغل و تخصص‌ها در کشور استرالیا از اولویت بالاتری برای مهاجرت برخوردار هستند که از آن جمله می‌توان به شغل پرستاری، معلم دبیرستان، برنامه نویسان نرم افزار، برق کاران، مهندسان ساخت‌وساز، نجاران، مکانیک‌ها، لوله‌کش‌ها و مدرسین دانشگاه اشاره کرد. اما این لیست در ادامه هم شامل مشاغلی دیگر از جمله کارگران جوشکاری، وکلا، مشاوران مدیریت، پزشکان عمومی، سایر مدیران، مهندسان عمران، معلمان دبستان، نقاش ساختمان، مهندسان صنایع و مکانیک و سرپرست امنیت و بانک داده‌ها نیز است. این لیست هر ساله با توجه به نیاز دولت استرالیا تغییراتی دارد که در مردادماه توسط دولت استرالیا اعلام می‌شود. بنابراین بررسی دقیق و گفتگو با مشاوران مهاجرتی می‌تواند به شما در راه مهاجرت به استرالیا کمک کند.

درآمد در استرالیا

اما نکته مهم این است که این مشاغل ضرورتا مشاغلی با درآمد بالا نیستند. معمولا مشاغلی درآمد بالا دارند که در همه جای دنیا جزو مشاغل پردرآمد محسوب می‌شوند و ارقام دریافتی آنها اکثر در همه جای دنیا بالاست. مثلا مشاغلی مانند پزشکی، امور مالی و مهندسی در همه جای دنیا جز مشاغل با درآمد خوب هستند. این مشاغل به نوعی موفق ترین مشاغل در استرالیا هم هستند. در واقع باید بگوییم پول نباید انگیزه اصلی در انتخاب شغل بخصوص در شرایط مهاجرت باشد، اما بگذارید صادقانه بگوییم، همه ما می‌خواهیم بدانیم که با شروع کار چه مقدار درآمد می‌توانیم داشته باشیم. جدیدترین آمار درآمد اداره مالیات استرالیا ۱۰ شغل برتر از لحاظ درآمد را معرفی کرده است که شامل جراحان، متخصصان بیهوشی، متخصصان داخلی، رشته های دیگر پزشکی، متخصصان امور مالی، روانپزشکان، قضات و متخصصان حقوقی، مهندسان معدن، مدیران عامل و مدیران مهندسی است. این مشاغل مشاغلی هستند که شاغلان در آنها اکثرا درآمد بالایی در استرالیا دریافت می‌کنند. اما این مساله در کشورهایی مانند استرالیا با توجه به مالیاتی که از مشاغل گرفته می‌شود باید مدنظر قرار گیرد. بنابراین اگر شما هم در یکی از مشاغل بالا تخصص داشته باشید می‌توانید هم نسبت به پذیرش درخواستتان برای مهاجرت به استرالیا امیدوار باشید و هم می‌توانید از آینده شغلی خوبی که در این کشور خواهید داشت مطمئن باشید.

سودای کار در استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کاری بسیار متنوع است زیرا شما به عنوان مهاجر می توانید بنا به شرایط سن و امتیاز حداقلی خود برای هرکدام از این ویزاها درخواست خود را ثبت کنید.

ویزای کاری استرالیا شامل ویزاهای ۱۸۹،۱۹۰،۴۹۱ و ۴۷۶ است که با دریافت هرکدام از این ویزاها می توانید از شرایط زندگی بدون هیچ قید و شرطی در هرکجای استرالیا برخوردار شوید، در مراکز فنی، دانشگاه‌ها و مدارس استرالیا تحصیل کنید، از بیمه‌ی خدمات درمانی و دارویی استفاده نمایید، اسپانسر دیگر اعضای خانواده‌ی خود شوید و در هر نقطه از استرالیا مشغول به کار شوید.

با توجه به نیازهای استرالیا و امکانات این کشور از نظر رفاهی بنظر می‌رسد این کشور دارای شرایط مناسبی برای مهاجرین متخصص است و  فصل مهاجرت نیروی کاری آغاز شده و اگر شما هم به فکر مهاجرت به استرالیا  با گروه مهاجرتی پاسارگاد هستید می توانید فرم ارزیابی متخصصین رو در وب‌سایت گروه مهاجرتی پاسارگاد تکمیل کنید تا مشاورین ما با شما تماس بگیرند و یا با ارتباط با وکلای مهاجرتی صاحب‌نام که در استرالیا ساکن و مجوز رسمی از اداره مهاجرت استرالیا را دارند تماس بگیرید و با مشاوره و دقیق مسیر مهاجرتی خود را انتخاب کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها