بازدید 20184

زلنسکی: مصمم به دیدار با پوتین هستم

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین آمادگی خود را برای دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تکرار کرد و گفت، مصمم به این دیدار هستم.
کد خبر: ۱۱۲۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹ 08 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری تاس، زلنسکی در مصاحبه با "فایننشال تایمز" گفت: در صورتی که آماده گفت وگوی جدی برای پایان دادن به این جنگ باشیم، آماده مذاکره مستقیم با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هستم.

او گفت: زمانی برای گفت وگو با مسکو در مورد مسائلی که به خاتمه جنگ ربطی ندارد از جمله احتمال پیوستن اوکراین به ناتو وجود ندارد.

رئیس جمهور اوکراین خطاب به کشورهای غربی گفت: اگر ما عضو ناتو نباشیم، پایگاه‌های خارجی در خاک ما وجود نخواهند داشت. اگر می‌خواهید ما را در ناتو بپذیرید، ما را دعوت کنید، اما در حال حاضر در مورد آن بحث نمی‌کنیم.

به گزارش ایرنا، مذاکرات صلح میان مسکو و اوکراین از ماه مارس متوقف شده است و مذاکرات پیشین میان دو کشور نتیجه‌ای نداشت.

زلنسکی پیش از این در مجمع جهانی اقتصاد در داووس نیز خواستار مذاکره مستقیم با پوتین شده بود.

وی خطاب به حاضران در مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس همچنین گفت که اوکراین تا بازگرداندن همه اراضی خود به جنگ ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور روسیه در این گفت‌وگوی تلفنی با ادعاهای مطرح شده از سوی آمریکا و اروپا مبنی بر ارتباط عملیات نظامی روسیه در اوکراین با بالا رفتن قیمت مواد غذایی در سراسر جهان مخالفت کرد.

وی گفت: بر خلاف آن چیزی که در رسانه‌های غربی گفته می‌شود تحریم‌های ضد روسی و سایر اشتباهات غرب موجب قحطی و گرسنگی در سراسر جهان شده است.

کرملین خاطرنشان کرد: روسیه آماده کمک به یافتن گزینه‌هایی برای صادرات بدون مانع غلات، از جمله صادرات غلات اوکراینی از بنادر دریای سیاه است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر