بازدید 3809

امیرعبداللهیان به هند رفت

حسین امیرعبداللهیان که بعد از ظهر سه شنبه، تهران را به مقصد دهلی نو به منظور دیدار و گفتگو با مقامات عالیرتبه هند ترک کرد، بامداد چهارشنبه وارد پایتخت هند شد.
کد خبر: ۱۱۲۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۳ 08 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از دهلی نو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به هند گفت: دستور کار اصلی ما در مذاکره با مقامات هند این است که نقشه راه همکاری‌های بلندمدت دو کشور را نهایی کنیم.

امیرعبداللهیان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در فرودگاه ایندیرا گاندی دهلی نو بیان داشت: روابط تهران و دهلی نو در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و در تبادل هیات‌ها میان دو کشور به ویژه در دولت جدید، شاهد رشد و توسعه مناسبات همه جانبه به ویژه در حوزه‌های فرهنگی هستیم.

وی افزود: طبق برنامه ریزی به عمل آمده فردا علاوه بر آقای نخست وزیر و مشاور امنیت ملی هند، گفت و گوی مفصلی را با همتای خودم خواهم داشت.

امیرعبداللهیان گفت: در تهران با وزیر امور خارجه هند توافق کردیم که درخصوص ترسیم نقشه راه همکاری بلندمدت میان دو کشور اقدام کنیم و یکی از دستور کار‌های اصلی ما در گفتگو با مقامات عالی رتبه هند و همتای اینجانب درخصوص نهایی کردن این نقشه راه است.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: این سفر در شرایطی به هند انجام می‌شود که اقدامی خودسرانه در این کشور از جانب یکی از افراد حزبی انجام و به پیامبر اسلام (ص) اسائه ادب شده است.

وی افزود: ما از بدو ورود به هند از زبان مقامات هند شاهد این گفتار هستیم که این اقدام خودسرانه از جانب دولت هند قویا مردود اعلام می‌شود.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هند همواره در مسیر همزیستی مسالمت آمیز حرکت کرده و در همه ایام در صلح و آرمش زندگی کرده اند.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: مسلمانان به هیچ وجه اسائه ادب به ساحت پیامبر اسلام (ص) را نمی‌توانند تحمل کنند و در عین حال انتظار ما از رهبران هند شنیدن همین جمله بود که همزیستی مسالمت آمیز همه ادیان و فرق همان گونه که در طول تاریخ شاهدش بودیم در همه مقاطع مورد توجه مسئولان این کشور است.

وی ابراز امیدواری کرد: در گفتگو‌های فردا هم تکرار این جملات را از زبان مقامات هندی شاهد باشیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل