بازدید 5072

آمریکا با سطح غیرقابل قبولی از تورم مواجه است

وزیر خزانه داری آمریکا در جلسه استماع کمیته مالی مجلس سنای آمریکا گفت که تورم در این کشور در سطح غیرقابل قبولی قرار دارد اما سایر کشورهای جهان هم با این وضع مواجه هستند.
کد خبر: ۱۱۲۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۷ 08 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که سطح تورم در این کشور با سطح غیرقابل قبولی مواجه است.

بر اساس این گزارش، «جانت یلن» در جلسه استماع کمیته مالی مجلس سنای آمریکا گفت: تقریباً در تمام کشورهای پیشرفته جهان شاهد تورم هستیم. ما در حال حاضر با چالش‌هایی از جمله سطح غیرقابل قبول تورم مواجه هستیم.

این در حالی است که در ماه آوریل نرخ تورم در آمریکا ۸.۳ درصد اعلام شد که در ۴۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا همزمان با جنگ اوکراین به دلیل افزایش فزاینده قیمت‌ها و تورم تاریخی، تحت فشار بسیاری در داخل کشورش قرار دارد که هرلحظه بر ابعاد این بحران اقتصادی افزوده می‌شود. مشکلات در زنجیره تأمین، جنگ اوکراین و تقاضای بسیار از سوی مصرف کنندگان، قیمت کالاها را همچنان در آمریکا در بالاترین سطح خود در ۴۰ سال گذشته نگاه داشته است.

یک تحلیلگر آمریکایی پیش از این از سیاست‌های دولت بایدن در مسائل داخلی و بین المللی انتقاد و آن را به دروغگویی و فریب مردم آمریکا متهم کرد.

«ساندرا فریدمن» تحلیلگر آمریکا در گفتگو با وبگاه امریکن تینکر گفت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و دولت وی به مردم درباره دلایل افزایش شدید قیمت بنزین در این کشور دروغ می‌گویند.

وی افزود: دلیل اصلی افزایش قیمت سوخت در آمریکا این است که جو بایدن در روز نخست ریاست جمهوری‌اش اعلام کرد که عملیات حفاری برای استخراج نفت در آمریکا و پروژه خط لوله نفتی XL را متوقف کرده است.

فریدمن با تاکید بر اینکه مسئولیت تأمین سوخت برای نیازهای مردم آمریکا بر عهده رئیس جمهور این کشور است، افزود: آنها مردم را فریب می‌دهند و دلیل اصلی بحران فعلی را به آنها نمی‌گویند.

این تحلیلگر آمریکایی همچنین سیاست‌های دولت بایدن در دیگر مسائل و پرونده‌های بین المللی را به باد انتقاد گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم