بازدید 4551

نکات مهم و ضروری در خرید رمز ارز

کد خبر: ۱۱۲۲۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲ 07 June 2022

نکات مهم و ضروری در خرید رمز ارز

امروزه کاربران زیادی به حوزه ارزهای دیجیتال وارد شده‌اند و در این بخش اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند. دنیای رمز ارزها یا همان کریپتوکارنسی‌ها نیز همانند سایر زمینه‌های سرمایه‌گذاری، هم می‌تواند پرریسک و خطرناک باشد و هم می‌تواند با رعایت اصول و تحقیقات کافی، به کسب سود منجر شود. در ادامه به نکات مهمی می‌پردازیم که قبل از ورود به دنیای رمز ارزها باید به آنها توجه کرد.

نکات مهم قبل از ورود به دنیای رمز ارزها

همان طور که می‌دانید، سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال و کریپتوکارنسی جزو سرمایه‌گذاری‌های پر ریسک قرار دارد، پس باید به برخی نکات و موارد مهم توجه داشته باشید تا سرمایه‌تان را از دست ندهید.

این نکات مهم عبارتند از:

  • بررسی وایت پیپر ارز دیجیتال
  • ارزش بازار ارز دیجیتال
  • حجم در گردش ارز دیجیتال
  • حداکثر عرضه ارز دیجیتال
  • حجم معاملات ارز دیجیتال
  • ثبت نام در یک صرافی معتبر
  • داشتن سبد سرمایه گذاری متنوع

در ادامه به بررسی هر کدام از این نکات خواهیم پرداخت.

بررسی وایت پیپر ارز دیجیتال:

قبل از این که اقدام به خرید رمز ارز کنید، باید نسبت به آن شناخت کافی داشته باشید. معمولا سازندگان ارزهای دیجیتال به محض عرضه کریپتو خود، وایت پیپر آن را نیز منتشر می‌کنند. در واقع وایت پیپر به عنوان یک شناسنامه ارز دیجیتال محسوب می‌شود و تمامی اطلاعات مثل: نحوه تولید یا استخراج، مکانیزم اجرایی، فلسفه ایجاد ارز موردنظر، معایب و مزایای آن و بسیاری نکات مهم که بسیار تاثیر گذار هستند، در آن ذکر می‌شود.

نکات مهم و ضروری در خرید رمز ارز

پیشنهاد می‌کنیم این خبر را نیز مشاهده بفرمایید.

دانستن ارزش بازار ارز دیجیتال:

با سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، قرار است که بخشی از پول خود را وارد این حوزه کنید، بنابراین، شما باید قبل از همه بدانید ارزش بازار رمزارزی که قصد سرمایه‌گذاری در آن دارید را به دست آورید.

ارزش بازار یعنی این که تاکنون چقدر پول برای خرید و فروش ارز دیجیتال مورد نظر وارد بازار شده است. ارزش بازار (marketcap) تمامی ارزهای دیجیتال را می‌توانید به راحتی در سایت coinmarketcap مشاهده نمایید.

مشخص کردن حجم در گردش ارز دیجیتال:

این نکته را مد نظر داشته باشید که هر چه حجم در گردش یک رمزارز بالا باشد، آن رمزارز برای سرمایه‌گذاری و کسب سود مناسب‌تر خواهد بود. از این رو حتما قبل از اقدام به سرمایه‌گذاری، از حجم در گردش ارز دیجیتال مد نظرتان اطلاعات کسب کنید.

اطلاع از حداکثر عرضه ارز دیجیتال:

این که یک رمزارز چقدر عرضه شده است و اصلا تا چه حدی نیز عرضه خواهد شد، در خرید ارزهای دیجیتال بسیار مهم و حائز اهمیت است. منظور از حداکثر عرضه (Total Supply)، تعداد کل ارز دیجیتالی است که قرار است وارد بازار شود.

داشتن اطلاعات کافی از حداکثر عرضه می‌تواند به شما یک دید جامع و باز از آینده رمزارز مدنظرتان بدهد.

حجم معاملات ارز دیجیتال:

حجم معاملات یکی دیگر از نکات مهم در خرید ارز دیجیتال است. به این نکته توجه داشته باشید که حجم معاملات بالا نشان دهنده این است که ارز دیجیتال مد نظر در بین تریدرها (افرادی که اقدام به خرید و فروش رمزارز می‌کنند) محبوبیت بالایی دارد.

ثبت نام در یک صرافی معتبر ارز دیجیتال:

باید دقت داشته باشید که برای معاملات ارزهای دیجیتال، حتما در صرافی‌هایی ثبت نام بکنید که اعتبار و سابقه سالم چندین ساله داشته باشند.

نکات مهم و ضروری در خرید رمز ارز

داشتن سبد سرمایه گذاری متنوع:

یکی از مهم‌ترین نکات در خرید و فروش رمزارز و سرمایه گذاری در این حوزه که افراد زیادی به آن توجه نمی‌کنند، متنوع بودن سبد سرمایه‌گذاری است. منظور از متنوع بودن این است که پول خود را بر اساس برخی پارامترها در چندین ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید و تنها به یک رمزارز مثل بیت کوین اکتفا نکنید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا با در نوسان بودن بازار ضرر زیادی متحمل نشوید.

نکات دیگری نیز در خرید و فروش ارزهای دیجیتال وجود دارند که در طول زمان و بر اساس تجربه باید آن‌ها را به دست آورید. مثل:

  • میزان کاربردی بودن ارز دیجیتال
  • میزان پذیرش و جهانی بودن ارز دیجیتال
  • ورود به بازار در زمان مناسب و خروج به موقع از آن
  • توجه به نوسانات بازار

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل