بازدید 12655
۳

مکرون: پوتین مرتکب خطای تاریخی شد

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه گفت، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با حمله به اوکراین مرتکب «خطای تاریخی و اساسی» شده و اکنون «منزوی» است.
کد خبر: ۱۱۲۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸ 04 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از "بارونز"، مکرون جمعه در مصاحبه با یک رسانه فرانسوی گفت: من به او (پوتین) گفته‌ام که خطای تاریخی و اساسی برای خود و مردمش و برای تاریخ مرتکب شده است.

وی افزود: پوتین خود را منزوی کرده است. منزوی شدن یک مساله است اما توانایی خروج از این انزوا دشوار است.

رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد، روسیه نباید "تحقیر شود، ما باید بتوانیم با استفاده از ابزارهای دیپلماتیک راه حل برای خروج از آن (جنگ) را پیدا کنیم. "

مکرون همچنین از احتمال سفر خود به کی‌یف پایتخت اوکراین خبر داد.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه به وقت محلی در پاسخ به این سوال که آیا اوکراین برای دستیابی به صلح و پایان دادن به حملات روسیه نیاز به واگذاری بخشی از خاک خود دارد یا خیر؟ گفت: من به آن‌ها نمی‌گویم چه کاری باید انجام دهند.

وی ادامه داد: از ابتدا گفته‌ام که هر امری در مورد اوکراین باید با مشارکت این کشور باشد. این سرزمین آن‌ها است. من به آن‌ها نمی‌گویم که چه کاری باید انجام دهند و چه کاری را نباید انجام دهند.

بایدن اضافه کرد که به نظر می‌رسد در مقطعی نیاز به یک توافق بین دو کشور وجود دارد.

رئیس جمهور آمریکا در عین حال گفت: نمی‌دانم دستیابی به این توافق مستلزم چه کاری است.

دبیرکل سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی درباره تاثیر جنگ در اوکراین بر جهان گفت: جنگ در اوکراین بحران سه بعدی غذا، انرژی و مالی را شعله ور می‌کند و آسیب پذیرترین افراد، کشورها و اقتصادها را تحت فشار قرار می‌دهد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

"ینس استولتنبرگ" دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مورد تبدیل جنگ اوکراین به نبردی فرسایشی هشدار داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳
خطای تاریخی را ابتدا فرانسه ناپلئونی و سپس آلمان هیتلری کرد و روسیه تزاری همیشه و همیشه بدنبال پیچ تاریخی برای گسترش به شرق و شمال و جنوب و بخصوص غرب اروپایی بوده است . اروپای بیمار اکنون با نامرد بیماری بنام پوتین مواجه است که اتفاقا بخاطر بیماریش تعجیل در رویای پطر کهیر دارد . این اولین مرحله از رفع تحقیر روسیه است!
از این غلطها که همه اتون هرروز دارید میکنید
بایدن از وقتی اومد جنگها بیشتر شده از افغانستان تمرکز برد ن روی روسیه و چین خب ناتو را به سمت شرق نبرید
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی