بازدید 41599
همراه با دوازدهمین روز آواربرداری از فاجعه «متروپل»

حضور سرزده رئیس‌جمهور در محل حادثه متروپل/ رئیسی: با عوامل خاطی برخورد عبرت‌آموز خواهیم کرد/ وعده رئیس جمهور برای تکرار سفر به خوزستان تا رفع مشکلات آبادان/ «نظام مهندسی» نخستین مرجع پاسخگویی درباره حادثه است/ حدود ۵ پیکر همچنان زیر آوار است

حضور سرزده ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آبادان و محل حادثه متروپل، افزون بر آنکه اتفاقی جالب توجه است، نشان از اهمیت پیگیری ماجرا و رسیدگی به این پرونده دارد. همان نکته اساسی‌تر و کلیدی فاجعه که رهبری هم بر آن تاکید کردند و یکی از اساسی‌ترین خواسته‌های مردم ایران است.
کد خبر: ۱۱۲۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰ 03 June 2022
حضور سرزده رئیس‌جمهور در محل حادثه متروپل/ رئیسی: با عوامل خاطی برخورد عبرت‌آموز خواهیم کرد/ تا رفع مشکلات آبادان مدام به خوزستان سفر خواهم کرددوازدهمین روز پس از حادثه متروپل در حالی آغاز شد که روز گذشته استاندار خوزستان تاکید کرده بود پیکر ۳۷ تن از جان باختگان پیدا شده است، در حالی که شمار مفقودشدگان ۳۸ تن است.
 
به گزارش «تابناک»، آواربرداری در متروپل متوقف نشده و ادامه دارد؛ این همان وعده‌ای است که مسئولان پیشتر بر آن تاکید کرده بودند و حالا در تلاش برای تحقق آن فروگذار نکرده‌اند. تداوم فعالیتی که صبح امروز عالی ترین مقام اجرایی کشور از آن بازدید کرد و بر پیگیری دیگر وعده‌های داده شده در خصوص این حادثه تاکید کرد.
 
حضور سرزده رئیس‌جمهور در محل حادثه متروپل/ رئیسی: با عوامل خاطی برخورد عبرت‌آموز خواهیم کرد/ تا رفع مشکلات آبادان مدام به خوزستان سفر خواهم کرد
 
حضور سرزده ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آبادان و محل حادثه متروپل، افزون بر آنکه اتفاقی جالب توجه است، نشان از اهمیت پیگیری ماجرا و رسیدگی به این پرونده دارد. همان نکته اساسی تر و کلیدی فاجعه که رهبری هم بر آن تاکید کردند و یکی از اساسی ترین خواسته های مردم ایران است.
 
شامگاه «متروپُل»
۱۴۰۱/۰۳/۱۳ - ۲۲:۵۷
شهردار بازداشت‌شده آبادان استعفا کرد
۱۴۰۱/۰۳/۱۳ - ۲۲:۳۵

با قبول استعفای حمیدپور، فردی به عنوان سرپرست جدید شهرداری آبادان انتخاب شد.

به گزارش فارس، به دنبال ریزش ساختمان متروپل آبادان و بازداشت شهردار فعلی، سرانجام «حسین حمیدپور» شهردار آبادان استعفای خود را تقدیم اعضای شورای شهر آبادان کرد، اعضای شورا با استعفای وی موافقت کردند و با موافقت اعضای شورا «محمدرضا مطور» به عنوان سرپرست جدید شهرداری آبادان انتخاب شد.

رئیسی: هر فسادی که در ساخت «متروپل» نقش داشته است باید مورد رسیدگی قرار گیرد
۱۴۰۱/۰۳/۱۳ - ۱۶:۰۰

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ضمن تسلیت به خانواده‌های مصیبت‌دیده حادثه متروپل، گفت: برنامه ریزی کرده بودم که بلافاصله بعد از سفر تبریز در آبادان حضور یابم و از محل حادثه و فعالیت دستگاه‌های امدادی بازدیدی انجام شود. نیروهای امدادی و تمام دستگاه‌ها به خوبی کار خود را برای رفع آلام مردم انجام داده بودند که اقدامات‌شان جای قدردانی دارد.

وی افزود: این کار یک بخش فنی همانند آواربرداری و اقدامات نظیر آن را دارد که باید با نظر کارشناسان فنی سریعا انجام شود. بخش دیگر کار، مباحث حقوقی است که باید به شکایت تمام افرادی که حقی دارند رسیدگی شود به گونه‌ای که هیچ ذی حقی احساس نکند به شکایت او رسیدگی نشده است. مبحث بعدی پیرامون متروپل، علت‌یابی موضوع که بسیار مهم و حائز اهمیت است. هرگونه رابطه و فسادی که در شکل‌گیری این ساختمان ناپایدار نقش داشته است باید به طور جدی مورد رسیدگی قرار گیرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: باید به مردم این اطمینان داده شود که دستگاه‌های مسیول به ویژه دستگاه‌ قضایی به طور جد و با در نظر گرفتن تمام ابعاد پیگیر این مسئله است. این موضوع باید عبرتی شود تا در کشور هیچ‌کس جرات نداشته باشد با روابط ناسالم، سوداگری و پول به جیب زدن جان و زندگی مردم را به خطر بیاندازد.

وی با اشاره به اینکه ما نباید شاهد حوادث بعدی باشیم، بیان کرد: باید در سراسر کشور هر ساختمانی با شرایط متروپل وجود دارد باید سریعا به سمتش رفت و اقدامات مناسب همچون ایمن سازی و یا تخلیه و تخریب پرداخت. این موضوع شامل تمام ساختمان‌های دستگاه‌های اداری دولتی و غیر دولتی و اشخاص حقیقی و حقوقی می‌شود. باید یک اطمینانی حاصل شود که ما دیگر از این نوع ساختمان‌ها در کشور نداریم و جان و مال مردم مورد تهدید قرار نگیرد.

رئیس جمهور افزود: مهندسین ناظر ساختمان‌ها، سازمان نظام مهندسی، شهرداری‌ها و دیگر متولیان ساختمان سازی‌ها باید توجه داشته باشند که بدون هیچ اغماضی باید مسوولیت خود را بدرستی انجام دهند. هر چقدر از زمان مسیولیت متولیان ساخت ساختمان‌ها بگذرد هیچ‌گاه نمی‌توانند از زیر بار سوال در خصوص مسیولیت خود فرار کنند. امام خمینی(ره) چه در زمان جنگ و چه در خارج از جنگ معتقد بودند که کار را باید متقن انجام داد.

وی اذعان کرد: دولت رسیدگی به خوزستان، خرمشهر، آبادان و سایر شهرهای استان را با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند خوزستان دِین خود را ادا کرد و در هشت سال دفاع مقدس با جان و مال خود و عزیزان‌شان در خط مقدم دفاع از میهن ایستادگی کردند، در اولویت خود قرار داده است. خوشبختانه اقدامات کارگروهی که برای رسیدگی به این موضوع در سفرهای قبل تشکیل داده بودیم، به نتیجه رسیده است که مردم را هم در جریان آن قرار خواهیم داد.

رئیسی افزود: تنها مسئله ساختمان متروپل نیست بلکه توجه به خوزستان مثل ایجاد اشتغال و رفع بیکاری و توجه به ظرفیت‌های موجود در این استان جز برنامه‌هایی است که در این دولت دارای اولویت هستند.

امام جمعه اهواز: حدود ۵ پیکر همچنان زیر آوار است
۱۴۰۱/۰۳/۱۳ - ۱۴:۴۹

حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد نماینده، ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سفر سرزده رئیس جمهور به آبادان خاطرنشان کرد: جان مردم برای دولت مهم است و رئیس جمهور در این سفر اظهار داشت که مسئله خوزستان اولویت اول دولت سیزدهم است.

امام جمعه اهواز یادآور شد: همانطور مشاهده می‌کنیم که پس از گذشت ۱۱ روز از این حادثه نیرو‌های جهادی و مردم عزیز همچنان پای کار هستند و خدا را گواه می‌گیرم که مسئولین این نظام از اقصی نقاط کشور به میدان آمدند.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با بیان اینکه در این حادثه ۳۷ نفر جان خود را از دست دادند، گفت: بر اساس آخرین آمار حدود ۵ یا ۶ نفر همچنان زیر آوار هستند و پیکر بقیه جانباختگان از زیر آوار بیرون کشیده شده است، گرچه برخی ادعا‌های دیگری دارند که باید این ادعا را ثابت کنند.

برای تسکین درد بازماندگان به آبادان سفر کردم
۱۴۰۱/۰۳/۱۳ - ۱۲:۳۰

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پس از بازدید از عملیات آوار برداری متروپل، راهی مینوشهر شد، با خانواده صالحیان پور دیدار کرد و در این دیدار جان باختن ۲ دانش آموز و یکی دیگر از اعضای این خانواده را تسلیت گفت.

رئیسی در این دیدار گفت: از دست دادن جمعی از شهروندان آبادانی در این حادثه برای هر ایرانی تلخ و ناگوار است و امروز برای تسکین درد بازماندگان این عزیزان به آبادان سفر کردم.

وی افزود: به یقین با مسببان این حادثه برخورد جدی خواهد شد. مسئولان باید نظارت دقیق‌تری بر ساخت و سازها بخصوص ساختمان‌های بلند مرتبه داشته باشند تا شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم.

حضور سرزده رئیس‌جمهور در محل حادثه متروپل/ رئیسی: با عوامل خاطی برخورد عبرت‌آموز خواهیم کرد/ تا رفع مشکلات آبادان مدام به خوزستان سفر خواهم کرد

رییسی: تا رفع مشکلات آبادان مدام به خوزستان سفر خواهم کرد
۱۴۰۱/۰۳/۱۳ - ۱۱:۱۰

سید ابراهیم رئیس‌جمهور کشور پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری آبادان اظهار کرد: به موازات اقدامات فنی و میدانی، باید به سرعت عملیات آواربرداری انجام شود.‌

وی افزود: این وضعیت حق مردم این خطه نیست، تا روزی که مشکلات آبادان حل شود مدام به خوزستان سفر خواهم کرد و نمی‌گذاریم دیگر چنین اتفاقاتی تکرار شود.‌ حادثه متروپل آبادان باید عبرتی برای سوء‌استفاده کنندگان شود.

رئیس جمهور ادامه داد: مردم به حق انتظار دارند به روابط ناسالم و فسادهای صورت گرفته منجر به حادثه متروپل آبادان به سرعت رسیدگی شوند. خاطیان بدانند که گذر زمان آنها را از مسولیت و پاسخگویی مبرا نخواهد کرد. با کسانیکه برای سودجویی بیشتر و با سوداگری و روابط ناسالم و مفسدانه چنین حوادثی را رقم می‌زنند باید برخورد عبرت آموزی صورت گیرد و خاطیان بدانند که گذر زمان آنها را از مسئولیت و پاسخگویی مبرا نخواهد کرد.

وی افزود: این چهارمین حضور من در استان خوزستان است و حضور من در اقصی نقاط کشور تا زمانیکه مشکلات مردم حل شود ادامه خواهد داشت. مصوبات سفرهای گذشته به خوزستان همچون ماه‌های گذشته باجدیت تا زمان تحقق نتیجه پیگیری خواهد شد.

حضور سرزده رئیس‌جمهور در محل حادثه متروپل/ رئیسی: با عوامل خاطی برخورد عبرت‌آموز خواهیم کرد/ وعده رئیس جمهور برای تکرار سفر به خوزستان تا رفع مشکلات آبادان/ «نظام مهندسی» نخستین مرجع پاسخگویی درباره حادثه است

رئیسی: با عوامل خاطی متروپل برخورد عبرت آموز خواهیم کرد
۱۴۰۱/۰۳/۱۳ - ۱۰:۴۶

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با خانواده جلیلیان که چهار عضو خانواده خود را در حادثه متروپل از دست دادند، به بازماندگان تسلیت گفت و اظهار کرد: برخورد عبرت آموز با عوامل خاطی مهمترین اقدام دولت است و دولت اغماضی در این امر ندارد.

وی خاطر نشان کرد: از مسئولان می‌خواهم با نظارت دقیق ساختمان‌های ناایمن و بررسی شرایط آن‌ها نگذارند اگر ساختمانی ناایمن است مردم در آن ساکن شوند، بلکه ساختمان بی درنگ تخلیه شوند و نگذارند مردم در آن ساکن شوند تا در صورت امکان بتوان آن‌ها را مقاوم سازی کرد.

حضور سرزده رئیس‌جمهور در محل حادثه متروپل/ رئیسی: با عوامل خاطی برخورد عبرت‌آموز خواهیم کرد/ تا رفع مشکلات آبادان مدام به خوزستان سفر خواهم کرد

خاکسپاری صاحبان کافه مری متروپل آبادان
۱۴۰۱/۰۳/۱۳ - ۱۰:۴۵

مراسم تشییع پیکر مرحومه مریم قربانی همسر رامین منصوری یکی از صاحبان «کافه مِری» با حضور بستگان و جمعی از مردم آبادان تشییع و در آرامستان آبادان به خاک سپرده شد. این فاجعه تاکنون ۳۷ قربانی داشته که مریم، رامین و شیرین از جمله قربانیان دردناک آن بودند.

فیلم: درخواست یکی از مردم آبادان از رئیس‌جمهور
۱۴۰۱/۰۳/۱۳ - ۰۹:۵۰
تعداد بازدید : 1357
ویدئو: حضور سرزده رئیس‌جمهور در محل حادثه متروپل آبادان+فیلم
۱۴۰۱/۰۳/۱۳ - ۰۹:۳۵

امروز جمعه ۱۳ خردادماه و در دوازدهمین روز حادثه متروپل، رئیس جمهوری در بازدیدی سرزده در محل حادثه حضور یافت.

وی در این بازدید با تعدادی از کسبه حاضر محل گفت‌وگو کرد و تعدادی از مردم نیز در این دیدار از مشکلاتشان گفتند.

تعداد بازدید : 1386
سازمان نظام مهندسی نخستین مرجع پاسخگویی درباره حادثه متروپل است
۱۴۰۱/۰۳/۱۳ - ۰۵:۳۳

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه درباره موضوع گزارش آتش نشانی تهران به دادستانی درباره فعالیت ۱۲۹ ساختمان «بحرانی» در این شهر، جرمی واقع نشده است، اظهار کرد: دادستانی می‌تواند صرفاً در حد تذکر به نهادهای مسئول موضوع را پیگیری کند.

موسی غضنفر آبادی با تاکید بر اینکه سازمان نظام مهندسی نخستین مرجع پاسخگویی درباره حادثه متروپل است، به ایسنا گفت: ناظران پروژه متروپل آبادان نقش اصلی و اساسی را در ریزش این ساختمان دارند. امروز زمانی نیست که بخواهیم بر اساس سلایق غیر تخصصی کار را پیش ببریم. همه باید به رعایت شرایط و استانداردهای خرد و کلان ساخت و ساز ملزم باشیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مرجع نظارت بر حفظ ایمنی ساختمان‌ها پس از ساخت و بهره‌برداری کدام دستگاه است؟ گفت: الان ساختمان‌هایی با ۵۰ الی ۱۰۰ سال عمر وجود دارند این درحالی است که هر ساختمانی تاریخ مصرفی دارد و وقتی موعد این تاریخ فرا می‌رسد، باید اقدامی متناسب انجام شود اما متاسفانه این موضوع در قانون پیش‌بینی نشده است. همچنین درباره اینکه کدام دستگاه مسئول ارزیابی ایمنی و پیگیری حفظ و ارتقای ایمنی ساختمان‌ها است نیز تکلیف روشن نیست.

غضنفر آبادی ادامه داد: متاسفانه امروز شرایط به گونه‌ای است که یک ساختمان از ساختمان‌های دارای کاربری شخصی گرفته تا ساختمان‌ها با کاربری عمومی تا هر زمان که ساختمان سرپا بود، توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد و اگر مالکان آنها به وضعیت ایمنی این ساختمان‌ها رسیدگی نکنند، هیچ دستگاه و مرجعی نیز پیگیر ایمنی و وضعیت آنها نیست؛ درحالی که درباره همه ساختمان‌ها به خصوص ساختمان‌های با کاربری عمومی باید نظارت‌های ویژه‌تری انجام شود و زمانی‌که تاریخ مصرف آنها فرا رسید، اقدامی قانونی درباره آنها انجام شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: یکی از حداقل اقداماتی که می‌توان درباره ساختمان‌هایی که عمر استفاده از آنها به پایان رسیده است انجام داد این است که دیگر به این ساختمان‌ها خدماتی نظیر انشعابات گاز، برق و آب ارائه نشود، تا آنها اقدامات ایمنی لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به گزارش آتش نشانی تهران درباره فعالیت ۱۲۹ ساختمان «بحرانی» در تهران و عدم ورود دادستانی به موضوع اظهار کرد: موضوعاتی که آتش نشانی اعلام می‌کند فقط و فقط مربوط به عدم رعایت استانداردهای ایمنی است و شامل موضوعاتی نظیر وضعیت تابلوهای برق و تأسیسات می‌شود اما این نهاد در اصل استواری ساختمان و ایمنی و همچنین تاریخ انقضای ساختمان‌ها نمی‌تواند اظهار نظری کند.

غضنفر آبادی در پاسخ به این پرسش که مسئولیت دادستانی در قبال این گزارش چیست؟ گفت: در کنار پیگیری و رسیدگی به پرونده‌های قضایی و تعقیب و مجازات مجرم، پیشگیری از وقوع جرم نیز از وظایف قوه قضاییه است. درباره موضوع گزارش آتش نشانی تهران به دادستانی، جرمی واقع نشده اما دادستانی می‌تواند صرفاً در حد تذکر به نهادهای مسئول موضوع را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه «درباره ورود دادستانی به موضوع ایمنی ساختمان‌ها باید دو طرف ماجرا را نگاه کنیم»، افزود: اگر دادستانی درباره ایمنی ساختمان‌ها تذکری ندهد و اتفاقی بیفتد، می‌گویند که چرا دادستانی و سایر نهادها اقدامی نکردند اما اگر دادستانی تذکر بدهد و موضوع ایمنی ساختمان‌ها را پیگیری کند و اتفاقی نیفتد، می‌گویند که دادستانی جلوی کسب و کار مردم را گرفته است.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر لزوم وجود قانونی روشن در زمینه رعایت موارد ایمنی ساختمان‌ها خاطر نشان کرد: موضوع رعایت موارد ایمنی ساختمان‌ها قوانین صریح و روشنی را می‌طلبد؛ باید در این زمینه شفافیتی در قانون گذاری وجود داشته باشد و تکلیفی برای نهادی وضع شود؛ همچنین باید وظیفه نهادهای مختلف نظیر دادستانی‌ها روشن و مشخص شود.

وی اظهار کرد: می‌توانیم بررسی موضوع رعایت موارد ایمنی ساختمان‌ها را برعهده مرکز پژوهش‌های مجلس بگذاریم تا قوانین موجود در این زمینه را احصا کنند و درباره اینکه آیا قوانین موجود کفایت می‌کند یا اینکه نیاز به قانون در این خصوص احساس می‌شود، نیازسنجی انجام دهند و طرحی روشن در این خصوص ارائه شود تا در کمیسیون حقوقی و مجلس مورد رسیدگی قرار دهیم.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۶۹
تعریف حضور سرزده اینه که یکفرد صبح بلند شه و شال و کلاه کنه وبدون اینکه کسی اعم از استاندارد ، فیلمبردار ، و ... بره یک مکان خاص. فقط برای مردم ابادان گفته نشده بود که رئیس جمهور میاد و شاید هم از نظر امنیتی درست باشه. لذا در استفاده از کلام به تعاریف و تعابیر ان دقت کنید تا یک دیدار با ارزش را بی رازش نکنید
حضور سرزده صرفا برای داشتن فیلم و عکس یادگاری
استاندار ویژه ات هم کاری برای خوزستان نکرد
بازدید خودجوش مقاومتی میدانی سرزده ؛ نه برای مردم آبادان معیشت میشود و نه مشکلات مردم آن سامان را حل میکند
ساختمان های بسیاری با معافیت های فراوان و حداقل نظارت شهرداری ها و نظام مهندسی توسط افراد با نفوذ و ... ساخته شده و در حال ساخت در سراسر کشور هستند اگر می توانید به آنها رسیدگی کنید
همه حرف هاش به خاطر آروم کردن مقطعیه
هر وقت با خاطی های چندین سال قبل برخورد شد ، با این ها هم برخورد خواهد شد
مردم می دونند که بی اساس و بی پایه حرف می زنه
شیش تایی !
اگه راست میگی سرزده یه سر بزن به شالیزارها و مزارع سیب زمینی !
برنج شده کیلویی ۱۲۰ هزار
سیب زمینی کیلویی ۲۰ هزار
عکس یادگاری با متروپل
چقدر تو مردمی هستی و با مردم ۶ کلاسه !
تابی جان معنی سرزده را نفهمیدی. اگر سرزده بود این عکس ها و فیلم ها و استاندار انجا چه می کنند
چرا اعضای بیسواد شورای شهر آبادان و همچنین نمایندگان مجلس آبادان را منحل نمیکنید ما شهرداری که از این ها انتصاب شود نمیخواهیم
جداً
خوب دیگه !
الان درد بازماندگان تسکین یافت !!!
اَلو ..... اَلو
حسین عبدالباقی ؟
شما ناهار خوردی ؟
چه برخوردی مردم مومن عبدالباقی را به خاطر مسائل امنیتی فراری دادند حالا هم دل خوش نکن به همین مقدار
ایا برای مردم صحبت هم خواهی کرد؟
رییسی با این نمایش ها نمیتواند بر فساد و جنایت متروپل سرپوش بگذارد. اگر راست میگوید عبدالباقی و بقیه متهمان را بطور علنی محاکمه کند
دروغ بزرگ
قبل از برخورد با مسببین متروپل ، بامسببین متروپل های اقتصاد فرهنگ توسعه عزت امید ونشاط اجتماعی و غیره که در این کشور به وفور یافت می شود برخورد نمایید.
باید قاطعانه با متخلفان و مفسدان در هر پست و مقامی باشند برخورد شدید و سریع بشه و به مردم معرفی بشن. نه فقط در حد حرف باشه. وگرنه فساد و رانت و خلاف در زمینه های مختلف در کشور روز به روز بیشتر میشه.
چون نظام مهندسی، دولتی نیست اولین پاسخگو باید باشد؟ لااقل اول اختیارات نظام مهندسی رو بهش بدین. که شهرداری شما به راحتی اخطاریه هاشو ریشخند نکنه. بعد
لطفا چیزی به عهده مجلس نگذارید، نمایندگان خستگی ناپذیر مجلس مشغول طرح صیانت و سگ گردانی و غیره و ضاله هستند . مزاحمشان نشوید بزارید مشغول باشند.
بعد از 12
روز!!!!
لطفا" فیلم بازی نکنید.زمان فیلم بازی کردن و گفتاردرمانی به اتمام رسیده است. رییس نظام مهندسی خیلی شفاف توضیح دادن که ما قدرت جلوگیری از ساخت وساز رانداریم.نظام مهندسی قاطعانه نظراتش را نسبت به وضعیت نامتعارف وغیر استاندارد اعلان می کند .اما متاسفانه ازطریق نهادهای دیگر اعمال نفوذ وقدرت می شود وعملا" خواسته نظام مهندسی مسکوت می ماند. رانت در این موارد سیستماتیک شده است. دقیقا" آقای رییسی به جای توضیح خواستن از فرماندار وشهرداری و دیگر ارکان قدرت گیردادن به نظام مهندسی تا صورت مسئله را پاک کنند.
لطفا" آدرس غلط ندهید.
سایت تابناک جایی که به ضررتان است متن ارسالی را ثبت ومنتشر نمی کند. اگر وابسته به این رانت نباشید سخت به حق بنده را ثبت می کنید
تنها مرجعی که وظیفه خودش رو به درستی انجام داده نظام مهندسی هست. شهرداری، راه و شهرسازی، دادگستری، معاونت فنی استانداری و منطقه آزاد به وظایف خود عمل نکردند.
فقط حرف و وعده
ناهار خورده بودن؟
اقا نظرات رو منتشر کن ما هم ببینیم مردم درباره ی رییس جمهور محبوب و مردمی چی میگن.
حالا سر زده رفت چه گلی به سر ملت بدبخت زد.فقط چند نفر دنبال خودش راه انداخته کلی هزینه درست کرده
آقای رئیسی برخورد عبرت آموز رو باید توسمت قبلی انجام می دادی، الان رئیس جمهور هستی و وظیفه دیگری داری
چرا نتیجه‌ی سفرها رو نمی‌بینیم؟
بابا ولمان کنید آقای رئیسی تنها حسنی که دارد همین حضور بی حاصل ایشان است و اینکه می بینید اصرار بر این حضور به عنوان نقطهٔ قوت خود دارد، دلیلش بی حاصل بودنش است! باور کنید اگر درصدی این حضور های ایشان نتیجه بخش بود قطع یقین سیاست گذاران ایشان وی را از این فیض محرومش می کردند! حضور بی حاصل همان شر واصل است! چرا که جز اذیت و آزار ثمری ندارد!
بعداز۱۱روز سرکوب معترضان وآرامش زوری سرزدن اتفاقی معنایی ندارد.
نظام مهندسی رو هر کسی کارش بهش خورده متوجه فساد علنی در گرفتن زیر میزی و آزار و اذیت افرادی که زیر بار پرداخت زیر میزی نرن میشه. واقعا شرم آوره که جلوی مردم تقاضای آیفون 13 میکنن بدون اینکه از کسی بترسند. حالا ببینید سر ساختمان آقایونی مثل عبدالباقی چه رشوه ای گرفتند
بابا اینها بغیر از روضه خواندن چیزی بلد نیستند. حالا صبح تاشب بشینه توی آبادان مگه توفیقی داره؟
خیلی زود رفته میزاشت یه ماه دیگه میرفتش
بعد از ۱۱ روز و ان همه حواشی
با حضور سید محرومان و دستور ایشان تمام مشکلات در دوثانیه حل خواهد شد فساد ریشه کن و گرانی تبدیل به امتحان الهی خواهد شد
چهار نفر گزینش شده اورده میگه مردم
مسخره ها
همه ی این بازیا رو احمدی نژاد سالها پیش کرده
اینا توی مخبر چی دیدن که کردنش معاون ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سفر اینا فقط حروم کردن پول مملکته. هیچ منفعتی برای مردم نداره
نماینده بی سواد نظام مهندسی که ابزار اجرایی ندارد. شهرداری و ماده 100 خوب کثاقت کاری کزدند.مردم همه فهمیدند.خوابا لو
سفرهای پوپولیستی و بی برنامه ، همین الان با وجود زاکانی در تهران صدها متروپول داره در تهران ساخته می شه اگه راست می گی با زاکانی برخورد عبرت آموز بکن تا بعد !!!!
سرزده یعنی چی؟! یعنی رئیس جمهور رفتن خوزستان و برنامه کاریشون رو هیچ کس نمی دونسته ... استاندار هم معطل بوده که رئیس جمهور چکار می خوان بکنن...! یهو غافل گیر کننده رئیس جمهور فرمودن پاشین بریم آبادان بازدید!! این نقطه قوت رئیس جمهوره؟!!!!
اظران پروژه متروپل آبادان نقش اصلی و اساسی را در ریزش این ساختمان دارند. امروز زمانی نیست که بخواهیم بر اساس سلایق غیر تخصصی کار را پیش ببریم. همه باید به رعایت شرایط و استانداردهای خرد و کلان ساخت و ساز ملزم باشیم.
خیلی جالبه تبانی مالک با شهرداری رو میخوان با مقصر نشان دادن نظام مهندسی ماست مالی کنند. مکاتبات ناظر بدبخت نظام مهندسی که می گفت 4 طبقه مازاد مالک و شهرداری گداشته روی ساختمان یعنی هیچ. آقایون هر گندی به کشور بزنن مقصر یکی دیگه است.
اظران پروژه متروپل آبادان نقش اصلی و اساسی را در ریزش این ساختمان دارند. امروز زمانی نیست که بخواهیم بر اساس سلایق غیر تخصصی کار را پیش ببریم. همه باید به رعایت شرایط و استانداردهای خرد و کلان ساخت و ساز ملزم باشیم.
خیلی جالبه تبانی مالک با شهرداری رو میخوان با مقصر نشان دادن نظام مهندسی ماست مالی کنند. مکاتبات ناظر بدبخت نظام مهندسی که می گفت 4 طبقه مازاد مالک و شهرداری گداشته روی ساختمان یعنی هیچ. آقایون هر گندی به کشور بزنن مقصر یکی دیگه است.
اینکه خطای مهندسی رخ داده شکی نیست اینکه نظارت یک سیستم فاسد را داشته ایم شکی نیست و اینکه احیانا مالک هم تقصیراتی داشته
ولی جطور هجم همه تقصیرها بر سر کم تقصیرترین فرد یعنی مالک ساختمان آوار شد بهت و حیرتی دارد که می تواند موضوع تحقیق جامعه شناسان هم باشد
همیشه تحصیل کرده ها دم چک هستند . یعنی دستگاه قضایی و اجرایی مبرا هستند و باید نظام مهندسی پاسخگو باشد
یعنی قرار بود بره خوزستان ولی از متروپل دیدن نکنه؟؟!!! بعد یهو بصمیم گرفت بره متروپل رو ببینه!! اینکه اصلا خوب نیست.
ما فک می کردیم رئیس جمهور برای بازدید از متروپل به خوزستان سفر کرده! پس توی برنامش نبوده و بعدا بهش گفتن تا اینجا اومدی از ساختمان هم بازدید کن!!!!
سلام با سفر و سرود مشکلات معیشتی مردم حل نمی شود
راستی جناب رییسی از امدادرسانان و مردم نپرسیدن "ناهار خوردی"؟!!!
دیدید چی فرمودند!!! دادستانی فقط میتونه تذکر بده بعد میگه نظام مهندسی مسئوله!!
اینهمه فهم و شعور و درک مگه داریم .
اگر مصالح ساختمانی ارزان باشد همه دوست دارند خانه ای مقاوم وایمن برای خودشان بسازند ولی با این گرانی مصالح ودستمزد وپایین بودن درامد فقط دنبال سرپناه می باشیم
سرزده! اگه سرزده است مردم کجان؟
حداقل این کلمه احمقانه سرزده رو نمی‌نوشتید.
حال آدم به هم می خوره از این کلمه سر زده . تبلیغی بی ارزش و تصنعی
دستش درد نکنه واقعا میزاشت مراسم ۴۰ فوت شدگان تشریف میوردن که بتونیم ازشون با صرف نهار پذیرایی کنیم حداقل نرن بگن به شما نهار دادن !؟
رییسی همون قول هایی که برای کنترل چند قلم اساسی +خودرو رو داده عملی کنه تنبیه عوامل متروپل پیشکششش
اگر این اتفاق در آمریکا می افتاد ترامپ دور آبادان مرز دیواری می کشید. شاید هم همه را از بیخ گیوتین می گذراند.
یادمان باشد که غرب وحشی هنوز هم که هنوز است برای مشتی دلار دوئل می کنند. هر کسی زنده بماند مال و ناموس دیگری را تصاحب می کند.
انسان باید به جرات و دور از شما دیوانه باشد که فکر کند رهبران غربی تره ای برای آبادان خرد می کنند. پس آقای رییسی بهترین کار را کرد که خودش دست به کار شد. باور کنید اگر ایشان از روز اول می آمدند شاید هیچ تلفاتی هم نداشتیم چون ایشان سید هم هستند. التماس تامل
چرا مثل دوره اول رییس جمهورهای قبل میان مردم نمیره ؟
مگر عبدالباقی کیست که نظام چنین هزینه گزافی بابت حمایت و ناپدید سازی وی متقبل شد؟
به این درگذشتگان متروپل خبر از ناامنی متروپل ندادند چون باعث «نگرانی و التهاب» اساندار خوزستان و دادستان و شهردار آبادان و صدالبته جناب آقای مهندس عبدالباقی می شد.
چه عجب آقای رییس جمهور بعدازده دوازده روز یه سری هم به آبادان زدند.سیدمحرومان.یادمه درزلزله رودبارومنجیل در سال 1369 همان فردای زلزله آقای هاشمی رفسنجانی درمحل زلزله حاضر شدند.تفاوت این رییس جمهور باآن رییس جمهور.البته فکرنکنم نظرم منتشر بشه. به هرحال اظهارنظرخالی از لطف نیست.باتشکر
بعد از۱۵ روز
رئیس جمهور دلسوز و مردمی
اگر رییسی توانست کلیه استانداران و فرماندادان و شهرداران سابق و فعلی ابادان و خوزستان و معاونین آنها و شرکاری عبدالباقی را دستگیر و محاکمه و مجازات کند

شخصا میتوانم ، ادعاهایش را باور کنم و در عیر اینصورت ، هیچ امیدی به اصلاح امور جاری کشور و مردم در این پرونده نمیبینم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس