بازدید 3787

شمار قربانیان طوفان برزیل به ۱۰۰ نفر رسید

مقامات برزیل روز سه شنبه در حالی که نیروهای اورژانس در جستجوی اجساد و بازماندگان هستند، اعلام کردند که شمار قربانیان سیل و رانش زمین ناشی از باران سیل آسا در شمال شرقی برزیل دست‌کم به ۱۰۰ نفر رسیده است.
کد خبر: ۱۱۲۱۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳ 01 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، به دنبال بارش شدید باران و لغزش زمین از روز شنبه تا کنون ایالت پرنامبوکو برزیل شاهد ویرانی گسترده و کشته شدن شماری از ساکنین این ایالت بوده است.

به گذشت سه روز از این حادثه شمار تلفات سیل و طوفان از ۳۰ نفر به یکصد نفر رسیده است و همچنان تیم نجات و نیروهای اورژانس به دنبال اجساد بازماندگان هستند.

مقامات مدیریت بلایای ایالت پرنامبوکو روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کردند که حداقل ۱۴ نفر مفقود هستند، خدمه از سگ های آموزش دیده برای شناسایی افراد و هواپیماها برای یافتن مفقودان استفاده می کنند.

حداقل ۲۴ شهرداری در ایالت پرنامبوکو وضعیت فوق العاده اعلام کرده اند و بیش از شش هزار نفر خانه های خود را از دست داده یا مجبور به فرار شده اند.

ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل روز دوشنبه ویدئویی را در توییتر منتشر کرد که نشان می داد او با هلیکوپتر بر فراز منطقه حادثه پرواز می کند، جایی که سیل قهوه ای مناطق وسیعی را در بر گرفته و تپه های گل آلودی را که زمانی بر آن خانه ها وجود داشتند، زیر آب برده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بارندگی ها در برزیل از هفته گذشته آغاز شد اما در آخر هفته شدت گرفت و در طول شب جمعه تا شنبه بارانی که در برخی از بخش‌های ایالت پرنامبوکو بارید، ۷۰ درصد از حد طبیعی کل ماه مه (اردیبهشت-خرداد) بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی