بازدید 7688

خالی بودن ۵۰۰ هزار صندلی در دانشگاه‌ها

نوری گفت: من با برگزاری کنکور به این شکل مخالف هستم و به نظر من کار پذیرش دانشجو باید از طریق خود دانشگاه‌ها انجام شود.
کد خبر: ۱۱۲۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷ 31 May 2022

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در جمع تشکل‌های دانش آموزی استان گلستان گفت: برگزاری کنکور به ما ربطی ندارد و ما نظام تربیت عمومی هستیم.

او گفت: من با برگزاری کنکور به این شکل مخالف هستم و به نظر من کار پذیرش دانشجو باید از طریق خود دانشگاه‌ها انجام شود.

نوری گفت: ما می‌خواهیم کنکور از حالت تست زنی خارج شود و پیش بینی شده به سمت تشریحی و الکترونیکی شدن برود.

او گفت: در کنکور اختلاف نظرها مربوط به ۱۰ درصد رتبه‌های زیر ۳ هزار است و در حال حاضر ۵۰۰ هزار صندلی خالی در دانشگاه‌ها داریم.

نوری گفت: به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم امسال کنکور در مدارس کشور برگزار شود و این کار باید در خود دانشگاه‌ها انجام شود مگر اینکه از قبل در دفترچه‌های کنکور محل برگزاری در مدارس مشخص شده باشد در این صورت به احترام مردم این اجازه را می‌دهیم.

او گفت: ما شما دانش‌آموزان را در جامعه موثر میدانیم به همین دلیل در تمام سفرهای استانی جلساتی را با حضور دانش آموزان شرکت می‌کنیم.

او گفت: ما نمی‌توانیم دانش آموزان فردا را با مطالب دیروز در بازه زمانی امروز آموزش دهیم و قبول داریم مهارت‌هایی که به معلم‌ها میدهیم منسوخ شده است.

اینکه ما درسی به عنوان کارآفرینی در مدارس تعریف کنیم، اما برایش معلم نداشته باشیم فاجعه است

نوری گفت: جامعه ما اسیر رسانه است و رسانه‌های استکباری با استفاده از قدرت ارتباطات افکار جامعه ما را مدیریت می‌کند.

نوری گفت: شما دانش‌آموزان به عنوان حلقه‌های میانی می‌توانید مشکلات جامعه را ببینید و دور هم جمع شوید و راه حل آن را پیدا کنید.

او درباره هوشمند سازی مدارس گفت: برای هنرستان‌های کشاورزی در فروردین امسال تصمیم گرفتیم این هنرستان‌ها هوشمند شوند و در مصوبه هیئت وزیران هم آمده که بتوانند از تسهیلات ارزان قیمت بهره ببرند.

نوری گفت: دانش آموزان باید تلاش کنند تنها مطالبه جو نباشند و به دنبال عمل کردن هم باشند.

او گفت: از دانش‌آموزان می‌خواهم به موضوع حلقه میانی توجه کنند و ممکن است در مسیر با مشکلاتی از سوی افراد مختلف مواجه شوند، اما باید به راهشان ادامه دهند، چون در این صورت کارشان پررنگ‌تر در جامعه دیده می‌شود.

نوری گفت: برای اجرای سند تحول بنیادین قرارگاهی تشکیل شده است، این سند یک روزه اجرا نمی‌شود و برای اجرای آن نقشه راهی تعریف شده است و طبق این نقشه در حال حرکت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل