بازدید 45422
همراه با نهمین روز آواربرداری از فاجعه «متروپل»

تخلیه ساختمان‌های اطراف متروپل تا شعاع ۱۵۰ متر/ باقیمانده ساختمان متروپل آبادان تخریب می‌شود/ ناپایداری سازه افزایش یافت/ ۵ دانش آموز در میان جان باختگان متروپل/ شمار جان‌باختگان به ۳۶ تن رسید

خطر فروپاشی بخش ریزش نکرده متروپل آنقدر زیاد است که برای دوری جستن از آن، رصد مداوم سازه در دستور کار امدادگران قرار گرفته و سیستم هشداری در محل حادثه دایر شده که هربار میزان انحراف‌های آن بحش سازه زیاد شد، وضعیت قرمز اعلام شود، امدادگران به سرعت محل را تخلیه کنند و این توقف در عملیات تا بازگشت ایمنی نسبی ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۲۱۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۸ 31 May 2022
تخلیه ساختمان‌های اطراف متروپل تا شعاع ۱۵۰ مترتخلیه ساختمان‌های اطراف متروپل تا شعاع ۱۵۰ مترعملیات آواربرداری متروپل به روز نهم رسید، اما هنوز از سرنوشت برخی مفقود شدگان اطلاعی در دست نیست و بخش‌هایی از سازه از دسترس امدادگران دور مانده است.

به گزارش «تابناک»؛ هر چه سازه‌ی حدودا چهل متری متروپل از فرط ایرادات بسیار و بنیاد سست، نتوانست وزن خودش را تاب بیاورد و دچار فروپاشی شد، بقایای آن به سد‌های نفودناپذیری تبدیل شده که امدادگران را با چالش‌های فراوانی روبرو کرده است. چالش‌هایی که قابل رفع بودند اگر باقیمانده سازه در وضعیت خوبی قرار داشت، کج نشده بود و احتمال فروپاشی آن وجود نمی‌داشت.
 
تخلیه ساختمان‌های اطراف متروپل تا شعاع ۱۵۰ متر

خطری بسیار جدی که برای دوری جستن از وقوع آن، رصد مداوم سازه در دستور کار امدادگران قرار گرفته و سیستم هشداری در محل حادثه دایر شده که هربار میزان انحراف‌های سازه زیاد شد، وضعیت قرمز اعلام شود، امدادگران به سرعت محل را تخلیه کنند و توقف عملیات تا بازگشت ایمنی نسبی ادامه داشته باشد. این در حالی است که در همه روز‌های گذشته، همزمان برا آواربرداری، عده‌ای از امدادگران اقداماتی را برای پایدار سازی انجام می‌دهند که یکی از نتایج جانبی آن، کند شدن روند آواربرداری است.

وضعیتی پیچیده که یکی از تدابیر به اجرا در آمده برای دوری جستن از خطرات آن، تخلیه ساختمان‌های اطراف متروپل تا شعاع ۱۵۰ متری بوده است؛ خانه‌هایی که به کمک امدادگران تخلیه شده و ساکنانش توسط منطقه آزاد اروند اسکان داده شده اند و از آن مهم تر، شماری از آن‌ها تخریب شده تا راه ورود ماشین آلات سنگین به محل حادثه باز شود و با گشوده شدن محور‌های جدید، آواربرداری سرعت بگیرد.

در کنار این تدبیر، پایان دادن به آواربرداری دستی هم در دستور کار قرار گرفت تا هم از میزان ریسک عملیات کاسته شود و هم به کمک ماشین آلات قدرتمند، نفوذ به زیرزمین متروپل به انجام برسد. نفوذ دشواری که برای انجامش لازم بود از لایه‌های پر تعداد بتنی که روی هم آوار شده بودند، عبور شود که البته فرایند ساده‌ای نیست، به ویژه اگر بدانیم این لایه‌های بتنی با میلگرد در بطن شان، اصطلاحا مسلح شده اند و لازم است که افزون بر تخریب بتن، برشکاری هم در دستور کار قرار گیرد و در نهایت نخاله‌ها هم تخلیه شوند.
 
تخلیه ساختمان‌های اطراف متروپل تا شعاع ۱۵۰ متر

اتفاقی که روز گذشته در بخش‌هایی از سازه رقم خورد و به کشف و خروج چند پیکر بی جان انجامید، اما میزان آوار به حدی است که لازم است در قسمت‌های مختلف تکرار شود و هنوز در دستور کار امدادگران قرار دارد. دستورکاری که قرار است به کشف پیکر افراد مفقود دیگری منجر شود که خانواده هایشان از مفقودشدنشان خبر داده اند و در زمان حادثه در متروپل بوده اند. افرادی که مسخص نیست جز ایشان، کس دیگری هم زیر آوار مانده یا خیر؟!

این چکیده وضعیتی است که در حال حاضر بر محل حادثه در متروپل حاکم ست. وضعیتی که لازم است با دقت زیاد پی گرفته شود و همین موجب شده که کار آواربرداری کند باشد و به روز نهم برسد. قعالیتی که به محض مسجل شدن کشف همه مفقودشگان، تغییر خواهد کرد و به تاکید مسئولان، می‌شود در زمان کوتاهی، همه آوار‌های قیمت فروریخته را تخلیه کرد و بعد به فکر تدبیری برای تخریب بخش دیگر سازه بود که ظاهرا سرپاست، اما هر آن احتمال ریزشش وجود دارد
 
تخلیه کامل ضلع شمالی زیرزمین؛ ضلع شرفی در دستور کار
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۱۹:۵۰

وحید شعبانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای آواربرداری تاکنون، شیوه کار متفاوت شده و با ورود خودروها و لجستیک سنگین، کار آواربرداری سرعت بیشتری گرفته است. تلاش بر این بود که با توجه به حجم بسیار زیاد سازه، به زیرزمین ساختمان متروپل برسیم و در این راستا روز گذشته و امروز به ضلع شمالی زیرزمین رسیدیم و در این قسمت تخلیه به صورت کامل انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حرکت به سمت ضلع شرقی است، بیان کرد: تیم‌های فنی ـ مهندسی تلاش می‌کنند تا در صورت ایجاد خلل در آورابرداری، به وسیله خودروها و لجستیک شرایط لازم را فراهم کنند تا عوامل امدادی جمعیت هلال احمر نسبت به رهاسازی و خروج پیکرها اقدام کنند.

احتمال اتمام عملیات جست‌وجو تا فردا
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۱۸:۳۳

صادق خلیلیان، استاندار خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دو روز نخست حادثه متروپل، به دلیل حضور خانواده‌های جانباختگان و مردم در محل حادثه آواربردرای کُند پیش رفت. از سوی دیگر به دلیل ناپایدار بودن بخش باقی مانده سازه نمی‌توانستیم دقت و احتیاط را فدای سرعت کنیم.

وی افزود: پس از چند روز آواربرداری و مقاوم سازی بخشی از باقی مانده سازه، عملیات شتاب بیشتری یافته است و اکنون بیشتر ماشین آلات‌ سنگین عملیات آواربرداری را انجام می‌دهند و با ورود آنها احتمال خطر ریزش آور بروی گروه‌های امدادی کاهش یافته است.

استاندار خوزستان گفت: در ضلع جلوی سازه به زیرزمین برج متروپل دسترسی پیدا کرده و بامداد امروز چهار پیکر از زیر آوار خارج شد. تمرکز فعلی بر یافتن پیکرهای احتمالی افراد زیر آوار مانده است و گروه‌ها تا یافتن آخرین جسد تلاش خود را خواهند کرد.

وی افزود: چند تیم کارشناسی نظر داده‌اند که امکان سرپا نگه داشتن مابقی سازه متروپل وجود ندارد و احتمالا مابقی سازه از طبقات بالا تخریب خواهد شد. تلاش بر این است تا عملیات جستجوی اجساد احتمالی تا فردا به پایان برسد و در صورت اتمام عملیات جست و جوی جانباختگان، وارد فاز جدیدی از عملیات آواربرداری خواهیم شد.

تعداد جانباختگان متروپل به ۳۶ نفر رسید
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۱۶:۳۳

صادق خلیلیان، استاندار خوزستان عصر امروز در حاشیه بازدید از ساختمان متروپل در خصوص آخرین وضعیت این ساختمان اظهار کرد:تاکنون در این حادثه 36 فوتی و 37 مجروح داریم. عمده مجروحان از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی ادامه داد: از ابتدای فرو ریختن ساختمان متروپل، تقسیم کار انجام شد. در ابتدا سعی بر نجات افرادی بود که در زیر آوار احتمال زنده ماندن آن‌ها وجود داشت. همه مراحل کار حساس است و ما به انتهای مرحله‌ای رسیده ایم و برای پیدا کردن پیکرهای باقی‌مانده بر اساس اعلام خانواده‌ها در خصوص مفقودین، در تلاش هستیم تا این افراد را از زیر آوار خارج کنیم.

توضیح پزشکی قانونی درباره نحوه شناسایی «حسین عبدالباقی»
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۱۶:۲۲

رئیس بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران، نحوه شناسایی «حسین عبدالباقی» را تشریح کرد و گفت: با طرح برخی شایعات و ابهامات درخصوص متوفی حسین عبدالباقی که هویت وی از طریق بررسی‌های انجام شده و از جمله روش‌های بیومتریک (اثر انگشت) به انجام رسیده بود، لزوم انجام آزمایش ژنتیک مطرح و اقدامات لازم انجام شد.

وی افزود: با بررسی پیکر و عدم مشاهده تخریب بافتی، نمونه‌گیری طبق دستورالعمل‌های موجود سازمان از بافت‌های عمقی (عضله) انجام شد و با توجه به اولویت تعیین هویت متوفی، آزمایش به صورت خارج از نوبت انجام و پروفایل ژنتیکی استحصال و فرآیند مقایسه تطبیقی با پروفایل ژنتیکی مادر و ۳ فرزند وی توسط نرم افزار اختصاصی انجام شد. براساس محاسبات آماری، احتمال صحت روابط مذکور در هر ۴ مورد، بین متوفی با مادر بیولوژیک و فرزندانش، ۹۹.۹۹۹۷ % به دست آمد؛ لذا هرگونه شبهه‌ای در مورد صحت این پاسخ و احراز هویت متوفی رد می‌شود.

شایعه‌ای تلخ و آزاردهنده که ریشه در ناآگاهی دارد!
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۱۵:۵۲

تخلیه ساختمان‌های اطراف متروپل تا شعاع ۱۵۰ متر/ باقیمانده ساختمان متروپل آبادان تخریب می‌شود/ ناپایداری سازه افزایش یافت/ ۵ دانش آموز در میان جان باختگان متروپل/ شمار جان‌باختگان به ۳۴ تن رسید

«وقتی قرار باشد پیکر زنی را خارج کنند، پرده می‌کشند!»؛ این شایعه تلخی است که اخیرا داغ شده و موجبات رنجش خانواده‌های عزادار را فراهم آورده است. شایعه‌ای عاری از حقیقت که نشان از ناآگاهی عمیق از فرآیند امداد و نجات دارد چراکه چندین روز از حادثه گذشته، پیکر جان باختگان زیر خروارها آوار مانده و شدت آسیب ها به حدی است که امدادگران با پوشاندن محل کشف پیکر می‌کوشند آن را از دیدگان عموم و دوربین ها دور نگه دارند.

اقدامی در راستای حفظ حقوق خانواده های داغدار و حرمت پیکرهای جان باختگان که هیچ ارتباطی به زن و مرد بودن و حتی کودک یا مسن بودن ایشان ندارد اما برخی با تدارک شایعه‌های تلخ، می‌کوشند آن را به گونه دیگری جلوه دهند و بعضی از مردم هم متاسفانه فریب ایشان را می‌خورند!

ناپایداری سازه «متروپل» افزایش یافت
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۱۴:۱۰

وحید شعبانی مدیر هلال احمر خوزستان گفت: کارشناسان تخصصی با رصد لحظه ای رفتار بقایای ساختمان ریزش کرده متروپل آبادان در خصوص افزایش ناپایداری آن در ضلع های شمالی و شرقی آن هشدار داده اند. با وجود احتمال ریزش ساختمان امدادگران همچنان در حال آواربرداری و انجام عملیات جست و جوی مفقودشدگان هستند.

وی افزود: شهروندان برای سرعت بخشی و جلوگیری از تلفات بیشتر به روند این عملیات در حوزه استحفاظی متروپل حاضر نشوند. برای افراد غیربومی و دارای فرد مفقود شده سازه هایی برای استراحت ایجاد و در نظر گرفته شده است و توسط گروهی از روانشناسان، روانپزشکان و مشاوران برای ایجاد ثبات آرامشی آن ها تلاش می شود.

۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۱۲:۳۲
جان باختن ۵ دانش‌آموز خوزستانی و یک فرهنگی بازنشسته در حادثه متروپل
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۱۲:۳۰

در حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان پنج دانش‌آموز خوزستانی و یک فرهنگی بازنشسته جان خود را از دست داده‌اند؛ ملیکا و میترا صالحیان‌پور و مسیح صادقی از خرمشهر و آرین و حمیدرضا جلیلیان از آبادان، دانش‌آموزان خوزستانی هستند که در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در پیام‌های جداگانه درگذشت دانش‌آموزان آبادانی و خرمشهری در حادثه متروپل را تسلیت گفت.

مسعود حمیدی‌نژاد امروز در پیامی درگذشت ملیکا و میترا صالحیان‌پور و مسیح صادقی از دانش‌آموزان آموزش و پرورش خرمشهر را تسلیت گفت.

در پیام سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان آمده است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

«‫إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ»

خبر تاسف بار درگذشت دانش آموزان ملیکا و میترا صالحیان پور و مسیح صادقی از آموزش و پرورش خرمشهر در حادثه ریزش ساختمان متروپل موجب تاثر و تالم مجموعه تعلیم و تربیت در استان خوزستان شد.

اینجانب به نیابت از فرهنگیان استان فقدان این سه دانش آموز بزرگوار را به خانواده محترم ایشان و دانش آموزان و فرهنگیان فرهیخته آموزش و پرورش خرمشهر تسلیت عرض می نمایم.

خداوند آن سه عزیز سفر کرده را در جوار رحمت خویش قرین آمرزش و آرامش قرار دهد و به بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید.

مسعود حمیدی نژاد

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان"

وی همچنین در پیامی درگذشت آرین و حمیدرضا جلیلیان از آموزش و پرورش آبادان را تسلیت گفت. در این پیام آمده است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

«‫إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ»

خبر تاسف بار درگذشت دانش آموز آرین و حمیدرضا جلیلیان از آموزش و پرورش آبادان در حادثه ریزش ساختمان متروپل موجب تاثر و تالم مجموعه تعلیم و تربیت در استان خوزستان شد.

اینجانب به نیابت از فرهنگیان استان فقدان این دانش آموز بزرگوار را به خانواده محترم ایشان و دانش آموزان و فرهنگیان فرهیخته آموزش و پرورش آبادان تسلیت عرض می نمایم.

خداوند آن عزیز سفر کرده را در جوار رحمت خویش قرین آمرزش و آرامش قرار دهد و به بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید.

مسعود حمیدی نژاد

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان"

به گزارش ایسنا، در این حادثه حسن سیداوی از فرهنگیان بازنشسته آموزش و پرورش آبادان نیز جان باخت. حمیدی‌نژاد در پیامی درگذشت این فرهنگی بازنشسته را تسلیت گفت. در این پیام آمده است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

«‫إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ»

خبر تاسف بار درگذشت همکار ارجمند مرحوم حسن سیداوی موجب تاثر و تالم مجموعه تعلیم و تربیت در استان خوزستان شد.

اینجانب به نیابت از فرهنگیان استان فقدان این همکار بزرگوار را به خانواده محترم ایشان و فرهنگیان فرهیخته آموزش و پرورش شهرستان آبادان تسلیت عرض می نمایم.

خداوند آن فقید سفر کرده را در جوار رحمت خویش قرین آمرزش و آرامش قرار دهد و به بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید.

مسعود حمیدی نژاد

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان"

از شایعه تا واقعیت آبگرفتگی طبقه هم‌کف ««متروپل»
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۱۲:۲۳

روز گذشته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در خبری اعلام کرد که با برداشته شدن حجم زیادی از آوار ساختمان متروپل، امداد گران و گروههای نجات به طبقه هم‌کف و زیرزمین ساختمان متروپل دسترسی پیدا کردند. پس از آن نیز فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان دهنده آبگرفتگی قسمتی از متروپل بود و این فیلم همانند روزهای گذشته بازار شایعات و اظهار نظرهای بی‌پایه و اساس را داغ کرد.

در این بین نیز عباس عبدی در صفحه اجتماعی خود نوشت: چند ساعت پیش به طبقات منفی متروپل دسترسی پیدا کردند در حالی که همه زیر آب بودند. کسی که مجوز احداث این طبقات را داده قطعا مسئولیت جنایی دارد. چون روشن بود با کوچکترین حادثه‌ای آب به تمام این طبقات نفوذ خواهد کرد و کسی را زنده نخواهد گذاشت.

مهدی عرفانی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت درباره ویدئو آبگرفتگی متروپل و پاسخ به عباس عبدی، اعلام کرد: آبگرفتگی مربوط به محلی است که روز اول دسترسی کامل وجود داشته و بطور کامل بررسی شده و هیچ جسدی مشاهده نشده است. این فیلم را خودم از محل آبگرفتگی گرفتم، آقای عبدی! شما در حالی که در دفتر کارتان در تهران نشسته‌اید و اطلاعات میدانی مخدوش به مخاطبان‌تان می‌دهید، قطعا مرتکب یک اقدام غیراخلاقی شده‌اید.

شمار جان‌باختگان حادثه «متروپل» به ۳۴ تن رسید
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۰۹:۵۲

فرماندار ویژه شهرستان آبادان گفت: با بیرون آوردن یک پیکر دیگر از زیر آوارهای متروپل آبادان، مجموع جان‌باختگان این حادثه به ۳۴ نفر رسید.

احسان عباس‌پور فرماندار ویژه شهرستان آبادان به فارس گفت: در ادامه عملیات آوار برداری متروپل یک پیکر دیگر از زیر آوارهای متروپل آبادان خارج شد تا مجموع جان باختگان این حادثه تاکنون به ۳۴ نفر برسد.

تشکیل کارگروه ویژه حقوقی–قضایی بررسی ابعاد حادثه متروپل
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۰۲:۰۰

علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: به مردم شریف استان خوزستان به خصوص مردم عزیز آبادان و خرمشهر اطمینان می‌دهیم که حسب دستور مقام معظم رهبری و ریاست محترم قوه قضائیه در حداقل زمان ممکن جهت بررسی کلیه ابعاد موضوع حادثه آبادان اقدام نموده و به پرونده همه کسانی که در این حادثه نقش داشته اند، اعم از کسانی که ترک فعل کرده و یا مرتکب جرم شده اند با کمال دقت و قاطعیت و سرعت رسیدگی می شود.

وی افزود: آنچه امروز مورد مطالبه مردم است این است که دستگاه عدلیه با تاکید مقام معظم رهبری و ریاست مکرم قوه قضائیه به موضوع حادثه آبادان با سرعت و دقت رسیدگی کند که این مطالبه عمومی در راس اولویت کاری دادگستری خوزستان است. کارگروه ویژه ای با حضور کارشناسان زبده حقوقی استان خوزستان تشکیل شده که ابعاد مختلف قضایی و حقوقی موضوع حادثه متروپل را بررسی و نتیجه تحقیقات خود را به دادگستری استان ارائه کنند.

دهقانی در ادامه گفت: تاکنون تعداد ۱۳ نفر از عاملان و مسببان که در حادثه متروپل آبادان نقش داشته اند، دستگیر و دستور انجام تحقیقات کارشناسی فنی و همه جانبه برای بررسی همه جانبه ابعاداین حادثه صادر و شعبه ویژه ای نیز برای رسیدگی به این پرونده تشکیل گردیده است.

باقیمانده ساختمان متروپل آبادان تخریب می‌شود
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۰۰:۳۳

رئیس سازمان نظام مهندسی استان خوزستان درخصوص آخرین تصمیم ستاد فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان درباره بقایای ساختمان متروپل گفت: برای تعیین تکلیف بخش باقیمانده سازه از نظرات کارشناسان دستگاه‌های مختلف استفاده و درنهایت، تخریب باقیمانده سازه قطعی شد.

کوروش خواجوی افزود: کارشناسان اعتقاد دارند بخش باقیمانده ساختمان متروپل به هیچ عنوان قابلیت نگهداری ندارد. مشخص نیست شرایط ساختمان تا چه زمانی پایدار باقی می‌ماند لذا ستاد فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان به صورت جدی پیگیر اجرای ایمن روند تخریب باقیمانده ساختمان متروپل است.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان خوزستان درخصوص زمان آغاز تخریب باقیمانده سازه گفت: اولویت نخست ما آواربرداری به شکل امن برای یافتن اجساد احتمالی دیگر است و امیدواریم با مراقبت همه نیروها در روزهای باقی مانده نیز همانند روزهای گذشته اتفاق خاصی برای نیروهای امدادگر و عملیاتی رخ ندهد.

علت توقف‌های گاه و بیگاه در عملیات امداد و آواربرداری چیست؟
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۰۰:۰۱

رئیس سازمان نظام مهندسی استان خوزستان در این باره می‌گوید: کمیته فنی به صورت مستمر توسط چهار دوربین نقشه برداری و کشیک سازه‌ای طی شیفت‌های مختلف تغییر شکل‌ها را پایش می‌کند و تغییر بیش از هشت میلیمتر سازه را به سرعت به عوامل اجرایی و مدیریت بحران اطلاع می‌دهد که در چنین مواقعی عملیات آواربرداری به طور موقت برای مدت ۳۰ دقیقه متوقف و براساس شرایط جدید سازه تصمیم گیری می‌شود.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۶
"تشکیل کارگروه ویژه حقوقی–قضایی بررسی ابعاد حادثه متروپل"

در این چهل و اندی سال چقدر از این کارگروه ها تشکیل شد؟

کارگروه بررسی اعتراض ها به افزایش قیمت بنزین
کارگروه بررسی ...
کارگروه بررسی....

چی شد نتیجه ها؟

اگر این"کارگروه " ها نتیجه داشت در این سالها که نباید الان فاجعه آبدان میبود

این نامسئول ها چطور شب ها میخواببند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
تشکیل کارگروه یعنی شروع ماستمالی و عدم برخورد جدی
مهدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
خیلی راحت می‌خوابند.
مقصد نهایی جای دیگری است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
منظور از کارگروه خوردن مقداری پول برای مافیای دیگر اینو میگن کارگروه
رحمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
مسئولان استاد بازی با کلمات هستند کار گروه کار میدانی سواد رسانه‌ای اطلاعات غلط همۀ توجیه بی لیاقتی شماست
لازم هست همه این هزینه ها را هولدینگ عبدالباقی پرداخت کند. ضمن اینکه سایر پروژه های این هولدینگ در سراسر کشور متوقف شده و بعد از ارزیابی سازه ها به مزایده گذاشته شود و عواید حاصل از آن به نفع خانواده های آسیب دیده از این حادثه مصادره گردد. اگرچه ادعا کرده اند که رئیس هیئت مدیره کشته شده، ولی بقیه اعضا لازم است مجازات شوند و مجوزهای این هولدینگ باطل شود. شاید مرهمی باشد بر داغ دل مردم آبادان.
خداوند به بازماندگان حادثه صبر عنایت فرماید و روح درگذشتگان را قرین آرامش باشد انشالله.
ساختمانهای اکباتان در سال 52 ساخته شده اند و هنوز که هنوز است پابرجا و مستحکم هستند زیرا چیزی بنام اختلاس یا باصطلاح دزدی وجود نداشت.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
چون آمریکاییهای ملعون ساختند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
به علم و مهندسی بها میدادند و یک بررسی علمی و کارشناسی ارجح تر از هر دستور یا لابی مقام های مافوق بود
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
هموطنی که منفی داده ظاهراً با اختلاس بیگانه نیست !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
میخواست واسه بزن و برقص رای ندید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
کامت گذار برن‌وبرقص !! اگه قدرت دست همون بزن وبرقصها بود این وضعیت پیش نمیومد !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
اتفاقا این ساختمان در دولت بزن و برقصی لیبرال ساخته شده
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
آقای متوهم بزن و برقص در جریان زدو بند های همین یک سال گذشته و چهل سال گذشته نیستند بخواب هموطن خواب تو مایۀ مرگ ماست
این خانه عنکبوت که با زد و بند ها، عمل راشی و مرتشی و فسادهای سیستماتیک بر افراشته شده بود فرو ریخت.کاش همه متولیان این فساد و رشوه گیرها می رفتند زیر آوار نه مردم بیگناه
متروپل نماد وجود رانت و فساد و رشوه و کارچاق کنی در سیستم دوایر دولتی است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
دولتی؟؟؟؟؟!!!!!!! اینقدر ساده لوحی که فساد رو فقط محدود به دولت می بینی؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
ورای دولت برو سراغ شورای امنیت ملی و بالاتر
عبدالباقی......قاضی منصوری
سلام بر خوزستان زخمی از سال 59 تا کنون به عناوین مخلف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
شما البانی نشین ها که خودتون با ارتش صدام حمله میکردید به خوزستان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
چرا قضاوت می کند.خدا را به شهادت می گیرم من نه آلبانی نشین هستم و نه منافقین جنایتکار را قبول دارم.بنده برادر شهید،رزمنده 45 ماه هستم.بترس از قضاوت کامنت گذاران
به امید فرو ریختن برج کاغذی بی مسئولیتی ها، دور زدن های قانون، خانه نشین کردن افراد کاربلد و تحصیل کرده واقعی، دروغ ها ، فساد گسترده .....‌‌‌‌‌
تا وقتی که آدمایی که مدیر و تصمیم گیرن تو این مملکت با تخصصشون ارزیابی نمیشن، وضعیت همینه، از ابتدایی ترین مسایل بگیر تا بالاترین سطح مسایل کشوری. این قضیه هم تموم میشه و یادمون میره، ولی کلی بدبختی دیگه تو راهه که هیچ دولتی نمیتونه حلش کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
وقتی وزیر اقتصاد مدرک معارف اسلامی داشته باشه ، تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
الکی نیست که بعضیها خودشونو میکشن کلی هزینه میکنن اسپانسرها رو دعوت میکنن که یه پست خوب تو شورای شهر مجلس شهرداریها و....بگیرن،واسه اینه که ظرف یکی دو سال بار خودشونو ببندن تا آخر عمر با خانواده آباد باشن وگرنه هیچکدومشون برای رفاه مردم و آبادانی کشور کار نمیکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
معتقدم در کشوری مانند ایران که فساد هم در میان مردم و هم در بین مسئولین به یک فرهنگ تبدیل شده، نباید خیلی انتخابات برگزار شود. باید همان نفرات اصلی توسط مردم انتخاب شوند و بقیه مقامات انتصابی توسط چند نفر منتخب اصلی باشند تا مردم حداقل بدانند طرف حسابشان کیست. شهرداری و شورای شهر و مجلس و غیره همه برای منافع فردی و خانوادگیست
اتفاق مهم اینه که تا شعاع ۱۵۰ متری ساختمان متروپل به تملک شهرداری درآمد
پیشنهاد:
1- قسمت فرونریخته ساختمان متروپل را آماده «تخریب درجا» با مواد منفجره کنید تا در صورت واژگونی قریب الوقوع، با انفجار کنترل شده، تخریب هدایت شود. وسط ستون ها و محل اتصال سقف به ستون نقاطی هستند که باید مواد منفجره کار کذاشته شوند.
2- نشست زمین در فونداسیون ساختمان دوم متروپل (قل دوم سالم) «حتما» ثبت شود. احتمال فروریزی آن ساختمان نیز وجود دارد. با توجه به کیفیت پایین اجرا و دیگر مسائل اجرایی و قانونی، احتمال قوی وجود دارد سازنده اثر نشست تحکیم در زمین رسی آبادان را نادیده گرفته باشد. گفته می شود زیرزمین ساختمان را آب گرفته. خطر این وجود دارد که این آب ناشی از نشست تحکیم باشد.
3- در قسمت فرو نریخته ساختمان متروپل، تقویت وسط ستون با نصب مهاربندهای افقی در طبقات ابتدایی، احتمال فروریزی قسمت فرو نریخته متروپل را کاهش می دهد. عدد دقیق احتمال نیاز به محاسبه دارد اما این کاهش ریسک معنادار است.
تخليه ساختمان هاي متروپل تا شعاع ١٥٠ متر !
-----------
-- ميگم آميرزا محمد اين عبد الباقي بد آشي پخته ! .. بد ... بد ...خدا از سر تقصير گناهش نگذره ! باور بفرما آميرزا هر وقت تجسم مي كنم كه عده اي زير خروارها آوار ... اگر زنده باشند ، نه راه پس ، نه راه پيش ! .. الهي توبه ! ... لا اله الا الله ... استغفر الله ربي و اتوبه اليه ! خدا بگم چه بر سرت بياره عبد الباقي !
-- خدا در همه حال رحم كنه عبد الحسين جان ! ..اميد وارم اين عبد الباقي و عبدالباقي هاي مشابه كه كلاه سر مردم ميگذارند و خيانت به خلق الله مي كنند و براي منافع شخصي شان با جان و مال مردم بازي مي كنن همگي عبد الفاني !!عبد الفاني ي ي .عيد الفاني ي ي ي ي ي ! ... خدا فرصت شون نده ! بحق آخر وداع امام حسين ! .راستي ، عبد الحسين خان ، يارانه ات برقرار شد ؟ ... عجب ! ... خدا كريمه .. هر چه رزق و روزي باشه ، ميرسه ... غصه نخور ... دهان باز بي روزي نمي مونه !!... ديگه چه خبر، عبد الحسين خان !
به نظرم میتوانند از مهندسین خارج از کشور نظر بگیرند ،بهرحال علم مهندسی عمران انجا پیشرفته تر از اینجا هست . مطمعنا راهکارهایی وجود دارد که با کمترین صدمه و بیشترین کارایی بشه کاری انجام داد.
به دور از هرگونه تعصب ، چه ایرادی دارد از علم بقیه کشورها که به روزتر هستند استفاده کنیم.
بنی آدم اعضای یکدیگرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
دقیقا، دو سال پیش یک ساختمان دوازده طبقه کنار دریا فرو ریخت و صدو پنجاه نفر به همراه تعدادی حیوانات خانگی مفقود شدند. تعداد کمی نجات یافتند. علت
وسیدگی آرموتر در طبقه .چزیرین اعلام شدت
شوراهای شهر مظهر فساد وبی مسئولیتی هستند.اگر یادتان باشد همین شورای شهر آبادان قبلا بازداشتی داشته و اتفاقا ۳۰ فروردین امسال مجلس تحقیق وتفحص از شهرداری آبادان را از ۸۵ تا ۱۴۰۱ تصویب کرده بود.در این ۱۵ سال در شهرداری آبادان چی گذشته بود؟عجیب نیست؟.ضمنا خواسته مردم بقول آیه الله جوادی آملی اسلام مالی نیست.بلکه مجازات عبرت آموز بفرمایش مقام معظم رهبری است.فردا نیان شخصیت حقوقی شهرداری را محکوم کنند.افراد باید محکوم شوند تا درس عبرت باشد
همان اوایل فاجعه میخواستندخرابش کنندکه سروصداهابخوابدولی وجودمردم شجاع آبادان واعتراضات شبانه مانع شد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
اون آمریکا بود اشتباه گرفتی
مدیران ما در این حادثه مقصر هستند.ولی عهده ای که کاسه داغ تر از آش می شوند.توان مدیریت یک حمام را ندارند.چون اگر داشتن الان سر کار بودن.وکامنت نمی گذاشتن
بهترین روش آوار برداری این است که با ماشین های چنگک دار آوار از رو برداشته شود و فشاری روی آوار زیرین وارد نگردد و نباید با پا یا ماشین آلات روی آوار رفت و با اینکار فشار بیشتری روی آوار وارد کرد و باعث شد که احتمال زنده ماندن زیر آوار کم شود و یا روزنه های احتمالی بسته شود و باعث مرگ زود رس افراد زنده مانده در زیر آوار شود.
روابط پنهان که در ساختمان سازی ایران منجر به فساد گسترده شده روزی برملا میشه به امید خدا
عبدالباقی زنده ویامرده آنچیزی که اهمیت داردگاوصندوق اوست که حاوی مدارک مهمی است که نشان میدهدچه کسانی ودرچه رده ای ازبالاییهابااودرارتباط بوده وبه او وهلدینگ عبدالباقی رانت وکمک های مادی ومعنوی میکرده اندکه مسلمادرسودهای کلان اوشریک هم بوده اند!پس بایدمردم وامدادگران راازمحل دوروهرچه زودترمتروپل راخراب کنندوآن مدارک راباخودبه جای امن ببرند
بخدا اینم یه مدت دیگه که یه اتفاق جدید بیافته فراموش میشه از مقصرانشم دانه درشتها الک میشن و خرده ریزها جور همه رو میکشن بیچاره بازماندگان این عزیزان بیدفاع و بیگناه
لابد بعدا هم کمیته حقیقت یاب تشکیل میدین
حادثه تلخ و دردناکی است خداوند به بازماندگان این مصیبت صبر وسلامتی عنایت کند
این حوادث و اختلاس ها و دزدی ها در شهرداری ها و شوراهای شهر و روستا نشان می دهد با عرض پوزش از تمام ملت ایران مردم کشور ما هنوز لباقت دموکراسی و شورا بازی را ندارند این جنگولک بازی ها مال غربی های کافر و مشروب خوار است امت اسلامی چه نیاز به شورا ی شهر و روستا بهتر نیست به جای تلف کردن وقتو پول ملت شهرداران توسط امام جمعه هر شهر انتخاب شوند و به او پاسخگو باشند این کار چندحسن دارد اولا که نماز خوا رشوه نمی گیرد و دوما از ترس خدا که اگر این اراذل یعنی شورا ها و شهردار ا داشته باشند راه کج نمی روند
پسر خاوری همونقدر تاجر الهام بخشه که حسین_عبدالباقی ، خیر امنیت ساز!

پسر خاوری هم ژن برتر داشت، قسمت جالبش اینه که برای دیگران توصیه هم داره. دنبال یه شبه پولدار شدن نباشید و صبور باشید٫ اون وسطا بالاخره ژن خوب کارشو می‌کنه و پول یه ملتو برمی‌داره می‌بره کانادا! فقط صبور باشید.

پسر خاوری بدون اینکه خنده ش بگیره،تو مصاحبه ش گفته ما نباید بخواهیم همه چیز را سریع به دست بیاوریم.نباید بخواهیم در یک روز امپراطوری بسازیم یا یک شب میلیونر بشویم !

پسر خاوری که تو کانادا شده کارافرین نمونه تو مصاحبه گفته ادم باید صبور باشه و عجله نداشته باشه برا ثروتمند شدن .چرا هموطنان مقیم کانادا یه کارزار برای جلوگیری از ورود این افراد و مختلص ها به کانادا که بهشت شده برای اینها راه نمیندازن ؟
هر موقع مسببین و مقصرین حادثه ساختمان پلاسکو معرفی و به سزای اعمالشون رسیدند و بازماندگان به حقوق حقه خود رسیدند ، در اینجا هم میرسند ۰
آقای رئیس اطلاعات ژنتیکی کشور زیاد بخودتون فشار نیارین دنبال مدرک ودلیل برای اثبات کشته شدن الباقی نباشید اگه شما هم جای مردم باشین و امروز بهتون بگن ایشون دستگیر شده و در بازداشته و فردا خبر کشف جسد متلاشی شده و مجهول الهویه ای را بدهند و بگن این عبدالباقیه اونهم با ذکر سن اشتباه ، برایتان جای شک وشبهه که نه بلکه یقین حاصل میشه که یه جای کار خیلی میلنگه ۳۶ جنازه پیدا میشه که جنازه مخدوش نبوده و سریع به خانواده تحویل میشه اما همین یکی که از خیلی از رانتهای منطقه و کشور برخوردار بوده مخدوش و سریع نتیجه گرفته میشه فلانیه ، شما خودتون نتیجه کارشناسانه تون را باور نمیکنین حتی اگر بر فرض محال راست و صادق باشد ۰
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست