بازدید 8841

آلمان در مسیر چرخش‌ از سیاست‌های دفاعی

به گفته کریستین لیندنر، وزیر امور دارایی آلمان این کشور برای ایجاد یک صندوق اعتباری در امور دفاعی درصدد تغییر قانون اساسی است.
کد خبر: ۱۱۲۱۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰ 30 May 2022


به گزارش تابناک و به نقل از رویترز، وزیر امور مالی آلمان می‌گوید، یک صندوق ویژه امور دفاعی با پایه اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد یورو (۱۰۷.۳۵ میلیارد دلار) ایجاد می‌کند. دولت آلمان برای تاسیس چنین صندوقی باید قانون اساسی کشور را تغیییر دهد. چنین طرحی پس از جنگ اوکراین پیشنهاد می‌شود.

اپوزیسیون راست میانه آلمان و همینطور ائتلاف حاکم متشکل از احزاب سوسیال دموکرات‌های چپ میانه (SPD)، سبزها و دموکرات‌های آزاد طرفدار تجارت آزاد (FDP) حامی طرح هستند و گفته‌اند که به اکثریت دو سوم لازم در بوندستاگ (مجلس نمایندگان آلمان) برای استثنا کردن طرح صندوق دفاع به منظور عبور از مانع قانون اساسی دست یافته‌اند.

به گفته منابع آگاه، مذاکرات مربوط به طرح، توسط اشخاصی چون کریستین لیندنر، رهبر حزب دمکرات آزاد (FDP) و وزیر امور دارایی آلمان، کریستین لامبرشت، وزیر دفاع از حزب سوسیال دموکرات در دولت ائتلافی و آنالنا بربوک، رهبر سبزها و متصدی وزارت خارجه به اضافه ماتیاس میدلبرگ، معاون اپوزیسسون دولت ائتلافی حاکم از اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان پیش رفته است.


این میزان پول قرار است طی سال‌ها به منظور بودجه دفاعی مقرر آلمان در حدود ۵۰ میلیارد یورو صرف شود و به علاوه آنکه آلمان به تعهد خود در ناتو یعنی تخصیص ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی سالیانه کشور در امور دفاعی جامه عمل بپوشاند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار