بازدید 48063
آبی‌ها نمی‌خواهند به تلویزیون غاصب سود مفت هدیه بدهند

جشن قهرمانی استقلال با دوربین‌های خاموش صداوسيما/ اخراج تلویزیون از آزادی

صداوسیما برای پخش زنده مسابقات استقلال و پرسپولیس یک ریال پول نمی‌دهد و حالا می‌خواهد جشن قهرمانی آبی‌ها را هم مجانی پخش کند! مدیران رسانه ملی پشت خواسته مردم پنهان شده‌اند و با ابن بهانه غصب حق فوتبال را توجیه می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۹ 30 May 2022

باشگاه استقلال در اقدامی اصولی و با منطق اقتصادی، خواهان جلوگیری از پخش جشن قهرمانی ویژه خود در ورزشگاه آزادی شد.

به گزارش تابناک ورزشی، در شرایطی که هواداران تیم فوتبال استقلال پس از نه سال منتظر دیدن جشن قهرمانی تیم‌شان پس از پایان دیدار با نفت مسجدسلیمان هستند، مصطفی آجورلو، مدیرعامل استقلال در نامه‌ای به مدیر شبکه سه سیما، خواستار پخش نشدن جشن قهرمانی شده است!

جشن قهرمانی استقلال به دوربین‌های خاموش صداوسيما/ اخراج تلویزیون از آزادی

از آنجا که صداوسیما پولی را بابت حق پخش مسابقات باشگاه استقلال ـ که در یک فصل هزینه‌های نجومی دارد و باید از طریق درآمدزایی، مخارج خود را پوشش دهد ـ پرداخت نمی‌کند، سراغ درآمدزایی از راه جذب مخاطب در اپلیکیشن مخصوص خود رفته است.

البته هنوز در نیت و توان فنی اسپانسر این باشگاه تردید‌های جدی وجود دارد و ادعا‌های انجام نشده زیادی در سوابقش دیده می‌شود. از سوی دیگر ایراد‌هایی در مورد نادیده گرفتن حق آن دسته از هوادارانی که امکان تماشای اینترنتی این جشن را ندارند نیز مطرح است، اما مقصر اصلی این وضعیت و شرایط، بدون تردید صداوسیماست که بودجه‌های هنگفت از بیت المال دریافت کرده و برای هزینه‌های برنامه سازی سریال‌ها و برنامه‌های کم مخاطب، صد‌ها میلیارد تومان خرج می‌کند، اما حاضر نیست حق دو باشگاه پرتماشاگر فوتبال ایران و سایر تیم‌ها را بدهد.

صدا و سیما با این رویه غیرحرفه‌ای و غاصبانه، فوتبال ایران را آماتور نگه داشته است و دلیل اصلی حذف دو تیم سرخابی از فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا نیز در واقع عدم همکاری این سازمان برای پرداخت حق قانونی باشگاه‌هاست.

هزاران ساعت برنامه پرمخاطب در شبکه‌های مختلف تلویزیون و رادیو با موضوع فوتبال تهیه و پخش می‌شود، اما رسانه ملی این میزان محتوا را رایگان و مجانی به چنگ می‌آورد و حتی گاهی برای پخش مسابقات در شبکه‌های استانی طلب پول هم می‌کند که در دنیا بی‌نظیر است.

جالب این که همین صداوسیما برای خرید حق پخش رقابت‌های مهم فوتبال خارجی مثل جام جهانی یا جام ملت‌های آسیا و ... سر کیسه را به خاطر وجود زور، باز می‌کند و میلیون‌ها دلار حق پخش می‌دهد.

در نامه باشگاه استقلال که این فصل برای استیفای حقوق مالی و اقتصادی‌اش تلاش زیادی کرده، آمده است: «با توجه به پخش جشن قهرمانی از سوی اپلیکشن این باشگاه، پس از بازی با نفت نسبت به جمع‌آوری تجهیزات فیلمبرداری اقدام شود». این درخواست در شرایطی است که تنها ۶۳ هزار تن، امکان حضور در ورزشگاه آزادی را دارند و میلیون‌ها هوادار استقلال در کشور منتظر پخش جشن قهرمانی از صداوسیما هستند که خودخواهی و لجبازی صداوسیما حق میلیون‌ها نفر را پایمال می‌کند.

در این میان، وجود یک فرد بدسابقه در اطراف حامیان این فصل استقلال، شائبه اهداف خاص وی در این نامه را جدی می‌کند، اما حتی با تاثیر این فرد که صد‌ها میلیارد پرونده مالی و حتی پرونده قضایی در حوزه تبلیغات ورزش و فوتبال دارد، نمی‌توان منکر درستی حرف آجورلو شد.

جشن قهرمانی استقلال به دوربین‌های خاموش صداوسيما/ اخراج تلویزیون از آزادی

قرار است دیدار استقلال و نفت مسجدسلیمان ساعت ۱۹ فردا (دوشنبه) در ورزشگاه آزادی آغاز شود و اگر صداوسیما برای حق مالکیت استقلال بر محتوای تخصصی خودش احترام قائل باشد، از استادیوم آزادی خارج خواهد شد، وگرنه شاهد یک دعوا و جنجال تازه بر سر پول در فوتبال بحران زده کشور خواهیم بود.

نویسنده: لیلا جدیدی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۵۹
درود بر این تصمیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
مگه تا الان بودجه استقلال و پرسپولیس از کجا تامین میشد؟!
از جیب من و شما...
صدا و سیما هم همین طور...
میلیارد میلیارد تو قراردادها به خارجیا باج میدن از جیب کیه؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
همین کار رو سال قبل تیم ماشین سازی تبریز انجام داده بود و کلی مورد هجمه قرار گرفتدر ایران، درست و غلط یک کار رو، نه با فعل بلکه با فاعل می‌سنجند
کاملا کار درستی هست
نه آقا یعنی چی من هوادار که یک ساله منتظرم قهرمانی از کجا ببینم . این مسخره بازی رو باشگاه تمامش کنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
صدا و سیما باید حق باشگاه را بدهد و این کار درستی است که باشگاه استقلال برای طلب خود می کند هرچند فعلا به ضرر هواداران باشد ولی نتیجه آن مهم است. باید تکلیف پول و حق باشگاه مشخص شود.
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
دوست عزیز. من هم هوادارم. این مسخره بازی که میفرمایید را باید صداسیما تمامش کن. تصمیم باشگاه درسته
بازم یه حرکت در راستای خر تصور کردن مردم! اگه خیلی براشون مهم بود جشن برگزار نمیکردن، نه اینکه فیلمش رو پخش نکنن و نامه این اقدام رو منتشر کنن. چی رو میخواستن ثابت کنن؟ استقلال ثابت تیم عقده ای با طرفدارای عقده ای هست،قهرمانی با کلی حرف و‌حدیث و نقشه هایی که از قبل برنامه ریزی شده و نتیجه هایی که بیرون زمین طراحی شده که جشن نداره، همون بهتر که پخش نشد، این قهرمانیم مثل قهرمانیتون توی آسیاست،بدره خودتون میخوره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
شما لنگی ها از جایی دیگه سوختین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
شما کلا تعطیل هستید چرا که نمی فهمید که این حرکت باشگاه استقلال به نفع سایر باشگاه ها هم میباشد. با ادم های متعصب و کم فهم مثل شما این فوتبال بهتر از این نخواهد شد و لیاقت شما همین لیگ داغونه که فکر میکنم افرادی با طرز تفکر شما خیلی باهاش حال می کنن ولی فوتبال اون چیزی که شما فکر می کنید نیست.
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
در کمال ادبی که شایسته ی یک هوادار فرهیخته ی تیمی ست که دل آسمانی داره عرض میکنم که خون قرمزتونو بیمورد کثیف نکنید قربان.. باشگاه استقلال مدیریت منسجمی دارد و تصمیم درست را به موقع میگیرد. شما وارد این بحث ها نشو فعلا
بهتر بابا جشن چیو میخوان نشون بدن قهرمانی با پنارتی‌های مرحمتی یا بردن تیم‌های با مربی آبی.
راستی چرا مربی‌های آبی همه‌شون جلو استقلال باختن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
پنارتی؟؟؟؟ داداش حتما ازونایی هم هستی که می گی کرنل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
از کوزه همان برون تراود که در اوست راستی شما هفتاد درصد برد داشتین 40 درصد هم مساوری بقول مربی بزرگتو.ن
فوتبال ایران اون‌قدر بی‌دروپیکر و چرته که ارزش یک قرون خرج کردن هم نداره. اتفاقاً اگه بازی‌های فوتبال از صداوسیما پخش نشه، بهتر هم هست و ناغافل یک خدمتی هم به مملکت شده و بالاخره ریشه این جرثومه فساد یعنی فوتبال مزخرف داخلی از مملکت کنده میشه. هر چند همه این دعواها زرگری است و بالاخره دو طرف یک‌جوری با هم کنار می‌آیند؛ چون هم صداوسیما و هم فوتبال از یکجا یعنی بیت‌المال تغذیه می‌کنند.
حالا بعد از ده سال قراره یه جام بگیرند اینکه دیگه پخش زنده نمیخواد
آجرلو جان اینبار رو بخاطر هواداران استقلال کوتاه بیا بذار حتی لنگیا از دیدن جشن قهرمانی لذت ببرند
دود صدا و سیما تو چشم همه رفته . تعطیلش کنید
کار باشگاه در اخراج دوربین صداوسیما کاملا درسته
جمع کنید کاسه و کوزه پولشویی و فساد اقتصادی تون را

به اسم ورزش و فوتبال سر همتون کلاه گذاشتند اقایون

کجای دنیا تیم ها دولتی اند؟ و پول های بدون بازگشت با رقم های نجومی خرج میکنند؟

دست صدا وسیما و تیم ها و وزرات ورزش و همه ی اقازاده ها تو یک کاسه است
تفلکی ها بعد از 9سال خخخ
مگرجشن قهرمانی یک عده کیسه دیدن داره. تیمی که تمام بازیهای اخرفصلش روباتیمهای ته جدولی بازی کرده وبا یک گل برده وبازی باتیمهای قوی هم با کمکهای معیشتی وپنالتیهای به ناحق گرفته شده برده جشنش مگر دیدن میخواد. گرچه وریای جوگیر هم اگه باشه که اصلأ دیدن نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
یعنی پرسپولیس داشت میترکوند دیگه؟ مسئولین نذاشتن همه رو تارومار کنه؟ یه کم به وضعیت تیمت نگاه کنی بد نیست
دیگه بعد ۹ سال یک قهرمانی با تک ماده گلگهر این همه تبلیغ نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
خیلی سوختی قبول. ولی قدرت تفکرتو از دست نده در این موضوع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
اینم مثل اون بزرگترشون معنی عدد و رقم رو متوجه نمیشه که راستی جمع فتاد درصد و چهل درصد میشه صد لابد
باشگاههای فوتبال از دولت پول میگیرند. دولت میتواند این هزینه ها را به صدا و سیما بدهد تا اگر خواست فیلم بسازد و یا فوتبال نشان دهد. به طور قطع تیمهای بی کیفیت فوتبال با هزینه های نجومی ورشکست خواهند شد.
واقعا دمتون گرم
چه رویی دارن این باشگاهها و مدیرانش پس این پولی که دولت بهشون میده شاید از دسترنج خودشون هست نتیجه عرق ریزی هاست این پول مال بیت المال هست که بهشون میدن و صدا وسیما نیز یک رسانه ملی و برای کسانی است که پول از جیبشان پرداخت شده برنامه تهیه می کند
آجرلو دمت گرم
صدا و سیمای رانتی
پاسخ ها
0000
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
آخه تو میدونی صدا و سیمای رانتی یعنی چه؟
همه چیزمان به همه چیزمان میاد. تعجبی نداره
با توجه به حادثه ابادان اصلا چه نيازي به جشن هست ؟ قهرمان شديد تمام . جشن هم مثل سلام به فرمانده مي شود .
احسنت به این درایت
بهترین راه اینه هم صدا و سیما و هم فدراسیون فوتبال تعطیل کنن هم مشکل اونا حل میشه هم پولهای کمتری هدر میره
صدای و سیمای ما ملی نیست
آخه کی فوتبال ایرانو دنبال میکنه که حق پخش بخوان....دلتون خوشه ها....استقلال ی شبکه اینترنتی راه انداخت دو نفر بیشتر مخاطب نداشت..تهیه کننده و فیلم بردار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
لنگ عوضش تابلو نقالی گذاشت دم در قهوه خونه
حق پخش؟!اگه تلویزیون این بازی‌های مزخرفو پخش نکنه سنگین‌تره
اصولا در ایران برخی موضوعات با فرهنگ ما سازگاری ندارد و این هم از همان موضوعات است
مثلا در حوزه نرم افزار ما چرا باید برای یک نرم افزار پول هنگفت بپردازیم که در حد چند مگا بایت است در حالی که چندین برابر آنرا برای یک کالای بیخود غیر نرم افزاری پرداخت می کنیم
صدا و سیما هم احتمالا می گوید من دارم برای شما تبلیغات می کنم و چند دقیقه تبلیغات برای هر کس انجام بدهم چنین میلیاد تومان می گیرم حالا من به باشگاه استقلال لطف می کنم و مجانی تبلیغ و برای او هوادار جمع می کنم باید از پول بیت المال پول هم بدهم که چه بشود
بطور خلاصه خدا انسان را آفرید و انسان هم توجیه را آفرید حالا پیدا کنید پرتقال فروش را؟ هیچ کس هم دروغ نمی گوید
با اپلیکیشن به نظرم پولی که درنمیارن هیچ باید ی چیزی هم از جیب بدن...امسال استقلال قهرمان شد سال دیگه میاد وسط جدول و هیچکی دنبالش نمیکنه دقیقا مث این 9 سال که تو ورزشگاه صد نفر میومدن...
من استقلالی هستم و این حق رو به باشگاه میدم که بتونه حق پخش خودش رو از صداسیمای زورگو بگیره حتی اگه من نتونم جشن قهرمانی تیم محبوبم رو ببینم..
از همین ماجرا تفاوت باشگاه بزرگ پرسپولیس رو با سایر تیم ها درک کنید... فقط حیف که دست یه عده بدتر از دشمن افتاده
کار خوبیه. تنها برنامه ای از صدا و سیما که مردم تماشا میکنند، فوتبالیها داخلیه. اون رو هم ازش بگیرند عملاً تعطیل میشه.
آفرین بر مسئولان اقتصاد
چه وقت جشن گرفتنه میون این همه بدبختی ملت ؟؟؟؟؟ واقعا اینا از مردم نیستن ؟
میلیونها نفر میخوان ببینن؟
بیخیال زیاد بزرگش نکنید
همون 63 هزار نفری هم که میرن ورزشگاه میبینن میان برا بقیه تعریف میکنن
حق با استقلال هست
لیگ برتر ایران همچین مالی هم نیست بیشتر بزن بزن و فحش به همدیگر دیده ایم تا فوتبال بنابر این صدا سیما بجای این فوتبال های فشل لیگ برتری بهتر است فوتبال با کیفیت خارجی پخش کند
تصمیم عاقلانه و درستیه
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
اینکه یه هزینه انداخته بهت
آقا ترو خدا پخش کنید از شبکه سه من خیلی منتظر این روز بودم
تو این وضعیت اقتصادی چرا داره هزینه می زاره رو دوش مردم .فکر یه سری نوجون رو نمی کنه ندارن هزینه اینترنت رو بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
اگه حق پخش رو بدن به تیمها چه مشکلی برای بیننده پیش میاد همه لیگ رو کاکل سر دو سه تا تیم میچرخه یه کم فکر کنین
من پرسپولیسیم و کامل تایید میکنم این کار باشگاه استقلال و باشگاه ها باید از پخش بازی هاشون درامد داشته باشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
دم شما گرم، قربون تمام انسان های چیزفهم و بامرام
سلام و عرض ادب.هم به منطقی ها هم بی ترمزا..
اونایی که میگن درست هست،طرز فکرشون فوتبالی و درسته واونایی که میگن میخوایم جشن رو ببینیم هم حق دارن.درکل خانواده ی آبی دلش شاد هست این روزا دممون هم گرم .این تصمیم رو میشه یه وقتی مطالبه کرد که ما جشنمون تموم بشه.بعدش ادعای حقی هست.باشگاه پی گیر بشه.جونم استقلال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
تصمیم باشگاه به نفع تمام باشگاه هاست در ضمن امروز جشن برای همدردی با آبادانی های داغدارمون به ابتدای فصل بعد موکول شد.
صدا وسیما یک قرون ارزش ندارد. اسمش میلی هست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر