بازدید 4461

انتقاد مشاور هاشمی از صداوسیما در حادثه متروپل

غلامعلی رجایی گفت: صدا و سیما در ماجرای فرویختن متروپل نمک بر زخم مردم پاشید؛ در شرایطی که بسیاری از مردم به کمک آبادانی‌ها می‌شتافتند، باید این روحیه تقویت می‌شد اما نشد.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱ 29 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبر سراسری، ابعاد حادثه متروپل هنوز به اتمام نرسیده است و بنظر می رسد روز های آینده نیز مشکل آن حل نشود. دولت هم با تأخیری قابل توجه امروز را به عنوان عزاعمومی اعلام کرد اما جامعه چندان رضایتی از برخورد و عملکرد دولت نسبت به این واقعه ندارد.

غلامعلی رجایی، مشاور هاشمی رفسنجانی، درباره درباره تأثیرات سیاسی حادثه متروپل گفت: «در آغاز تسلیت می‌گویم به ملت ایران و آبادانی‌های غیور. اتفاق متروپل چندان غیرمنتظره نبود حلقه گمشده در مدیریت کلان کشور حاصل مدیریت رو در بایستی است ما چند مدل مدیریت داریم مدیریت التماسی، مستبدانه و رودربایستی‌دار که ناشی از هم افزایشی منافع است اگر قبلا هشدارهایی که راجع به این ساختمان داده می شد یک ناظر امین این ساختمان را متوقف می کرد و شهرداری را قانع می کرد ما باید در این قضیه دایره نظارت را کلی بررسی کنیم اگر الان در شهرستان ها اتفاقی رخ دهد، صدای کسی به جایی نمی‌رسد و باید هشدارها در سطح کلی داده شود باید آدم‌های امینی باشند که مشکلات را رصد کنند و بدون سازش و اشتراک منافع مشکلات را بیان کنند؛ بنابراین بنظر من این حادثه در آبادان مشابه‌هایی دارد که دیر یا زود دوباره تکرار خواهد شد و باید با بدون رحم مقابل متخلفین ایستاد و جلوی این افراد گرفته شود و ساختمان‌های مشکل دار شناسنامه دار شوند تا یک کشور عذادار نشوند. بنظر من باید از این واقعه درس گرفت تا دیگر این اتفاق تکرار نشود البته عرصه ساخت‌وساز و عمرانی نیز باید حساب و کتاب داشته باشد و یک آجیل فروش فقط بخاطر داشتن پول نباید وارد عرصه انبوه‌سازی شود تا به این شکل به کشور آسیب بزند بنظر من زخم متروپل حالا حالاها ترمیم پیدا نخواهد کرد.آنچه از تلفات متروپل مهم تر است این است که مردم متوجه می شوند جانشان ممکن است در نتیجه ساخت و پاخت های یک عده از بین برود مثلا یک شهردار می تواند با انبوه‌دار توافق کند و در نتیجه جگرگوشه های مردم زیر سیمان دفن شوند».

وی در ادامه درباره احتمال وقوع این حادثه در تهران افزود: «در تهران نیز شاهد این نمونه ها هستیم مدیریت شهری البته کار هایی کرده است اما زنگ خطر در تهران وجود دارد.در چند منطقه تهران تخلف کردند و باید جریمه دهند اگرچه هنوز هم جریمه نداده اند و وقتی شهرداری هم نتواند جریمه را بگیرد؛ یعنی یک‌جای کار مانع دارد. حتما که نباید ساختمان خراب شود تا به فکر بیافتند؛ اصلا چرا یک نفر باید تخلف کند که پول آن را بدهد مثل طرح ترافیک که پول آن هم برای عده ای مشکلی نیست و این کار ها یعنی له‌کردن قانون و نباید این کار صورت بگیرد.حکومت نباید اجازه دهد که قانون به نفس زدن بیافتند. بنظر این مشکلات ربطی به این دولت و دولت قبل نیز ندارد و باید با نخبگان مشورت شود که سیستم نظرات نباید اینگونه باشد که اگر روسا نخواستند نظارت متوقف شود».

رجایی در پایان درباره برخورد متناقض صدا و سیما با واقعه ی متروپل اشاره کرد: «صدا و سیما در ماجرای فرویختن متروپل نمک بر زخم مردم پاشید؛ در شرایطی که بسیاری از مردم به کمک آبادانی‌ها می‌شتافتند، باید این روحیه تقویت می‌شد اما نشد. از طرفی حداقل دولت در خوزستان باید خود را جلو می انداخت و مجلس یادبود برای کشته شدگان می گذاشت اما هیچ یک از اینها رخ نداد».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار