بازدید 20737

گردش مالی عجیب فرزند خاوری در کانادا / تایکون: او «تاجر الهام‌بخش» است

فرزندان محمودرضا خاوری که اقدام به راه اندازی یک سلسله مجموعه تجاری از جمله شماری رستوران در کانادا نموده‌اند، حالا به عنوان چهره‌های موفق اقتصادی و الهام بخش، سر از نشریات کانادا درآورده‌اند؛ اتفاقی که شاید چندان باب ایرانیان کانادا نباشد.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹ 29 May 2022

تابناک : مجله تایکون در یکی از شماره‌های اخیر خود اردوان خاوری با نام مستعار اردی خاوری، پسر محمودرضا خاوری مدیرعامل پیشین بانک ملی ایران و از مجرمان محکوم شده در ایران به‌خاطر مشارکت در اختلاس سه هزار میلیارد تومانی را به‌عنوان «تاجر الهام‌بخش» سال 2022 انتخاب کرده است.

در گزارش مجله تایکون درباره اردوان خاوری آمده است: «هنگامی که اردوان خاوری در 18 سالگی تصمیم به سرمایه‌گذاری گرفت، کسی به او توجه نکرد؛ زیرا بسیار جوان بود. آنچه دیگران از آن اطلاع نداشتند پیشینه خانوادگی خاوری جوان بود. اردوان خاوری متعلق به خانواده‌ای است که چندین نسل سابقه کارآفرینی دارند و تجربه صدها سال کسب و کار و ظرافت‌های آن به او ارث رسیده است.»

این گزارش درباره فعالیت‌های اقتصادی اردوان خاوری از 18 سالگی چنین شرح داده است: «آقای [اردوان] خاوری در سال 2005 شروع به فعالیت در صنعت سفر و گردشگری کرد. او طی سه سال فعالیت، تبدیل به یکی از سه شرکت بزرگ فعال در آژانس‌های مسافرتی در کانادا شد و شرکت او یازده دفتر در سراسر کشور تاسیس کرد و خدمات فروش عمده خدمات مسافرتی به بیش از 25 آژانس در کشور ارایه داد. افراد و شرکت‌های ثروتمند و برجسته در زمره مشتریانش بودند و به همین علت شرکت او جزو نخستین آژانس‌های مسافرتی غربی بود که بسته کامل تور گردشگری دبی را به مشتریان ارایه داد.»

بر اساس گزارش روزنامه گلوب اند میل کانادا، پدر اردوان یعنی محمودرضا خاوری، در سال 2005 شهروندی کانادا را دریافت کرده است. خانواده خاوری دست‌کم از سال 2001 در کانادا زندگی می‌کنند.

گزارش مجله تایکون درباره دیگر فعالیت‌های دیگر اقتصادی اردوان خاوری نوشته است: «ارتباط دایمی اردوان خاوری با صاحبان کسب و کارهای اماراتی باعث شد تا او در سال 2007 یک شرکت بازرگانی تخصصی در زمینه خرید و فروش مصالح ساختمانی در این کشور راه‌اندازی کند.»

شرکت مورد نظر موفق شد گردش مالی سالانه 250 میلیون دلاری را محقق کند. در گام بعدی، او در سال 2009 حمایت مالی از چند پروژه بزرگ ساخت و ساز آپارتمان‌های لوکس در تورنتو را آغاز کرد. هم اکنون این تشکیلات اقتصادی تبدیل به پروژه‌ای به ارزش چند ده میلیون دلار در تامین مالی سهام چنین طرح‌های ساختمانی شده است.

محمودرضا خاوری سال 2001 و بعد از طرح پرونده اختلاس‌ سه هزار میلیاردی از ایران به کانادا گریخت . تایکون درباره فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های اردوان خاوری در سال‌های اخیر نوشته است: «آقای خاوری در سال 2018 شرکت سرمایه‌گذاری خانوادگی خود به نام 8608 Capital Group را راه‌اندازی کرد که هدف اصلی آن مدیریت سرمایه خود شرکت و ارایه راه‌حل‌های سرمایه‌گذاری برای کسب و کارهای متوسط و مالکان زمین در تمامی نقاط جهان است. همچنین، این گروه خدمات فرعی به بستگان، دوستان و همکاران در زمینه‌های مدیریت مالی و ساختاربندی سرمایه ارایه می‌دهد.»

در بخش دیگری از این گزارش، درباره مشتریان شرکت سرمایه‌گذاری اردوان خاوری آمده است: «مشتریان شرکت نیز افراد موفق کارآفرین هستند و ثروت موروثی آنها باعث شده است نیازهای خاص داشته باشند. آقای خاوری و تیم او نیز دارای چنین پشتوانه‌ای است و به همین علت می‌توانند با آنها همذات‌پنداری کنند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار