بازدید 4346

دست‌اندازی در تولید، ترک‌فعل و قابل پیگیری است

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت حمایت و همراهی همه جانبه دستگاه های اجرایی از مقوله تولید اظهار داشت: هرگونه دست اندازی و اختلال مدیران در امر تولید مصداق ترک‌فعل و قابل پیگیری قضایی است.
کد خبر: ۱۱۲۱۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳ 29 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محمدجواد عسگری شنبه شب در جلسه مشترک اعضای این کمیسیون با مدیران استان گلستان در گرگان گفت: مجلس در حمایت از تولیدکنندگان هیچ محدودیتی ندارد و با افرادی که در امر تولید خلل ایجاد کند بدون اغماض برخورد و بهانه ای را از سوی آنها نمی پذیرد.

وی افزود: تاکنون برای چند مدیر گزارش ترک فعل تنظیم و پرونده به مراجع قضایی ارسال شده است که خوشبختانه رویکرد مجموعه قضایی در این خصوص و برخورد با ترک فعل های انجام شده ، ستودنی و قابل تقدیر است.

وی خطاب به مدیران بانک های کشور که به تولیدکنندگان بخش کشاورزی تسهیلات اعطا کرده اند، گفت: با توجه به شرایط حساس و خطیر کشور و ضرورت حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان هیچ بانکی اجازه ندارد وثایق بانکی تولیدکنندگان را نزد محاکم قضایی به اجرا گذاشته و آنها را تحت فشار قرار دهد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست شورای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت استمهال و مهلت به فعالان حوزه تولید در کشور از ضروریات امروز نظام محسوب می‌شود و همه نهادها باید همانند مجلس، دولتو قوه قضاییه در کنار تولید کنندگان باشند.

عسگری به تاخیر در پرداخت پول گندمکاران اشاره کرد و گفت: تا پایان روز دوشنبه دولت تمام پول گندم های خریداری شده را به حساب کشاورزان واریز می کند.

وی ادامه داد: مقوله کشاورزی و گردشگری از اولویت ها و ظرفیت های استان های شمالی به ویژه گلستان است که باید به طور ویژه به آن پرداخت.

عسگری گفت: هرچند در اجرای تمامی پروژه ها حفظ و پاسداری از منابع طبیعی و محیط زیست را به عنوان یک اصل جدی مدنظر قرار داریم؛ اما برآوردهای ما حاکی از آن است که احداث تله کابین در گلستان مشکل زیست محیطی ندارد و باید هرچه سریعتر اجرایی شود.

وی افزود: بنابر آمارهای موجود در کشور حدود ۱۲ میلیون نفر از جمعیت کشور سیگار مصرف می کنند که سود حاصل از عرضه و فروش این محصولات دخانی منحصراً به افراد و گروه های خاصی تعلق می گیرد و در تلاش هستیم تا این رانت و فساد پیرامونی آن را ریشه کن کنیم.

به گفته عسگری رفع انحصار در حوزه دخانیات می تواند زمینه اشتغال ۱۰۰ هزار نفری را در این حوزه به همراه داشته باشد.

در این جلسه استاندار و نمایندگان استان گلستان هم به طرح مسائل و مشکلات حوزه های انتخابی خود پرداختند و مقرر شد تا در هفته آتی جلسه مشترکی بین اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس با مجمع نمایندگان استان و استاندار گلستان در محل مجلس شورای اسلامی برگزار تا مصوبات این سفر برای اجرا به وزارت خانه های مربوط ارسال شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل