بازدید 49008
همراه با هفتمین روز آواربرداری از فاجعه «متروپل»

تکذیب نجات یک فرد زنده از زیر آوار/ امروز ایران عزادار است/ شب خلوت آبادان به دلیل مسابقه فوتبال/ ممکن است خارج‌کردن جانباختگان زمان‌بر شود/ اعلام ۳۸ مفقودی از سوی خانواده‌ها

بخشی از شتاب گرفتن روند آواربرداری، مرهون افزوده شدن جبهه جدیدی برای آواربرداری است که چهارمین جبهه کار محسوب می‌شود. فرایندی که هرچقدر سرعت می‌گیرد هم کند به نظر می‌رسد چراکه حجم آوار بسیار زیاد است؛ آنقدر زیاد که وزیر کشور تاکید می‌کند که ممکن است عملیات خارج‌سازی پیکر جانباختگان با تاخیر زمانی انجام شود...
کد خبر: ۱۱۲۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۴ 29 May 2022
تکذیب نجات یک فرد زنده از زیر آوار/ امروز ایران عزادار است/ ممکن است خارج‌سازی جانباختگان زمان‌بر شودهفتمین روز آواربرداری از ساختمان متروپل در حالی آغاز می‌شود که بر اساس تصمیم دولت مردان، امروز در سراسر کشور عزای عمومی است و ایران در سوگ آبادان خواهد نشست.

به گزارش «تابناک»، از جمله اتفاقات بسیار مهمی که طی ساعات گذشته در فرایند آواربرداری از متروپل به انجام رسیده است، تخلیه برخی خانه‌ها در همسایگی این سازه و تخریب آنهاست. تصمیمی که با اتخاذ آن فضا برای ورود ماشین آلات سنگین مانند لودر‌های بزرگ، جرثقیل‌های سنگین و نیمه سنگین و حتی لیفتراک به محل حادثه فراهم آمد و کار آواربرداری سرعت گرفت.
 
تکذیب نجات یک فرد زنده از زیر آوار/ امروز ایران عزادار است/ ممکن است خارج‌سازی جانباختگان زمان‌بر شود

البته بخشی از شتاب گرفتن روند آواربرداری، مرهون افزوده شدن جبهه جدیدی برای آواربرداری است که چهارمین جبهه کار محسوب می‌شود. فرایندی که هرچقدر سرعت می‌گیرد هم کند به نظر می‌رسد چراکه حجم آوار بسیار زیاد است؛ آنقدر زیاد که وزیر کشور تاکید می‌کند که «ممکن است عملیات خارج‌سازی پیکر جانباختگان با تاخیر زمانی انجام شود، اما همه تلاش نیرو‌های امدادی این است که با هماهنگی و همدلی کار با سرعت بسیار بیشتری پیش رود.»
 
احمد وحیدی که از روزهای ابتدایی حادثه در آبادان حضور دارد و به نوعی فرماندهی کار را عهده‌دار است، با تاکید بر بسیج همه نهادها، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و مردم برای کار آواربرداری و امدادرسانی، این را حق مردم عزیز آبادان می‌داند که کار آواربرداری به سرعت انجام شود و در ادامه از مردم داغ دیده آبادان و خانواده‌های جان باختگان متروپل بابت صبوری و محبت‌شان تشکر می‌کند.
 
هنوز آمار دقیقی از اجساد نداریم
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۶:۴۵

محمدحسن نامی، رییس سازمان مدیریت بحران، با اشاره به روند آواربرداری از متروپل در جمع خبرنگاران گفت: تا زمانی که مطمئن شویم که دیگر پیکر جان‌باخته‌ای در زیر لایه‌های زیر زمین وجود ندارد، به دنبال سرعت نیستیم. پس از اینکه مطمئن شدیم دیگر کسی زیر آوار نیست، با این حجم تجهیزات به کار گرفته شده، سرعت کار را بیشتر می‌کنیم.

وی افزود: هر لحظه بر اساس گزارش دوربین‌های نقشه‌برداری تغییرات بررسی می‌شود و در صورتی که تغییرات بیش از حد مجاز باشد، مجبور هستیم عملیات را متوقف کنیم و مقاوم‌سازی را انجام دهیم و سپس مجددا عملیات آواربرداری را آغاز کنیم. هر لحظه‌ای که دوربین‌ها حتی خطر مختصری را گزارش می‌دهند، عملیات متوقف و مقاوم‌سازی بیشتر می‌شود که تا زمانی که عملیات جست‌وجو انجام می‌شود، سازه ریزش نکند.

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: یکی دیگر از موانع کار این است که هنوز آمار دقیقی از افراد موجود در محل حادثه در دست نیست بنابراین کشف همه پیکرها، دقت در کار را می‌طلبد.

آواربرداری دستی در محل «متروپل» متوقف شده است
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۴:۲۸

استاندار خوزستان، درخصوص آخرین جزییات آواربرداری در محل حادثه متروپل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از دیروز تیم‌های فنی در چهار جبهه عملیات را آغاز کردند و همه گروه‌های امدادی به صورت تخصصی در حال آوار برداری هستند. در حال حاضر ماشین‌آلات مستقر در ساختمان متروپل بسیار پیشرفته و به روز هستند.

صادق خلیلیان با بیان اینکه هم‌اکنون آواربرداری به صورت دستی در محل حادثه متوقف شده است، افزود: روز گذشته مقام‌سازی ساختمان مقابل با هدایت مهندسان حاضر در محل انجام شده است و در حال حاضر کار آواربرداری با کمک ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین ادامه دارد تا در صورت ریزش، به نیروی‌های امدادی آسیبی نرسد.

انجام روزانه اقدامات درمانی در محل حادثه متروپل
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۴:۲۰

سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از انجام روزانه اقدامات درمانی در محل حادثه متروپل خبر داد و افزود: خودروی عملیات فرماندهی ارتباطات تهران نیز به منظور مانیتورینگ و ارتباطات رادیویی در منطقه مستقر است. مرکز ICP پست فرماندهی امدادی نیز در منطقه مستقر است.

عارف شرهانی اصل در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به استقرار فرمانده میدان در منطقه آسیب به منظور بررسی سلامت آسیب‌دیدگان بیان کرد: در این مدت علاوه بر انجام اقدامات درمانی، مصدومان حادثه توسط آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ خوزستان به مراکز درمانی انتقال یافتند.

زمان پایان آواربرداری متروپل مشخص نیست
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۲:۴۴

وحید شعبانی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان به ایسنا گفت: مراحل آواربرداری و عملیات امدادی در متروپل ادامه دارد. نیروهای جمعیت هلال احمر خوزستان از ابتدای وقوع این حادثه در محل حضور دارند و آواربرداری وارد فاز جدیدی شده است. در دو محور شمالی و شرقی همزمان دو کار در حال انجام است؛ نخست اینکه به وسیله ادوات و تجهیزات سنگین، آواربرداری سازه‌های بتنی بزرگ به منظور دسترسی به پیکرهای گرفتار در زیر آوار در حال انجام است.

وی افزود: تیم جست‌وجو و نجات به همراه تیم‌های آنست (سگ‌های زنده‌یاب) و تیم‌های تخصصی در این زمینه نیز در حال تلاش برای پیدا کردن پیکرها در زیر آوار هستند. از نظر تجهیزات، ادوات، عوامل لجستیک و نیروهای انسانی در سطح استاندارد قرار داریم اما طول کشیدن آواربرداری مربوط به برخی مشکلات است؛ نخست اینکه بخشی از سازه باقی‌مانده ناپایدار است و آواربرداری غیراصولی موجب می‌شود که سازه فرو بریزد و ابعاد حادثه را چند برابر کند بنابراین این مساله موجب شده کمی کار طول بکشد.

شعبانی افزود: برنامه‌ریزی به گونه‌ای انجام شده که آواربرداری مانع رسیدن به پیکرها نباشد. تلاش ما بر این است که با محوریت پیدا کردن پیکرها، کار آواربرداری انجام شود. نمی‌توانیم زمان مشخصی برای پایان آواربرداری متروپل اعلام کنیم زیرا هر در مرحله آواربرداری باید کار جست‌وجو و نجات را نیز انجام دهیم. تلاش ما بر این است که در اولین فرصت در چند روز آینده این کار به سرانجام برسد.

متروپل هفت روز پس از حادثه، می‌لرزد
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۱:۰۳

امروز هشتم خردادماه، هفت روز از حادثه ریزش ساختمان متروپل گذشته است و عملیات آواربرداری همچنان در این محل در حال انجام است. ایسنا به نقل از نیروهای امدادی که گاهی به درون ساختمان مراجعه می‌کنند نوشته: ساختمان هر چند دقیقه غرش می‌کند و صدای مهیبی در درون آن می‌پیچید که نشان‌دهنده عدم استحکام و احتمال بسیار زیاد ریزش آن است.

در بخش‌های خارجی ساختمان همچنان بوی تعفن به مشام می‌رسد. سگ‌های زنده‌یاب هلال‌ احمر در منطقه مستقر هستند تا در صورت احتمال مشاهده افرادی در زیر آوار به محل اعزام شوند.

مردم در خیابان‌های منتهی به ساختمان متروپل در حال خدمات‌رسانی و توزیع آب و غذا هستند تا نیروهای امدادی حاضر در منطقه مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

اعلام ۳۸ مفقودی از سوی خانواده‌ها
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۰:۴۰

استاندار خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت جست‌وجوی پیکرهای مفقودان حادثه متروپل گفت: بر اساس آمار اولیه و بنا به اعلام خانواده‌ها، ۳۸ نفر به ما اعلام مفقودی شده است.

صادق خلیلیان در حاشیه حضور در ساختمان متروپل در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر این چهار جبهه کاری فعال شده‌اند و از چهار جهت به مناطق حساس رسیده‌ایم. امیدواریم هر چه سریع‌تر با توجه به خطراتی که در خصوص ریزش متروپل وجود دارد بتوانیم کار آواربرداری را انجام دهیم و پیکرهای گرفتار زیر آوار را خارج کنیم.

تداوم آواربرداری متروپل در روز هفتم
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۰:۱۰
معاون رئیس جمهور از مصدومان حادثه متروپل عیادت کرد
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۰۹:۰۶

به گزارش مهر، انسیه خزعلی صبح امروز پس از حضور در آبادان و بازدید از ساختمان متروپل به بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان رفت و با مصدومان حادثه متروپل دیدار و از نزدیک روند رسیدگی و ارائه خدمات درمانی به مصدومان حادثه را بررسی کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین با خانواده مصدومان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان دیدار کرد و گفت: دولت با تمام توان در کنار خانواده‌های آسیب دیده از این حادثه است.

فینال لیگ قهرمانان اطراف متروپل را خلوت کرد
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۰۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری فارس، شامگاه شنبه میادین اصلی شهر آبادان بدون تجمع عزاداری مردمی سپری شد. گرچه دسته‌های کم جمعیت مردم در محدوده فلکه مجسمه تا فلکه الله شعار سردادند اما پلیس مانع اجتماع مردم در محدوده میدان طوطیا آبادان شد.

برخی نیز معتقدند بازی لیورپول و رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان اروپا در خلوت شدن خیابان اطراف متروپل در شهر فوتبال دوست آبادان بی تاثیر نبوده است.

گفتنی‌ست آبادان سه شب گذشته شاهد تجمع عزاداری مردم در نزدیکی برج تخریب شده متروپل بود و شب گذشته پلیس برای دور کردن مردم از محدوده حادثه و عدم اختلال در انجام آواربرداری، از گاز اشک آور و شلیک تیرهوایی استفاده کرد.

تکذیب بیرون آوردن یک نفر زنده از زیر آوار
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۰۲:۰۰

فرماندار آبادان گفت: ساعاتی پیش شایعه‌ای در فضای مجازی مبنی بر بیرون آورده شدن یک نفر با علائم حیاتی از زیر آوار حادثه ساختمان متروپل و انتقال به بیمارستان منتشر شد، که تکذیب می‌شود.

احسان عباسپور بامداد یکشنبه ۸ خردادماه اظهار کرد: ساعاتی پیش شایعه‌ای در فضای مجازی مبنی بر بیرون آورده شدن یک نفر با علائم حیاتی از زیر آوار حادثه ساختمان متروپل و انتقال به بیمارستان منتشر شد، که تکذیب می‌شود. مردم اخبار حادثه متروپل را از منابع رسمی دنبال کنند.

فسخ چند قرارداد هلدینگ مالک متروپل در ماه‌های گذشته
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۰۱:۱۵

محمدرضا اسکندری در پاسخ به اینکه با توجه به اینکه ساختمان متروپل در محدوده منطقه آزاد اروند قرار دارد، آیا گزارش‌هایی در خصوص وضعیت متروپل به منطقه آزاد اروند داده شده بود؟ اظهار کرد: یکی از گرفتاری‌های مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد اروند این بوده که ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه ششم سازمان منطقه آزاد را در آن منطقه به عنوان دستگاه اول حاکمیت معرفی کرده است اما دستگاه‌های دیگر تا امروز از این قانون تبعیت نکرده‌اند؛ یعنی درباره تمام اتفاقاتی که در ارتباط با این ساختمان اتفاق افتاده از جمله صدور مجوز، نظارت و... و گزارش‌هایی که سازمان‌ها داده‌اند، هیچ رونوشتی به منطقه آزاد زده نشده است. اگر آن قانون اجرا شود، قاعدتا نظارت با منطقه آزاد است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: منطقه آزاد این اختیار را ندارد که نظارت کند و دستگاه‌ها پاسخگوی منطقه آزاد نیستند. دستگاه‌های اجرایی هیچ وقت نپذیرفته‌اند که قانون را اجرایی کنند. قاعدتا دستگاه‌های ناظر و قانونگذار باید دستگاه‌ها را بازخواست کنند که چرا قانون را اجرا نمی‌کنند. قانون صریح قید کرده است. در ارتباط با برخی تخلفات با شهرداری آبادان مکاتبه کرده‌ایم اما هیچ پاسخی به ما ندادند. به ناچار این مساله را برای پیگیری به دستگاه قضایی گزارش دادیم.

رئیس سازمان منطقه آزاد اروند گفت: درباره نظارت منطقه آزاد، قانون وجود دارد اما هیچ کدام از دستگاه‌های اجرایی این را نپذیرفته‌اند. اکنون در دولت، کمیسیون ویژه‌ای تشکیل شده برای اینکه این مساله را تعیین تکلیف کند. وقتی دستگاه‌ها تمکین نمی‌کنند، قاعدتا باید گزارش دهیم و گزارش داده‌ایم.

وی در خصوص وضعیت متروپل عنوان کرد: این ساختمان تماما پیش از ۹۹ اجرایی شده است البته دستگاه‌های ناظر، راه و شهرسازی و نظام مهندسی گزارش داده‌اند. اگر قانون رعایت شود، قاعدتا این دستگاه‌ها ابزار اجرایی منطقه آزاد هستند زیرا باید تحت مدیریت منطقه آزاد باشند اما از آنجا که قانون را نپذیرفته‌اند، هیچ کدام از گزارش‌ها را به منطقه آزاد ارجاع نمی‌دهند تا منطقه آزاد به عنوان مدیر اول دولت در منطقه پیگیری کند.

اسکندری افزود: از اسفندماه ۱۴۰۰ که من آمدم، دیدم که هلدینگ عبدالباقی قبلا سه قرارداد بسته بود که پس از بررسی دیدیم خلاف قانون است و برای فسخ آن پیگیری کردیم که فسخ شد. این‌ها پروژه‌هایی بوده که زمین آن‌ها به نام منطقه آزاد بوده است و در مدیریت قبل به وی واگذار شده بود و مراحل قانونی آن طی نشده بود.

 

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶۹
جو امنيتي مقابل متروپل راخلوت كرد
نه بازي فوتبال
بااخبار كذب تنها ميتونيد صورت مسئله روپاك بكنيد
اما كينه ونفرتها روبيشتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
فعلا که نون خوبی در درواگوییه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
دروغگویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
فعلا اگر اعتراضی هست به مسئولین فشل دولت روحانی ست . کینه ها و نفرت ها رو نسبت به ایشان بیشتر کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
امروز ایران عزادار است
و در همین لحظه جشن عروسی ساسی مانکن در حال برگزاری به همراه خواننده‌های لس آنجلسی دیگر
سوگلی‌های شبکه من‌وتو که برای سلام فرمانده اون بازی رو در اوردن
!؟؟!؟!؟!؟!؟!؟
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
همه افرادهایی که امسال از اول بهار تا پایان سال جشن عروسی گرفته اند را سریعا دستگیر اعدام و به اشت مجازات برسانید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
آقایونی که در فساد ااین ساخت وسازها دخیل بودن از یاران روحانی نبودن
پس مدیر قبلی منطقه آزاد چرا بازداشت نشده صد در صد اونم مقصره
خجالت و سرافکندگی بزرگی بود متروپل
ریزش ساختمان ممکن است در هر کجا اتفاق بیافتد چنانکه در میامی آمریکا هم بدتر از این اتفاق افتاد البته خاطیان باید محاکمه شوند ولی چرا باید در کشور ما اغتشاش باشد
متن خبر :حدود ساعت ۱:۳۰ بامداد به وقت محلی روز ۲۴ ژوئن ۲۰۲۱ بخشی از برج‌های چمپلین جنوبی، یک ساختمان آپارتمانی ۱۲ طبقه، در ناحیه سرفساید در حومه میامی، ایالت فلوریدا ایالات متحده آمریکا فروریخت. بر اثر این حادثه دست کم ۹۸ تن کشته شدند و ۱۲۱ تن مفقود هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
اما در امریکا به تلوزیون نگفتند که پوشش نده و سانسور کن همانطور که رییس صدا و سیما گفت
در امریکا جشن و پایکوبی نکردند در واشتنگتن در فردای اون روز
در امریکا که نزدیک 400 میلیون نفر جمعیت داره مردش اینقدر بدبدختی ندارن و دنبال نون یارانه ای و روغن پخت و پز باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
ميخواى بدونى چرا؟ چون اينجا عمدى بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
اونجا صاحب ملک را بخاطر مسائل مصلحت نظام مرده اعلام نمیکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
اگه كمي مطالعه شما بيشتر بود ميدونستي كه اگه اين اتفاق در اون كشورا افتاده يا بيفته، حداقل يه وزير استعفا ميده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
دلیلش اینه که جایی و مسئولی در کشور ما نیست که در فساد غرق نشده باشه و از انطرف هم خودشان را پشت خدا و دین مخفی میکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
اتفاقاً در آمریکا قانون است که بحران را سانسور کنند و هر خبرنگاری اجازهٔ ضبط ندارد و تصویرهای دردناک با مجوز مقام مسئول پخش شوند و حتی مسئولانی بوده‌اند که به جرمشان اعتراف کردند و گفتند «ولی استعفا نمی‌دهم».
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
به شما ساندیس دادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
حالا تو که مسلمونی چرا می خوای مثل امریکایی ها باشی در ضمن اونجا ورای امنیتش ساخت و ساز نمی کنه روزنامه پدرشو‌درمیاره قانون‌شفافیت اطلاعات ی کارتنخواب امریکایی هم حق داره بهش دسترسی داشته باشه مه تینکه خانواده قاتل رو بیارن‌وشت تریبون نمم غریبم بازی دربیاره پس بخاطر ی ساندیس شرفتو نفروش
احمد
| Norway |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
. کاش تحقیق میکردی آن برج امریکایی چند سال برپا بود
کاشکی به نیروهای امنیت میگفتید کمی صبوذی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
ترس از مردم مرز ندارد
سالی 30 هزار نفر در تصادفات رانندگی میمیرند یکنفر نرفت در خودروسازها تظاهر کند
خب پیچیده نیست...مدیر قبلی منطقه آزاد اروند رو دستگیر کنید! ببینید تهش به کی و کجاها می رسید!!
بسم الله الرحمن الرحیم/ با سلام > خدا به مردم آبادان و خرمشهر صبر عنایت فرماید
الحمدلله بعد از یک هفته یادتون افتاد برای عزای عمومی

وقتی رییس صدا و سیما به صراحت میگه که ازش خواسته شده که زیاد پوشش خبری نده متروپل رو ، این یعنی دستهایی پر قدرت نمیخوان که ابادان و خوزستان دیده بشه

واقعا جای تاسف و شرم داره برای برخی

ایا اینها میدونند معنی "هموطن" و "برادر" چیه؟

من موندم اینها که از اخرت نمیترسند اما قبر چطور اینها رو وقتی مردند تحمل میکنه و در خودش جای مده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
خجالت بکشید. وقتی هنوز امید داشتیم که بعضی زیر آوار هنوز زنده باشند، عزای عمومی اعلام کنند؟ شما تکلیف خانوادهٔ خودتان معلوم شد به فکر بقیه نیستید؟
خوب جشناتون و سلام فرمانده تون رو در شب شهادت امام صادق و در عزاى مردم آبادان گرفتيد حالا عزادار شديد؟!؟!! تاريخ اين خيانت شما را فراموش نميكند
یعنی مردم ابادان به خاطر فوتبال عزاداری یادشون رفت ؟
این توهین نیست ؟
ای ای ای
تاکسی ،محل کار ،آپارتمان و ....اعتراض مردم چقد زیاد شده ...
واقعا بالایی ها خوابند ؟؟؟؟
کاری شده مردم (خصوصا جوونها) از دین هم فراری اند ...
دروغ،فساد ، فشا،فقر ،اعتیاد ، اختلاس، باند بازی و فامیل بازی و ... (یعنی از بالا دیده نمیشه و چاره اندیشی کرد ؟؟؟)
کی مقصره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اینقدر کاری نکردند که اگه کسایی هم اون زیر گیر افتاده بودند زنده بگور شدند امیدوارم کساییکه پیام های سیاسی علیه ملت نگون بخت میزارن و به الکی به نفع دولت پیام می نویسند چنان گرفتار بشن که ثانیه به ثانیه این کارهاشون جلوی چشمشون بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
از قضاوتت مطمئنی؟
بخاطر سرکوب و بگیر وببند نرفتن لطفا واقعیت رو انعکاس بدید
كسي كه براي برجي شش طبقه، مجوز مي‌گيرد و در عمل ده طبقه مي‌سازد، بايد ديد در شهرداري چه كسي را ديده است، در كلانتري با چه كسي آشناست و چقدر رشوه داده است؟ كساني كه چنين مجوزي را داده‌اند يا تخلف را ناديده گرفته‌اند، چه كساني‌ هستند؟ اگر يك مورد، فقط همين برج متروپل را با شكيبايي و دقت پيگيري كنند و جزييات اطلاعات به اطلاع مردم برسد، مي‌توان انتظار داشت كه از اين پس شاهد، ساخت غيرقانوني برج‌هاي مسكوني يا تجاري نباشيم و از سوي ديگر نظارت فني- ايمني بر برج‌ها صورت بگيرد.
بیا این هم لطف دولت به مردم بعد از گذشت چندین روز از ریزش متروپل/ خیلی ختم داغ دیده هاشون رو گرفتن و گلوله هوایی خوردن!
تازه دولت رحم یا لطف کرده و یک روز عزای اعلام کرده
این حجم از لطف دولت با توجه به حوادث و اتفاقات مختلف ، یک ولخرجی بزرگ هست
البته مردم شانس اوردن که دولت مثلا چهار ماه دیگه تصمیم نگرفت که عزا عمومی اعلام بکنه
از معجزات برعکس شماها اینه زنده را مرده میکنید عیسی کجایی معجزه اینه
ریزش ساختمان در هر کجا که باشد حادثه تروریستی است. تمام کسانی که گفته میشود به مقامات وصل هستند و فامیل این آقای عبدالباقی بوده اند باید برای حادثه با قصد قبلی مورد بازجویی قرار بگیرند.
منطقه آزاد تا حالا خیلی تخلف داشته این هم روش مثل زمین خواری زمین شهری که تا حالا که 20سال گذشته هنوز مردم زمینشون را نگرفتن
تخلف عادی شده خدا بداد مردم فقیر برسه مثل زمین شهری که کلی زمین مردم را بالا کشیده
تابناک عزیز
از شما خواهش میکنم با وجدان بیدار تحقیق فرمایید چندین کارشناس هشدار ریزش ساختمان را داده بودند... کدام قدرتها گزارش کارشناسان را در نطفه خفه کردند؟
در زمان رضاشاه وقتی مهندس ها پل پرسم رو می ساختن رضاشاه دستور داد خانواده ی مهندس زیر پل باشن بعد قطار بیاد رد بشه و مهندس با اطمینان این کار را انجام داد . و دیگر اینکه پدر بزرگم می‌گفت در جاده چالوس کار میکردند دستور میدادند باید ماسه ها رو بشورن که خاک نداشته باشه بعد سیمان بزنن که بعداً سیمان ریزش نکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
ایشون چون کافر بودش این کارها رو میکردش ولی مسئولین ما چون مسلمون هستن نباید این کارها رو بکنن
چقدر دیر یک نظام یک دولت یک فیضیه یک ....... واکنش نشان می دهد . مردم در همان دقایق اولیه پای صحنه بودند و از جان و مالشان مایه گذاشتند با همه محدودیت هایشان .....ایکاش نظام خیلی زودتر از مردم واکنش نشان می داد . اعلام عزای عمومی دیگر خیلی دیر شده است
سلام.جای تاسف است که عزای عمومی دیر اعلام شد و در روزهایی که بعضی از هموطنان آبادانی زیر آوارها آخرین نفسها را میکشیدند و عزیزانشان از خود بیخود بودند برخی مراسمی که شادی هم داشته در کشور اجرا شده است.
سختتون نباشه بعد از یک هفته ....
نبودمدیریت واحد شهری ومنطقه ای یکی ازمشکلاتی است که درکل کشور به انواع مختلف احساس میشود.درمناطق آزادهم مشکل مضاعفی وجود دارد که معلوم نیست مسئول فرماندار است یا رئیس منطقه آزاد.؟
همه کاهاتون رو کردید بالاخره نوبت عزاداری هم شد
ملت بایدصبورباشنداین داغی است که همه عزاداران هستیم وبه د ولت هم بایدافتخارکردکه درتمام حادثه هادرکنارمردم است دولت مقصراصلی نیست درهرشهرهزاران پیمان کاراست که شخصی هستنداماوظیفه دولت اینکه درصورت چنین تخلفی اول اون ناظربی وجدان رااعدام کندصبوری بخاطراین که نبایداغتشاش کردوسرنخ دست دشمن داددشمنی که کشتن ده‌ها آنش اموزبی گناه راپوشش نمیدهداماریزش ساختمان راماهها ادامه میدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
اگر خانواده خودت هم بود همین را می گفتی؟ آنها خانوده ها و هموطن های ما هستند اگر امروز که دستمان میرسد کار نکنم فردا حرفی برای گفتن نداریم . این اتفاق ممکن است برای هر کسی پیش بیاید .
سلام. ما عادت کردیم که فقط تقصیر را به گردن دیگری بیندازیم. فرقی هم ندارد مشکل درون یک جامعه کوچک مثل خانواده باشد یا جامعه بزرگی مثل کشور. چرا هیچکدام از شما عزیزان به این موضوع اشاره ندارد که شهردار و سایر عوامل اجاریی شهری و روستای، به انتخاب اعضای شورای بر سر کار آمده اند که ما مردم به آنها رأی میدهیم. وقتی زمان انتخاب شوراها میشود چنان سرسری به آن میپردازیم و اسیر تبلیغات و رابطه بازی و فامیل و حذب و جناح میشویم که انگار یادمان رفته وگمانمان نمیرود قراراست متولی نگهداری از محل زندگی خودمان را انتخاب کنیم. مگر غیر از این است شهری آباد میشود که متولی درست اداره اش کند و ما آن متولی را درست انتخاب نکرده ایم. دوستان اگر میخواهید شاهد این دست ماجرا ها در شهر های مختلف نباشیم سعی کنید کسانی را در شورای شهرتان انتخاب کنید که خدا ترس باشد نه اینکه به پشتوانه تعداد فامیل و املاک و ضرب و زور و رابطه و حضور در جبهه و کارمند فلان اداره و ...... انتخاب شود. چرا که تنها کسی که از خدا بترسد، در حق خلق خدا ظلم نمیکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
ما به آنها رای میدهیم ؟! مطمئنی؟!
صحبت‌ها ی مسئولان در رابطه با متروپل نوش دارو بعد از مرگ سهراب است. چرا آنهای که الان حرف از مجازات می زنند آن زمانی که تعدادی دم از سستی این ساختمان می‌زدند پیگیر نبودند. شما فکرش را بکنید اگر به افتتاحیه می‌رسید چه فاجعه ای رخ می داد. الان هم تعدادی پروژه مشکل دار در کشور داریم هم از نظر مقاومت بنا. وهم قراردادهای آنها که کسی رسیدگی نمی کند. یکی از این پروژه ها پروژه بازار میوه وتره بار شهریار است که طبق قرارداد با سرمایه گذار سال 97 باید به اتمام می رسید ولی هنوز بلا تکلیف است. بعد نگید ما نمی دانستیم
در جنگ تحمیلی علیه همه دنیا جنگیدیم
و در جنگ اقتصادی علیه همه مردمی که در مقابل همه دنیا ایستاد.
این رسم مردانگی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
خرشان فعلآ از پل گذشته.
ایران چند روزه که عزاداره.
زمانی که مادر ملیکا میترا زجه میکشید که فرزندانش را از زیر آوار بیرون بیارن .فرزندانی که برای یک لحظه آنها را زیر سایه ساختمان میگذارد تا برود داروخانه داروی بگیرد به همراه زن عمویشان .که سه فرزند خردسال و شیرخوار در منزل چشم انتظار مادر است

مردم تهران در کنسرت ها و میادین و استادیوم ها غرق در جشن و شادی بودند.فرقی نمی‌کنند کنسرت بودید یا استادیوم. زمان شادی نبود مردم رفوزه تهران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
بهتر است نگوییم مردم تهران . خیلی از مردم دلشان برای آبادان می تپید . ولی چه توان گفت .
زمانی که مادر ملیکا میترا زجه میکشید که فرزندانش را از زیر آوار بیرون بیارن .فرزندانی که برای یک لحظه آنها را زیر سایه ساختمان میگذارد تا برود داروخانه داروی بگیرد به همراه زن عمویشان .که سه فرزند خردسال و شیرخوار در منزل چشم انتظار مادر است

مردم تهران در کنسرت ها و میادین و استادیوم ها غرق در جشن و شادی بودند.فرقی نمی‌کنند کنسرت بودید یا استادیوم. زمان شادی نبود
مردم. رفوزه تهران ..در کنسرت ها و استادیوم ها و میادین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
اونایی را که برده بودنداستادیوم همه شون تهرانی نبودند ...توجه کنید برده بودند
حاکمان ما تازه یادشان افتاده که تسلیت بگویند و عزای عمومی اعلام کنند.
از کی جمعیت رو با گاز اشک آور متفرق میکنن؟
این اقای شش کلاسه بعد از شش روز فهمید باید عزای عمومی اعلام می کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
سوزنش روی شش گیر کرده .
این نظر سنجی اخیر تابناک خیلی حرف برای گفتن داره
نزدیک سه چهارم مردم نه تذکر میدهند و نه به دولت مردان جهت اقدام اطلاع میدهند
چه کرده اید با این مردم
سانسورت رو کن بابا رسانه مثلا نگران
همان هایی که به رییس رسانه میلی گفتند کسی زیر آمار متروپول نمانده گفتند عبدالباقی مرده.
ما می دانیم و حتی شما هم می دانید که برگزاری فوتبال بدون تماشاگر به خاطر احترام به کشته شدگان متروپل نیست بلکه به خاطر...
حادثه همیشه اتفاق می افتد مهم داشتن بصیرت وندادن میدان به سو استفاده دشمن استن
این گزارش تخلفات و گزارشهای دستگاههای متعدد به درد لای جرز می خورد . بعد از اتفاق پلاسکو مدیران سازمانها یاد گرفتن که نامه نگاری ها را شروع کنند تا اگر اتفاقی افتاد بگویند ما گزارش داده ایم و از خود صلب مسوولیت کنند!!! به نظرم با این افراد هم باید برخورد کنند . الان منزل ما در خیابان توانی تهران هست و هم شهرداری و هم اتش نشانی در اواخر سال قبل نامه های بلند بالایی تهیه کرده و بدون بازدید از ساختمانهای خیابان و کوچه های ان برای همه ساختمانها فرستاده اند که این مشکلات در ساختمانهایتان وجود دارد . در حالی که بدون بازدید و ارسال نامه یکسان برای همه سازمانها چه دردی را دوا می کند و چه مشکلی را جلوگیری می کند؟ فقط سر باز کردن از مسوولیت هست . اگر هم اتفاقی بیافتاد . می گویند ما اخطار داده و گزارش داده ایم !!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل