بازدید 5149

فروش سیگار به افراد زیر ۱۸ سال ممنوع

دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات با اشاره به ممنوعیت فروش سیگار به افراد زیر ۱۸ سال تاکید کرد: حتی تک‌فروشی نیز به این افراد ممنوع است.
کد خبر: ۱۱۲۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴ 27 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمدرضا مسجدی بااشاره به قانون جامع کنترل دخانیات افزود: دکه و کیوسک و سوپرمارکت و... بر اساس قانون تعریف شده هستند و لذا طبق قانون فقط مکان‌هایی قادر به فروش دخانیات هستند که از شهرداری و اداره بهداشت مجوز داشته باشند.

وی با بیان این که نیروی انتظامی و سازمان اصناف و شهرداری و تعزیرات ناظر هستند ولی متأسفانه قوانین اجرایی نمی‌شود، افزود: مشکلات به دلیل نبود قوانین و آیین‌نامه نیست ولی آن کس که باید نظارت، اجرا و پیگیری کند، وجود ندارد و یا سهل‌انگاری می‌کند.

مسجدی همچنین مصرف دخانیات را در اماکن عمومی ممنوع دانست و افزود: هرجایی که بسته نسبت، جزئی از امکان عمومی است؛ حال آن که اداری، ورزشی، فرهنگی یا تجاری باشد.

دبیر کل جمعیت مبارزه با دخانیات در خاتمه سخنان خود در یک برنامه رادیویی با تاکید بر این که امروز به‌جای قهوه‌خانه قلیان خانه داریم، گفت: قهوه‌خانه مخصوص ارائه مواد غذایی سالم است ولی امروز می‌گویند بیشتر درآمدشان بر اساس فروش دخانیات است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان