بازدید 5737
درگیری شدید پلیس پاکستان با حامیان «عمران خان»

تظاهرات اعتراضی هواداران عمران خان در اسلام آباد

هواداران نخست وزیر برکنار شده پاکستان در اسلام آباد، با برگزاری تجمع اعتراضی، اجرای انتخابات زودهنگام را خواستار شدند. پاکستان شاهد برخی درگیری ها میان معترضان و نیروهای پلیس در جریان تظاهرات حامیان عمران خان بوده است..
کد خبر: ۱۱۲۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳ 26 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از الجزیره، پس از فراخوان «عمران خان» از هواداران خود برای برگزاری راهپیمایی به سمت پایتخت، پاکستان شاهد برخی درگیری‌ها میان معترضان و نیروهای پلیس بوده است.

گفته شده پلیس به هواداران عمران خان گاز اشک آور شلیک کرده تا مانع از رسیدن آنها به اسلام آباد برای تجمع اعتراضی شود.

درگیری‌ها در پاکستان پس از مسدود کردن جاده‌های منتهی به پایتخت گزارش شده است. در حالی که حامیان عمران خان و حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) در تلاش برای رفع موانع در بزرگراه‌های منتهی به اسلام آباد بودند، پلیس در چندین منطقه پنجاب، بزرگترین استان کشور، گاز اشک آور پرتاب کرد.

در شمال شرق شهر لاهور نیز، پلیس برای متفرق کردن صدها تن از اعضای حزب تحریک انصاف که در نقاط مختلف برای راهپیمایی اعتراضی تجمع کرده بودند، گلوله‌های گاز اشک آور پرتاب کرده است.

پس از کشته شدن یک پلیس در جریان یورش به خانه‌های اعضای حزب تحریک انصاف، دولت روز سه شنبه، تجمع برنامه ریزی شده حامیان عمران خان را در اسلام آباد ممنوع کرد.

از سوی دیگر حزب تحریک انصاف هم مدعی است که بیش از ۱۰۰۰ عضو این حزب در یورش‌های شبانه پلیس در سراسر استان پنجاب دستگیر شده اند.

عمران خان از حامیان خود، به ویژه جوانان خواسته است تا موانع را برای رسیدن به اسلام آباد به هر قیمتی بردارند.

این رهبر ۶۹ ساله در توییتی نوشت: «از همه می‌خواهم که پرچم پاکستان را با خود حمل کنند. این یک لحظه تعیین کننده است.»

همزمان «رعنا سناالله»، وزیر کشور پاکستان هشدار داده که در صورت برگزاری تظاهرات حامیان عمران خان، او دستگیر خواهد شد.

دولت عمران خان ماه گذشته پس از از دست دادن رأی عدم اعتماد در پارلمان که به گفته وی بخشی از توطئه مورد حمایت ایالات متحده و با تبانی شهباز شریف بود، از سمت خود برکنار شد.

راهپیمایی روز چهارشنبه ترس از خشونت بزرگ بین حامیان خان و نیروهای امنیتی را در کشوری که در حال حاضر با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند، افزایش داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر