بازدید 27803
همراه با چهارمین روز آواربرداری از فاجعه «متروپل»

مصدوم شدن تعدادی از امدادگران در محل آواربرداری! / ساختمان متروپل برای ۶ طبقه مجوز گرفته بود/ نحوه آواربرداری باید طراحی شود تا باعث ریزش نشود/ افزایش شمار جان‌باختگان به ۱۹ تن

چهارمین روز آواربرداری از متروپل در حالی آغاز شد که دقایقی از نیمه شب گذشته، خبر مصدومیت شماری از امدادگران در پی هجوم مردم حاضر در محل حادثه مخابره گردید؛ اتفاقی که حکم زنگ خطر بسیار جدی در وضعیتی دارد که بخش‌های سرپا مانده سازه در حال فروریختن است و هر آن ممکن است فاجعه مهیب‌تر رقم بخورد!
کد خبر: ۱۱۲۰۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۰ 26 May 2022

مصدوم شدن تعدادی از امدادگران در محل آواربرداری!سجاد مهدیخانی- چهارمین روز آواربرداری از متروپل در حالی آغاز شد که دقایقی از نیمه شب گذشته، خبر مصدومیت شماری از امدادگران در پی هجوم مردم حاضر در محل حادثه مخابره گردید!

به گزارش «تابناک»، در پی این رویداد، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان که مرجع اطلاع رسانی در خصوص این حادثه شده، اطلاعیه ای بدین شرح صادر کرد: «مقارن با ساعت ۰۰:۱۵ بامداد پنجشنبه ۵ خرداد با اعلام درخواست حضور آمبولانس در محل آواربرداری و هجوم مردم به سمت محل برای مشاهده، فریادهای یکی از افراد مبنی بر ریزش ساختمان موجب شد تا به دلیل ازدحام جمعیت و هجوم افراد در صحنه تعدادی از امدادگران در حین فرار دچار صدمه شوند.

با حضور کارکنان فوریت‌های پزشکی حاضر در منطقه این افراد به صورت سرپایی مداوا شدند و چند نفر نیز برای مداوای بیشتر به بیمارستان‌های شهیدبهشتی و ۱۷ شهریور اعزام شدند. بنابراین از شهروندان عزیز عاجزانه تقاضا می‌شود تا به منظور حفظ سلامت خود و عدم اختلال در روند آواربرداری و خدمات امدادگران از حضور در صحنه حادثه به صورت جدی خودداری کنند.»

این رویداد در حالی رقم خورده که به گواه متخصصان و بررسی های صورت گرفته، مشخص شده که قسمت های بر جای مانده سازه متروپل کج شده و این کج شدگی ادامه دار است و موجب بروز لرزش های گاه و بیگاه در محل حادثه شده است. زنگ خطر رویدادی که وقوع آن دور از انتظار نیست و هیچ راه گریزی از آن وجود ندارد، چون عرض باریک معبر مجاور، امکان هر گونه پایدارسازی را از امدادگران گرفته است.
 
 
وضعیت اسفناک سازه ای که به تاکید صادق خلیلیان، استاندار خوزستان، مجوز اولیه صادر شده برایش شش طبقه بوده اما بعد سه طبقه به آن افزوده شده و دوباره دو طبقه دیگر به آن اضافه شده تا سازه ای با ده طبقه (روی لابی) پدید آید که آنقدر از اصول و مقررات تهی بوده که پیش از افتتاح کامل و بی هیچ عامل خارجی، در خود فروریخته، جان عده ای را ربوده و هنوز معلوم نیست چه بر سر آنهایی آمده که در زمان ریزش در سازه حضور داشته و هنوز پیدا نشده اند.
 
فاجعه ای که به تاکید رئیس جمعیت هلال احمر، غیرقابل قیاس با حوادث دیگر است، حتی با فروریختن ساختمان پلاسکو در تهران که اولین برج ساخته شده در کشورمان بود و نخستین صفتش، فرسوده بود، نه سازه ای که هنوز افتتاح کاملش مانده بوده و با ریزش بخش هایی از آن و برجای ماندن بخش های دیگر سازه، عملا سایه مرگ را بر سر امدادگران و دیگر نیروهای مستقر در محل حادثه گسترده است.
 
وضعیت فوق العاده ای که برای رهایی از آن، وزیر کشور و رئیس جمعیت هلال احمر در محل مستقر شده و افزون بر آن، جمعی از آتش نشانان با تجربه تهران که تجربه پلاسکو را در کارنامه دارند هم حضور دارند و به رغم اینها، از مخاطرات کار کاسته نشده و آواربرداری یا حتی حفر منافذی به زیرزمین پایان نیافته است. به رغم آنکه به تاکید کولیوند، امدادگران جانشان را وسط گذاشته اند تا بلکه بتوانند ذره ای از آلام مردم بکاهند.
 
همه اینها در حالی است که تا پایان دیروز، شمار جان باختگان این رویداد به 16 تن رسید اما هنوز مشخص نشده که چند تن در زیر آوارها به دام افتاده اند. موضوعی که رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص آن می گوید: متاسفانه دقیق مشخص نیست چند تن محبوس هستند. در خاک‌برداری و آواربرداری‌ها، به علائمی می‌رسیم که به محض رسیدن به علائم با اطمینان خاطر کار را انجام می‌دهیم؛ حتی وقتی به جسد مطهری می‌رسیم خیلی با احتیاط رفتار می‌کنیم تا حرمت و کرامت حفظ شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا محبوس بودن ۵۰ تن را تایید می‌کنید، می گوید: هیچ کس نمی‌تواند این اعداد را تایید یا رد کند. علوم پزشکی سامانه‌ای ایجاد کرد تا مردم مشخصات کامل مفقودان را اعلام کنند و این اسامی در اختیار وزیر کشور قرار می‌گیرند و سعی می‌کنیم با این نگاه کار خود را ادامه دهیم. اما واقعیت این است که هیج کس نمی‌تواند این لیست را تایید یا رد کند. مهم برای ما این است که تا آخرین لحظه کار خود را ادامه دهیم.
 
مصدوم شدن تعدادی از امدادگران در محل آواربرداری!/ ساختمان متروپل برای ۶ طبقه مجوز گرفته بود

رئیس جمعیت هلال احمر در پاسخ به این که آیا فرصت طلایی را برای نجات افراد محبوس شده از دست داده‌ایم، گفت: هیچ وقت امید خود را از دست نمی‌دهیم، اما این حجم از آوار و این نوع از ریزش معمولا ما را نگران می‌کند. خیلی نمی‎توانیم محکم بگوییم فردی زنده است، این در حد معجزه است، اما هیچ وقت ناامید نمی‌شویم. ممکن است برخی افراد گمانه‌زنی کنند اما ما گمانه‌زنی ها را هم رصد می‌کنیم و کوتاه نمی‌آییم، تا وقتی که خلاف آن ثابت شود.

وی در خصوص روند فعلی عملیات می گوید: جستجو ادامه دارد و طبقه زیرزمین مقداری باز شده، اما بتنی که ریخته شده بخشی را کاملا بسته است و امکان رد شدن نیست که باید شکاف بخورد و در خود شکاف، امکان آوار شدن دوباره وجود دارد. متخصصان سازه و کارشناسان جمع می‌شوند و برنامه‌ریزی می‌کنند و بر اساس نقشه عملیاتی اقدام می‌کنند. مخاطرات وجود دارد، اما باید حرکت کرد. با اینکه مخاطره وجود دارد باید خطر را بپذیریم و تا جایی که می‌توانیم ایمنی را رعایت کنیم.

کولیوند در خصوص زمان پایان آواربرداری می گوید: آواربرداری و پاکسازی، زمان‌بر است. مهم عملیات جستجو و نجات است. برای افزایش سرعت اکنون اغلب مسئولین استانی و کشوری حضور دارند. جستجو و نجات از اهداف و ماموریت اصلی ماست، اما جستجو و نجات با مخاطره روبه‌رو شده است. تمام تلاش و کار بر این است که سرعت ما منطقی‌تر و جدی‌تر باشد.

وی در ادامه با هشدار در خصوص مخاطرات می گوید: از اینکه جوانان شهر در حال کمک هستند ممنونم، اما نباید احساسات غلبه کنند، زیرا حفظ جان نجاتگر، داوطلبان و کمک‌کننده‌ها خیلی مهم است. از حمایت داوطلبان تشکر می‌کنم و از آن‌ها می‌خواهم که نکات ایمنی را رعایت کنند. تا بتوانیم بهتر و دقیق‌تر کار خود را انجام دهیم. ازدحام وجود دارد که باعث می‌شود عملیات مختل شود. در حال حاضر نگران افرادی هستیم که منتظر خبری هستند که از عزیزان‌شان برسد.
 
اولویت متروپل، آواربرداری با سرعت بالا است
۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۲۱:۵۵

مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حاشیه حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس در محل ساختمان متروپل در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اولویت اول در ساختمان متروپل، آواربرداری با سرعت بالا است تا هرچه سریعتر آوار برداری به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه پایدارسازی سازه برای حفظ جان افرادی که در حال امدارسانی هستند بسیار مهم است، افزود: آواربرداری باید به انجام برسد تا اگر جنازه‌ای در زیر آوار مدفون است بتوان آن را خارج کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بحث‌های فنی حادثه متروپل در حال بررسی است و نتایج آن را به اطلاع خواهیم رساند.

بررسی شرایط سازه با لیزر
۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۱۸:۱۲

سردار احمد خادم سیدالشهدا در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص احتمال ریزش ساختمان متروپل اظهار کرد: بخش‌های اعظمی از ساختمان متروپل در حادثه ریزش کرده است و اکنون احتمال صددرصدی وجود دارد که بخش‌های باقی‌مانده این ساختمان نیز ریزش کند.

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب افزود: بر اساس تایید کارشناسان هر لحظه احتمال جابه‌جایی سازه و ریزش باقی‌مانده ساختمان متروپل وجود دارد و هیچکس نباید در زیر و اطراف آن باشد. مهندسان مستقر در منطقه با کمک لیزر، جابه‌جایی‌های ساختمان را بررسی و شرایط را مدیریت می‌کنند تا جابه‌جایی بخش‌های باقی‌مانده متروپل باعث ریزش نشود.

جایگزینی سگ‌های زنده‌یاب
۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۱۸:۰۲

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: در حال حاضر ۵۲ تیم عملیاتی شامل ۲۲۱ امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر در عملیات امدادی ساختمان متروپل مشارکت دارند. همچنین ۴۶ خودروی عملیاتی شامل ۳۸ دستگاه خودرو از خوزستان و ۸ دستگاه از استان های معین (۹ دستگاه آمبولانس، ۴ دستگاه خودرو نجات، ۲۱ دستگاه خودرو پشتیبانی، ۲ دستگاه خودرو ارتباطات، یک دستگاه خودرو فرماندهی، یک دستگاه اتوبوس‌آمبولانس و ...) در این عملیات به‌کارگیری شده است.

دکتر پیرحسین کولیوند افزود: تاکنون (ساعت ۱۴ امروز؛ پنجم خردادماه)، ۵۶ نفر در متروپل دچار حادثه شده‌اند که بنابر گزارش سازمان اورژانس کشور، ۳۷ نفر مصدوم شده و براساس گزارش وزارت کشور، ۱۹ نفر جان خود را در این حادثه از دست داده‌اند. همچنین هفت نفر توسط سگ‌های آنست (جست‌وجو و نجات) و دستگاه های الکترونیکی زنده یاب نجات یافتند اما از آنجایی که سگ‌های جست‌وجوگر پس از مدتی از انجام عملیات نیاز به جایگزین دارند، امروز تیم های سگ های جست‌وجو و نجات هلال‌احمر از استان های فارس، اصفهان و کرمانشاه در محل حادثه حاضر شده‌اند و برای جایگزینی نیروهای امدادی و به کارگیری نیروهای تازه نفس نیز، تیم های تخصصی جست‌وجو در آوار از استان های کرمان و ایلام به آبادان رسیده‌اند.

آزمایش DNA هویت جسد مالک ساختمان متروپل را تایید کرد
۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۱۷:۳۸

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: هویت جسد حسین عبدالباقی متهم اصلی و مالک و پیمانکار ساختمان متروپل آبادان از طریق بررسی ژنتیک (DNA) توسط پزشکی قانونی نیز تایید شد. اجساد سایر جانباختگان حادثه نیز جهت بررسی و تایید هویت به پزشکی قانونی انتقال داده شد و اقدامات قانونی در این خصوص انجام شده است.

صادق جعفری چگنی با اعلام این خبر افزود: پیش از این نیز جسد توسط خانواده متوفی شناسایی و اداره تشخیص هویت پلیس آگاهی استان از طریق انگشت‌نگاری، هویت وی را تایید کرده بود اما با توجه به اینکه آزمایش DNA یک از معتبرترین روش‌های تشحیص هویت افراد است، جسد برای آزمایش ژنتیک به پزشکی قانونی تحویل و نتیجه آزمایش امروز اعلام شد.

نحوه آواربرداری باید طراحی شود؛ بدون برنامه به سازه دست نزنیم
۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۱۲:۴۰

محمدرضا رضایی کوچی در جلسه مرکز فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در آبادان، گفت: به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی و به دستور رئیس مجلس برای بازدید و تهیه گزارش از ساختمان متروپل حضور پیدا کرده‌ایم. این گزارش به صحن علنی‌ مجلس انتقال داده خواهد شد و دستگاه‌هایی که خطا کرده‌اند نیز معرفی می‌شوند. همه عواملی که در این حادثه دخیل بودند و جزئیات کامل از طراحی، نقشه تا صدور مجوزها و مجوزها و نظارت‌ها را بررسی خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نحوه آواربرداری ساختمان متروپل باید طراحی شود، گفت: بدون برنامه به سازه دست نزنیم تا باعث ریزش نشود. سرعت عمل، شکل اجرای آن و طراحی آواربرداری از مسائل مهم است.

وزیر کشور: تا زمانی که احتمال زنده ماندن حتی یک نفر وجود دارد، آواربرداری انجام می‌شود
۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۱۲:۳۵

احمد وحیدی در جلسه مرکز فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در آبادان، گفت: باید در مدیریت بحران از تجربیات حوادث گذشته استفاده کرد تا بتوانیم موفق عمل کنیم. در چهارمین روز از عملیات آواربرداری از ساختمان تجاری متروپل همچنان تیم‌های امداد و نجات و سایر گروه‌های خدمت‌رسان و امدادگر در صحنه هستند و برای نجات جان مصدومان احتمالی همواره تلاش می‌کنند.

وزیر کشور افزود: عملیات آواربرداری با حساسیت خاصی همچنان ادامه دارد و تا زمانی که احتمال زنده ماندن حتی یک نفر در متروپل وجود دارد آواربرداری انجام می‌شود.

انتهای پیام

تعداد جان‌باختگان متروپل به ۱۹ نفر رسید
۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۱۱:۴۴

خوزستان فرماندار آبادان گفت: تعداد جان‌باختگان حادثه متروپل به ۱۹ نفر رسید.

احسان عباسپور در گفت و گو با ایسنا افزود: عملیات جستجو، آواربرداری و امداد رسانی برای نجات شهروندان زیر آوار مانده حادثه مترول ادامه دارد. در حال حاضر تعداد جان‌باختگان این حادثه تا این لحظه به ۱۹ نفر رسیده است. همچنان تعداد مصدومان حادثه ۳۷ نفر است که ۳۴ نفر از آن‌ها مرخص شده‌اند.

افزایش تعداد جان‌باختگان به ۱۸ نفر
۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۱۰:۱۰

فرماندار آبادان از افزایش تعداد جان‌باختگان حادثه متروپل به ۱۸ نفر خبر داد.

احسان عباسپور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات جستجو، آواربرداری و امدادرسانی برای نجات شهروندان زیر آوار مانده حادثه مترول ادامه دارد.

وی افزود: تعداد جان‌باختگان در این حادثه تا این لحظه ۱۸ نفر و تعداد مصدومانی که از زیر آوار بیرون کشیده شده‌اند ۳۷ نفر است.

هیاتی از کمیسیون عمران مجلس از متروپل بازدید کرد
۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۰۹:۳۰

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور در محل ساختمان متروپل از آخرین وضعیت آواربرداری مطلع شدند.

به گزارش ایسنا، در این بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس با مردم و تیم‌های امدادی و خدمات‌رسان در منطقه گفت‌وگو و راهکارهای سرعت‌بخشی به روند آواربرداری را بررسی کردند.

۳ مصدوم حادثه متروپل در بیمارستان بستری هستند
۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۰۳:۲۵

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: همکاران اورژانس از دقایق ابتدایی وقوع حادثه در محل حضور داشتند و مصدومان را به نزدیک‌ترین بیمارستان‌ها یعنی شهید بهشتی، امام خمینی (ره) و ۱۷ شهریور منتقل کردند. در حاضر ۵۰ آمبولانس، ۴ اتوبوس آمبولانس و ۲ بالگرد در منطقه در حال خدمات‌رسانی هستند.

به گزارش مهر، سیدمحمد محمدی افزود: در حال حاضر تنها ۳ مصدوم در بیمارستان هستند که ۲ نفرشان با حال خوب در بخش حضور دارند و یک نفر دیگر نیز بعد از عمل جراحی هم اکنون در وضعیت پایداری در بخش مراقبت‌های ویژه قلب بستری است و شرایطش نیز توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه و سرویس‌های مختلف مدیریت می‌شود.

آغاز حمایت های روانی از بازماندگان سانحه
۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۰۳:۲۱

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از اعزام تیم‌های «سحر» (ساماندهی حمایت‌های روانی اجتماعی و فرهنگی) این سازمان خبر داد و گفت: در حال حاضر دو تیم ۱۴ نفره (مجموعا ۲۸ نفر) از اعضای تیم‌های سحر در منطقه و در کنار خانواده بازماندگان حضور دارند.

دکتر محمد گلفشان افزود: با توجه به اینکه سازه‌های اطراف ساختمان متروپل ناپایدار است به خانواده بازماندگان در نزدیکترین منطقه به آوار برداری چادر اسکان داده شده تا از دور شاهد آواربرداری باشند. انجام مداخلات روانشناسی و مشاوره با خانواده بازماندگان از مهم‌ترین اقدامات تیم‌های سحر است.

مصدوم شدن تعدادی از امدادگران در محل آواربرداری! / ساختمان متروپل برای ۶ طبقه مجوز گرفته بود/ افزایش شمار جان‌باختگان به ۱۹ تن

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۵۱
اینارو ولش کن . عبدالباقی را کجا فراری دادید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
اینها را رها کن مهم تارموی خانمهاست..سردار سپهر گفت روسای بیمارستان به بدحجابان خدمات ندهند.امدادگران حواستان باشد فقط محجبه ها را از زیر آوار درآورید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
اینارو ولش کن صدنفر بیشتر چند روزه زیر اوارند چرا قطره چکانی امار کشته های فیاد تشکیلاتی را میدید
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
انگار این ساختمان با کاهگل درست شده بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
الان هوالباقی فی کانادا
از این ساختمان هایی که چند طبقه بدون مجوز اضافه کردن چند تا توی کشور داریم؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
متاسفانه مهندسین ناظر و ... همه از مسئولین استانداری و شهرداری و ... میباشند که اصلا فرصا نظارت و بررسی درست پروژه ها را ندارند و هیچ وقت مسئولین نخواستن افراد با مدارک بالای دانشگاهی و فنی بیکار را جایگزین این اشخاص(خودشون )کنند چون اینگونه نفعش براشون بیشتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
اوووو. وه زیآد
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
والا اگه یه آدم آدم عادی مثل من و شما یک سانت اضافه بسازه پدرمون رو شهرداری در میاره.. ولی خب..ایشون نورچشمی. با ماها فرق داره. ۴ طبقه که هیچ ۴۴ طبقه هم اضافه می‌ساخت کاریش نداشتن..
محوز برای شش طبقه بوده ولی طبق الگوی اسلامی ۴ طبقه اضافه شده چون مالک با مسئولان روابط حسنه داشته
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
چرا چرت و پرت میگی
در رانت و فساد شکی نیست اما چه ربطی به اسلام داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
لطفا مذهب رو قاطی سیاست نکن
اصلا درست نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
چرا به ایشون میگین که قاطی نکنه؟ سیاست ما عین دیانت ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
والا ما سال هاست میگیم مذهب را قاطی سیاست نکنید . حالا که کردید به ایشون میگید قاطی نکنه؟
با دیدن تئاتر سرخانه گمان بد نبرید شاید حسین عبدالباقی واقعا درگذشته باشد و برادران عبدالباقی از مرگ برادرشان خوشحال باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
هوالباقی در کانادا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
وای خییییبلی مسخره بود چطور روشون میشه پخشش کنند
بِه اقاي شمخاني درگذشت برادر عروسشان اقاي عبدالباقي را تسليت ميگويم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
عجب
اگر در کشور کاره ای بودم اول دستور میدادم تا شریعتی شهردار سابق خوزستان را برای رسیدگی به مشکلات حاد و جدی و خطرناکی که برای استان زرخیز و مردم نجیب و خونگرمخوزستان بوجود اورده است

فورا دستگیر و در دادگاهی منصفانه او و شهرداران سابق و فعلی و کلیه مدیران شهرداری را محاکمه و به اشد مجازات و مصادره کل اموال داخل و خارج از کشورشان اقدام می کردم
و با تصویب قانونی گسترده و فوری ، نسبت به نطارت فنی و تمام و کمال کانون مهندسان نظام مهندسی محلی و منطقه ای و استانی با انتخاباتی ازاد و گسترده از بین مهندسان مجرب و متخصص و صاحب رزومه عالی و خوشنام برای نطارت فنی بر چگونگی ساخت کلیه ساختمانهای اداری و عمومی و تجاری در سطح کل کشور بصورت قانونی و بدون در نطر گرفتن تفکرات سیاسی و جناحی و دینی و قومی اقدام میکردم
و صدور جواز طراحی و در حین اجرا و پایان‌کار را از شهرداری ها گرفته و به ان شورای مردمی واگذار میکردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
شریعتی استاندار بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
ام الفساد شوراهاب شهر هستند.باید منحل وشهردار زیر نظر مستقیم دولت‌باشد
واقعا عجیبت تر از مردم ایران نداریم
اینها همه نشان دهنده اوج بی تدبیری ورانت در شهرداریها است که با پول همه کاری میشه کرد اقا ماده 100 شهرداری را حذف کنید وسلام
گمان مبرید عبدالباغی مرده است بلکه اکنون در نزد رفقایش در قطر یا عراق روزی میخورد روزی که از خون ملت تهیه شده
نشانی عبدالباقی را از شمعخانی بپرسید
آقا.یه تسبیح دستش بود هی پیس پیس ..درست هم ذکر نمیگفت..همش ظاهر سازی برو تو خونه ات ذکر بگو..موقع رسیدگی به حق الناس ذکر نگو..خبرنگار ازش سوال میپرسید اون هی پیس پیس..برو بابا به کار مردم رسیدگی میکردی..ی .اگر به فیلم فرو یختن و شکست دالهای بتنی سقف طبقات دقت کنید کاملا مشخصه از پای بست ویران بوده و......افسوس از این همه ناکارآمدی که دودش تو چشم رهگذران و سواره رو ها و مردم محل رفت....
عبدالباقی 40 ساله بوده ولی جنازه 35 ساله!!!!
پاسخ ها
عباس آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
زیر فشار آوار ۵ سال جوانتر شتافته به دیار باقی
اینهم میرودآنجایی که مسکن مهردرزلزله پارسال رفت!بحران بعدی که آمداینهم فراموش میشود
ماجرای مالک متروپل نشون داد که تمام این افرادی که جان فشانی و بله قربان می گن حجم تعهدشون کمتر از یک شب زندان موندن هست و فوری زیر همه جان نثاری شون می زنند و این مهمترین دلیل برای این هست که هیچ مسولی باهاش برخورد نمیشه ، چون خطرش بیشتر از فواید یک حرکت خبری هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
یک مالک خوب یک مالک مرده هست
ازاین مدل ساختمان در جای جای کشور زیاد داریم در همه شهرها هستند ساختمانهاییکه بدون هیچگونه نظارت وتایید سازمانهای مربوطه وبا بدترین وبی کیفیترین مصالح احداث شده ویا در حال احدث میباشند مسولین کشوری ونمایندگان مجلس بجای پرداختن به چنین مسایلی فقط وفقط بفکر محدود کردن مردم بخصوص بحث حجاب هستند خدایا خودت بفکر مردم باش
مهم
دوستان یک سازه درهنگام تخریب با زلزله و یا ریزش ساختمان در محاسبات یک سوم ارتفاع سازه ریزش روی اطراف دارد در تمام شهر ها بخاطر کاسبی کثیف شهرداری این موضوع رعایت نمیشود در یک کوچه ۸ متری در دوطرف پنج یا شش طبقه مجوز میگیرد همین متروپل ببینید در چه معبر باریکی با این ارتفاع ساخته شده
بابا شماها کی هستین؟ایول... خیلی سریع ه چی رو حل کردین... اول دستگیرش کردین. بعد گفتین زیر آوار مرده. بعد ...یک کلام بگین و خیال ملت رو راحت کنین.. بگین ساخت که ساخت .دلش خواست. حالا هم رفته ماموریت خارجی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
احسنت
اصلا مگه کسی به نام ایشون وجود داشته که می گن
موضوع ساختمان به تعداد طبقات ربطی ندارد . در تمام موارد و گرفتن مجوز ها سازمان فنی مهندسی با ساخت این ساختمان در مرحله اول و سپس حتی بهد از اجرا مخالفت کرده و شرکت مهندسی که اولین نقشه را کشیده و طراحی کرد لغو مجوز شده بود و حتی کسانی که بعدا امضا و تایید کردند زفتند و با نامه ای به شهرداری امضا ها را پس گرفتند ولی شهرداری از اول یک پا ایستاد که این طراحی سازه و نقشه ها برای ساخت مناسب و درست است تمام کسانی که در این بی قانونی و ندید گرفتن مقررات ساخت و ساز دست داشتند شریک در قتل هستند و باید محاکمه شوند و البته خود مالک با استفاده از رانت و قدرت توانسته کار را پیش ببرد .
مدرک گرایی ورانت ولابی این کشور را بیچاره کرده آخه کسی بگه این مدرک دکترای توریسم چی چی که شهردار ابادان بقول خودش از اقماریهای روسیه گرفته بدرد کجای شهرداری می خورده؟البته تهش را بگردید همین مدرک را هم با تقلب ودروغ گرفته ویکروز اونجا نبوده دوم شوراها مرکز فساد شهرداریها هستند.قبل از تعیین شهردار باهاش بقول معروف تی می کنند که اگر شهرداری شدی بابد چنان کنی وچنان کنی وسوم لابی وبده بستون در شهرداری با پیمانکاران است.آقا تو را به امام زمان که من بار اول است به ایشان‌قسم می خورم شهردار آبادان برای خاطر خدا و۱۰ میلیون تومان حقوق مجوز ۵ طبقه اضافه داده یا بررسی کنید جایی دیگر سهمش را گرفته وباعث وبانی این جنایت شده است؟خدایا خودت به فریاد ما برس که فریاد رسی نیست.
این حادثه با تمامی تلخی که داشت برای یک عده نان و آب دارد. همانهایی که طی این سال ها یاد گرفتند چگونه از بحران و رنج مردم نان در بیاورند. آنها که از تحریم کاسبی می کنند. از گمرک قاچاق می کنند. صنعت نصف و نیمه ی کشور را به نفع تولیدات زیر پله ای چین تعطیل کردند، نان مردم را آجر کردند و امروز از رنج مردم آبادان برای خود کیسه دوخته اند. هر جا بحران هست آنجا حضور دارند. چون متخصص پولسازی از بحرانند.
از دانش سایر کشورها کمک بگیرد.
چرا سازه ای که خطر ریزش دارد با اصول مهندسی قبل از ریزش تخریب نمی کنید تا خطر ریزش آن جان امدادگران را تهدید نکند.
یا
نسبت به پایدار کردن آن قبل از آور برداری اقدام نمی کنید.
خاک جنوب خوزستان بسیار سست است ما یک کانال که می زنیم اگر همان روز لوله گذاری نشد پر می کنیم وگرنه کل خیابان ریزش می کند.
فکرمیکردیم فقط شهرداری تهران باپارتی بازی ورانت هرخلافی میشودکردپس شهرداری آبادان راهم بردارخوانده شهرداری تهران بنامید
همه اینها یه طرف ،چرا صداسیما اجازه پخش سراسری نداشت
چرا همین الان اولین خبر متعلق به متروپل نیست
چرا اینقدر سانسور خبری میکنند
بخداروز اول تا ساعت چهار تمام مدت شبکه خبر بود ولی میزاقتصادی رو پخش میکردند ،نباید خون گریه کرد برای مظلومیت خوزستان
به نظر این حقیر عبدالباقی هنوز داخل کشوره و قایم شده ولی اگه به کمک مسئولینی که رد پاشون تو این ماجرا هست فرار کرد به هرجای دنیا ایرانیهای مقیم اون کشور باید زنده زنده دفنش کنن که یکم از آلام داغدیدگان و مردم کم بشه
مردم آبادان باید بزن جلوی خونش و عزاداری سوری که براش مهیا کردن بهم بریزن تا درس عبرتی باشه برای دیگر رانتخواران و اختلاس گران و رشوه بگیران
سرورانی که احساساتشون جریحه دار شد از این که عرض کردیم الگوی اسلامی! از صبح که بیدار میشیم تا شب که می خوابیم همه چیزمون باید اسلامی باشه اونوقت شما می فرمایید اسلام رو قاطی نکن؟؟؟؟ اسلام رو قاطی کردن. شما عینک بزن تا ببینی
دروغ نگید کجا فراریش دادید
سلام فرمانده
خداییش ایندفعه نذارید مقصران قسر در برن،عبدالباقی و مسئولین پشتش رو باید کاری کرد که هرجای دنیا هستن خواب و خوراک نداشته باشن،یه بار برای همیشه پرونده این جور آدمها رو بپیچید
کاربری نوشته مذهب را قاطی سیاست نکن!!! بفرمایید از کی مذهب از سیاست جدا شده ما خبر نداشتیم؟
برای جون امدادگرا دعا کنید
یادم هست وقتی استادیوم ازادی رو ساختن‌ یک عده ای گفتند که این استادیوم اصولی ساخته نشده و به زودی ریزش خواهد کرد. الان می فهمم که برادران شرقگدا از اون موقع داشتن فرافکنی می کردند تا نتیجه ای را که می خواهند بگیرند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر