بازدید 9688

افزایش حقوق معلمان در سال جدید چقدر است؟

بار‌ها و بار‌ها از خودم می‌پرسم که این عدد چگونه می‌تواند پاسخ‌گوی افزایش‌های همین یکی، دو ماه نخست سال برای من و یک‌میلیون‌و ۶۰۰ معلم و بازنشسته باشد؟! و البته این در حالی است که ماه دوم سال به پایان رسیده و هنوز همین افزایش حقوق اندک واریز نشده است!
کد خبر: ۱۱۲۰۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹ 25 May 2022

به گزارش «تابناک»، روزنامه شرق یادداشت یک معلم باسابقه را در باره مشکلات معیشتی هم صنفان خود منتشر کرده است.

در این یادداشت آمده است:

*منِ معلمی با ۳۰ سال سابقه‌ام. حکم کارگزینی سال ۱۴۰۱ هفته پیش به دستم رسید؛ همان حکمی که بنا بر بودجه امسال ۱۰ درصد افزایش حقوق را درپی خواهد داشت. شگفت‌زده و عصبانی رقم حکم سال پیش را منهای رقم امسال کردم و تفاوت این دو عدد شد ۸۷۰ هزار تومان! ۸۷۰ هزار تومانی که پس از کسری‌های قانونی در فیش حقوقی، خوش‌بینانه به ۵۰۰، ۶۰۰ هزار تومان می‌رسد.

*این افزایش توهین‌آمیز را در کنار حذف یارانه‌های‌مان قرار دادم و عصبانیتم چندین برابر شد! بی‌گمان هم‌میهنان زیادی هستند که همین شندغاز حقوق معلمی را ندارند و این باعث می‌شود که طرح گلایه‌های این‌چنینی در فضای عمومی را سخت دشوار و شرمگینانه کند، اما بار‌ها و بار‌ها از خودم می‌پرسم که این عدد چگونه می‌تواند پاسخ‌گوی افزایش‌های همین یکی، دو ماه نخست سال برای من و یک‌میلیون‌و ۶۰۰ معلم و بازنشسته باشد؟! و البته این در حالی است که ماه دوم سال به پایان رسیده و هنوز همین افزایش حقوق اندک واریز نشده است! این پرسش رهایم نمی‌کند که مسئولان سیاسی و آموزشی چگونه بدون کوچک‌ترین عذاب وجدانی برای میلیون‌ها ایرانی چنین شرایطی را پدید آورده و ادامه‌اش می‌دهند؟

روزنامه شرق سپس نوشته است:

*کمتر کسی هست که از نارضایتی‌های گسترده و اعتراضات پرشمار فرهنگیان در ماه‌های گذشته بی‌خبر باشد؛ اما این همه ماجرا نیست! گرچه پنج شش سال است که شرایط اقتصادی به چنان روزی افتاده که بخش‌های بزرگی از طبقه متوسط اقتصادی و حتی بالاتر را به زیر خط فقر کشانده و این باعث توجه این بخش از جامعه به شغل‌های دوم و سوم شده است، اما این تلاش آزاردهنده برای بسیاری از معلمان مرد بیش از دو دهه است تجربه شده و شوربختانه در شرایط کنونی گسترش و ژرفای بیشتری یافته است.

*در نگاهی سطحی شاید این کار طبیعی و حتی پسندیده به نظر آید، اما بی‌گمان آسیب‌های جبران‌ناپذیری در پی دارد. به باور بسیاری از اندیشمندان آموزشی، آموزش کنشی اخلاقی- فرهنگی است که نیازمند ارتباطی انسانی و اخلاقی میان ذی‌نفعان آن است. هنگامی این کنش به درستی و اثربخش پیش می‌رود که دل‌نگرانی‌های حاشیه‌ای این ذی‌نفعان به کمترین میزان ممکن برسد. دست و پنجه نرم‌کردن معلمان و البته خانواده‌ها با گرفتاری‌های مادی و تمرکزشان بر غم نان، سرراست بر آموزش نوباوگان آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد کرده و در نتیجه آینده آنان را با دشواری‌های فردی و اجتماعی روبه‌رو می‌کند. معلمی که درگیر شغل دوم و سوم است و البته به شدت ناراضی و دلخور، خود به خود نمی‌تواند آنچنان که باید و شاید دل به کار دهد و فرایند آموزش را پیش ببرد.

*اگر اندکی نگران آینده این کشور هستیم از مهم‌ترین کار‌ها رسیدگی به وضع ذی‌نفعان آموزش و از آن میان تأمین یک زندگی آبرومند، شرافتمندانه و در حد متوسط برای شاغلان و بازنشستگان این نهاد گسترده و مهم است. فریاد‌ها و ناله‌های دلسوزانه درگوشی، گوهری است که ارزش‌شان درست‌شنیدن و به‌موقع عمل‌کردن است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۴
خیلی بدِ که دائم از حقوقی حرف می زنید که پرداخت نشدخ. وفقط روی کاغذ هست. متاسفم.
از افزایش حقوق کارکنان قوه قضائیه چه خبر.
از ۲۰ میلیون بگیر ها چه خبر
ازافزایش حقوق کارکنان سدا و صیما که یه خبر و ۷۰ بار بازپخش می کنن چه خبر
8/700/000 ریال بیشتر به چشم میخورد چرا به تومان مینویسید هنوز پول ما ریال است این بیشتر نشان دهنده نزول پول مملکت است
یک ملیون و ششصد هزار معلم و بازنشسته یعنی بیش از پنج برابر کل کارمندان دولت ژاپن ایران تنها معلم دارد.
اولا افزایش حقوق را هنوز اعمال کامل نکرده اند
دوما هنوز رتبه بندی همسان سازی حقوق معلمان را اجرا نکرده اند.. با اجرایی شدن آن بین یک و نیم تا 10 ملیون افزایش حقوق خواهند داشت
سوما چرا این عزیزان 8 سال دولت روحانی را صبر کرده اند الان حاضر نیستند تا اجرای رتبه بند حقوق صبر کنند؟!!
چهارما: این افزایش حقوق با همه کارمندان یکی است و همانگونه که ما بقیه کارمندان تحمل می کنیم تحمل بفرمایند
ضمنا این افزایش حقوق از کدام منابع خواهد بود که پدر کل مردم ایران را در نیاورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
دوما سوما چهارما؟ کارمند با سواد!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
واسه اینکه 10 درصد حقوق یک معلم میشه 800 تومن
ولی 10 درصد حقوق یک کارمند ساده در بعضی ادارات دولتی میشه 1500
تازه ادارات دیگه تحت عنوان های دیگه میزایای دیگه ای واریز میکنن که قانون را دور بزنند
مورد دیگه اینکه ما نسبت به ژاپن معلم کمتر هم داریم
کلا وقتی تعداد کارمند محاسبه میشه یعنی کارمندان اداری نه کادر آموزشی...
کارمندان هم دقیقا همین وضعیت رو دارن افزایش 10 درصدی حقوق که به یک میلیون تومن هم نمی رسه.
بازنشسگان فولاذ خوزستان هم مثل شما هستند تنها نیستید
سوال اینجا است مگر حقوق سازمانها ادارات یا وزارتخانه های دیگر زیاد شد به کسی گفتند تمام دنیا که خوب سیارات دیگر هم خبر دار شدن مثل پتک دارن بر سر فرهنگیان می کوبند که چی افزایش چشمگیری در حقوقتان اعمال میشه
خودم با بیست و پنج سال سابقه آموزشی دریافتی هفت میلیون تومن تمام)بدون یک ریال وام یا کسریهای دیگر(
محاسبات خیلی سخت بود به کمک چندین نفر اقتصادان وریاضی دان وحل فرمول های سخت به این نتیجه رسیدیم اقا اعتراض نکن خودت توکلاس بلد نیستی حل کنی
این افزایش اندک صرفاً برای فرهنگیان عزیز نیست. کارکنان خدوم جهاد کشاورزی هم از این موضوع در عذابند ، اما کو گوش شنوا؟ ظاهرا فقط افزایش حقوق کارمندان باعث تورم می شود!!!
باسلام. مطلب فوق برای ما کارکنان وزارت علوم نیز صادق است .مانیز امسال به این همه افزایش شدید قیمت ها با9درصد افزایش دراحکام 1401 (درحدود 800 هزار تومان ناخالص)روبرو شدیم.البته با این تفاوت که همه مدیران ما دروزارت علوم هیات علمی بوده (که دارای حقوق چند ده میلیونی می باشند) وهیچ تلاشی جهت احقاق حقوق ما انجام نمیشود والبته چون به اندازه صنف معلمان زحمتکش (که البته درخواست بجا دارند)صدا ما شنیده نیز نمی شود.
کارمندانی که مشمول قانون کاربودن افزایش خوبی گرفتن 38%افزایش حقوق داشتن خوش به حالشون ما که حامی نداریم
رتبه بندی هم پیچونده شد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار