بازدید 4758
۱

کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

خبرگزاری یونهاپ بامداد چهارشنبه به نقل از ارتش کره جنوبی از اقدام کره شمالی در شلیک سه موشک بالستیک خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۰۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۸ 25 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی بامداد چهارشنبه از آزمایش موشکی جدید توسط کره شمالی خبر داد.

بر اساس این گزارش، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از شلیک موشک بالستیک توسط کره شمالی خبر داد. ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی سه موشک بالستیک را به سمت ساحل شرقی خود شلیک کرده است.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از ارتش کره جنوبی گزارش داد که این موشک ها از منطقه سونان در نزدیکی پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی شلیک شدند.

این در حالی است که رسانه‌های کره جنوبی پیش از این مدعی شده بودند که کره شمالی در تدارک آزمایش موشک هسته‌ای در آینده نزدیک است.

بنا به گزارش رسانه‌های کره جنوبی، همسایه شمالی آن در صدد انتخاب تاریخی برای آزمایش هسته‌ای جدید خود است.

خبرگزاری یونهاپ روز پنجشنبه گزارش داد پیونگ یانگ در حال انتخاب تاریخ آزمایش جدید هسته‌ای پس از تکمیل مقدمات آن است.

بنا به این گزارش، سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی در جریان نشست پشت درهای بسته با قانونگذاران اعلام کرد که نشانه‌هایی مبنی بر تدارک پرتاب یک موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) از سوی پیونگ یانگ دیده می‌شود.

نگرانی‌ها از بابت آزمایش‌های اتمی و موشکی کره شمالی در حالی مطرح می‌شود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اخیراً به کره جنوبی سفر کرد.

رئیس جمهور آمریکا در دیدار با رئیس جمهور کره جنوبی ضمن تعهد واشنگتن به خلع سلاح هسته‌ای پیونگ یانگ، شرایط دیدار با رهبر کره شمالی را اعلام کرد.

«جو بایدن» و «یون سوک یول» توافق کردند که رزمایش‌های نظامی بزرگ‌تری را برگزار کنند و در صورت لزوم سلاح‌های آمریکایی بیشتری را برای بازدارندگی کره شمالی مستقر کنند.

بایدن در کنفرانس خبری مشترک خود با «یون سوک یول» به امکان ملاقات با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز اشاره کرد و این مسئله را منوط به صداقت طرف مقابل دانست. رئیس جمهور آمریکا همچنین از آمادگی واشنگتن برای دیپلماسی با پیونگ یانگ خبر داد.

بایدن در بیانیه مشترک خود با همتای کره‌ای، بر تعهد واشنگتن بر استقرار امتیازات استراتژیک این کشور در منطقه که شامل هواپیماهای بمب افکن دوربرد، زیردریایی‌های مجهز به موشک یا ناوهای هواپیمابر می‌شود، تاکید کرد.

دو طرف تاکید کردند که ائتلاف چند دهه‌ای آنها نه تنها برای رویارویی با تهدیدات کره شمالی بلکه برای حفاظت از زنجیره‌های تأمین جهانی و امنیت منطقه «ایندوپاسیفیک»، نیاز به توسعه دارد.

رئیس جمهور کره جنوبی در نخستین دیدار خود با همتای آمریکایی، خواستار تعمیق روابط سئول-واشنگتن و اخذ تضمین‌های بیشتر از این کشور برای مقابله با هرگونه تحرک احتمالی پیونگ یانگ در منطقه شد. در مقابل، بایدن نیز بر تعهد ایالات متحده برای دفاع از کره جنوبی با سلاح هسته‌ای در صورت لزوم تاکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کی میگه موشک شلیک کردن بد است؟ الان کیم جونگ اون در رفاه و آسایش کامل است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها