بازدید 16887

مراحل انجام ایمپلنت

کد خبر: ۱۱۲۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹ 24 May 2022

تا چند دهه پیش، هیچ درمان موثری برای دندان‌های از دست رفته وجود نداشت و افرادی که به هر دلیلی دندان‌های خود را از دست داده بودند، باید از پروتز دندان یا دندان مصنوعی استفاده می‌کردند؛ اما خوشبختانه با پیشرفت‌های روز افزونی که در علم پزشکی و دندانپزشکی رخ داد، شاهد ابداع روش‌های جدید برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته هستیم که یکی از بهترین آن‌ها ایمپلنت یا کاشت دندان است. با ما همراه باشید تا در مورد مراحل انجام ایمپلنت، نکات مفیدی را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم.

مرحله اول: مشاوره با یک دندانپزشک حاذق

اولین مراحل ایمپلنت دندان، مراجعه به دندانپزشک و دریافت مشاوره اولیه است. هنگامی که شما برای کاشت دندان با دندانپزشک خود ملاقات می‌کنید، او یک معاینه کامل و دقیق از دندان‌های شما انجام می‌دهد. حتی ممکن است به شما توصیه کند از دندان‌های خود عکس گرفته و به او نشان دهید. معاینه از طریق مشاهده دقیق و همچنین عکسبرداری از استخوان فک و ریشه‌های دندان، زمینه اصلی را برای ایمپلنت فراهم می‌کند.

در این مرحله متخصص در مورد مراحل انجام ایمپلنت، مدت زمانی که انجام آن طول می‌کشد، طول دوران نقاهت و بهبودی و همچنین باید و نبایدهایی که در این دوران باید به آن توجه نمایید با شما صحبت می‌کند.

ایمپلنت دندان، باید در دهان کاملاً سالم قرار داده شود، بنابراین هر نوع عفونت، باکتری و آلودگی که در دهان و دندان وجود دارد، باید از طریق داروهایی که پزشک تجویز می‌کند از بین بروند. همچنین اگر استخوان فک بیمار به میزان کافی فضا برای ایمپلنت نداشته باشد، باید پیوند جزئی استخوان صورت گیرد که تمامی این موارد در مشاوره اولیه مشخص می‌شوند.

مرحله دوم: کشیدن دندان‌های آسیب دیده

در این مرحله انجام ایمپلنت، باید تمامی دندان‌های آسیب دیده (که غیر قابل ترمیم هستند) کشیده شوند تا فضایی کامل و سالم برای کاشت دندان به وجود آید. همان گونه که اشاره شد باید تمامی عفونت‌ها، پوسیدگی‌ها و مشکلاتی که در دندان و لثه وجود دارند، به خوبی درمان شوند تا بتوان با اطمینان و سلامت کامل، اقدام به ایمپلنت دندان نمود.

مرحله سوم: پیوند استخوان

اگر استخوان فک بیمار به میزان کافی از ضخامت برخوردار نباشد و یا ساختار آن بیش از اندازه نرم باشد، مسلماً نیاز به پیوند استخوان دارد. پیوند استخوان یک پایه محکم و قدرتمند برای کاشت دندان به وجود می‌آورد. معمولاً برای انجام این کار از استخوان طبیعی خود فرد و یا شخص دیگر و یا از استخوان مصنوعی استفاده می‌نمایند. فراموش نکنید که پیوند استخوان، یکی از مراحل انجام ایمپلنت است که بهبودی آن نیاز به زمان طولانی دارد.

مرحله چهارم: قرار دادن ایمپلنت

یکی از مهم‌ترین مراحل انجام ایمپلنت، قرار دادن پایه اصلی ایمپلنت در استخوان فک است. برای انجام این کار ابتدا برش کوچکی بر روی لثه ایجاد نموده و سپس یک سوراخ کوچک بر روی استخوان به وجود می‌آورند. در ادامه ایمپلنت را در عمق استخوان قرار داده و لثه را بخیه می‌زنند. برخی از متخصصان پس از کاشت دندان، بر روی آن پروتزهای موقت قرار می‌دهند.

مرحله پنجم: ریکاوری

برای این که ایمپلنت تیتانیومی با استخوان طبیعی بدن سازگار شده و به خوبی در هم ادغام شوند، نیاز به سپری شدن زمانی به میزان 6 الی 12 هفته وجود دارد. در طول این مدت، بیمار باید به صورت مرتب به دندانپزشک مراجعه نماید تا با انجام معاینات دقیق، روند سازگاری و پیشرفت کاشت دندان به خوبی بررسی گردد.

مرحله ششم: نصب اباتمنت

یکی دیگر از مراحل انجام ایمپلنت، نصب اباتمنت می‌باشد. اباتمنت در واقع یک سوکت کوچک است و شیوه کار آن شباهت فراوانی به بالشتک و فنر دارد. این قطعه بر روی پایه ایمپلنت قرار می‌گیرد و ارتباط میان تاج و ایمپلنت را به وجود می‌آورد. پس از نصب اباتمنت، حدود دو هفته زمان نیاز است تا لثه‌ها به خوبی بهبود پیدا کنند.

مرحله هفتم: انجام اتصالات نهایی

در آخرین مراحل انجام ایمپلنت، اتصالات نهایی که شامل تاج دائمی است بر روی ایمپلنت انجام می‌شود. البته این مرحله پس از بهبودی کامل لثه و استحکام استخوان انجام می‌شود. تاج‌های دائمی به صورت متحرک، ثابت و ترکیبی هستند و دندانپزشک بر مبنای نیاز بیمار، یکی از آن‌ها را بر روی ایمپلنت قرار می‌دهد و مراحل کاشت دندان ثابت در همین جا به پایان می‌رسد.

مراحل ایمپلنت چقدر طول می کشد؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای بسیاری از بیماران در هنگام مراجعه به دندانپزشک به وجود می‌آید این است که مراحل ایمپلنت چقدر طول می کشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم مدت زمان کاشت دندان، به موارد مختلفی بستگی دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به توانایی استخوان فک بیمار برای انجام ایمپلنت، وجود عفونت و آلودگی در دهان و دندان و نوع ایمپلنت اشاره کرد؛ اما معمولاً این فرایند به 5 الی 8 ماه زمان نیاز دارد.مرکز ایمپلنت دکتر وحید دهقان خدمات ایمپلنت دیجیتال در تهران نیز ارائه میدهد که مراحل متفاوتی دارد.

یکی دیگر از سوالات مطرح شده برای بیماران این است که مراحل ایمپلنت دندان جلو چقدر طول می کشد؟ زیرا دندان‌های جلو، به سبب این که تاثیر بسزایی بر روی لبخند و زیبایی چهره دارند، بنابراین ایمپلنت آن‌ها از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است. مدت زمان ایمپلنت برای دندان‌های جلو نیز هیچ تفاوتی با سایر دندان‌ها ندارد و باید به همان میزان صبر کرد تا درمان و سازگاری اتفاق بیفتد.

ایمپلنت فوری در تهران

در قسمت قبل در مورد مراحل ایمپلنت دندان‌ های جلو، نکاتی را خدمت شما عزیزان ارائه نمودیم. نکته بسیار مهمی که نباید از آن غافل شد این است که این روزها شاهد انجام ایمپلنت فوری در تهران و سایر شهرهای کشورمان هستیم و این گزینه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دندان‌های جلو به شمار می‌رود. مراحل ایمپلنت فوری در تهران و کلینیک‌های معتبری که در آن به فعالیت مشغول هستند، تقریباً مشابه ایمپلنت عادی است؛ با این تفاوت که در ایمپلنت فوری، بلافاصله پس از کشیدن دندان، مراحل ایمپلنت دندان انجام می‌شود و کاشت، درمان و بهبودی ایمپلنت فوری مدت زمان بسیار کوتاهی به طول می‌انجامد.

انجام بهترین ایمپلنت فوری در کلینیک دکتر دهقان

مراحل انجام ایمپلنت

یکی از بزرگ‌ترین مراکز تخصصی ایمپلنت که این روزها در شهر تهران به فعالیت مشغول می‌باشد، کلینیک دکتر دهقان (drdehghanclinic.comا ) ست. این کلینیک با برخورداری از کادر متخصص و مجرب، استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و همچنین بهره‌گیری از جدیدترین علم و دانش روز دنیا، اقدام به کاشت دندان با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه می‌نماید. شما می‌توانید با متخصصان این مجموعه تماس حاصل فرموده و در مورد مراحل انجام ایمپلنت، سوالات خود را مطرح نمایید و پس از آن، جای دندان‌های از دست رفته خود را با بهترین ایمپلنت پر کنید و دوباره زیبایی و جذابیت را به چهره خود بازگردانید.

 

 انتهای رپرتاژ آگهی/

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل