در مجمع وپویا ۱۴۰۱ چه گذشت؟

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری پویا با حضور ۸۳ درصد سهامداران برگزار شد. گزارش جامع و کامل نبض بورس از مجمع وپویا را بخوانید.
کد خبر: ۱۱۲۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵ 23 May 2022

به گزارش بورس تابناک، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری پویا با حضور ۸۳ درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای امیری به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید، آقای اسلامی مدیرعامل شرکت گزارشی از فعالیت شرکت در خصوص سال مالی منتهی به ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ به صورت زیر ارائه دادند:

مروری بر اقتصاد ایران

کشاورزی: این بخش همواره تحت تاثیر میزان بارش و خشک سالی قرار داشته است و پیش بینی می‌شود رشد بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۰ حدود منفی ۳.۱ درصد باشد. علاوه بر این شیوع کرونا و برخی از تکانه‌های دیگر نیز بر کاهش تولید در بخش کشاورزی موثر بوده اند، ولی تاثیر آن‌ها کمتر از کاهش بارندگی‌ها بوده است. از طرفی انگیزه پایین کاشت گندم به دلیل پایین بودن قیمت تضمینی، سبب شده تولید این محصول استراتژیک کاهش یابد و همچنین بالا رفتن هزینه‌های نهاده‌ها باعث کاهش تولید سایر محصولات زراعی شده است به طوری که بر اساس برآورد وزارت جهاد کشاورزی، در نهایت در سال ۱۴۰۰ رشد تولید محصولات زراعی منفی ۱۳ درصد و رشد تولید غلات منفی ۲۷ درصد پیش بینی شده است.

نفت: با توجه به رشد مثبت گروه نفت و گاز در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ و همچنین گزارش‌های اوپک از تولید منابع ثانویه به نظر می‌رسد این روند تا پایان سال ادامه داشته و رشد این بخش ۱.۵ درصد برآورد می‌شود. مهمترین دلیل رشد مثبت بخش نفت، رشد قابل توجه صادرات نفت خام و میعانات گازی بوده است.

صنعت: شاخص تولید صنایع بورسی مرکز پژوهش‌ها و شاخص مدیران خرید (شامخ) نشان می‌دهد در عمده ماه‌های ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ شاخص تولید بخش صنعت دارای رشد منفی بوده است. یکی از دلایل اصلی این رشد منفی مسئله کمبود برق می‌باشد که بار آن عمدتا به بخش صنعت منتقل شده است. شاخص موجودی مواد اولیه شامخ تنها در اردیبهشت ماه عدد بالای ۵۰ را ثبت کرده که این موضوع سیگنالی نگران کننده در خصوص تامین مواد اولیه صنعت است. این موضوع می‌تواند به دلیل محدودیت‌های تجاری ناشی از شیوع ویروس کرونا، نقدینگی پایین شرکت‌ها برای تامین مواد اولیه و افزایش قابل توجه قیمت مواد اولیه رخ داده باشد.

ساختمان: شواهد موجود از پروانه‌های ساختمانی صادره در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ نشان دهنده رشد مثبت سرمایه گذاری در ساختمان است. از طرف دیگر، عملکرد بودجه عمرانی دولت در شش ماهه اول سال نشان می‌دهد که رشد سرمایه گذاری در ساختمان‌های غیرمسکونی دولتی در این دوره مثبت بوده است، چرا مخارج عمرانی نسبت به سال گذشته به صورت اسمی ۹۰.۹ درصد افزایش داشته و با در نظر گرفتن تورم، سرمایه گذاری دولتی به قیمت ثابت در نیمه اول سال ۱۴۰۰ مثبت بوده است که البته به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای دولت، تداوم این رشد برای شش ماهه دوم قابل انتظار نخواهد بود. در نهایت، رشد بخش ساختمان در سال ۱۴۰۰ حدود ۴.۱ درصد برآورد می‌شود.

خدمات: رشد مثبت خدمات در فصل بهار بیانگر بازیابی این بخش از تبعات منفی شیوع کروناست و با توجه به رشد مثبت این بخش در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ انتظار نمی‌رود در فصول آتی سال نیز این رشد تداوم یابد. برآورد رشد بخش خدمات با در نظر گرفتن تحولات زیر بخش‌های خدمات در سال ۱۴۰۰ حدود ۲.۵ درصد برآورد می‌شود.

رشد اقتصادی: در نهایت پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۰ رشد اقتصادی ایران ۲.۸ درصد باشد. این میزان برای رشد بدون نفت ۱.۶ درصد است. جدول زیر جزئیات برآورد رشد در سطح بخش‌ها را نشان می‌دهد. صندوق بین المللی پول و بانک جهانی نیز در آخرین گزارش‌های خود رشد اقتصادی ایران را در سال ۲۰۲۱ به ترتیب ۲.۵ و ۲.۴ درصد پیش بینی کرده اند.

لطفا این خبر را از لینک زیر بخوانید:

https://app.nabzebourse.com/news/1344

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار