بازدید 9581
خوانده می‌شوید

مجموعه سیاست‌های کنترلی برای کنترل اجاره بها موثر است؟/ تعیین سقف جدید اجاره‌بها می‌تواند بازار اجاره را کنترل کند؟/ ضمانت اجرایی تصمیم‌های کنترلی چیست؟

بر اساس مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار، سقف افزایش اجاره بهای مسکن نسبت به اجاره بهای سال ۱۴۰۰ در تهران حداکثر ۲۵ درصد، کلانشهرهای بالای یک میلیون جمعیت ۲۰ درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد شد؛ بنابراین، سازمان تعزیرات حکومتی مکلف شد با مشاوران املاک متخلف که این سقف افزایش را رعایت نکنند، برخورد کند.
کد خبر: ۱۱۲۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹ 23 May 2022

مجموعه سیاست‌های کنترلی برای کنترل اجاره بها موثر است؟/ تعیین سقف جدید اجاره‌بها می‌تواند بازار اجاره را کنترل کند؟/ ضمانت اجرایی تصمیم‌های کنترلی چیست؟

در روزهای اخیر، یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های مردم، افزایش اجاره بها در سال جدید، با توجه به جهش‌های قیمتی رخ داده در بازار است. گزارش‌های غیررسمی مردم و کاربران شبکه‌های اجتماعی، از افزایش شدید قیمت اجاره بها در سال جدید حکایت دارد، به گونه‌ای که مقایسه برخی قیمت‌ها نسبت به سال گذشته از هیچ منطقی برای افزایش پیروی نمی‌کند.

در این میان بازار مسکن و تعیین اجاره بها هم یکی از بی‌ضابطه‌ترین بازارها در ایران است. عدم تمایل موجر به تمدید با قیمت پایین‌تر می‌تواند منجر به جابجایی مستاجر شود و برای همین چندان نمی‌توان آنها را با ابزار و قواعد قانونی موجود کنترل کرد.

به تازگی و در پی افزایش قیمت‌های شدید در بازار مسکن، ستاد تنظیم بازار، تصمیم به تعین سقف برای افزایش اجاره بها گرفته است. بر اساس مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار، سقف افزایش اجاره بهای مسکن نسبت به اجاره بهای سال ۱۴۰۰ در تهران حداکثر ۲۵ درصد، کلانشهرهای بالای یک میلیون جمعیت ۲۰ درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد شد؛ بنابراین، سازمان تعزیرات حکومتی مکلف شد با مشاوران املاک متخلف که این سقف افزایش را رعایت نکنند، برخورد کند.

اما پرسش اینجاست که؛


آیا چنین سیاست‌های کنترلی برای کنترل اجاره بها موثر است؟

تعیین سقف جدید اجاره‌بها می‌تواند بازار اجاره را کنترل کند؟

ضمانت اجرایی تصمیم‌های کنترلی چیست؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۵۷
منتظر کشت و کشتار موجرو مستاجر باشین
همه کالاها از سه سال پیش ده برابر بیشتر شده بعد اجاره با بیست و پنج درصد افزایش سالانه دو برابر هم نشده ،اجاره باید همسان با تورم افزایش داشته باشه ،خودتون بسازین اجاره بدین ببینیم از پس هزینه هاش برمیاین ؟
پاسخ ها
ilia
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
صاحبخانه بی رحمی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
موجر چی کارکنه بره گدایی کنه ،وقتی تنها راه امرار معاشش اجاره هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
صاحبخانه ها بی رحم نیستند کسانی که با تصمیمات خود موجب تورم و کاهش ارزش پول می شوند بی رحم هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
آیا همیشه حق با سرمایه داره
آقا به داد من مستاجر برسید دارم آواره خیابونا میشم
این شرایط به نفع کیه که ما آواره شیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
در بیشتر موارد صاحبخانه‌ها بسیار منصفانه تر از دولت و مجلس با مستاجران برخورد می کنند ولی با دستوری شدن دیگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
عزیز دل بالاخره یک روز باید ملک ات را بزاری حال یا به عنوان ارث یا بدون وارث و بروی...هرچه گره از کار بازکنی بردی ملک را که نمی شود با خود برد، می شود؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
خدا به مستأجر تو رحم کنه. خدایا عدالتت رو نشون بده و جای موجر و مستأجرها رو عوض کن بزار حال مستأجرها و مزه ظلمشون رو توی همین دنیا درک کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
موجر چی کار کنه بعد از چندسال یه خرابه رو دستش مونده اونم گناهی ندلره تورم برای اونم هست خود موجرها هم یه زملنی مستاجربودن دولت باید بسازه اجاره بده مثل خونه های سازمانی قدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
سازنده ها هم دیگر نمیسازن ،به مرور زمان کسی دیگه ملکش رو اجاره نمیده
جور بی سوادی و سو مدیریت دولت را باید مردم تحمل کنند این هم مثل حذف یارانه ها
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
این بسیار بسیار بدتر از حذف یارانه هاست
این کار مانند آن می ماند که مجلس یا دولت اعلام کنند طبق دستور یا قانونی تصویب کنند که مثلا مرغ کیلویی ده هزار تومان بشود و سالانه فقط ۲۵ درصد افزایش قیمت داشته باشد
قطعا همچین قانونی منجربه تعطیلی همه مرغداریهای سراسر کشور خواهد شد
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
یه سوال از دولت رییسی
چرافکر می کنید همه صاحبخانه ها مانند شما بی رحم هستند؟
تکلیف اون صاحبخانه ایی که سال گذشته و سالهای گذشته برعکس شما رعایت شرایط سخت کرونا را کرده اند و مساجرانشان دوستانه و انسانی رفتار کرده اند وتخفیف در حد بسیار کمتر از عرف قیمت پرداخت کردهاند چیست؟؟؟؟
من یک واحد کوچک دارم، می‌دهم کرایه و یک واحد بزرگ‌تر اجاره می‌کنم.

وقتی صاحبخانه می‌خواهد کرایه بیش از ۲۵ درصد افزایش دهد، نمی‌توانم مقابله کنم. ملکش است

از طرفی نمی‌‌دانم با مستاجرم چه کنم به ویژه این که دو سال متوالی حدود ده درصد کرایه را افزایش دادم و تا آن موقع صاحبخانه خوبی بودم سال گذشته با استناد به مصویه ستاد مقابله با کرونا جابجا نشد. سال گذشته قیمتی که کرایه کرد نصف قیمت منطقه بود. الان بخواهم تمدید کنم با ۲۵ درصد از یک سوم قیمت روز کم تر خواهد بود.
آقایانی که راحت طرح می‌دهد وقت می‌گذراند کمی فکر کنند؟
خلایق هر چه لایق
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
بدو تردید عرض میکنم
این مصوبه دولت علیه موجر و علیه مستاجر ودر نهایت به سود خود دولت است
کجای دنیاکه ملک مال شمااست سالهازحمت کشیده ای پولی اندوخته ای خانه ای خریده ای که درزمان پیری وناتوانی خرج زندگیت راتامین کندهیج کمکی ازدولت برای ساخت آن نگرفته ای حتی عوارض کمرشکن ومالیات وهرچه قانون گفته بوده داده ای قیمت مایحتاج سالانه صددرصد رشدداردشمااجازه نداری بیش از ۲۵ درصداضافه کنی یعنی شماسرمایه ات که قراربود قاتق نانت شوداکنون بلای حانت شده فقط یک قلم شهرداری عوارض سالانه را ۳۰۰ درصد افزایش داده بقیه هزینه هاراهم همینطوریعنی چه که دولت ناتوانی خودش رادرتامین مسکن مردم ازپس اندازوسرمایه دیگران تامین کند حتی کشورهای کمونیستی چنین نیست آنجا خانه مال دولت است ولی اینجامال مردم چرامیخواهیدمردم رابجان هم بیاندازید
دولت بخواد میتونه از طریق سامانه املاک و همچنین نظارت بر آژانس ها همه چی رو کنترل کنه
توی کشور های اروپایی دولتها نقطه ای که حتما دخالت میکنن مسکنه
آقای دولت تو رو قسم به همه مقدساتت اقدامی کن
استرس داره همه ی مستاجرا ر وخفه میکنه
2 تا قانون هم مجلس تنظیم کنه
ولی چون ماشالا خیلیا ذی نفع هستن شده این وضعیت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
کجای اروپا تورم صدها درصدی است ولی برای مردم دستوری ۲۵ درصد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
توکشورهای اروپایی کجا تورم سیصد درصدی دارن ؟من خونمو با اجاره نامه صوری خالی نگه میدارم اجاره نمیدم ،چون با این اجارهها از پس تعمیراتش برنمیام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
ما صاحبخانه ها حال مستاجرین را درک می کنیم چون اکثرا خودمان یک زمانی مستاجر بودیم. اما وقتی دولت به یکباره روغ 25 تومنی را می کند 125 تومن و به طبع آن همه چیز دیگر هم گران می شود، مگر امکان دارد قیمت خانه و اجاره آن افزایش نیابد.؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
بفرمائیدکدام کشوراروپائی دولت اجاره خانه های مردم رابعهده داردوکنترل میکندوهمزمان بفرمائید کدام کشوراروپائی تورم بالی ۵۰ درصد دارد ماهم اطلاع پیداکنیم
سقف برای اجاره بها معنا ندارد ممکن است موجری سال قبل نصف قیمت اجاره داده به لحاظ کمک یک ساله به مستاجر چرا باید الان همان قیمت را ۲۵درصد اضافه کند . بنابراین بهتر است میزان عرفی اجاره بها ابتدا برای هر منطقه مشخص شود و بعد اضافه شود و این هم عملا ممکن نیست بنابر این دولت هر کاری بکند بدتر می شود مثل اینکه الزام به ثبت رسمی کند خوب طبیعتا مالک مجبور است پولی که می خواهد به دارایی بدهد را از مستاجر بگیرد تنها راهش تشویق سرمایه گذاران به تهیه مسمن است تا مسکن بیشتر شود تا خودبه خود اجاره پایین بیاید . اما کجا مسولین این طرح ها را عمل می کنند فقط چکشی عمل می کنند
تورم را دولت ایجاد میکنه . بودجه های بی منطق و نجومی . هزینه های گزاف سفرهای خارجی بی حاصل مقامات را تقبل میکنه (مثل سفر اخیر وزیر کار به یک کنفرانس آنلاین همراه اره و اوره و شمسی کوره) , چاپ پول و افزایش نقدینگی کار دولته , دستمزد کارگر را از جیب بخش خصوصی 57 درصد بالا میبره , اونوقت کارمند بی صاحب و پشت و پناه باید با افزایش حقوق 10 درصدی بسازه یا مالک بخش خصوصی باید اجاره بها را کمتر از تورم بالا ببره . کنترل تورم باید از دولت شروع بشه نه از مردم.
خرج که از کیسه مهمان بود حاتم طایی شدن آسان شود
اگر قیمت گذاری دستوری خوب است چرا دولت و مجلس در حال آزاد کردن قیمت ها و رقابتی کردن قیمت ها هستند مجلس به دنبال درآمد جدیدی برای دولت هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
من هم دستور می دهم دولت قیمت ها را فقط 25 درصد افزایش دهد و از دستبرد به جیب مردم خودداری کند.
طرحی به نام مستاجران ولی به کام دولت در شرایطی که خود دولت در کالاهای اساسی چند برابر ۲۵ درصد افزایش داده
هیچ ضمانت اجرایی ندارد و مثل همیشه یک شعار است! و فقط عاملی است که هر لحظه املاکی های کلاش قیمتهای نجومی بدهند و آنرا به مالکین نسبت دهند و خود برای بدست آوردن سود باد آورده برای مستأجران اشک تمساح بریزند.
در حالیکه مسیولان راه حل بسیار ساده ای برای جلوگیری از این قیمتهای غیر قابل تصور دارند. کافیست تا حق املاکی ها را نرخ ثابت تعیین کنند و یا تمام آنها را تعطیل نمایند.
مهمترین هزینه تحمیل شده به خانوارها، اجاره مسکن است که در بررسی یارانه ها دیده نشده. اگر کسی چند واحد مسکونی و حقوق اندک دارد، یارانه دریافت می کند و دیگری با ماهی مثلا ۲۰ میلیون تومان درآمد یارانه نمی گیرد که باید ماهی ۱۰ میلیون آنرا اجاره بپردازد و برای پول رهن هم وام بگیرد و قسط بدهد. آیا این روش عادلانه پرداخت هدفمند یارانه بود؟ بنظر قانونگذاران خودشان صاحبخانه بودند.
کشورهائیکه تورم صفریادرحدصفراست معمولا‌ًسالانه حدودده درصدبه اجاره هامیافزایندچون بمرورخانه هاکهنه وفرسوده میشوند حالا درجائیکه تورم عملاًبالای صددرصداست چقدربایدبه اجاره اضافه شودلطفاًاحازه دهیدمردم باهمان عطوفت انسانی که باهم زندگی ومعامله میکردندادامه دهند چون هراقدام دستوری کارراخرابتر میکند
مالک خانه من بدون حتی یک روز کار مفید و بدون هیچ سواد و تخصصی و از راه دلالی چند خانه اجاره داده و اعتقاد داره مستاجر باید خرج چهار پنج تا بچه قد و نیم قد ایشان را بده و سوار بر موج تورم و اقتصاد بیمار این مملکت در حال خوشگذرانی میباشد.
فکری به حال این مردم کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
وقتی خونش نیاز به تعمیرات داره تو حاضری خرج کنی ؟تویی که،توملک مردم بدون هیچ دغدغه ای نشستی فقط اجاره میدی،یه سال ایزوگام ،یه سال نقاشی ،یه سال کف سرویسها ،یه سال کابینت بعد از چند سالم یه خونه کلنگی میمونه رو دستت که فقط زمینش قیمت داره
ناشناس
| Germany |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
میخوای دولت ملک صاحب خونتو بزنه به نامت که تو
سواد داری و اون بی سواد
نه برادر من، شما فقط خیلی زرنگی
یک اصل کلی بگم خیالتون راحت!
حاصل دهه ها سیاست های نادرست سیاسی-اقتصادی-اجتماعی وضیعیتی است که الان در ایران مشاهده می شه. قایق کشور از همه جا سوراخ شده و با وصله و پینه ترمیم پذیر نیست. اصلاح این وضعیت فقط یک راهکار داره و اون سپردن اداره امور به افراد کاربلد و در واقع این کاره است که نتیجه گیری از آنهم با این افتضاحات مزمن کلی زمان بر خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
مقامات می دانند. املاک ترکیه خریدند. پاکستان و ترکیه هم دارند دیوار می کشند
نفرین به همه کسانی که حرف‌های خوب زدند ولی در عمل فقر و فلاکت و بدبختی را برای مردم آوردند
در مصوبه ستاد تنظیم بازار و سازمان تعزیرات حکومتی
چرا موجرانی که در سالهای گذشته به دلیل شیوع کرونا و تاثیر منفی روی معیشت ودرآمد مستاجرا آنها رعایت و انصاف از خودشان نشان داده اند هیچ جایگاهی ندارند
با توجه به این شیوه عمل دولت آنها مجبورند در مسیر دیگری که خیلی خوشایند نیست حرکت کنند.
سوال
آیا دولت برای ساخت خانه به صاحب خانه ها زمین رایگان داده است که امروز برای انها تعیین تکلیف می کند؟
آیا دولت وام ۴ درصد در اختیار صاحب خانه ها گذاشته است که امروز برای آنها تعیین تکلیف می کند؟
اگر صاحب خانه ای وامی از بانک دولتی برای ساخت خانه اش گرفته ۲ برابر نرخ تورم بانک دولتی از او سود گرفته است !
بنابراین این صاحب خانه است که امروز باید از دولت سوال بپرسد ونه برعکس.
سال قبل یک آپارتمان کوچک با وام بانک مسکن گرفتم
با هزینه اوراق حدود 26 درصد دارم سود می دم.

به نظرتون ... دولت و مجلس می فهمند چی می گن!
به نظرم بانک مسکن را ملزم کنند وام 4 درصد بدهد. بعد هم انتظار داشته باشند مالک حداکثر فلان قدر اضافه کند!
این سیاست دستوری کجا جواب داده که مرتب تکرار میشه ؟
دولت حتي قادر نيست قيمت آدامس خروس نشان را كنترل كند چه برسد به موضوع اجاره بهاي موجر و مستاجر . وظيفه تهيه مسكن ارزان قيمت به عهده چه كسي است جز دولت ؟

وقتي خودش توان تامين مسكن براي قشر متوسط و آسيب پذير را ندارد و از طرفي ، وقتي تمام خدمات و كالاها و ... از ٥٠ درصد تا ٣٠٠ درصد افزايش قيمت داشته اند ؛ يك مالك چه چاره ايي جز افزايش اجاره بها دارد ؟
دولت متاسفانه فقط ياد گرفته كه بار مشكلات خودش را روي دوش مردم ( چه مستاجر و جه مردم ) بندازد و خودش از زير بار مسئوليت خود فرار كند
ورود دولت به هر مبحث اقتصادی خارج از قوانین عرضه و تقاضا اشتباهی بزرگ است و نتیجه ای جز احتکار در پی ندارد .
البته نیت دولت ها تا به حال فقط سودجویی بوده است . احتمالا دنبال راهی برای اخذ مالیات از موجرین هستند و میخواهند دستشان را باز بگذارند . وگرنه دلیلی ندارد با افزایش حقوق و دستمزد ده پانزده درصدی پیشنهاد افزایش ۲۵ درصدی اجاره به تصویب برسد
تا زمانیکه مسولیت به عهده اتحادیه (شریک جرم) است همین آش است و همین کاسه!!!؟؟؟
سنگ بزرگ علامت نزدنه
یه جوری میپرسین آیا سیاستها موثر خواهد بود که انگار تا الان سیاست غیر موثر تو این مملکت وجود داشته! اونم سیاستهایی که مسئولین با سواد ما وضع میکنن. الحمدالله همه هم دکترن مسئولین
موضوع اجاره كلاف سر درگمي است كه هم دولت در اون دست داره هم تورم و هم مافياي مسكن

ولي نسبت حقوق ها و تورم اصلا قابل قياس نيست .

بيچاره حقوق بگير و مستاجر

دولت بايد راهي بده
و مثل كشورهاي اروپايي كنترل كنه
باید با موجرانی که قلدری میکنند برخورد سلبی و ایجابی کرد و گرنه در این وانفسای روزگار کمر قشر عظیمی از مردم که مستاجر هستند شکسته خواهد شد (( اکثر جمعیت مردم ایران مستاجر هستند ))
مشکل اونجاست که امروز اجاره دادن منزل شغل محسوب میشه و باید به عنوان یک شغل پذیرفته بشه و باید از یک قانونی تبعیت کنند.با توجه به مبالغبالای اجاره که گاها از در آمد خیلی از کارمندان بیشتر هست و بابت اون نه مالیاتی می‌دهند و نه به جایی پاسخ گو هستند و صرفا فقط غر می‌زنند.داشتن یک قانون برای شغل جدید آجا ه دادن منزل حیاتی هستش.نمیشه کل مشاغل از قانون کسب و کار پیروی کنند و این شغل مستثنی باشه.هر مغازه داری سود معینی رو باید بگیره که بین ۱۰ تا ۳۰ درصد هستش و علاوه بر پول مغازه که میده باید کلی جنس هم هزینه کنه و باید ملاقات و انواع عوارض ها و هم پرداخت کنه تا به سودی برسه ولی ماک یک خانه هر سال برای خودش با توجه به هزینه های خودش مبلغ جدید تعین میکنه و با ت جه به قوانین قدیمی م جر و مستاجر در هر دادگاهی هم برنده است و راحت حکم تخلیه میگیره.داشتن قوانین و شغل حساب کردن اجاره داری کاری بسیار درست هستش.
طبق قوانین اسلامی دولت حق دخالت در نحوه اجاره دادن املاک را ندارد
به قول گفتنی انواع و اقسام این کار های نمایشی هست ( اعم از جراحی اقتصادی و کنترل دستوری قیمت ها ) راهکار چیز دیگریست
نباید بیاییم صورت مسئله اصلی که تورم هست رو رها کنیم و بچسبیم به مسائل دیگه

یکی از دلایل رشد قیمت ها در کشور ما بی ارزش شدن ریال هست که یکی از عواملی که باعث رشد تورم میشه بانک ها هستند
وقتی به گزارش های بانک مرکزی توجه میکنیم
بانک ها روزانه بالغ بر بیش از دو هزار میلیارد تومان نقدینگی بدون پشتوانه دارند تولید میکنند که در صنعت و تولید استفاده نمیشه

با یه حساب کتاب ساده میشه متوجه شد بانک ها سالانه بیش از بیست درصد (خوش بینانه ) تورم دارند به کشور ترزیق میکنند
پس بهتر نیست به جای این کارهای نمایشی و آزار دادن ملت
بریم سراغ اصل مطلب و جاهای صحیح رو جراحی کنیم

فقط همین یک موضوع باعث میشه تورم به نوعی کنترل بشه
نیازی به کارهای نمایشی دیگر و آسیب رساندن به قشر ضعیف جامعه نیست
اینها فقط مردم رو به جون هم انداختن
شما به چه حقی برای مال شخصی مردم تعیین وتکلیف میکنید این خلاف شرع وقانون است
آقای رئیسی تصمیمات سخت می‌گیرد مالکین تصمیمات سخت تر ؟ صاحبان سرمایه عاقل تر ا ز تیم اقتصادی دولت فکر و تصمیم می‌گیرند دولت اتاق فکر ش ضعیف و در مانده میباشد صاحبان سرمایه را دارند فراری می‌دهند
من یه جائی رو خواستم اجاره کنم رفتم به مغازه املاکی کلاش بعد از معطل کردن من بالاخره صاحب خانه آمد قیمتی رو که املاکی کلاش به من قبلش داده بود داد من هم پیشنهاد دام 100 میلیون پائین بگیره و صاحبخانه قبول کرده بود که املاکی کلاش کشیدش برد یه اتاق دیگه و بعد از حدود 20 دقیقه اومدن و اینبار خود املاکی کلاش گفت قیمت اینجا همونیه که قبلاً بهتون گفتم! من هم که دیدم با املاکی کلاش طرفم و صاحبخانه خودش راضیه خونشو به من اجاره بده پاشدم از اون املاکی کلاش و صاحبخانه خدا حافظی کردم. این یعنی املاکی کلاش هم می خواست خونه رو گرونتر به من اجاره بده و هم با منت از من حق کمیسیون کذاییش رو هم بگیره بخاطر اینکه خونه رو گرونتر می خواست به من بندازه.
من به موارد زیادی از کلاشی این کلاشان برخورد کردم. سال 96 قبل از اینکه قیمت خونه سر به فلک بکشه حداقل 5 بار سر معامله رفتم و هر دفعه بعد از معامله با مالک املاکی های کلاش مالکان رو می کشید یه طرف و وقتی برمی گشتن از این رو به اون رو می شدن و بهانه می آوردن که یا باید باشریکشون مشورت کنن یا خبر قطعی رو شب بهم میدن خلاصه این کلاشان از خدا بی خبر باعث شدن من نتونم خونه هم بخرم و الان باید هر ساله دنبال اجاره چند برابری سال قبل بگردم. هر ساله هم با بلوف مسئولان مواجه میشم که ادعا می کنند نمیذارن اجاره خونه از فعلان درصد گرونتر بشه ولی چند برابر گرونتر میشه و رحمی در کار نیست. در این میان هم املاکی های کلاش بیشترین ضربه را به خریدار و مستأجر و مسکن زدند و می زنند ولی بعد از قیمت دادن خودشونو می کشند کنار و میگن ما اصلاً قیمت نمیدیم ولی همه می دونن که فقط این کلاشا قیمت میدن و خیلی راحت هم میشه این ادعا رو ثابت کرد.
هرکی تواین شرایط خونشو اجاره بده قطعا احمقه
دولت از کیسه خلیفه می بخشه. لطف بکنه دستور بده قیمت مصالح ساختمانی و تعمیرات ساختمان هم حداکثر ۲۵ درصد اضافه بشه . وقتی یک لوله بصورت جزئییر میکنه باید چند میلیون بدی برای لوله باز کن ، ایزوگام خراب میشه باید چند برابر بخری و قص علی هذا ، اینجا ها نمایندگان باتدبیرررررر و دولت خدمتگذاررررررر کجا تشریف دارن؟؟؟؟؟!!!!!
چرا با بزرگ‌کردن دولت باعث افزایش هزینه های بر گرده ملت ، میشین و بعد ادای دلسوزی در میارین با این طرح های کشکی، واقعا آدم حیران میمونه با این سطح از تدبیر !!!!!!!
بهترین کار ممکن این است که موجر مستاجر را بیرون کند و دیگر اجاره ندهد.
مستاجر هایی که دو سال پیش به خاطر تصمیمات این چنینی سوت و دست میزدند حالا نتیجشو تو تورم وحشتناک اجاره بها دارند میبیند.
با تهدید و گرو کشی ملک مردم کاری از پیش نمیبرید
فقط سال به سال مالک های کمتری ملکشان را برای اجاره میذارند که در نتیجه اجاره بیشتر و بیشتر می‌شود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر