بازدید 7198

دومین زن ایرانی صعودكننده به قله اورست: كوهنورد کم تجربه‌ای هستم!

کد خبر: ۱۱۲۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸ 22 May 2022

الهام رمضانی كوهنورد ایرانی دومین زن ایرانی صعودكننده به قله اورست در گفتگویی تلفنی با برنامه «باشگاه بانوان» شبكه رادیویی ورزش از شرایط صعود خود به قله اورست گفت.

به گزارش تابناک ورزشی از رادیو ورزش؛ الهام رمضانی كوهنورد ایرانی و عضو سابق تیم ملی اسكواش و دومین زن ایرانی كه توانسته در سال جاری به قله اورست صعود كند، در گفتگویی تلفنی با برنامه «باشگاه بانوان» درباره این افتخارآفرینی اظهار داشت: روز گذشته به شهر كاتماندو پایتخت نپال رسیدم. من عضو سابق تیم ملی اسكواش بودم و در این رشته دو مرتبه دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه زانو شده و آن را جراحی كردم. پس از آن، دوره بسیار بدی را پشت سر گذاشتم چرا كه ورزش را به تازگی شروع كرده بودم ولی به دلیل اینكه نمی‌توانستم به صورت هدفمند ورزش كنم و برنامه‌ریزی خاصی نداشتم بسیار ناراحت بودم.

وی ادامه داد: یك سال پس از آسیب‌دیدگی و با وجود حالت‌هایی از افسردگی و ناامیدی و بعد از یك دوره طولانی از گذشت ورزش حرفه‌ای، این انگیزه در من ایجاد شد و تصمیم گرفتم كه به قله دماوند رفته و این اتفاق را به عنوان یك هدف برای خود قرار دادم.

دومین زن ایرانی صعودكننده به قله اورست: كوهنورد کم تجربه‌ای هستم!

رمضانی با اشاره به حس هیجان انگیز ایستادن در بالاترین نقطه خاطرنشان كرد: زمانی كه به قله دماوند رسیدم در همانجا به خودم قول صعود به اورست را دادم. پرس و جو كردن از افراد متخصص در این حوزه را آغاز كردم. با توجه به اینكه من یك سابقه حرفه‌ای در ورزش داشتم، كه این امكان برای من وجود داشت. در واقع من در كوهنوردی تجربه زیادی را ندارم. این صعودها از نظر روانی هم حس خوبی را در من ایجاد می‌كند.

دومین زن ایرانی صعودكننده به قله اورست افزود: تقریبا دو سال است كه به صورت مستمر و با برنامه‌ریزی و زیر نظر مربی برای این رویداد در حال تمرین هستم. قدم گذاشتن در قله‌های بلند نسبت به سایر كوه‌ها كه سختی كمتری دارد بسیار متفاوت است. ارتفاعات بالای ۸۰۰۰ متر را منطقه مرگ می‌گویند. چرا كه اكسیژن در آن‌جا كم بوده و اندام‌های بدن كارایی درستی را از خود نشان نمی‌دهند.

الهام رمضانی در خاتمه تصریح كرد: برای رسیدن به این شرایط باید از نظر روانی روی خود كار كرده تا بتوانید ادامه دهید. پس از به پایان رساندن آن چالش شما احساس می‌كنید كه بر خودتان غلبه كرده و كمی خود را پرورش دادید. این حس بسیار خوبی است و به صورت مداوم دوست دارید كه این اتفاق تكرار شود. امیدوارم مجدد شانس این را داشته باشم تا ارتفاع ۸۰۰۰ متری دیگری را كه هیچ بانوی ایرانی صعود نكرده باشد را فتح كنم تا افتخاری برای كشورم و به اهتزاز درآمدن پرچم ایران اسلامی باشم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار