بازدید 4276

شمار مبتلایان به آبله میمونی در انگلیس به ۹ نفر رسید

بر اساس گزارش سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، تازه‌ترین مبتلایان به این عفونت ویروسی، یکی در لندن و دیگری در جنوب شرق انگلیس شناسایی شدند.
کد خبر: ۱۱۱۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹ 19 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از لندن، تازه‌ترین گزارش سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس از شناسایی دو مبتلای دیگر به آبله میمونی در این کشور حکایت دارد که بر این اساس، شمار آنان به ۹ نفر رسیده است.

بر اساس گزارش سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، تازه‌ترین مبتلایان به این عفونت ویروسی، یکی در لندن و دیگری در جنوب شرق انگلیس شناسایی شدند.

آژانس امنیت بهداشت انگلیس (Health Security Agency) هم اعلام کرد: دو مورد جدید هیچ ارتباط مسافرتی به کشور خارجی ندارند که آبله میمونی در آن بومی است، بنابراین ممکن است از طریق انتقال جامعه آلوده در داخل کشور به آن مبتلا شده باشند.

این آژانس با اشاره به اینکه موارد شناسایی شده از راه ارتباط جنسی مبتلا شده اند افزود: مبتلایان شناسایی شده عمدتاً مردان همجنس گرا یا دوجنس گرا بوده اند.

این نهاد بهداشتی به افراد توصیه کرد نسبت به هر گونه جوش یا ضایعات غیرعادی در هر قسمت از بدن خود، به ویژه دستگاه تناسلی خود، حساس باشند و به سرعت با خدمات سلامت جنسی سازمان ملی بهداشت و درمان این کشور تماس بگیرند. آبله میمونی تاکنون به عنوان یک عفونت مقاربتی توصیف نشده بود.

بنا به گزارش پزشکان، این عفونت ویروسی می‌تواند از راه تماس نزدیک با فرد مبتلا به آبله میمونی یا تماس با لباس یا ملحفه‌های استفاده شده فرد مبتلا به آبله میمونی نیز منتقل شود.

علائم اولیه این بیماری شامل تب، سردرد، درد عضلانی، کمردرد، تورم غدد لنفاوی، لرز و خستگی اعلام شده است و با جوش‌ها و تاول‌های پوستی همراه است که اغلب از صورت شروع می‌شود و سپس به سایر قسمت‌های بدن از جمله دستگاه تناسلی ظاهر می‌شود.

دکتر سوزان هاپکینز، مشاور ارشد پزشکی دولت انگلیس گفت: موارد اخیر، همراه با گزارش‌هایی از موارد دردیگر کشور‌های اروپایی، نگرانی‌های اولیه ما را در مورد شیوع آبله میمونی در جوامع ما تأیید می‌کند.

بر اساس گزارش نهاد‌های بهداشتی در انگلیس، آبله میمونی در بسیاری از مناطق جهان سال‌ها بود که ریشه کن شده بود و نمونه تازه‌ای از آن گزارش نشده است.

به گفته پزشکان، بیشتر افراد مبتلا به آبله میمونی در عرض چند هفته پس از مداوا بهبود می‌یابند، اما اگر فرد مبتلای به آبله میمونی فوری درمان نشود، می‌تواند به آسیب شدید مغزی یا مرگ مبتلا منجر شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار