بازدید 3731

روزهای پایانی عمر فرودگر ناسا نزدیک است

فرودگر ناسا که در جستجوی زلزله مریخی است، در بحبوحه کاهش منابع برق خود، تا حد امکان به دنبال علم است، اما احتمالا بیش از چند ماه دیگر عمر نخواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۱۹۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶ 18 May 2022

 


به گزارش تابناک و به نقل از وب‌سایت اسپیس، مقامات در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردند که فرودگر مریخ InSight (بصیرت) با تجمع طولانی‌مدت گرد و غبار روی صفحات خورشیدی خود مبارزه می‌کند و توان آن به یک دهم زمان فرودش یعنی ۵۰۰۰ وات ساعت کاهش یافته است.

کاتیا سامورا گارسیا، معاون مدیر پروژه InSight در آزمایشگاه رانش جت ناسا به خبرنگاران گفت: «زمانی که فرود آمدیم، حدود یک ساعت بود که می‌توانید [معادل] یک اجاق برقی را روشن کنید. حالا احتمالا می‌توانیم حداکثر ۱۰ دقیقه آن را حرکت بدهیم.»

بروس بانرت، محقق اصلی پروژه به خبرنگاران گفت، اما دقیقا اینکه چه زمانی InSight ابزارهای خود را برای همیشه روی مریخ خاموش می‌کند، ناشناخته بزرگی است، زیرا به آب و هوا، عملکرد فضاپیما و سایر عواملی که تعیین کمیت آن دشوار است، بستگی دارد.»

بانردت افزود: «تقریبا در هر پیچ مریخ، کار فرودگر فراتر از انتظارات ما بوده و بنابراین ممکن است در واقع بیشتر از آن دوام بیاورد.»

InSight در ماه نوامبر ۲۰۱۸ بر روی سیاره سرخ نشست و پس از آن، تلاش‌های فوق‌العاده‌ای را در اندازه‌گیری‌های بی‌سابقه در مورد فعالیت لرزه‌ای مریخ انجام داد. تنها چند هفته پیش، بزرگ‌ترین مریخ‌لرزه InSight در میان ۱۳۰۰ زلزله مریخی دیگر از زمان ورود به منطقه Elysium Planitia گزارش شد.


او گفت: «ما فقط یک تصویر کاملا مبهم از آنچه در داخل مریخ اتفاق می‌افتاد داشتیم و فکر می‌کنم سهم واقعی InSight اکنون این است که می‌توانیم در واقع یک تصویر کمی دقیق از درون ترسیم کنیم.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی