بازدید 4461
۲

شاخص کیفی هوای اصفهان بنفش شد

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان با میانگین ۲۰۲ وضعیت بنفش (بسیار ناسالم) را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۱۹۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱ 18 May 2022

به گزارش «تابناک»، محمود مزارع کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کیفیت هوا در ایستگاه‌های پایش آنلاین در خیابان‌های احمدآباد با شاخص ۱۷۲، استانداری با شاخص ۱۸۸، باهنر با شاخص ۱۹۲، پروین با شاخص ۲۰۰، رودکی با شاخص ۱۷۵، فرشادی با شاخص ۱۹۵، فیض با شاخص ۱۸۳ و ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۵۲ در وضعیت قرمز (ناسالم برای عموم شهروندان) است.

وی با اشاره به قطعی ۶ ایستگاه پایش در خیابان‌های انقلاب، باغ غدیر، میرزا طاهر، کاوه، رهنان و دانشگاه، اضافه کرد: شاخص کیفی هوا همچنین در ایستگاه بزرگراه خرازی با ۳۰۵ AQI وضعیت بسیار خطرناک و در جی با ۲۰۸ AQI وضعیت بسیار ناسالم وضعیت زرد را نشان می‌دهد.

کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان، افزود: امروز وضعیت کیفیت هوای شهر صنعتی سگزی با شاخص ۲۱۸ بسیار ناسالم، شاهین شهر با شاخص ۱۷۲ ناسالم برای عموم شهروندان و در مبارکه با شاخص ۱۲۸ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده ضمن اینکه ایستگاه‌های منطقه صنعتی دولت آباد، خمینی‌شهر، نجف آباد و کاشان دائم قطع است.

با توجه به شرایط آلودگی هوا به شهروندان توصیه می‌شود از تردد غیر ضرور و فعالیت در فضای باز بپرهیزند.

در همین پیوند منصور شیشه فروش مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد که براساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا مدارس شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز، اردستان، نائین و خورو بیابانک در نوبت‌های صبح و بعدازظهر امروز تعطیل شد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
بنقش رنگ قشنگی است
نه مدارس تعطیل شد نه ادارات انگار مردم اصفهان مهم نیستند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار