بازدید 5141
سخنگوی مرکز وکلای دادگستری قوه قضاییه:

کانون وکلای دادگستری نگرانی داوطلبان آزمون وکالت را مرتفع نمایند / قانون تسهیل صدور مجوزها باید مورد توجه قرار گیرد

روز گذشته آگهی آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری سال ۱۴۰۱ (مربوط به نوبت پذیرش سال ۱۴۰۰) در سایت سازمان سنجش منتشر شد. زمان شروع ثبت نام در این آزمون، از روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ تا روز چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ اعلام شده است و آزمون روز پنجشنبه ۳۰ تیر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸ 17 May 2022
تابناک: الهام قرهی ـ روز گذشته آگهی آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری سال ۱۴۰۱ (مربوط به نوبت پذیرش سال ۱۴۰۰) در سایت سازمان سنجش منتشر شد. زمان شروع ثبت نام در این آزمون، از روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ تا روز چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ اعلام شده است و آزمون روز پنجشنبه ۳۰ تیر برگزار می‌شود.

در این آگهی نکاتی وجود دارد که برای داوطلبان ابهاماتی را ایجاد کرده است از جمله اینکه آیا این آگهی که قبل از لازم‌الاجرا شدن قانون تسهیل صدور مجوز‌ها منتشر شده و در آن ظرفیت هر کانون اعلام شده است بر اساس این قانون عمل خواهد کرد یا خیر و همچنین اینکه در این آگهی اشاره‌ای به آیین‌نامه لایحه استقلال مصوب سال ۱۴۰۰ نشده و صرفا ذکر شده که آزمون بر اساس قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت، لایحه استقلال کانون وکلا و آیین‌نامه مربوط برگزار می‌شود.

در همین ارتباط دکتر اسماعیل حسینی ایجی سخنگوی مرکز وکلای قوه قضاییه بر این باور است که این اقدام کانون‌های وکلا ابهام آمیز بوده و ممکن است ضایع کننده حقوق داوطلبان این آزمون باشد.

وی به «تابناک» گفت: با توجه به دغدغه داوطلبان آزمون وکالت و انتشار آگهی آزمون در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ و نگرانی داوطلبان به دلیل تعیین ظرفیت و عدم اجرای قانون باستحضار داوطلبان عزیز می‌رساند که احتمالا کانون وکلا تاریخ انتشار آگهی را ۲۶ اردیبهشت ماه تعیین کرده تا بتواند به این بهانه که قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار که از تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه لازم الاجرا خواهد بود از عمل به آن سرباز بزند.

حسینی در ادامه افزود:، اما داوطلبان گرامی توجه داشته باشند که بر اساس قانون زمان اجرای برگزاری آزمون ملاک عمل به قانون است و با توجه به اینکه آزمون مزبور ۳۰ تیرماه برگزار خواهد شد باید به قانون تسهیل صدور مجوز‌ها و حذف تعیین ظرفیت عمل شود همانطوری که ریاست محترم مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه بر این امر مهم اهتمام ویژه داشته و آن را در آزمون فوق العاده اردیبهشت ماه عملی نمودند

وی خاطرنشان کرد: قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار که دهم اردیبهشت ماه توسط رییس جمهور محترم ابلاغ گردید از امروز لازم الاجرا خواهد بود و در این قانون برخی مشاعل حقوقی از جمله وکالت دچار تغییراتی می‌شوند و کانون وکلا موظفند که پس از این در جریان برگزاری آزمون برای پذیرفته شدگان ظرفیت تعیین نکنند و هر تعداد از متقاضیان که بتوانند نمره قبولی را در آزمون کسب کنند می‌توانند وارد عرصه وکالت گردند هرچند که کانون وکلای فارس قبلا اعلام کرد که این قانون را اجرایی کرده است لکن متاسفانه در آگهی کانون وکلا ملاحظه می‌گردد که تعیین ظرفیت همچنان وجود دارد و این امر استنکاف از قانون بوده که می‌بایست با توجه به دغدغه داوطلبان که سرمایه‌های عظیم این مرز و بوم می‌باشند هرچه سریع‌تر مرتفع گردند و نهاد‌های مدعی مدنیت در مسیر قانون قرار گیرند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان