بازدید 5203
در گفتگو با تابناک مطرح شد؛

راه‌اندازی بیش از ۵۰ رمز ارز جدید در سامانه اکسکوینو

مدیر مارکتینگ مجموعه اکسکوینو، با بیان اینکه فضای رمزارز‌ها نیاز به دانش دارد، مردم باید مطالعه کنند، گفت: در سامانه اکسکوینو پلتفرم بیش از ۱۰۰ رمز ارز را راه‌اندازی کردیم و به زودی ۵۰ رمز ارز جدید نیز اضافه خواهد شد
کد خبر: ۱۱۱۹۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶ 16 May 2022

راه‌اندازی بیش از ۵۰ رمز ارز جدید در سامانه اکسکوینو

مجتبی سادات مدیر مارکتینگ مجموعه اکسکوینو، در گفتگو با خبرنگار «تابناک» با اشاره به فعالیت این شرکت اظهار کرد: اکسکوینو یک شرکت دانش‌بنیان است که از سال ۱۳۹۶ در حوزه بلاک‌چین و رمز ارز شروع به فعالیت کرده است و سعی کرده تا تمامی آن چیزی که کاربران برای ورود به این فضا نیاز دارند، را فراهم کند. بدین شکل که کاربران صرفا به اینکه فقط به یک پلتفرمی معامله کنند برای یکسری ازکاربران که حرفه‌ای است مناسب بوده، ولی برای فراگیر شدن در این حوزه نیاز به دانش دارند. ما سعی کردیم که تک بُعدی در این فضا عمل نکنیم. ما صرفا پلتفرمی برای مبادلات نیستیم؛ بلکه در حوزه‌های مختلف منجمله آموزش و سرمایه‌گذاری نیز ورود کردیم.

راه‌اندازی بیش از ۵۰ رمز ارز جدید در سامانه اکسکوینو

وی تصریح کرد: پلتفرم اکسکوینو از دو بخش تشکیل شده است که یک بخش صرافی بوده که کاربران می‌توانند تبادل رمز ارزی داشته باشند و بخش دوم نیز پلتفرم مارکت پلیس را است که کاربران با همدیگر تعامل می‌کنند. در این فضا کارمزد کمتر بوده و کاربران می‌توانند سفارش گذاری کنند. مزیت دیگر ما این است که اولین شرکتی هستیم که توانستیم فناوری بلاک‌چین را بومی‌سازی و پیاده‌سازی کنیم و اگر هر اتفاقی یا تحریمی هم بخواهد ایجاد شود ما از این موضوع مصون بوده و هیچ ایراد و اشکالی در فعالیت ما ایجاد نمی‌کند.

سادات ادامه داد: شرکت ما نود‌هایی که در فضای بلاکچین وجود دارد را بومی سازی و سپس پیاده سازی می‌کند. در واقع نود‌هایی هستند که به بقیه نود‌ها بحث سکرونایزیشن دیتا را انجام می‌دهد که این موضوع بزرگترین دستاورد ماست. از آنجا که نود‌های ما در داخل کشور است بنابراین در بحث نقل و انتقال برای شرکت ما ایجاد نخواهد کرد. ما نودی هستیم که به شبکه‌های دیگر وصل هستیم. با مثال ساده‌تر مثل دفتردار‌ها هستیم که اطلاعات این شبکه را ذخیره می‌کنیم. این موضوع به ما می‌تواند کمک بسیاری کند و حتی در فضای تحریم نیز سرویس ما قطع نخواهد شد.

وی تأکید کرد: هدف اکسکوینو، ایجاد بستری امن و رایگان جهت انجام معاملات رمزارزها، آگاهی‌بخشی به فعالان این حوزه و شناخت بیشتر کاربران است. پلتفرم اکسکوینو توانسته است با بهره‌گیری از تیمی متشکل از متخصصین حوزه فناوری، امنیت، شبکه و محتوا در زمینه رمزارز‌ها و ارائه مطالب آموزشی و تحلیلی، در راستای برآورده ساختن اهداف خود گام بردارد. کاربران می‌توانند در راستای حفظ ارزش پول خود، در فضایی سالم و مطمئن از سرمایه‌گذاری لذت برده و به دنیای بدون واسطه رمزارز‌ها راه پیدا کنند.

سادات اضافه کرد: اپلیکیشن اکسکوینو از دو سیستم‌عامل اندورید و ios پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید در بخش بازار بدون محدودیت و با کمترین هزینه اقدام به انجام معاملات رمزارزی کنید. امکان تبدیل، واریز و برداشت سریع و بدون محدودیت، عدم وابستگی به صرافی یا هر نود خارجی، امکان سفارش‌گذاری، واریز و برداشت سریع، مشاهده میزان سود و ضرر، تبدیل بین زنجیره‌ای رایگان و سیستم پرداخت پاداش سپرده‌گذاری بدون نیاز به قفل‌کردن دارایی بخشی از خدمات اکسکوینو برای مشتریان است.

وی خاطرنشان کرد: توصیه بنده به کاربران این است که اگر آگاهی کافی در این عرصه داشته باشند قطعا اتفاقی رخ نخواهد داد و می‌توانند در بستر اکسکوینو فعالیت کرده و از خدمات بهره‌مند شوند؛ اما برای افراد تازه وارد که دانش کافی ندارند می‌توانند به وبلاک و سایت ما مراجعه کنند و از آموزش‌های جامع ما برخوردار شوند. در واقع می‌توانند با عرضه تنوع ارز‌های دیجیتال آشنا شوند.

مدیر مارکتینگ شرکت اکسکوینو، گفت: فضای رمزارز‌ها نیاز به دانش دارد. مردم باید مطالعه کنند و در واقع زیرساخت هر ارز را بشناسند. هر ارز تعریف و دورنمایی دارد. برای ابتدای کار کسانی که می‌خواهند وارد این فضا شوند مبلغ حتی کم را که به آن نیازی ندارد وارد کرده و به صورت بلندمدت به آن نگاه کنند. با مطالعات اولیه وارد این فضا شوند و بر اساس اطلاعات و مبلغ خود روی چند ارز سرمایه گذاری کنند تا بعد از مدتی عدد خوبی را داشته باشند.

وی افزود: افراد می‌توانند حتی با سرمایه خرد در این حوزه ورود پیدا کنند و این دید را داشته باشند که این سرمایه‌گذاری ناچیز همانند زمینی است که در درازمدت می‌تواند سودی را در آینده برایشان به ارمغان بیاورد.

سادات در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در صورت محدودسازی اینترنت چه اتفاقی در فعالیت شما رخ خواهد داد، افزود: در این زمینه ما راهکار‌های مختلفی را در نظر گرفتیم همچنانکه قبلا ذکر کردم دانش را در داخل کشور پیاده‌سازی کردیم و یک نود هستیم اگر محدودیتی نیز در حوزه اینترنت ایجاد شود شاید کنترل بین سرور‌ها نباشد مثلا سرو‌ها هرچند در ایران هم باشد بالاخره با سرویس‌های خارجی نیز فعالیت می‌کنند. شاید دسترسی کاربران به صرافی‌های خارجی با مشکل مواجه شود و عکس آن نیز وجود دارد. این مزیتی است که پلتفرم‌های ایرانی می‌توانند سرویس بهتری را در اختیار کاربران قرار دهند.

سادات افزود: جنس محدودیت در این فضا شاید مدل بورسی باشد تکنولوژی فرصت نوظهوری است که می‌توان به شکل درست ازآن استفاده کرد. منظورم این است که اگر در بورس یک تریدی اتفاق بیفتد سازمان بورس با توجه به تراکنش یک کارمزدی را از کاربر دریافت می‌کند؛ بنابراین اگر رگولاتوری بانک مرکزی به رمزارز‌ها ورود کند یکسری موارد این چنینی گذاشته خواهد شد. تراکنش یا درآمد کاربر مالیاتی را کسب کنند.

راه‌اندازی بیش از ۵۰ رمز ارز جدید در سامانه اکسکوینو

مدیر مارکتینگ شرکت اکسکوینو، اظهار کرد: در سامانه اکسکوینو پلتفرم بیش از ۱۰۰ رمز ارز را راه‌اندازی کردیم و به زودی ۵۰ رمز ارز جدید نیز اضافه خواهد شد که بیش از ۱۵۰ رمز ارز خواهد رسید.

سادات ادامه داد: خیلی مهم است کاربران با پلتفرم‌هایی که کار می‌کنند بررسی کنند که چه میزانی از کاربران با این پلتفرم کار می‌کنند مثلا اکسکوینو در حال حاضر به بیش از یک میلیون کاربر سرویس می‌دهد و این در واقع اعتبار این مجموعه است. نکاتی که کاربران باید دقت کنند این است که از سایت و اپلیکیشن اصلی استفاده کنند. در حال حاضر بیشترین نگرانی که در این زمینه اتفاق می‌افتد بحث‌های فیشینگ است که دائما از پلیس فتا دریافت می‌کنیم متاسفانه از کمبود دانش کاربران سوءاستفاده می‌کنند.

مدیر مارکتینگ مجموعه اکسکوینو، در خصوص مقابله با هم و حملات سایبری، تصریح کرد: ما سعی کردیم در حوزه زیرساخت‌ها بحث امنیتی را جدی بگیریم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از هزار نفر به صورت غیرمستقیم در این مجموعه فعالیت می‌کنند، گفت: درصدد هستیم به حوزه‌های دیگر نیز ورود کنیم و تک بُعدی نباشیم شاید از استارتاپ‌هاحوزه بلاک‌چین بیشتر حمایت کنیم. در گذشته از دانشجویان حمایت به عمل آوردیم. سعی می‌کنیم فضا را گسترده‌تر و تعامل با دانشگاه‌ها را بیشتر کنیم. همچنین پلتفرم را جامع‌تر کنیم.

اکسکوینو اولین شرکت پیشگام در متاورس

رضا سلطانی سرپرست پروژه متاورس اکسکوینو، در ادامه گفتگو در رابطه با فناوری متاورس اظهار کرد: از انجا که یک شرکت دانش‌بنیان هستیم در کل هدفمان تحقق آگاهی‌سازی و بومی‌سازی فناوری‌های مرتبط با بلاک‌چین در ایران است. زمانی که دیدم داستان متاورس داغ شده تصمیم گرفتیم که خودمان در این حوزه پیشگام باشیم؛ چرا که هر تکنولوژی که وارد دنیا می‌شود خیلی دیر به ایران می‌رسد؛ بنابراین تصمیم گرفتم به این حوزه ورود کنیم.

وی تصریح کرد: ما به عنوان اولین شرکت متاورس در کشور هستیم که ثبت شده است و به صورت کلی یک گالری اِن‌اِف‌تی برای حمایت از هنرمندان ایرانی که به صورت رایگان آثارشان را پخش می‌کنیم و اینکه یک بستری باشد برای تعامل با سراسر جهان و بدور از هر گونه محدودیت‌های سیاسی. اینکه خیلی از کاربران خارجی در مراسم‌های شرکت کرده و با فرهنگ و تاریخ کشورمان آشنا شدند. تا به امروز دو رویداد بزرگ (اولین شب یلدای متاورسی و چارشنبه سوری متاورسی) را برگزار کردیم. همچنین برای اولین بار استنداپ کمدی را وارد متاورس کردیم و نیز بزرگترین کنسرت را برگزار کردیم. در کنار این موارد یکسری پروژه‌ها در دست اجراست. در حال حاضر در حوزه متاورس در کشور پیشگام بوده و هیچ بلاک‌چینی در ایران چنین فعالیت‌هایی را انجام ندادند.

راه‌اندازی بیش از ۵۰ رمز ارز جدید در سامانه اکسکوینو

سرپرست پروژه متاورس اکسکوینو، گفت: در هر زمینه‌ای یا هر سرمایه‌گذاری آموزش مهم‌ترین رکن برای ورود به این عرصه‌ها است تا اموزش نداشته باشند نمی‌توانند وارد ان عرصه شوند. ما تصمیم گرفتیم برای کاربران در تلگرام، اینستاگرام و وبلاکمان آموزش‌های قوی را برگزار کنیم.

وی تأکید کرد: باتوجه به اینکه امروزه شاهد کلاهبرداری در بخش متاورس و ارزدیجیتال هستیم حتی در سایت‌های داخلی نیز آگهی‌هایی غیرمعتبر در این زمینه درج شده است کاربران به این موضوعات توجه نکنند بلکه با کسب دانش به این عرصه وارد شوند.

راه‌اندازی بیش از ۵۰ رمز ارز جدید در سامانه اکسکوینو

سلطانی افزود: علاقه‌مندان می‌تواند از آموزش‌ها و محتوای سایت ما برخوردار شوند. تمام کلاس‌های آموزشی رایگان است همچنین با دانشگاه امیرکبیر تفاهمنامه همکاری امضاء کردیم تا سمینار وکارگاه‌های آموزشی را برای علاقه‌مندان برگزار کنیم.

راه‌اندازی بیش از ۵۰ رمز ارز جدید در سامانه اکسکوینو

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان