بهارستان نشینان: با تمام توان از طرح اصلاح اقتصادی دولت حمایت می‌کنیم؛ اما اجرای قانون استفاده از کالابرگ الکترونیک تسریع شود / اشکالات سامانه وزارت رفاه رفع شود / شرط قیمت گذاری بر اساس نرخ شهریور ۱۴۰۰ رعایت شود / درآمد فرزندان در سرجمع درآمد خانواده منظور نشود / شهادت یک بسیجی در اعتراضات هفشجان

صبح امروز پانزدهمین نشست مجلس شورای اسلامی آغاز شد و پس از قرائت دستور کار نشست توسط حسینعلی حاجی دلیگانی، بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها در دستور قرار گرفت؛اما آنچه در این میان جالب توجه بود، تذکرات پراکنده‌ای بود که نمایندگان مجلس در حین سخنان خود درباره نحوه اجرای حذف ارز ترجیحی بیان می‌کردند.
کد خبر: ۱۱۱۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹ 15 May 2022
بهارستان نشینان: با تمام توان از طرح اصلاح اقتصادی دولت حمایت می‌کنیم، اما؛ اجرای قانون استفاده از کالابرگ الکترونیک تسریع شود / اشکالات سامانه وزارت رفاه رفع شود / شرط قیمت گذاری بر اساس نرخ شهریور ۱۴۰۰ رعایت شود / درآمد فرزندان در سرجمع درآمد خانواده منظور نشود / شهادت یک بسیجی در اعتراضات هفشجان
تابناک: صبح امروز پانزدهمین نشست مجلس شورای اسلامی آغاز شد و پس از قرائت دستور کار نشست توسط حسینعلی حاجی دلیگانی، بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها در دستور قرار گرفت؛اما آنچه در این میان جالب توجه بود، تذکرات پراکنده‌ای بود که نمایندگان مجلس در حین سخنان خود درباره نحوه اجرای حذف ارز ترجیحی بیان می‌کردند.

قالیباف: اجرای قانون استفاده از کالابرگ الکترونیک تسریع شود

در ابتدای این نشست، رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود، با توجه به عادلانه و مردمی سازی نظام پرداخت یارانه‌ها طی هفته گذشته ضمن قدردانی از صبوری و درایت مردم در برابر هجمه‌های معاندین و رسانه‌های دشمنان این آب و خاک، بر رسیدگی فوری به شکایت مردم درباره تعیین دهک‌ها تاکید کرد.

وی گفت: مردم مطمئن باشند که این روز‌ها مدیران اجرایی کشور برای رساندن کالا‌های ضروری معیشتی به مردم، شبانه روز در حال تلاش هستند. ضمن تشکر از اقدامات مخلصانه صورت گرفته توسط دولت محترم، امیدوارم دستگاه‌های اجرایی فرآیند اجرای قانون استفاده از کالابرگ الکترونیک برای تامین کالا‌های ضروری معیشتی ـ که می‌تواند نگرانی‌ها را برطرف کند ـ تسریع کنند. در همین راستا، ضروری است دستگاه‌های مسئول، مردم را از فرآیند راه اندازی زیرساخت‌های طرح کالابرگ الکترونیک و جزئیات اجرایی آن مطلع سازند و زمان بندی مشخصی درخصوص نهایی شدن این فرآیند اعلام کنند تا مردم از اجرایی شدن آن مطمئن شوند.

زنگنه: سامانه وزارت رفاه در پرداخت یارانه دارای اشکالات اساسی است

محسن زنگنه در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار داشت: اگر بر اساس اعتماد به مردم، همه افراد را مشمول یارانه معیشتی می‌کردیم، ماهیانه دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به میزان پرداختی دولت اضافه می‌شد و در این صورت همه مردم از دریافت یارانه برخوردار می‌شدند.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: سامانه وزارت رفاه در پرداخت یارانه دارای اشکالات اساسی است و ما این روز‌ها نارضایتی‌های مردم را در حوزه انتخابیه شاهدیم و اگر می‌آمدیم کل مردم را مشمول یارانه می‌کردیم و سپس به آن‌ها پیامک ارسال می‌کردیم که از نظر این سامانه بر اساس درآمد شما مشمول این طرح نمی‌شوید، هزینه‌ای که برای کشور ایجاد می‌شد حدود دو هزار میلیارد بود؛ اما حالا به واسطه اعتراضات هم سرمایه اجتماعی کاهش یافته و هم نارضایتی‌ها نسبت به این طرح افزایش پیدا کرده است؛  لذا از دولت می‌خواهیم این پیشنهاد را بررسی کند و از آنجایی که وزیر اقتصاد نیز در گفت‌وگوی تلفنی این موضوع را پذیرفتند، از شما می‌خواهم در صورت صلاحدید در جلسات مشترک با سران قوا این را مطرح کنید.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: نمایندگان توجه داشته باشند و مردم نیز مطمئن باشند، همان طور که دولت پیشتر اعلام کرد از ۱۰ دهک جامعه، ۹ دهک شامل یارانه معیشتی می‌شود و پیش‌بینی‌های لازم برای آن انجام شده است و اشکالی که وجود دارد اعلام می‌کنیم، همه افراد واجد شرایط که در مرحله اول یارانه شامل حال آن‌ها نشده و باید آن را دریافت می‌کردند، بدانند این کار به سرعت اصلاح خواهد شد و سیستم‌ها در حال اصلاح آن هستند.

وی با اشاره به جلسه روز گذشته سران قوا و در ادامه جلسه مشترک با رئیس جمهور گفت: شب گذشته مفصل در جلسه با سران قوا و سپس با قرارگاه مسئول اجرای این طرح تا ساعات پایانی شب به میزبانی مجلس با حضور رئیس جمهور محترم گفتگو داشتیم و اگر در ماه جاری یارانه معیشتی نیز با تأخیر واریز شده باشد، همه معوقات آن از همان اولین ماه، در آینده پرداخت خواهد شد و هیچ جای نگرانی وجود ندارد و تنها یک دهک آخر شامل دریافت یارانه نخواهند شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرفی تنها در سقف پرداخت ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان تفاوت وجود دارد و مردم مطمئن باشند به سرعت کار انجام خواهد شد و معوقات، ابتدای اردیبهشت ماه هر زمان قطعی شد پرداخت خواهد شد و مردم هیچ نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

سعیدی: قرار بود کالا‌ها بر اساس نرخ شهریور ۱۴۰۰ قیمت گذاری شوند، اما اینگونه نیست

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: براساس مصوبه نمایندگان کالا‌های اساسی باید با قیمت شهریور ۱۴۰۰ به صورت کالابرگ الکترونیک در اختیار مردم قرار گیرد که اکنون این اتفاق نمی‌افتد.

معین الدین سعیدی در جریان بررسی طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها به نگرانی‌هایی که در حوزه معیشتی مردم اتفاق افتاده اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی کالا‌های اساسی باید با قیمت شهریور ۱۴۰۰ در اختیار مردم قرار گیرد که اکنون این اتفاق نیفتاده است.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شان نظارتی ما ایجاب می‌کند این موضوع را پیگیری کنیم.

علیپور خنکداری: ضرایبی که برای درآمد برخی افراد در تعیین دهک‌ها در نظر گرفته شده، کارشناسی نیست
 
نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از افرادی که یارانه ۴۵ هزار تومانی دریافت می‌کردند، در جریان پرداخت یارانه جدید، حذف شده اند، در واقع ضرایبی که برای درآمد مردم در نظر گرفته شده، کارشناسی نیست.
 
کمال علیپور خنکداری در جریان بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها، با بیان اینکه در روز‌های جاری موضوع هدفمند و عادلانه کردن یارانه‌ها مطرح است، گفت: امیدواریم دولت در انجام جراحی اقتصادی که شروع کرده، باعث رفع نگرانی مردم شود.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس با اشاره به ملاقات‌های مردمی خود افزود: بسیاری از افرادی که یارانه ۴۵ هزار تومانی دریافت می‌کردند، در جریان پرداخت یارانه جدید، حذف شده اند، در واقع ضرایبی که برای درآمد مردم در نظر گرفته شده، کارشناسی نیست. به طور مثال فردی یک دستگاه پراید خریداری کرده، اما به وی گفته می‌شود که به دلیل خرید این خودرو مشمول دریافت یارانه جدید نیست که این موضوعات باید حل و نگرانی مردم رفع شود.

وی تصریح کرد: باید به گونه‌ای عمل شود که وضعیت نابسامان اقتصادی برای کشور ایجاد نشود، البته مجلس انقلابی از جراحی اقتصادی دولت دفاع می‌کند.  
 
کمیسیون اجتماعی موضوع دهک بندی و حذف برخی یارانه بگیران را پیگیری می‌کند / چرا کمیسیون هایی که نظری ندارند، جمع نمی کنیم؟
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نماینده قائنات درباره حذف برخی یارانه بگیران گفت: این موضوع با جدیت دنبال می‌شود و در جلسه سران قوا مطرح شده است. علاوه بر این، کمیسیون اجتماعی نیز موظف به پیگیری دهک بندی دولت و حذف برخی یارانه بگیران شده است.
 
سلمان اسحاقی در اخطاری ضمن تشکر از دکتر قالیباف به جهت مدیریت جلسات صحن گفت: ما در مجلس سه بازوی مشورتی اعم از مرکز پژوهش ها، کمیسیون‌ها و مشاوران تخصصی و انفرادی داریم، اما بدعت اشتباهی گذاشته شده که به رأی گیری نمایندگان آسیب می‌زند. کمیسیون‌ها یا دولت نمی‌تواند درباره پیشنهادهای مطرح پیرامون طرح و لوایح نظری نداشته باشد. نظر تخصصی کمیسیون‌ها درباره پیشنهادها برای نمایندگان مهم است و آن را در رأی گیری مدنظر قرار می‌دهند، ولی متاسفانه کمیسیون ها در هنگام رای گیری می گویند نظری نداریم؛ خب اگر نظری ندارید پس چرا هستید؟!

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس یازدهم در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر در مورد مسائلی که پیگیری می‌کنیم، اتفاقی به نام جراحی اقتصادی در کشور رخ داده، اما برخی موضوعات در این جراحی نادیده گرفته شده است. متاسفانه از دورترین روستا‌ها و نقاط حوزه انتخابیه تماس می‌گیرند و می‌گویند که یارانه شان قطع شده است، در حالی که قرار ما این بود ضمن حفظ قیمت‌های شهریور سال گذشته، جراحی اقتصادی انجام شود، اما این اتفاق نامبارک به شکل دیگری رخ داده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم خطاب به رئیس مجلس، پیشنهاد داد که کارگروه یا تیم جهادی‌ را مدنظر قرار دهید تا بتواند دغدغه مردم را در کنار گرانی‌ها که در آینده می‌تواند تثبیت قیمت‌ها را داشته باشد، پیگیری کند. ضعیف‌ترین مردم جزو یارانه بگیران نیستند، لذا در کنار حمایت از دولت، ضروری است دولت را مکلف کنید در یک بازه زمانی تکلیف حق مردمی که اجحاف شده را تعیین کرده و آن‌ها را مورد توجه قرار دهد.

دکتر محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطار این نماینده پیرامون نظر کمیسیون‌ها درباره پیشنهادهای طرح و لوایح گفت: برخی پیشنهادها در کمیسیون مطرح نشده و نمایندگان در صحن علنی آن را بیان می‌کنند، لذا کمیسیون درباره آن نظری ندارد، کما اینکه ممتنع هم یک رأی است، بنابراین این موضوع وارد نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص حذف یارانه برخی از مردم و گرانی‌های اخیر، یادآور شد: در رابطه با بحث دهک‌ها در نطق و تذکر یادآور شدم که این موضوع با جدیت دنبال می‌شود. کمیسیون اجتماعی مجلس نیز موظف به پیگیری موضوع شده، روز گذشته هم در رابطه با همین بحث با شخص رئیس جمهور محترم جلسه‌ای داشتم و صحبت کردیم. این مسئله پیگیری خواهد شد.
 
نقدعلی : درآمد فرزندان در سرجمع درآمد خانواده منظور نشود
 
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با بیان اینکه رویه‌ها در تعیین دهک افراد برای دریافت یارانه به سرعت اصلاح شود، گفت: درآمد فرزندان در سرجمع درآمد خانوار منظور نشود.
 
محمدتقی نقدعلی گفت: برخی همکاران خبری دادند مبنی بر اینکه قیمت مرغ با اشباع در برخی از استان‌ها از سقف اعلامی دولت نیز تنزل پیدا کرده که این وضعیت نشان می‌دهد سیاست هدفمند شدن به مرور زمان و به تدریج پاسخ می‌دهد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: از دولت تقاضا دارم برنامه مبارزه با قاچاق را که با جدیت شروع کرده، با دقت بیشتر ادامه دهد و از احتکار جلوگیری کند.

وی با اشاره به برخی رویه‌ها در تعیین افرادی که استحقاق دریافت یارانه دارند، اضافه کرد: این رویه‌ها باید اصلاح شود؛ به طور مثال اگر فرزندی ۳۰ ساله درآمدی داشته باشد، درآمد وی به مجموع درآمد خانوار افزوده می‌شود، در حالی که این روش اشتباه است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید این رویه را اصلاح کند؛ نباید درآمد فرزندان به حساب پدر و مادر محاسبه شود چرا که این کار غلط است.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین برخی افراد درمقطع کوتاه زمانی درآمد خاصی داشتند به طور مثال فرد مسکن خود را به منظور تبدیل آن به مسکن بهتر فروخته است، اما سازمان هدفمندی به صرف اینکه در مقطع زمانی کوتاهی مبلغی در حساب فرد وجود داشته، یارانه وی را قطع کرده که این رویه‌ها اشتباه بوده و باید اصلاح شود.

نقدعلی تصریح کرد: اگر رویه‌ها در تعیین دهک افراد برای دریافت یارانه به سرعت اصلاح شود مردم با دولت، مجلس و حاکمیت همراهی می‌کنند. از هیأت رئیسه، وزرا و ریاست جمهوری می‌خواهم به سرعت این رویه‌های غلط را اصلاح کنند؛ اگر به تحقق این مهم سرعت بخشند مردم با تصمیم‌گیری‌های اساسی و پایه‌ای دولت همراهی کرده و می‌کنند.
 
حسینی کیا : نظارت بر بازار جدی نیست
 
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه یارانه باید به دست مصرف کنندگان و نیازمندان برسد، از گرانی و نبود نظارت جدی در بازار انتقاد کرد.
 
سیدجواد حسینی کیا در جریان بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها، گفت: در حال حاضر و با حذف ارز ترجیحی، گرانی بیداد می‌کند و نظارت جدی نیز وجود ندارد، مردم فریاد می‌زنند و کسی پاسخگو نیست، تقاضا دارم دستور رسیدگی فوری به این موضوع داده شود که فضای جامعه بیش از این ملتهب نشود.

نماینده مردم سنقر در مجلس یازدهم افزود: خواسته مردم این است که مشکلات حل شود و یارانه به درست مصرف کننده واقعی و نیازمندان برسد. در شرایط کنونی باید وحدت و همدلی حاکم باشد، اما کار باید اصولی پیش رود.
 
عنابستانی: آقای رئیس جمهور مواظب عواملی که در اتاق عمل کنار شما هستند باشید

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در بحث جراحی اقتصادی به رئیس جمهور اطمینان داریم، اما باید مراقب افرادی که ایشان را همراهی می‌کنند بود.
 
علی اصغر عنابستانی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: برای انجام جراحی اقتصادی به رئیس جمهور اطمینان داریم، اما آقای رئیس جمهور مواظب عواملی که در اتاق عمل کنار شما هستند باشید. خیلی از این افراد نفوذی‌های گذشته هستند. آقای رئیس جمهور خیلی مراقب مردم باشید.

در اعتراضات هفشجان یک بسیجی به شهادت رسید
 
نماینده مردم شهرکرد در مجلس با بیان اینکه جریان‌های نفاق و ضد انقلاب در یک برنامه‌ریزی گسترده بر موج اعتراضات مردمی سوار شده‌اند، گفت: قطعا معیشت مردم خط قرمز دولت و مجلس است و اجازه آسیب به معیشت مردم در جریان اصلاحات اقتصادی را نخواهیم داد.
 
احمد راستینه هفشجانی در تذکر شفاهی گفت: مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری با تقدیم بیش از دو هزار و ۴۰۰ شهید و ۷ هزار و ۳۰۰ جانباز دفاع مقدس و ۱۳ شهید مدافع حرم و ده‌ها شهید صنعتگر که در راستای اقتصاد کشور در پروژه‌های ملی و بین‌المللی شهید شدند به ویژه شهدای ترور صنعتگر هفشجانی که در دیاله عراق به دست داعش تکفیری به شهادت رسیدند، همواره در صف اول دفاع از ایران عزیز بودند و خواهند بود.

نماینده مردم شهرکرد، بن وسامان در مجلس شورای اسلامی افزود: مردمان و زنان این دیار به ولایتمداری و دفاع از نظام و انقلاب شهره شده‌اند، ولی متأسفانه جریان نفاق و فتنه‌انگیز و ضدانقلاب در یک برنامه‌ریزی گسترده سوار بر موج اعتراضات مردمی شدند و با تعرض به دفاتر ائمه جمعه، حوزه‌های علمیه و پایگاه‌های بسیج یک بار دیگر دشمنی خود را با ملت به تصویر کشیدند و اوج این خباثت در به شهادت رساندن جوان بسیجی، سعادت هادی‌پور هفشجانی و تعرض به پایگاه بسیج هفشجان به نمایش درآمد تا به خیال خام خود با ایجاد رعب و وحشت میان ملت و انقلاب فاصله بیندازند و با طراحی کُشته‌سازی، اعتراضات مردمی را به سمت خشونت سوق دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: با هوشیاری مردم عزیز و حضور آن‌ها در صحنه و با تدبیر و کمک دستگاه‌های مسئول، موضوع مدیریت شده است. جریان ضد انقلاب و فتنه‌انگیز شب گذشته با هدایت شبکه‌های معاند نظام از جمله بی‌بی‌سی و اینترنشنال به صورت مسلح به پایگاه بسیج مردمی حمله کردند و فرزندان مظلوم بسیج را که همواره مدافع مردم و سنگ صبور آن‌ها بودند، آماج قرار دادند که تعدادی از بسیجیان زخمی شد و یکی از آن‌ها با تیر مستقیم جریان نفاق مورد هدف قرار گرفت.

راستینه همچنین یادآور شد: مردم شریف ایران، زخم ها‌ی بسیاری از سازمان منافقین بر پیکره‌شان وارد و در فتنه‌های مختلف از مردم صبور ایران انتقام گرفته شده؛ لذا به عنوان فرزندی از قوم سلحشور بختیاری و هفشجان صبور و فرزند بام ایران می‌گویم که تنها شهری که با دو نماینده مجلس که به دست منافقین ترور و شهید شدند (شهیدان رحمان و مجتبی استکی دهکردی) به نمایندگی از مردم ولایتمدار این سرزمین ضمن بیعت مجدد با امام و مقتدای خود امام خامنه‌ای اعلام می‌دارم مردم صبور و مظلوم این استان، همواره مدافع منافع ملی و لبیک گوی امام و مقتدای خود هستند و خواهند بود.

وی ضمن تشکر از صبر و هشیاری مردم در عدم همراهی با اخلالگران و ضدانقلابی‌ها گفت: مسئولین و دستگاه‌های ذیربط با مسببین این جنایت‌ها قاطعانه برخورد نمایند و نسبت به احقاق حقوق آسیب‌دیدگان اقدام عاجل کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: از دولت محترم انتظار می‌رود بیش از پیش نسبت به تبیین ابعاد مختلف اصلاحات اقتصادی همت گذارد و اکنون که رئیس جمهور محترم با آبروی خود به میدان آمده همه ارکان دولت به میدان روشنگری این جهاد اقتصادی وارد شوند؛ قطعا معیشت مردم خط قرمز دولت و مجلس است و اجازه نخواهیم داد معیشت مردم در این اصلاحات اقتصادی آسیب ببیند.
 
رضاخواه : آیا برخی نمی دانند با گران شدن روغن اکثر کالا‌ها گران خواهد شد؟
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: تورم و گرانی را نمی‌توان با اینفوگرافیک، شعار و سخنرانی توجیه کرد. امروز مردم گرانی‌ها را با جیب، گوشت، پوست و استخوان خود احساس می‌کنند نه با عکس، خبر و مصاحبه مسئولان؛ بیم آن برود که مسئولان مربوطه فریب مصاحبه‌های اینچنینی را بخورند و از کنترل قیمت‌ها در کف بازار غافل شوند.
 
مجتبی رضا خواه در نشست علنی صبح امروز در نطق میان دستور خود گفت: نظام اقتصادی در قرن جدید با تعیین و تکلیف ارز ترجیحی شروع شده است؛ تصمیمی که می‌تواند در آینه اقتصادی کشور و به بهبود معیشت اقتصادی و کیفیت زندگی مردم تاثیر گذار باشد. حذف رانت و دلار جهانگیری که طبق گزارش ها به ۲۶ میلیارد دلار می‌رسد، قطعا به مذاق بسیاری از افراد خوش نمی‌آید و سعی در تخریب رسانه‌ای و روند اجرای آن خواهند داشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: از عملکرد جناب آقای رییسی مبنی بر تغییر نظام پرداخت رایانه‌ها کمال تشکر و قدردانی را دارم؛ اما برای اجرای بهتر این تصمیم نکاتی را گوشزد می‌کنم. در مرحله نخست دولت باید ستاد هدفمندی یارانه‌ها را با ریاست یکنفر برای هماهنگی بین دستگاه‌ها و محل رجوع فعالان اقتصادی برای حل مشکلات مردم به طور واقعی فعال کند؛ هماهنگی بین وزارتخانه‌های اقتصاد، جهاد کشاورزی و صمت باید به بالاترین حد ممکن خود برسد.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی کشور، فرصتی برای آزمون و خطا نیست؛ برخی خبرگزاری‌ها با انتشار اینفوگرافیگ‌ها مبنی بر بالاتر بودن یارانه‌های پرداختی به مردم نسبت به افزایش قیمت ۵ قلم کالای اساسی مرغ، تخم مرغ، روغن، شیر و پنیر مانور می‌دهند؛ آیا در بین مردم و سطح جامعه زندگی نمی‌کنند و متوجه نیستند با گران شدن روغن اکثر کالا‌ها و مواد غذایی نظیر کنسروها، نان شیرینی‌ها و... که برای تهیه آن‌ها از روغن استفاده می‌شود گران خواهد شد و یا در جریان این موضوع بدیهی نیستند که با گران شدن شیر شاهد تغییر قیمت ماست و لبنیات خواهیم بود؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: هنوز در ابتدای کار شاهد افزایش قیمت سایر کالا‌ها و محصولات نظیر سیب زمینی و برنج هستیم. باید افزایش تمام اقلام را در سبد خانوار‌های ایرانی حساب کرده با یارانه پرداختی مقایسه کنیم؛ در حال حاضر مردم عزیز و نجیب کشور، دولت را در اجرای این طرح همراهی می‌کنند. رسانه‌ها نیز به گونه‌ای عمل نکنند که مردم حس کنند این افراد حتی خرید منزلشان را خودشان انجام نمی‌د‌هند و نسبت به قیمت کف بازار بی اطلاع هستند.

این نماینده مجلس بیان کرد: تورم و گرانی را نمی‌توان با اینفوگرافیک، شعار و سخنرانی توجیه کرد؛ امروز مردم گرانی‌ها را با جیب، گوشت، پوست و استخوان خود احساس می‌کنند و نه با عکس، خبر و مصاحبه مسئولان. بیم آن می‌رود که مسئولان مربوطه فریب مصاحبه‌های اینچنینی را بخورند و از کنترل قیمت‌ها در کف بازار غافل شوند.

وی در ادامه افزود: باید زنجیره تامین کالا‌های اساسی، هوشمند برخط و با قابلیت ارزیابی در راستای حکمرانی داده‌ها و برای مدیریت عرضه و تقاضا در شهر‌های مختلف پایش و رصد شوند، در گام دوم انقلاب نیاز به استفاده از ابزار‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا مانند هوش مصنوعی و بلاک چین را داریم، اما جای بسی تاسف است که از بین این همه کاربرد متنوع هوش مصنوعی، معاون وزیر اقتصاد تنها به کاربرد هوش مصنوعی در کنترل خرید نان ۸۵ میلیون ایرانی بسنده کرده است.

نماینده یازدهم مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس بانک مرکزی تاکید کرد: بانک مرکزی باید با مدیریت هوشمند نرخ ارز و نه سرکوب کورکورانه قیمت و یا رها کردن بازار، به مدیریت بازار بپردازد. به رییس کل بانک مرکزی تذکر می‌دهم با رها کردن بازار ارز، شیرینی کار خوب آیت الله رییسی را با تلخی روبرو نکند. با کاهش رانت و فساد ارز ۴۲۰۰ تومانی نیاز کشور به واردات و اتلاف منابع ارزی به میزان تقریبی ۸ میلیارد دلار کاهش می‌یابد. از رییس کل بانک مرکزی جای سوال است، چرا در حالی که نیاز ارزی کشور در حال کاهش است، قیمت ارز به صورت اسکناس در حال افزایش است؟

وی یادآور شد: اعتراضات فراوانی از سوی مردم در شهرستان‌های مختلف مبنی بر حذف یا عدم شمولیت در دریافت یارانه‌های واصل شده است، بررسی‌ها نشان می‌دهد سامانه رفاه ایرانیان دچار عدم بروز رسانی بوده و معیار‌های دریافت یارانه دارای ابهام است؛ از طرف مردم شریف ایران به دولت انقلابی تاکید می‌کنم که مهم‌ترین و عده‌ها در ایام انتخابات، باید سریع عملیاتی شود.

رضا خواه گفت: وزارت راه و شهر سازی بارها بیان می‌کند که زمین برای ساخت یک میلیون مسکن تامین شده است، لیکن براساس جزئیات استعلام از وزارتخانه مزبور، زمین تامین شده حتی کمتر از ۲۵درصد از نیاز ساخت مسکن در کشور است و تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن به ساخت آپارتمان‌های ۱۲ طبقه ختم می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: عملکرد معاونت مسکن تنها به موضوع زمین ختم نمی‌شود، بلکه از تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی مصوب بودجه ۱۴۰۰کمتر از ۵ درصد آن به ساخت مسکن اختصاص یافته است و اولین مشکل خود وزارت راه و شهرسازی است که نتوانسته اعتبارات را جذب نماید.

وی در ادامه اظهار کرد: در خصوص بازار خودرو و گرانی‌های مکرر خودرو مردم گلایه‌های بسیار دارند وزیر صمت وعده داده بود تیراژ تولید خودرو افزایش پیدا خواهد کرد، اما عملکرد خودروسازان در سال ۱۴۰۰ گویای کاهش شدید تولید است. جناب وزیر صمت امروز خودرو نماد تحقیر ملی شده است. مگر شما وعده نداده بودید که تولید افزایش یافته و قیمت‌ها ۱۵درصد کاهش می‌یابد؛ چه شد این وعده‌ها؟!

رضا خواه خطاب به وزیر صمت تصریح کرد: وضعیت بازار به جایی رسیده که هم سیاستگذاران ناراضی هستند و هم مردم، و هم خودروسازان مدعی ضرر در تولید هستند؛ اما در همین وضعیت، عده‌ای معدود صاحب سود‌های آنچنانی شده‌اند. جناب وزیر صمت خروجی شما در دوران وزارت در حوزه خودرو چیست؛ به نفع مردم کار کرده‌اید یا همچنان گلایه‌های مردم پابرجاست؟
 
اعلام وصول طرح سوال از وزیر کشاورزی

در نشست امروز، محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس، موارد اعلام وصول شده توسط هیات رئیسه را در صحن علنی قرائت کرد که شامل سوال ملی محمد صفایی، نماینده گناباد و بجستان و تعداد دیگری از نمایندگان از وزیر جهاد کشاورزی در مورد تخلفات گسترده مدیرعامل سازمان تعاون روستایی است.
 
با رای نمایندگان قوه مقننه شفاف می‌شود
 
در جریان جلسه علنی امروز، گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مورد طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت نمایندگان با شفاف سازی قوه مقننه از جمله مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات کشور و تمامی سازمان‌ها و موسسات وابسته به آن موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس، گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مورد طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها را بررسی کرده و در نهایت ماده یک این طرح را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده ۱ این طرح؛ دستگاه ها، نهادها، سازمان‌ها و موسسات مشمول این قانون عبارتند از:
 
۱-۱- قوه مقننه شامل مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات کشور و تمامی سازمان‌ها و موسسات وابسته به آن

۱-۲هیات وزیران و کلیه کمیسیون‌ها و کارگروه‌های متشکل از وزرا یا نمایندگان دستگاه‌های دولتی، کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها، موسسات، شرکت‌های دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت، بانک‌ها و موسسات اعتباری دولتی و همچنین دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آن‌ها مستلزم ذکر یا تصریح نام است، اعم از اینکه قانون خاص خود را داشته و یا از قوانین و مقررات عام تبعیت نمایند؛ از جمله شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و تمامی موسسات و شرکت‌های تابع یا وابسته به آن ها، سازمان هدفمندی یارانه ها، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی اعم از دولتی و غیردولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و موسسات و نهاد‌های عمومی غیردولتی ازجمله شهرداری ها، هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و تمامی سازمان ها، موسسات و شرکت‌های تابع یا وابسته به آن ها، صندوق‌های بازنشستگی از جمله صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بازنشستگی فولاد، صندوق بازنشستگی نفت، صندوق بازنشستگی کارکنان صدا و سیما، صندوق ذخیره فرهنگیان، شرکت‌های دولتی، سازمان هدفمندی یارانه‌ها و سازمان تعاون روستایی، صندوق عشایری بیمه سلامت، شرکت‌ها و بانک‌هایی که دولت در آن‌ها سهام دارد و شرکت‌های غیر دولتی که هیات مدیره آن‌ها توسط دولت مشخص می‌شود.

۱-۳- قوه قضاییه شامل دادگستری، دیوان عالی کشور، دادستانی کل و نیز تمامی سازمان ها، موسسات و شرکت‌های تابع یا وابسته به آن‌ها از جمله سازمان بازرسی کل کشور، دیوان عدالت اداری، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، سازمان ثبت اسناد و املاک و همچنین شورا‌های حل اختلاف، سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی، مراکز قضایی مانند دادگاه و دادسرای انقلاب، مگر در مواردی که سری بودن لازم است، همه شعب تعزیرات حکومتی بدوی و تجدید نظر.

همچنین نمایندگان جزء ۴ و ۵ ماده یک را به منظور بررسی بیشتر و رفع ابهامات به کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها ارجاع دادند.
 
دکترمحمدباقر قالیباف زنگ پایان نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی را راس ساعت ۱۲ و ۱۰ دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی مجلس روز سه شنبه، ۲۷ اردیبهشت رأس ساعت ۷:۴۵ خواهد بود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۳
احسن به نماینده خمینی شهر .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
اصلا مگر شوهر می تواند از حساب زنش پول بردارد که شما حساب خانم را با اقا یکی حساب می کنید- مرد باید نفقه بدهد ولی روی مال و دارایی زن اختیاری ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
خب فرزندی که سر کار میره تا برای آیندش و... پول جمع کنه و تشکیل زندگی بده، چه ربطی به والدین داره که جمع درآمد خانواده حساب میکنن
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
دختر فامیل ما را با دو تا بچه شوهرش زده از خونه بیرون کرده چون بعد فوت پدر زن ایشون عقیده داره باید خانه پدر زن فروخته بشه و سهم همسر ایشون داده بشه که ایشون ماشینش را عوض کنه !!

دوست عزیز قانون کیلویی چنده ؟
حالا هی بیا بگو اموال زن مال خودشه و خودش باید تصمیم بگیره
بیا بگو زن و مرد پا به پای هم برای بر پا کردن زندگی تلاش کرده اند و منصفانه نیست زن بعد فوت شوهر توسط وراث در به در بشه
وقتی گیر آدم نا نجیب و بی منطق بیافتی بد بخت می شی
مرد و زن هم نداره
خدا کنه همه عاقبت به خیر شوند و گیر زن یا شوهر ناجور نیافتن
با این قیمت ارد و مرغ و تخم مرغ و خصوصا روغن منتظر تعطیلی اکثر رستورانها و افزایش بیکاری ها باشید
چرا هیچ کسی این تناقض گویی را پاسخ نمی دهد مگر قرار نبود همه افراد جامعه به اندازه مصرف مشخصی به قیمت قبل خرید کنند و مازاد بر ان ازاد پرداخت کنند پس چه شد که دهک بندی شد و بخش زیادی از خانوارها در دهک دهم قرار دادید و حذف کردید و هر روز از معیارهای تعیین خانوارهای دهک ده صحبت می کنید برای یک دهم جامعه و سهم محدود مصرفی انها آیا ارزش این همه نارضایتی و مشکلات وجود داشت خوب مثل دوره قبل هر کسی می خواست دریافت نمی کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
البته دهک ها بر اساس تعداد نیستن بر اساس وضعیت مالی (حالا کاری ندارم روش محاسبه چی بوده) هستن یعنی شاید همین دهک دهی ها 30 میلیون نفر باشن!
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
طبق گفته بانک مرکزی فقط به حساب شش میلیون خانوار یارانه معیشتی واریز شده. با فرض اینکه هر خانواده حدود ۳.۵ نفر باشن، تعداد خانوارهای ایرانی حدود ۲۴ میلیون هست. یعنی دولت فقط برای ۲۵ درصد خانوارها یارانه معیشتی ریخته . به این معنی که با تغییر و دستکاری معیارهای دهک بندی، ۷۵ درصد خانوارها به دهک دهم منتقل شدن که به اونها یارانه تعلق نمی گیره. بنابراین هر دهک برابر یک دهم جمعیت جامعه نیست.
عنابستانی باز حرف زده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
یه ده روز مرغ گوشت ماهی و تمام اقلامی که گران شده نخرید
دولت به ورشکستگی رسیده است . اقتدار همین است
درامد فرزندان؟ بچه های بدبخت و بیکار درامدشون کجا بود؟
وزارت رفاه یک بار کلیه شرایط دریافت یارانه را درست اعلام کند تا مردم بیخود وقتشان برای ثبت نام و اعتراض تلف نشود.
فقط دارین سانسور میکنین
ثروت و منابع خدا دادی کشور مال عموم ملته و می باید عادلانه بین همه اقشار جامعه بطور مساوی تقسیم گردد. در غیر اینصورت شاهد تبعیض و نابرابری در جامعه بوده و نارضایتی عمومی را بدنبال خواهد داشت.
از قدیم گفتند که اول چاه را بکن بعد منار را بدزد. این دولتها اول خرابکاری می کنند بعدا دنبال راه چاره می گردند. این روشی هم که پیش گرفتند آخرش گند و فساد به بار می آورد. حالا شروع کردند به گفتن مشکلات همیشه کارهایشان کیلویی و حسینقلی خانیه
مردم ایران اونقدر صبر کنید تا جیب هفت نسل دولتی ها که پر شد و عمر تون تموم شد از بدبختی نجات پیدا میکنید فقط یه صد سال دیگه صبر لازمه
قالیباف: اجرای قانون استفاده از کالابرگ الکترونیک تسریع شود!!!!!!!!!!!!!!!لطفا اون سرمایه هایی که از ملت به یغما برده اید را برگردانید و دنبال کوپن نباشید.
کسانیکه به بسیج تعرض کنند مستحق اعدامند . به هیچ وجه مماشات نشود هر که تعرضی کرد فقط اعدام کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
آره خب، حتما رفته بوده قدم بزنه کشتنش.
گفنن اگر 40 هزار تومن یارانه بدیم و قیمتها رو افزایش بدیم همه چی درست میشه اما متاسفانه بدتر هم شد . الان هم همین طور میشه
این طرح هم اشکال اجرایی دارد هم اشکال ذاتی و سرنوشت یارانه قبلی را پیدا خواهد کرد و نارضایتی ادامه پیدا می کند
نمایندگان مختلف تا دیروز که می‌گفتند همه چی آرومه و هیچگونه اعتراضی در کشور نیست اما حالا نماینده شهرکرد از کشته شدن یک بسیجی حرف میزنه.بختیاری می‌میرد اما ذلت پذیر نخواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
فردکشته شده بسیجی نبودوتیراندازی ازداخل بسیج بود
مجلس شریک دولت انقلابی و با سواد
خدا رحمت کنه
اسم اون بسیجی را نفرمودین ؟
پاسخ ها
کولیوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
خرم آن نام که مردم بسپارند به یاد
انشااله برادر بسیجی جایگاهش در بهشت محشور با ائمه هست
امسال اعتراضات خیلی زودشروع شدسالی که نکوست ازبهارش پیداست!
شهادت برادر بسیجی رو به پیشگاه رهبر معظم و خانواده ایشان تسلیت میگم
آقای راستینه با چند هزار رای نماینده مردم شهرکرد شد ایشان نظرات شخصی خود را اعلام می‌نماید مردم در برابر اقدام ناشایست دولت مخالفت می‌نمایند چرا حرف از نفاق میزنید از واقعیات جامعه میهراسید بجای اینکه نظر مردم را اعلام نمائید نظرات دولت را منعکس مینمائید قوم بختیاری زیر بار زور نخواهد رفت شما وکیل دوله هستید وکیل مردم باید با مردم باشد
پاسخ ها
کولیوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
اساسا این مجلس عصاره مردم نیست چه برسد به نماینده شهرکرد
من بازنشسته با 5 سر عائله و مستأجر و با دو خودرو که در زمان خرید ارزان بوده و در دریافت یارانه هم شامل حالم میشده الان جزو دهک دهم شناخته شدم و یارانه ام قطعه شده! من قصد فروش خودروهایم را ندارم و آنها هم تخم طلا برایم نمیگذارند که از آنها استفاده کنم! شما فرض کن آنها را بفروشم چند وقت می توانم زندگیم را با فروش آنها سپری کنم تا به یک فقیر تمام عیار تبدیل شوم تا به من آنوقت یارانه تعلق بگیرد؟! البته اگر آنموقع امکان ثبت نام مجدد برای دریافت یارانه باشد! این قیمتهای کذایی خودروها را هم که من امثالم من درست نکرده ایم که مطمئن باشیم حتماً با این قیمتها فروش خواهند رفت که مطمئناً فروش نخواهند رفت و به مبلغ ناچیزی از چنگ من در خواهند آورد. خودتان هم می بینید این قیمتها خریدار نداره و فقط برای نمایشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
چرا ۴ تا بچه آوردی؟
تو از سطح درآمد و امکانات و اوضاع مملکت بی خبر بودی ؟
نمی سه هی بچه تولید کنید و ناله روکه کنید که !
توان شما حداکثر دو بچه بوده
اشتباه کردی برادر من
دل کسی هم نباید برای تو بسوزه چون خود کرده را تدبیر نیست
جای دنجی نشستی اقای قالیباف ....ولی میدونی اینجای دنج با خون چه کسانی دنج شده ...شهدا شهدا شهدا ...روز قیامت شک‌نکن از تتک شماها سوال خواهد شد و شک نکن ..رفوزه خواهید شد ...اینجا پایتخت هشت سال دفاع مقدس خوزستان قدمگاه شهدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
آقا اینها نقد چسبیدن شما دنبال نسیه قیامت هستید؟
اکثر بسیجیان که بهره ای نمی برند و فقیر هستند، مانند مردم عادی در تظاهرات شرکت میکنند، مثلا الان اکثر بازنشسته ها که دائم نارضایتی خود را اعلام میکنند
بسیجی واقعی در کنار مردمش است نه روبروی آنها
از الآن معلومه تهش چی می‌شه. واقعا چطور می‌تونین؟ ۹۸ رو هنوز کسی یادش نرفته. این خون‌ها فراموش نمی‌شن. مردم تا قیامت صبر نمی‌کنن.
شمارش معکوس شروع شده ..
تو رو خدا به این اخبار ۲۰:۳۰بگید این قدر رو اعصاب مردم رژه نره وبه شعورشون توهین نکنه.نشون میده ۳تا خانم با کمک معیشتی شون رفتن فروشگاه خرید وخوشحالن‌که تونستن باهاش برنج وروغن ومرغ بخرن واین قدر ا نمی فهمن با این قیمتهای جدید از این به بعد همه چیز گرون میشه که این کمک معیشتی از پس یک دهم اونا بر نمیاد ! .
خدایا رحم کن. خدایا مهدی رابرسان.
شما نمایندگان مجلس نماینده مردم نیستید
نمایندگان دولت هستید
خیلی از مردم واقعا به یارانه نیاز نداشتن و ندارن!
مثل استاد من که بیست سال پیش میگفت با درآمد زیر پنج میلیون نمیشه تو تهران زندگی کرد (یعنی خودش اون موقع اونجوری بوده!) اما یارانه میگرفت!
مث راننده تاکسیی که چند روز پیش از مکالمه تلفنیش متوجه شدم تریلی داره! حقوق بگیره با حقوق ۱۶.۵ میلیون! که البته میگفت انقد نیست! (احتمالا پونصد تمن کمتر!) بدون شک زمین و کشاورزی هم داشت! اما با یکی تلفنی صحبت میکرد که رفته فرمانداری و بهش یه قولایی دادن یارانه ش وصل بشه!
مثل یکی از آشناهای ما که خودش و همسرش شاغلن و مجموع حقوقشون بالای سی میلیونه، باغ دارن، خونه نوساز لوکس دارن، ماشین شاسی دارن، طلا دارن ... و فقط یه بچه دارن اما گله میکرد که یارانه ش قطع شده!
به خداوندی خدا تمام این موارد رو بی واسطه میدونم و خیلی موردای دیگه
به پیر به پیغمبر آدمای این تیپی یارانه نیاز ندارن
چتون شده مردم؟
دولت واقعا بیکفاین است و به دروغ میگوید هفتاد میلیون یارانه داده نهایتا سیمیلیون داده .... به اکثرا همکاران قطع شدن
مگر
نماينده هاي منفعل ،و بله قربانگو كه جان و سلامت مردم براي اونها اهميتي نداره
ماشاا.... خیلی رو دارند جناب عنستانی !!!!
مردم دیگز هزینه برای کاهش وزن و اضافه وزن و چاقی نکنید دولت فخیمه این مشکل را حل کرد.و برای لباس هم هیچگونه هزینهای نکنید
باید به فکر مشکل کوتاهی قد و ریزش مو و سوء تغذیه باشیم
یکی به این عزیزان دولتی ومجلسی بگه که یارانه حق مسلم همه ایرانیان جدای ازدهک بندی است وکسی نباید ونمی تواندتعیین کند که به چه کسانی تعلق می گیرد وبه چه کسانی تعلق نمی گیرداگرخودش نمی خواد بره انصراف بده.درشیوه فعلی انگارهرکس بی سوادتروپخمه ترباشد یارانه بیشتری دریافت می کند.لطفاً آقای رئیسی ووزیرخام رفاه درمورد تبعیض دردهک بندی ها توضیح دهند که چرانظامیان وبازنشستگان نظامی بدون استثناء 400تومان دریافت می کنندوارد سامانه تلفن گویای 09200006369 که می شویددرگام اول می گوید اگرعضونیروهای مسلح هستید باستادکل تماس بگیرید این یعنی چه؟ .اگرتوضیحی ندارید لطفاً اینقدرباکلمه مظلوم عدالت بازی نکنیدولازم نیست طعم شیرین عدالت رابه مابچشانید.
بتره دولت ونظام ونهاد های انقلابی هزینه های خودشون روکاهش بدن.همه ا مصرف گرا هستند وتولید ندارن.نیازبه دو ارتش ودودولت نداریم.مالیات ها رو بگیرید وجلوی فرارمالیاتی روبگیرید ودست توجیب مردم عادی وکارگرنکنید
خذف یارانه افراد جامعه به بهانه ثروتمند بودن غیر اخلاقی غیر انسانی غیر قانونی غیر اسلامی و عین ظلم است. شما که در همه سخنرانی های مربوط به زمامداری، اسم حضرت علی و نهج البلاغه رو می ارین طوری که انسان تصور میکنه در رکاب حضرت بودید مگر حضرت علی از بیت المال و خزانه به همه افراد جامعه اسلامی سه دینار پرداخت نکرد. احدی از افرا جامعه رو به بهانه ثروتمند بودن از دریافت 3 دینار محروم نکرد.
شما طبق قانونی که در دوره احمدی نژاد تصویب شد ملزم به پرداخت یارانه به همه افراد بودبد ولی با گذشت زمان شروع کردین به اه و ناله و دبه کردن و به بهانه ثروتمند بودن افراد خیلی ها رو از دریافت حق مسلمشون محروم کردین. در صورتیکه اگه فردی ثروتمند باشه دولت راه های مختلفی رو برای برگردوندن یارانه داده شده و حتی ده ها برابر یارانه داده شده داره از جمله عوارض مسافرت خارجی مالیات برخودرو مالیات برملک . و ....
مردم وقتی ببینن قانون تصویب شده رو شما بلااثر و ابتر کردین دیگه چه انتظاری دارید که به قوانین دیگه شما از جمله فرزند اوری و ... اعتماد کنن
دولت در حق کارمندان و بازشستگان ظلمی و جفای فراوانی کرده و در اخرین پرده نیز اکثریت آنان را از یارانه محروم کرد الان همه این بازی ها ساختگی است که اعتراضات را خاموش کنند والا ،این قشر را حذف کردند و باعث فقر بیشتر این قشر شدند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر