بازدید 13415

دولت روحانی مقصر کاهش ارزش پول ملی است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دولت روحانی با اقدامات اشتباه خود باعث کاهش ارزش پول ملی شد و اگر به تدریج ارز ترجیحی را حذف می‌کرد، نیاز نبود دولت سیزدهم دست به جراحی بزرگ اقتصادی بزند.
کد خبر: ۱۱۱۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸ 15 May 2022

به گزارش «تابناک»، رضا تقی‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه کشور هنوز درگیر تبعات منفی اقدامات دولت روحانی در عرصه اقتصادی است، گفت: تمام تصمیمات اقتصادی دولت تدبیر و امید از نیمه دوم سال ۹۸ اشتباه بود. دولت روحانی با اقدامات اقتصادی اشتباه خود باعث کاهش ارزش پول ملی شد و رشد تورم و گرانی‌های فعلی هم به دلیل کاهش ارزش پول ملی است و دولت تدبیر و امید در این زمینه مقصر است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از همان ابتدا مشخص بود که ارز ۴۲۰۰ تومانی که به ارز جهانگیری معروف است، پیامدهای منفی خواهد داشت، اما دولت روحانی با نگاه لیبرالیستی و کاملاً غرب‌گرایانه خود باعث شد معضلات اقتصادی جدی و جبران‌ناپذیر برای کشور به وجود آید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت سابق نظارت خوبی بر بازار نداشت و از فناوری اطلاعات برای مدیریت اقتصادی کشور استفاده نمی‌کرد. برای مثال، زمانی که از این دولت سوال می‌کردیم ۱۸ میلیارد دلار ارز ترجیحی در سال ۹۹ چگونه خرج شد، آنان هیچ پاسخی نداشتند و مشخص بود ارز ترجیحی را بدون حساب و کتاب به یکسری افراد داده‌اند.

دولت روحانی اقتصاد کشور را به سراشیبی برد

وی تاکید کرد: نتیجه عدم بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و تخصیص بی حساب و کتاب ارز ترجیحی این شد که دولت سابق مجبور شد مدام ارز ترجیحی را به صورت یک چرخه معیوب تخصیص دهد و اقتصاد کشور را به سراشیبی رساند. دولت روحانی مدام ارز ترجیحی تخصیص می‌داد، در حالی که اگر به تدریج ارز ترجیحی حذف می‌شد، نیاز نبود دولت سیزدهم دست به جراحی بزرگ اقتصادی بزند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وابستگی کشور به ارز ۴۲۰۰ تومانی یک فاجعه است و دولت فعلی که به دنبال اصلاح نظام ارزی و یارانه‌ای کشور است، حتماً باید از فناوری اطلاعات و کلان داده‌ها به خوبی استفاده کنند. اگر ما به دنبال آن هستیم که در عرصه اقتصادی اصلاحات اساسی انجام دهیم، حتماً باید از فناوری اطلاعات هم به خوبی بهره گیریم.

تقی‌پور گفت: ما قائل به اقتصاد دستوری نیستیم و قطعاً اقتصاد دستوری غلط است، اما اقتصاد و بازار ولنگار و بدون کنترل را هم قبول نداریم و در هیچ جای دنیا چنین وضعیتی وجود ندارد. اقتصاد کشور باید کنترل شود و نباید تکانه‌های اقتصادی و اصلاحاتی که در این عرصه به وجود می‌آید، به مردم فشار وارد کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۸۵
انتشار یافته: ۳۳
سلام
مدیریت لیاقت می خواهد.
پاسخ ها
عبد الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
مغز شما باید جراحی شو د
مدرسه که میرفتیم بعد از ظهری بودیم. گچی کم میشد یا هر شیطنت دیگه ای میکردیم، ناظم یا معلم که میخواست تنبیه کنه ما رو، می گفتیم کار صبحی ها بوده...
اون دولت قبلی رو تایید نمیکنم و به شدت هم می کوبمش. ولی این بازیها دیگه کهنه شده آقای تقی پور...
ریشه مشکلات فرد نیست این از بیسوادی و فرافکنی هاست که مشکل رو به گردن قبلیها بندازیم . نبود قانون برابر و سیاست مستقل و نبود عرق ملی و مردمی و منافع کشور دلیل اصلی بدبختی ملک و ملت ایران است
اره اقاجون تو درست میگی.فقط موندیم فردا روزی که تقی به توقی خورد میخواهید گردن چه کسی بندازین؟!!!
چه سناریوی آشنایی! اول حسن هم همه چیز رو انداخت گردن محمود! بعد ابراهیم هم همه چیز را انداخت گردن حسن! احتمالا موسی یا عیسی هم میایند میندازند گردن ابراهیم. نخ نما شده دیگه این سناریو.
(دولت روحانی مقصر کاهش ارزش پول ملی است)
نه اینکه دولت فعلی خیلی موفق بوده؟!
از روزی که اومده وقیحانه دست کرده تو چیب ملت و به ذم خودش مملکت داری می کنه؟
افزایش حقوق 10 درصدی حقوق با تورم حتی سه رقمی نشان از مدیر عالی این دولت داره یا دست کردن تو جیب کارمند فلک زده؟!
پرداخت یارانه نصفه و نیمه و رها کردن قیمت روغن و مرغ و ... به قیمت ها بازار های جهانی آن هم با افزایش مبلغ یارانه به کمتر از 5 لار در ماه ؟!
حالا تا ابد ، (البته اگه هنوز در راس کار بودید ) ، تمام گند کاریهاتون رو بندازین گردن قبلی ها ، انگار که اونا از کره مریخ اومدن ،جناب تمام دولت‌ها ماحصل دست چین کردن شورای نگهبانتون هست ، دیگه این روش شما نخ نما شده، ۴۳ ساله با همین حرفها وبا همین روش سر ملت رو گرم کردید ،حیا وخجالت هم خوب چیزیه ، یعنی یه نظام بعد از ۴۳ سال نباید پاسخگو باشه ؟؟!! اگه روحانی مقصر بود استیضاحش میکردید ،مجلس انقلابی که دست شما بود ! چطور برای اخراج یه مجری ورزشی محبوب از تلویزیون کل نظام یکپارچه عمل میکنند وعلیرغم خواست مردم برکنارش می کنند ولی برای یه رئیس جمهور می ایستن نگاهش می کنند ؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
مي خواستم يك نظر بنويسم ولي همين نظر همه چيز را گفته است .
اصلا همه چیز تا هفت سال و سه ماه دیگه تقصیر روحانی است. همین و تمام
آره بابا کلا خرابی هایی که در این چهل و سه سال اتفاق افتاده تقصیر روحانی هست!
واقعا از این حرف خجالت نمی کشید؟
پدر اقتصاد در امده عمو
شما خوبی
وقتی ارزش دلار از 2800 میشه سی تومن خب مشخصه روحانی مقصره...اما رییسی شرایط رو قبول کرده و رییس جمهور شده...در هر صورت آرزوی موفقیت براش دارم...
روحانی مقصر بود، بله درسته، حالا شما جبران کن و ارزش پول ملی رو ببر بالا !
فقط بلدین حرف مفت بزنین
تا بوده اینچنین بوده. اقای رفسنجانی .خاتمی ممنوع التصویر.احمدی نژاد.روحانی
اگر غیر از حرف شنیدی بابد شک کنی
شوخی نکنید کاهش ارزش پول ملی از سال 57 آغاز شد و به مرور ادامه یافت و در دولت آقای هاشمی شیب صعودی آن شدید شد.
دولت رئيسي هم آن را با خاك يكسان كرد. والسلام عليكم...
تنها روحانی مقصر هست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ سالهای قبل از روحانی وضعیت مردم گل و بلبل بود ؟ اگر مقصر روحانی بود پس چرا اصل قانون اساسی مبنی بر استیضاح رئیس جمهور به دلیل عدم کفایت مطرح نشد و اواخر عمر دولت روحانی که مجلس خواست اقدام کنه یکی از صاحب منصبان جلوگیری کرد و حق مردم رو ضایع نمود.
مقصر کاسبان تحریم و شماهایید . نمیتونی کار کنی کنار بکش روحانی تموم شد . تحریم بود و وضع تحریم همینه که هست .
دولت شما به نان و غذای مردم هم رحم نکرد .
روحانی مرد
اما تو چکار کردی ؟؟؟؟؟؟؟؟
ماشاالله پس از چند سال که تازه بیدار شدی مقصروپیدا کردی اون زمان کجا بودی که سکوت کرده بودی دوران گل وبلبل رو با روحانی طی کردی حالا چشاتو بستی دهنتو باز کردی نمیشه آدم بی لیاقتیشو خودش گردن بگیره تا بندازه گردن مقصر قبلی ودیگران عیب خودشو انسان نمیبینه تا حالا کجا بودی نکنه شغل خوبی بهت پیشنهاد شده تو قبلش هم سر کاسه وسفره روحانی بودی نمکو خوردی نمیدونم میشکنی بی مرام این نیست رسمش ولی بازم خسته نباشید تازه هم بیدار شدی بازم تشکر
خیرشمانمیتوانیدکارکنیدبه دیگران تهمت نزنیدسوادشماوجایگاه شمابه این صندلی که نشسته ایدنمیخورد
جناب صیانت در همه موضوعی اظهار نظر میکنند. بدون هرگونه دانشی
شما همه تون سر تا پا يك كرباس هستين. همگي با هم فاتحه كشور و اقتصاد را خوانديد. حالا ميگين كي بود كي بود من نبودم. تا با دنيا كنار نياييد اوضاع همينه كه هست و باز هم بايد جراحي كنيم!! سياستهاي مخرب را عوض كنيد و رفاه ملت را به ايشان برگردانيد.
خیلی وقاحت می خواهد در چنین شرایطی این حرف زده بشه
این ادم وزیر دولت احمدی نژاد بوده
تو که وزیر قبل از دولت روحانی بودی، آیا اوضاع به سامان تحویل روحانی دادی یا خیر ؟
تازه زمانروحانی مگرنماینده مجلس. نبودی که آون را استیضاء کنی
تمام کشور های منطقه نفت وگاز دارند.همه شرایتشان خوب است.غیر از ما.آنها مثل ما آنقدر سر وصدا ندا رند
همتون سرو ته یکی هستید
لطفآ اجازه بدید پلیس تعزیرات جیبهای آقازاده ها و بانیان فساد اقتصادی وانبارهای احتکار دارائیهای ملت را که به جیب زده اند را هم کشف کنند تا بانیان وضع موجود در حال حاضر در نقطه امن قرار نگیرند و به ریش ملت و دولت خدمت گدار نخندنند ( بورس ملت ، طلاهای سرقت شده ، پولهای دزدیده شده ، زمینها و املاک تصرف شده و.... )
اگر واردات خودرو آزاد شود و تعرفه واردات خوردو و شرایط آن آسان شود قطعا ارزش پول ملی بالا می رود شک نکنید . عوامل خارجی و شرکت های جهانی تولید خودرو منتظر شرایط اسان برای ورود خودرو سواری به ایران هستند و در صورت تسهیل شرایط برای بالا بردن سطح سود آوری و برای صادرات خودرو به ایران با هم رقابت کرده و با زمینه ملیونی بازار ایران همان شرکت های خارجی در کوتا ترین مدت ارزش پول ایران را بالا خواهند برد .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل