بازدید 5110
حسین‌زاده: انتظارات در کشتی آزاد برآورده نشد

کشتی آزاد در المپیک ناشنوایان؛ تنها یک طلا با ۳نقره و ۳برنز

محمد سیاووشی نماینده ایران در وزن ۵۵ کیلوگرم در مرحله فینال با کشتی گیری از قزاقستان کشتی گرفت و با نتیجه ۷ بر ۲ این حریف را شکست داد و به مدال طلا رسید.
کد خبر: ۱۱۱۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳ 15 May 2022

تیم کشتی آزاد ناشنوایان ایران در هفت وزن المپیک ۲۰۲۲ صاحب مدال شد اما تنها یکی از این مدال‌ها، طلا بود.

به گزارش تابناک ورزشی، آزاد کاران ناشنوای  کشورمان در آخرین روز از رقابتهای کشتی در رده بندی و فینال به مصاف حریفان خود رفتند و موفق به کسب یک مدال طلا، ۳ نقره و ۳ برنز شدند.

کشتی آزاد در المپیک ناشنوایان؛ تنها یک طلا با ۳نقره و ۳برنز

* یک طلا و ۳ نقره
محمد سیاووشی نماینده ایران در وزن ۵۵ کیلوگرم در مرحله فینال با کشتی گیری از قزاقستان کشتی گرفت و با نتیجه ۷ بر ۲ این حریف را شکست داد و به مدال طلا رسید.

حمیدرضا کنعانی دیگر نماینده ایران در وزن ۸۶ کیلوگرم در مرحله فینال برای کسب مدال طلا برابر کشتی گیری از اوکراین کشتی گرفت که این دیدار با نتیجه ۷ بر ۵ به نفع کشتی گیر اوکراین پایان یافت و کشتی گیر کشورمان به مدال نقره این رقابت ها دست یافت.

محمدرسول قمرپور در وزن ۹۷ کیلوگرم به مصاف کشتی گیری از هند رفت که این کشتی با نتیجه ۱۳ بر ۳ به نفع کشتی گیر هند پایان یافت و نماینده کشورمان به مدال نقره رسید.

علی شکیبازاده در وزن ۱۲۵ کیلوگرم در مرحله فینال به مصاف کشتی گیری از قزاقستان رفت و این کشتی با نتیجه ۴ بر ۳ به نفع کشتی گیر قزاقستان به پایان رسید و نماینده ایران به مدال نقره دست یافت.

* سه مدال برنز

در آخرین روز از رقابتهای کشتی آزاد ناشنوایان، فرود حجتی در وزن ۷۰ کیلوگرم، در رده بندی و در  شانس مجدد برای کسب مدال برنز برابر کشتی گیری از ارمنستان کشتی گرفت و با نتیجه  ۸ بر صفر او را ضربه فنی کرد و به مدال برنز رسید.

کیوان رستم آبادی دیگر نماینده ایران در وزن ۶۵ کیلوگرم در رده بندی برای کسب مدال برنز با کشتی گیری از قزاقستان کشتی گرفت و این کشتی با نتیجه ۲ بر ۲ به نفع کشتی گیر ایران پایان یافت و به مدال برنز رسید.

حسین نوری در وزن ۷۴ کیلوگرم در حالی برای کسب مدال برنز برابر حریفی از مغولستان روی تشک رفت که از ناحیه دنده دچار آسیب دیدگی بود.
وی این کشتی را با نتیجه ۴ بر ۳ به پایان رساند و صاحب مدال برنز شد.

 

سرپرست تیم کشتی آزاد و فرنگی ناشنوایان در المپیک ۲۰۲۱ ناشنوایان گفت: فرنگی کاران بالاتر از انتظار در المپیک ظاهر شدند، اما آزاد کاران انتظارات را برآورده نکردند.

همت الله حسین زاده در ارزیابی از عملکرد کشتی گیران آزاد و فرنگی در بیست و چهارمین دوره بازیهای المپیک ناشنوایان، اظهار کرد: در این دوره از بازیهای المپیک تیم کشتی فرنگی با کسب ۴ مدال طلا، یک نقره و یک برنز بهترین عملکرد را در بازیهای المپیک داشتند، اما تیم ملی کشتی آزاد با کسب یک مدال طلا، ۳ نقره و ۳ برنز در حد انتظار ظاهر نشدند و نتایج راضی کننده نبود.
وی گفت: با توجه به برنامه ریزی ۴ ماهه و اردوهای غیرمتمرکزی که در کشتی آزاد و فرنگی پیش بینی شده بود، تلاش کسب عنوان قهرمانی در هر دو بخش بود که متاسفانه در آزاد به دلیل اشتباهاتی که کشتی گیران در فینال داشتند و به خاطر آسیب دیدگی ۲ نفر از کشتی گیران شرایط قهرمانی در آزاد فراهم نشد و پس از تیم ترکیه در جایگاه دوم قرار گرفتیم.

حسین‌ زاده تصریح کرد: برای موفقیت تیم ملی کشتی آزاد در المپیک کادر فنی و به ویژه علیرضا رضایی رییس انجمن و علی زندی مدیر فنی تیم ملی کشتی آزاد طی ۴ ماه گذشته زحمات زیادی کشیده بودند و هدف گذاری کسب ۳ مدال طلا بود که متاسفانه شرایط آن طور که انتظار داشتیم، پیش نرفت.

وی در پایان با اشاره به جوانگرایی در تیم ملی کشتی آزاد، افزود: بعد از المپیک سعی داریم با سرمایه گذاری در بخش جوانان، تیم را به سمت جوانگرایی سوق دهیم تا پشتوانه های خوبی را تزریق تیم ملی کشتی آزاد کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر