بازدید 131572
با هفتاد و هشتمین روز حمله روسیه به اوکراین

هشدار مدودوف درباره وقوع جنگ هسته‌ای تمام عیار میان روسیه و غرب/اعلام حمایت نظامی انگلیس از سوئد و فنلاند در صورت حمله روسیه/ روسیه: وزارت خارجه آمریکا مانند ماشین تبلیغات نازی‌ها است

هفتاد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳ 12 May 2022

روسیه: وزارت خارجه آمریکا مانند ماشین تبلیغات نازی‌ها است

بین الملل تابناک: هفتاد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

پیام رئیس‌جمهوری فنلاند به روسیه درباره احتمال پیوستن به ناتو
۱۴۰۱/۰۲/۲۲ - ۱۹:۰۳

رئیس‌جمهوری فنلاند در جریان گفت‌وگویی جلوی گمانه‌زنی‌ها را گرفت و مدعی شد آنچه که این کشور شمال اروپا را احتمالا بیشتر به سمت ناتو سوق می‌دهد، روسیه است.

به گزارش بیزنس اینسایدر، «سائولی نینیسته» رئیس‌جمهوری فلاند در جریان کنفرانس مطبوعاتی در کنار بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در هلسینکی در پاسخ به این پرسش که اگر فنلاند در آینده نزدیک به ناتو ملحق شوند و روسیه علت آن را جویا شود، جواب او چیست، گفت: می‌گویم شما (روسیه) باعث آن شدید. به آینه بنگرید.

روسیه بارها به فنلاند و سوئد نسبت به پیوستن به ناتو هشدار داده و در عین حال از این ائتلاف نظامی خواسته است که درهای خود را به روی اعضای جدید ببندد. نینیسته افزود، با طرح این خواسته‌ها، روسیه تصور می‌کند فنلاند "اراده‌ای از خود" ندارد.

رئیس‌جمهوری فنلاند گفت، این درک - همراه با حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه - وضعیت را تغییر داد، زیرا نشان می‌دهد روسیه "آماده حمله به یک کشور همسایه است."

سائولی نینیسته با این استدلال که افزایش امنیت فنلاند یک بازی حاصل جمع صفر نیست و امنیت دیگران را کاهش نخواهد داد، گفت: برای ما، پیوستن به ناتو علیه کسی نیست - ما می‌خواهیم امنیت خود را به حداکثر برسانیم.

بوریس جانسون: از عادی‌سازی روابط با پوتین خبری نیست
۱۴۰۱/۰۲/۲۲ - ۱۸:۵۸

نخست‌وزیر انگلیس امروز (پنجشنبه) گفت که نمی‌داند چگونه می‌توان روابط با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را پس از حمله روسیه به اوکراین عادی‌سازی کرد.

 بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در مصاحبه با رادیو ال‌بی‌سی در پاسخ به اینکه آیا ولادیمیر پوتین در صورت ندامت می‌تواند به صحنه جهانی بازگردد، گفت: "توبه و ندامت اکنون برای ولادیمیر پوتین بسیار دشوار خواهد بود... فکر می‌کنم هیچ چیز غیرممکن نیست، اما فکر کنم این به سن من قد ندهد که ببینم چگونه می‌توانیم روابط با پوتین را از نو عادی کنیم.

جانسون گفت که جهان در خطر تکرار سال ۲۰۱۴ است، زمانی که روسیه شبه جزیره کریمه را به خاک خود ضمیمه کرد.

نخست‌وزیر انگلیس گفت: جهان اساساً گفت که این وحشتناک است. ما آن را محکوم می‌کنیم، آن را تقبیح می‌کنیم -- و این کار را انجام دادیم و تحریم کردیم. اما در همان زمان، ما به نوعی با او مذاکراتی را درباره راه پیش رو آغاز کردیم. و پوتین اساساً از آن به عنوان راهی برای بدتر کردن وضعیت بد در اوکراین استفاده کرد.

بوریس جانسون گفت: اگر اوکراینی‌ها اکنون هر نوع معامله‌ای با پوتین انجام دهند، خطر این است که او دقیقاً همان کار را انجام دهد و آنها هم این را می‌دانند. بنابراین پاسخ کوتاه، منفی است. عادی‌سازی مجدد وجود ندارد و انگلیس در این مورد کاملاً واضح است.

انگلیس مدعی عقب‌نشینی روسیه در استان خارکف شد
۱۴۰۱/۰۲/۲۲ - ۱۴:۳۴

وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین مدعی عقب‌نشینی روسیه در استان خارکف شد.

 در بیانیه روز پنجشنبه وزارت دفاع انگلیس آمده است: نیروهای اوکراینی همچنان به حملات متقابل در مسیر شمال خارکف ادامه داده و چندین شهر و روستا را در این استان پس گرفته‌اند.

این بیانیه می‌افزاید: به‌رغم موفقیت روسیه در محاصره خارکف در مراحل اولیه جنگ، گزارش شده است که ارتش این کشور یگان‌های نظامی خود را پس از تحمل تلفات سنگین از منطقه خارج کرده است.

«این نیروها احتمالاً پس از سازمان‌دهی مجدد، در کرانه شرقی رودخانه سیورسکی دونتس مستقر خواهند شد و یک نیروی بازدارنده برای محافظت از جناح غربی تمرکز اصلی نیروی روسیه و مسیرهای اصلی تامین برای عملیات در مجاورت ایزیوم تشکیل خواهند داد.»

وزارت دفاع انگلیس ادعا کرد: خروج نیروهای روسی از منطقه خارکف به منزله ناتوانی روسیه در تصرف شهرهای کلیدی اوکراین است زیرا آن ها انتظار مقاومت محدودی از سوی مردم داشتند.

اعلام حمایت نظامی انگلیس از سوئد و فنلاند در صورت حمله روسیه
۱۴۰۱/۰۲/۲۲ - ۱۴:۳۲

نخست وزیر انگلیس که در هلنسینکی با «سائولی نینیسته»، رئیس جمهوری فنلاند نشست مشترک خبری داشت گفت : در صورت بروز یک فاجعه ما به یاری یکدیگر خواهیم آمد از جمله یاری نظامی.

انگلیس و فنلاند تحت هرشرایط درکنار یکدیگر

دراین نشست مشترک خبری رئیس جمهوری فنلاند گفت:فنلاند و انگلیس دوستانی مهم و شرکای قوی امنیتی هستند، ما یک بیانیه مشترکی را امضا کردیم، فنلاند و انگلیس در کنار یکدیگر ایستاده و تحت هر شرایطی؛ چه اوضاع خوب و چه اوضاع بد، از یکدیگر حمایت می کنیم.

جانسون نیز دراین کنفرانس خبری گفت: امروز در یک برهه حساس تاریخی بیانیه ای امنیتی امضا کردیم.

انگلیس در صورت حمله به فنلاند و سوئد از این دو کشور حمایت نظامی خواهد کرد

جانسون: حمله روسیه به اوکراین معادلات امنیتی را برهم زد

نخست وزیر انگلیس گفت: همانطوری که قبلا با نخست وزیر سوئد هم صحبت شد، تجاوز نظامی روسیه به اوکراین معادلات امنیتی دراروپا را برهم زد، واقعیات ما را بازنویسی و آینده ما را در اروپا تغییر شکل داد.

جانسون در ادامه گفت: ما شاهد پایان دوران جنگ سرد بودیم اما با حمله روسیه به اوکراین متاسفانه فصل جدیدی باز شد.

وی افزود: این حمله نظامی به دو دلیل شکست خورده است، دلیل اول آن روحیه شکست ناپذیری مردم اوکراین بود که حمایت جهانی را به همراه دارد و دوم اینکه این حمله باعث نزدیک تر شدن جهانیان گردید، فنلاند و انگلیس امروز بیش از هرزمان دیگری به یکدیگر نزدیک تر هستند و اعلامیه امنیتی را به امضا رسانند.

جانسون: انگلیس در صورت تقابل با روسیه به کمک نظامی فنلاند خواهد آمد

رسانه فنلاندی  «سوسنکا یئل» (Svenska Yle) از نخست وزیر انگلیس پرسید: چنانچه فنلاند در جریان احتمالی درگیری با  روسیه ، درخواست (کمک )کند؛ نظامیان انگلیسی وارد خاک فنلاند خواهند شد و  انگلیس برای چنین امری چگونه آماده است.

بوریس جانسون در پاسخ به این پرسش گفت: اعلامیه امنیتی و این اعلامیه رسمی خود واضح  است و آنچه می گوید این است که در صورت وقوع  فاجعه یا در صورت حمله به هر یک از ما، بله، ما به کمک یکدیگر خواهیم آمد، از جمله با کمک نظامی.

نخست وزیر انگلیس افزود:اما ماهیت این کمک البته به درخواست طرف مقابل بستگی دارد.

انگلیس در صورت حمله به فنلاند و سوئد از این دو کشور حمایت نظامی خواهد کرد

 نخست وزیر انگلیس در شرایطی که احتمال می رود سوئد و فنلاند از بیم  حمله روسیه به ائتلاف نظامی ناتو بپیوندند راهی این دو کشور شد تا در ادامه سیاست‌های ماجراجویانه و تحریک‌آمیز لندن از آغاز جنگ در اوکراین نقشی در این تحول تاریخی ایفا کند.

فنلاند و سوئد قرار است در روزهای آینده اعلام کنند که آیا نامزد پیوستن به ناتو هستند یا خیر؟ به احتمال بسیار زیاد پاسخ فنلاند مثبت خواهد بود اما سوئدی‌ها هنوز تردیدهایی دارند.

بوریس جانسون صبح دیروز (چهارشنبه) یادداشت تفاهمی را در زمینه توسعه همکاری‌های دفاعی و امنیتی با نخست وزیر سوئد امضاء و اعلام کرد که همکاری‌های دو کشور با توجه به تحولات اوکراین بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است.

نخست وزیر انگلیس در نشست خبری مشترک با همتای سوئدی خود افزود: «ما در حمایت از سوئد و فنلاند ثابت قدم و صریح هستیم و امضای این اسناد امنیتی نمادی از اطمینان همیشگی بین ملت‌های ما است.

جانسون پس از سوئد راهی فنلاند ‌شد تا سند مشابهی را با رئیس جمهوری این کشور امضاء کند، این اسناد شاهد افزایش همکاری‌های دفاعی و امنیتی دو کشور، به ویژه در زمینه تبادل اطلاعات و انجام رزمایش‌های مشترک است.

واکنش روسیه

"اولگ استپانوف" سفیر روسیه در کانادا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: پیوستن فنلاند و سوئد به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی( ناتو)  برای امنیت این دو کشور و امنیت اروپا امری مضر به شمار می رود.

هشدار مدودوف درباره وقوع جنگ هسته‌ای تمام عیار میان روسیه و غرب
۱۴۰۱/۰۲/۲۲ - ۱۴:۲۹

دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه، پس از تصویب بسته کمکی 40 میلیارد دلاری مجلس نمایندگان آمریکا به اوکراین، ایالات متحده را به راه انداختن "جنگ نیابتی" علیه روسیه متهم کرد و گفت که اقتصاد ایالات متحده آسیب خواهد دید.

به گزارش رویترز، مدودف در تلگرام نوشت: لایحه‌ای که روز سه‌شنبه توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، تلاشی برای وارد کردن شکست جدی به کشور ما و محدود کردن توسعه اقتصادی و نفوذ سیاسی آن در جهان است. این کارگر نخواهد شد. چاپخانه‌ای که آمریکا به‌وسیله آن مدام بدهی‌های دولتی خود را افزایش می‌دهد، سریع‌تر خواهد شکست.

مدودف که به عنوان معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه فعالیت می‌کند، روس هراسی دولتمردان آمریکایی را دلیل قیمت‌های "دیوانه‌وار" سوخت و مواد غذایی آمریکا عنوان کرد.

او هشدار داد که پمپاژ تسلیحات به اوکراین از سوی غرب می‌تواند عواقب خطرناکی در پیش داشته باشد.

رئیس جمهوری و نخست وزیر پیشین روسیه در مطلب خود با اشاره به حمایت‌های غرب از اوکراین نوشت: «حمایت از اوکراین توسط کشورهای ناتو با تسلیحات، آموزش نیروهای این کشور برای استفاده از تجهیزات غربی، اعزام مزدوران و برگزاری رزمایش‌های مشترک توسط کشورهای ائتلاف در نزدیکی مرزهای ما احتمال درگیری مستقیم و آشکار میان روسیه و ناتو را افزایش می‌دهد.»

مدودوف در ادامه می‌نویسد: «چنین درگیری‌هایی همواره احتمال تبدیل شدن به یک جنگ هسته‌ای تمام عیار را دارد. سناریویی که برای همه فاجعه‌بار خواهد بود.»

ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی روسیه نیز در تلگرام واشنگتن را به استفاده از بسته کمکی برای «بدهکار» کردن اوکراین و تصاحب ذخایر غلات این کشور به جای پرداخت متهم کرد.

او با اشاره به قحطی دست‌ساخته دهه 1930 که میلیون‌ها اوکراینی را کشت، نوشت: واشنگتن خواهان هولودومور (قحطی بزرگ) در اوکراین است.

مقام ارشد اتحادیه اروپا خواستار طرح مارشال برای اوکراین شد
۱۴۰۱/۰۲/۲۲ - ۱۴:۲۸

یک مقام بلندپایه اروپایی از طرح چند تریلیون یورویی به سبک «مارشال» برای بازسازی اوکراین حمایت کرده و به کمک بازوی وام‌دهنده اتحادیه اروپا برای آنچه که به گفته او باید یک تلاش نجات جهانی باشد، متعهد شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ورنر هویر، رئیس بانک سرمایه‌گذاری اروپا (EIB) گفت که اروپا نباید برای پرداخت هزینه‌های هنگفت حمله روسیه به اوکراین که به گفته او ممکن است به چندین تریلیون‌ برسد، تنها بماند.

بر اساس طرح مارشال که پس از جنگ جهانی دوم اجرا شد، ایالات متحده معادل امروزی حدود ۲۰۰ میلیارد دلار را در طول چهار سال کمک اقتصادی و فنی به اروپا اعطا کرد.

هویر با پرداختن به نیاز به یک برنامه مشابه برای اوکراین، به رویترز گفت که هزینه بازسازی این کشور در جلسات اخیر در سازمان ملل متحد، صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن مورد بحث قرار گرفته است.

او که در دوران صدراعظمی هلمووت کهل و بعد از سقوط دیوان برلین در وزارت خارجه آلمان خدمت می‌کرد، گفت: بازسازی اوکراین چه هزینه‌ای خواهد داشت؟ ارقامی شنیده می‌شود اما یک چیز برای من کاملاً واضح است؛ ما در مورد عدد میلیونی صحبت نمی‌کنیم، حرف‌ ما روی چندین تریلیون است.

اظهارات هویر تأکیدی بر این است که چگونه اتحادیه اروپا در حال آماده‌سازی خود برای مقابله با تأثیرات اقتصادی رو به رشد جنگ است؛ خصوصا با استفاد از برنامه ملی بانک سرمایه‌گذاری اروپا که به طور معمول روی جاده‌ها، پل‌ها و سایر زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند.

او گفت: رهبران سیاسی باید در اسرع وقت تصمیم بگیرند. اما من فکر می‌کنم ما به ساختاری احتیاج داریم که واقعاً مخاطبان جهانی را هدف قرار دهد و نه فقط مالیات‌دهندگان در اتحادیه اروپا را.

وزیر دارایی اوکراین روز چهارشنبه گفت که پیش‌بینی می‌شود اقتصاد اوکراین امسال ۴۵ درصد منقبض شود. او گفت: مردم اوکراین دارند بهای سنگینی می‌پردازند و این هزینه را نمی‌توان ارزیابی کرد.

اتحادیه اروپا: چین و روسیه تهدیدی برای نظم جهانی هستند
۱۴۰۱/۰۲/۲۲ - ۱۴:۲۷

«فومیا کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن و روسای شورای اروپا و کمیسیون اروپا طی دیدار در توکیو درباره روابط دوجانبه و بحران اوکراین رایزنی کردند.

«چارلز میشل» رئیس شورای اروپا و «اورسلا فن در لین» رئیس کمیسیون اروپا در توکیو با فومیا کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن دیدار کردند. دو طرف در این دیدار درباره روابط ژاپن و اتحادیه اروپا رایزنی کردند و علیه روسیه موضع گرفتند.

به گزارش فرانس ۲۴، فن در لاین در نشست خبری مشترک با فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن گفت: «امروز جنگ وحشیانه (روسیه) علیه اوکراین و پیمان نگران‌کننده‌اش با چین مستقیم‌ترین تهدید برای نظم جهانی است».

فومیا کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن مواضع هماهنگی با آمریکا و غرب علیه روسیه در رابطه با اوکراین اتخاذ کرده و دولتش به تحریم‌های سختگیرانه علیه مسکو از جمله در زمینه انرژی پیوسته است.

وی در نشست خبری با سران اعزامی اتحادیه اروپا به توکیو گفت: «تهاجم روسیه به اوکراین فقط مربوط به اروپا نیست، بلکه هسته نظم بین‌المللی از جمله آسیا را متزلزل می‌کند و این نباید تحمل شود».

چارلز میشل رئیس شورای اروپا هم مدعی شد: «همکاری ما در اوکراین در اروپا حیاتی است، اما در ایندوپاسیفیک (مناطق حائل دو اقیانوس هند و آرام) نیز مهم است و ما همچنین می‌خواهیم رایزنی‌های خود را در مورد چین قاطع‌تر و عمیق‌تر کنیم. چین باید برای دفاع از سیستم چندجانبه‌ای که در توسعه کشورش از آن سود برده است، بایستد».

فومیا کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن در کنفرانس خبری مشترک با روسای شورا و کمیسون اروپا به آنها وعده داد، توکیو همکاری خود با بروکسل به منظور تنبیه و مجازات روسیه بابت جنگ اوکراین را بیشتر خواهد کرد.

اورسلا فن در لین رئیس کمیسیون اروپا ضمن ابراز خرسندی از مواضع دولت ژاپن خطاب به فومیا کیشیدا تصریح کرد: «ما از موضع قوی فزاینده ژاپن در برابر روسیه استقبال می‌کنیم».

افزایش احتمال عضویت سوئد و فنلاند در ناتو

پنج دیپلمات و مقام غربی اعلام کرده‌اند که همپیمانان ناتو انتظار دارند که فنلاند و سوئد ظرف چند روز آینده برای پیوستن به این ائتلاف درخواست دهند و به سرعت به آن‌ها عضویت در ناتو اعطا شود.

خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی به نقل از پنج دیپلمات و مقام ارشد غربی نوشت که در جریان فرایند یکساله تأیید عضویت فنلاند و سوئد در ناتو، همپیمانان این ائتلاف در صدد هستند تا حضور نظامی در منطقه شمال اروپا را افزایش دهند و رزمایش‌های نظامی و گشت‌زنی‌های دریایی بیشتری در دریای بالتیک برگزار کنند و احتمالا نیروهای آمریکایی و انگلیسی بین فنلاند و سوئد در گردش باشند.

بر اساس این گزارش، فنلاند و سوئد از بند دفاع جمعی ناتو مبنی بر اینکه حمله به یکی از همپیمانان، حمله به تمامی اعضای ناتو است، بهره‌مند نخواهند شد مگر آنکه پارلمان‌های تمامی ۳۰ عضو این ائتلاف این تصمیم را به تصویب برسانند.

« سائولی نینیسته» رئیس جمهور فنلاند که ۱۳۰۰ کیلومتر (۸۱۰ مایل) مرز مشترک با روسیه دارد، موضع خود را امروز (پنجشنبه) اعلام کرد و از آمادگی خود برای پیوستن به ناتو خبر داد.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود حزب حاکم سوسیال دموکرات سوئد روز یکشنبه هفته آینده (۲۵ اردیبهشت ماه) تصمیم بگیرند که آیا چندین دهه مخالفت با عضویت در ناتو را لغو کنند یا خیر. پارلمان سوئد در حال بررسی موازی سیاست امنیتی است که قرار است روز جمعه گزارشی ارائه کند.

یکی از مقام‌های ارشد غرب که خواست نامش فاش نشود درباره نحوه عملکرد دو کشور فنلاند و سوئد برای پیوستن به ناتو گفت: «بله و بله: آن‌ها درخواست خواهند داد و به آن‌ها عضویت داده خواهد شد».

با اینحال، تلاش‌های دو کشور اروپایی برای پیوستن به ناتو در شرایطی صورت می‌گیرد که مسکو هشدار داده است که با پیوستن آن‌ها به ناتو موشک‌ها و دیگر تسلیحات و مهمات خود را به مرز با فنلاند نزدیک‌ خواهد کرد که البته «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز گذشته (چهارشنبه) حاضر به اظهارنظر درباره واکنش احتمالی روسیه به عضویت دو کشور مذکور در ناتو نکرد.

پسکوف در این خصوص گفت: «قطعاً، ما بر هر آنچه قابلیت این را داشته باشد که به نوعی پیکربندی ائتلاف در نزدیکی مرزهای ما را تغییر دهد، نظارت داریم. این موضوع تحت تحلیل بسیار دقیق است و در حال حاضر بیشتر از این نمی‌توانم بگویم».

زلنسکی: با صدراعظم آلمان درباره افزایش تحریم روسیه صحبت کردم

در ادامه اقدامات ضد روسی کشورهای غربی و اعمال تحریم‌های اقتصادی مختلف بر مسکو به بهانه جنگ اوکراین، سران کی‌یف و برلین درباره افزایش این تحریم‌ها صحبت کردند.

«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت که با «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان درباره کمک‌های نظامی، همکاری در بخش انرژی و افزایش تحریم‌ها علیه روسیه گفتگو کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، زلنسکی شامگاه چهارشنبه در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «ما از سطح بالای گفتگو با آلمان و حمایت آنها از مبارزات قدردانی می‌کنیم».

سخنگوی دولت آلمان نیز با صدور بیانیه‌ای درباره این گفتگو، اعلام کرد که شولتز در این تماس تاکید کرده که این به روسیه بستگی دارد که فوراً به خصومت‌ها در اوکراین پایان دهد، نیروهایش را خارج کند و تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین را بازگرداند.

در این بیانیه آمده است: «صدراعظم و رئیس‌جمهور اوکراین همچنین درباره راه‌های بسیار ملموس و عملی برای ادامه حمایت از اوکراین تبادل نظر کردند و توافق کردند که در تماس نزدیک باقی بمانند».

روسیه: وزارت خارجه آمریکا مانند ماشین تبلیغات نازی‌ها است

«سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه، وزارت امور خارجه آمریکا را با ماشین تبلیغاتی نازی‌ها در جنگ جهانی دوم که توسط «جوزف گوبلز» اداره می‌شد، مقایسه کرد.

ناریشکین شامگاه چهارشنبه طی بیانیه‌ای گفت که این وزارتخانه یک کمپین پیام‌رسانی ضد روسیه را در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در این‌باره توضیح داد که آمریکا در تلاش برای «بی‌اعتبار کردن» و مخدوش نمودن چهره سران سیاسی و نظامی روسیه در چشم مردم این کشور است و برای این کار انتشار اطلاعات جعلی را در سرویس پیام‌رسان «تلگرام» ترویج می‌کند.

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه اظهار داشت: «اقدامات آنها با روش‌های وزارت آموزش عمومی و تبلیغات رایش سوم و رئیس آن جوزف گوبلز مشترک است».

 

 

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۶۰
غرب بدون توجه به هشدارهای روسیه همچنان به ارسال سلاح های پیشرفته به اوکراین ادامه میدهد این هشدارهای روسیه برای ثبت در تاریخ است که زمانی که کار استفاده از سلاح هسته ای کشیده شد پوتین هم نزد مردم خود توجیه داشته باشد و هم نزد مردم دنیا توجیه داشته باشد و مقصر کشیده شدن دنیا به جنگ اتمی غرب شناخته شود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
تا دست به سلاح هسته ای ببره از زمین و هوا توسط ناتو و آمریکا موشک باران هسته ای میشه.روسیه فقط برای شما ساندیسی ها اربابه نه کس دیگر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
قبل از حمله روسیه این هشدار ها از طرف مقابل به دفعات داده شد اما ظاهرا میخ اهنی در سنگ فرو نرفت ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
قدرت پوشالی پوتین ظرف این سه ماه برکل دنیا آشکارشد،پوتین دایی جان ناپلیونی دیگرا
ناشناس
| Spain |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
غربی ها بی میل به جنگ جهانی نیستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
کجای کاری بابا؟ اگر پوتین دست از پا خطا کند، ناتو روسبه را به یک مزرعه چند هرار کیلومتر مربعی برای کِشت گندم تبدیل خواهد نمود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
به جای هشدار چرند دادن که جرات استفادشو نداره
اصلا حمله نمی‌کرد هیچ اتفاقی نمیوفتاد
شما هم مجبور نبودی ساندیس بخوری و کامنت صد من یه غاز بزاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
دقیقا کرم از غربی هاست
هفتاد و هشنمین روز هم گذشت و روسیه در جنگ با اوکراین ناکام ماند. مطمئنا اگر هفتاد و هشت ماه هم بگذرد، باز هم پوتین هیچ غلطی نمی تواند بکند.
عاقبت تمام دیکتاتورها سرنگونی با خفت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
فی الحال که روسای احمق و ترسوی غربی شما شکست خورده اند. روسیه بی گدار به آب نزده و در دفاع از خودش در برابر لیبرالیسم جهانخوار، مثل سیب زمینی هایی که در ایران داریم، کوتاه نمی آید
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
فعلا که غلط های زیادی کرده. از اوکراین چیزی باقی نمانده.
به امیدسقط دیکتاتوری استعمارگر غرب که کل دنیا را می خواهد ببلعد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
عرق خور های بایدن پرست در این سایت هستند
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
تو هر حنگی به رد پایی از آمریکا است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
نصف اوکراین رو گرفته دیگه چیکار کنه؟
شایان
| Germany |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
به امید نابودی پوتین و شکست حکومت متجاوز روسیه. در طول تاریخ هیچ کشوری اندازه روسیه و انگلیس به ایران ضربه نزد
بوریس جانسون
مرد بزرگ
مچکریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
واقعا خاک تو سرتون به این شدت غرب پرستی عیان میکنید. همین بوریس جانسون نخست وزیر کشوریه که مردمش آدمایی مثل تو رو به عنوان حمال خودشون هم قبول ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
. !!!از این روباه مکار تشکر میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
یک تنه ایستاده
مخصوصا وزیر دفاعش که گفته

روس ها حد خود را بدانند.
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
بوریس جانسون ترامپ عاقل انگلیس است
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
متأسفم که رذالت های انگلیس علیه خودمان را فراموش کرده ایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
قدر بی سوادی می خواهد که آدم از کشوری که مساحت مملکتش رو نصف کرده تشکر کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
از یانکی گدا به اسکیمو گدا تنزل پیدا کردید
اگر جنگ اتمی شروع بشه
اوما و روسیه نابود می شوند
ولی امریکا با خسارتهای جزئی حان مطلق جهان خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
عرق خور غربگدا حرف مفد نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
غربگدایی هم حدی داره خاک روسیه چندین برابر آمریکاست
مسیح
| Netherlands |
۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
اصن مهم نیس خاک کی چقده
روسیه و امریکا اونقد بمب اتم دارن که 15 بار کره زمین رو نابود کنن . البته این فقط حرف نیس واقعیه
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
بله همین اتفاق خواهد افتاد، کما اینکه پس از جنگ جهانی دوم افتاد.
دنیا افتاده دست زلنسکی کمدین و بایدن که با هوا دست میده ، انتظار دارید چه اتفاقی بیفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
روس گدا
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
تحصیلات همین کمدین رو مقایسه کن با رئیس جمهور لوکوموتیر ران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
خخخخخ خیلی باحال گفتی به خاطر همین آدمخورانی مثل پوتین راحت جولان میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
بیفته دست دیوانه های بمب اتم زن
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
از این بی عرضه ها بسیار میشه لیست کرد مخصوصا در اردوگاه روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
ترامپ که بیاد، دیگه با هوا دست نمیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
کمتر آبجو بخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
سلام روسوفیل
روسیه بدبخت
آمریکا و انگلیس دارن با آرامش پوستشو مکنن
و
تو جنگ جهانی دوم هم اگه فاتح بود بخاطر هم پیمان بودنش با انگلیس و آمریکا بود
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
دقیقاً
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
با این نظرات مفت بی پایه و اساس اوج بی سوادی خود را نشان می دهید. انگلیس در جنگ جهانی دوم کاملا با خاک یکسان شد و آمریکا هم موقع حمله هیتلر به شوروی هیچ کمکی به شوروی نکرد
التماس مطالعه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
بفهم ابجو حرامه
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
بدون شک انگلیس مکار و امریکاری دزد و اروپای ضعیف دارن با کارای که میکنن روسیه رو بیشتر درگیر جنگ میکنن تا ضعیف و ضعیف تر بشه ولی ای کاش روی این کشور ها کم بشه واضح هست غربی ها روسیه رو تحریک کردن تا وار جنگ بشه و الان دارن محکومش میکنن
یعنی یکنفر در روسیه نبود به پوتین بگه چین و امریکا دارند پوست موز زیر پاش میندازن...این جنگ به ضرر اکراین. روسیه و اروپاست و به کام امریکا و چین ....هر چقدر این جنگ طول بکشه اینا براشون سود اوری بیشتر در اقتصاد داره... دندان روسیه هم تا ابد از بیخ کشیده شد اروپا هم سالها سرگزم دادن هزینه میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
چه اسراری داری به عرق و آبجو؟
عرق خور غربگدا
هشدار مدودوف ؟؟؟؟!!!!
برو کنار کمی باد بیاد یک کلمه تمام بگو غلط کردیم شاید مورد بخشش آمریکا قرار بگیری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
وقتی چرخ اصلی پنچر شود از چرخ یدک استفاده میشود.مدودف همان است که مدتی بعنوان یدکی سرکار بود تا پوتین دوباره بتواند از صندوق رای بدر اید.
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
آفتابه پر کن های غرب خیلی عصبی دن! نگران نباش کاخ سفید سوراخ موش زیاد داره برو با بایدن قایم شو تا موشک های روسیه نیامدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
دیشب زیاد آبجو کوفت کردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
آمریکا سگ کی باشه جز تحریم کاری نمیتونه بکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
چرت نگو امریکایی
آقای مدودف، بله در جنگی که شما راه انداختید هم اروپا و هم آمریکا و تقریبا همه دنیا ضرر می‌کنند اما این ضرر بیشتر اقتصادی است. ولی شما چی؟ شما هم اقتصاد رو باختید، هم انسانیت و اخلاق رو باختید، هم آینده سیاسی خودتون رو تباه کردید، هم جایگاه بین‌المللیتون رو از بین بردید و هم هیچکس دیگر شما رو به عنوان یک ابرقدرت نظامی نمی‌شناسد، یک کلام: در این جنگ شما همه چیز را باختید
آمریکا و ناتو باید آماده باشن تا در صورت حماقت تمساح بی دندون با تسلیحات هسته ای ؛ ماشین عقب افتاده نظامی تمساح رو بلافاصله از کار بیندازند
پاسخ ها
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
این تمساح نیاز به دندون نداره درسته قورت میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
داری برعکس میگی امریکا و انگلیس هیچ وقت قدرت مواجهه مستقیم با هیچ جارو نداشتن اول همه کشورهای دوست خودشون رو درگیر میکنن بعد میان وسط اونا خیلی ترسو تر از این حرفا هستن
پوتین به پایان خودش نزدیک میشود
پاسخ ها
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
زلینسکی پای منقل
روباه پیر غلط کرد
روباه پیر غلط کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
فعلا که روباه پیر ؛ تمساح بی دندون رو به غلط کردن انداخته .

روباه پیر
مچکریم
روسیه تا خرخره در باتلاق اوکراین گیر کرده!حالا هی دنیا را با بمب هسته ایی تهدید میکنه! گند زدن! گند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
بمب اتم بهترین سلاح هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
درسته این تله از هست که انگلیس و امریکا برای روسیه پهن کرده
پوتین پشیمان شده ولی نمیدونه چجوری افتضاحاتش رو تموم کنه .

گند زدی پوتین.

برو به جهنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
تمام 30 کشور غرب رو شکست خواهد داد
روسیه بازنده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
روسیه پیروز است
افزایش احتمال عضویت سوئد و فنلاند در ناتو
این عملکرد خصمانه و نژاد پرستانه دولت روسیه است که همه را به تکاپو انداخته اند که خود را زیر چتر حمایتی ناتو قراردهند. این را به خاطر داشته باشید از زمان روسیه تزاری تا شوروی همیشه نسبت به همسایگانش چشم طمع داشته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
من موندم شما مگر کور شدید دارن دور تا ور کشورشون دو میگیرن همش مانور نظامی برگزار میکنن به هر نحوی روسیه رو تحریک میکنن یا باید روسیه تسلیم این امریکای و انگلیس روباه بشه یا بگه من هم هستم خوب هستن رو انتخاب کردا همون تور که ایران ان هستن رو انتخاب کرده الان ایران هم توی کشور های دیگه اگر به مردمش حمله بشه جواب میده روسیه هم داره میبینه اوکراین روس تبارهای کشورش رو میکشه اومده وسط
ورق جنگ برگشته.

اوکراینی ها به لطف خداوند و کمک های دوستانش از حالت تدافعی به تهاجمی روی آورده اند

پوتین برگرد که بد آبروریزی کردی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
فعلا که اوکراین ویران شده
عرفان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
ببین عزیزم،زیاد فکرت و درگیر نکن
روسیه: وزارت خارجه آمریکا مانند ماشین تبلیغات نازی‌ها است
والا فعلا دولت روسیه است که به بهانه حمایت از روس تبارها به کشورها دست درازی می نماید و به فکر کشور گشائی می باشد آیا حمایت از روز تبارها نشانه نژاد پرستی نیست
خدا با اوکراین و علیه دشمنان متجاوز به اوکراین است

مرگ بر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
خدا با حق هستش شاید روسیه جای حق نشسته باشه نه همه دنبایی که از اول دنبال نابودی روسیه بودن کمی چشمتون رو باز کنید هیچ کس دوست ندارا خاری به پای یک انسان بره ولی کجا بودن کشورایی که الان دم از حقوق بشر میزنن وقتی امه جور ناحقی در حق ایران میشد و الان هم میشه همین امروز یک تبرنگار رو اسرائیلی ها کشتن کجای حقوق بشر اینو تایید میکنه بگید من بدونم
ارتش روسیه و پوتین پاره پوره شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
خدایا بدترین جای پوتین و همفکرانش را پاره پوره بفرما آمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
خواهی دید انگلیس امریکا و اتحادیه ضعیف و دنباله رویاروپا که چشمشون به دهان امریکاست شکست میخورندس
روسیه بد گیر کرده . مدام داره داد هسته ای هسته ای سر میده. حواسش نیست ناتو هم وسعت بیشتری داره هم دفاع هسته ای قوی تر هم تعداد کلاهک بیشتر
ولادیمیر دمپایی فقط تهدید می کنه. مطمینم بمب اتمش هم تو دستش می ترکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
ببینیم و تعریف کنیم
شرقگدا ها, روسوفیل ها, تمامیت خواه ها و چی فکر میکردن, چی شد! تسلیت به همشون.
آمریکا با این قلدر بازی هاش آخر کشورش رو نابود میکنه آمریکا باید قبول کنه دیگه مالک دنیا نیست قدرت های دیگه ای مثل چین و روسیه و ایران هم به وجود اومدن اگه بخواد به رئیس بازی هاش ادامه بده جنگ جهانی حتمیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
ایران رو خوب اومدی. کلی خندیدیم؛(
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
ابرقدرت‌ جدید‌ با توانایی‌ ساندیسخوری‌ فوق العاده‌ ! !!!! !! اخه‌ ای‌ دنیا ترسی د
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
ناشناسی که میگی خندیدی یعنی انقدر اطلاعاتت کمه که نمیدونی قدرت نظامی ایران در حد یک ابر قدرته امروزه جز ۱۰ ارتش قدرتمند دنیاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
ایران با ابر تورم 1000 درصدی رو خوب اومدی
جبران خسارت‌های جنگ روسیه و اوکراین چه ربطی به بقیه کشورهای جهان دارد. روسیه و اوکراین با کمک آمریکا اروپا و سایر همپیمانانش دارند توی سر هم میزند. این چه ربطی به بقیه مردم جهان دارد که بخواهند عوارض رفتار وحشیانه کشورهای غربی با هم را تحمل کنند. خودتون کردید، خودتون هم هزینه اش رو بدید. مگه شماها هزینه حمله عراق به ایران، حمله آمریکا به عراق، عربستان به یمن رو دادید و عوارضش رو تحمل کردید که حالا بخواهید دیگران را در عوارض رفتار وحشیانه خودتان علیه همدیگر رو شریک کنید؟
روزی که امریکا گفت روسیه باید در اکراین شکست بخورد یعنی باید شکست بخورد،حالا افتادید به التماس ولی دیگه خیلی دیر شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
همین روزهای که خبر انفجار یک بمب اتم شنیده میشود
اسم اين كار مدودوف تهديد است نه هشدار .
خدا کنه جنگ هسته ای بشه اینها همشون پدر همدیگه را با بمب اتمی در بیارند. نف این، لعنت اون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
شرمنده برادر ایران هم بی نصیب نمیمونه چون طرف روسیه و چین است
لطفا قبل از جنگ جهانی سوم بازار میوه وتره بار شهریار را تمام کنید آقایان شهرداری وشورای شهر ونمایندگان محترم لطفا یک جو غیرت برای اتمام این پروژه به خرج بدهید تا تعدا زیادی جوان مشغول به کار شوند.
تکبر دیکتاتورها مانع پذیرش اشتباهاتشون میشه.
روسیه وامریکا هر دو از هم بدترند ولی بدتر این مردک احمق پوتین جنایتکاراست که حمله کرده به اوکراین تازه میگه از کسی کمک نگیرید وگرنه بمب هسته ای میزنم خوب معلومه باطل کیه
دولت بی ایاقت و دلاری که از ۳۰۰۰تومان گذشت و وعده های پوچی که از اول برای کسب قدرت سر داده شد.
سقوط پول ملی بدست دولت ایران و تاراج اموال مردم، از ثمرات رییس و باندش است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
افراد دهن بینی که مثل بچه ها غر غر میکنم عالم رو گرفتن مردک با پرچم آمریکا میای در مورد ایران اظهار نظر میکنی؟
مرگ بر پوتین و حامیانش
امریکا بدلیل موقعیت خاص جغرافیایی ازتبعات مستقیم دو جنگ جهانی گذشته دور ماند اما حالا از بس به دنیا زور و ظلم و چپاول کرد و با جنگ و کشتار بی رحمانه و کودتاه علیه حکومتهای مردمی و کشتن قهرمانان ملی کشورها بی شک در جنگ اتمی جهانی آینده حتما یکی از بازندگان بزرگ خواهد بود . پس بهتر است بکوشد جنگ اتمی سر نگیرد .
خدا از دهنت بشنوه مدودوف جان.
هر چه این جنگ زود شروع بشه بازهم دیره.
تابناک خوش خبر باشی .باز هم از این خبرای خوب بزار.
آمریکا و انگلیس اینقدر مرد نیستند که رو در رو با دشمن قدیمی بجنگد. اکراین و عین گوشت دم توپ انداختن وسط. چون تنها کشوری که از آمریکا بیشتر کلاهک هسته ای دارد و مجهز به موشک قاره پیماست روسیه است.
آخ جون جنگ هسته ای
اگر جنگ هسته ای بشه همه کشورها درگیر میشن نه فقط آمریکا و اروپا و روس.دنیا منابع کافی برای همه نسل بشر داره و حتی زیادتر هم داره.منتهی بعضی ها میخواهند ۸۰ در صد داشته باشند و کل بقیه ۲۰ درصد.
مثل افغانستان، در نهایت روسیه بدون هیچ‌ نتیجه با تلفات بالا ‌‌و اقتصاد ورشکسته، اوکراینِ با خاک‌ یکسان شده را با فضاحت ترک‌ خواهد کرد.
انگلیس مثلا خیلی گل کاشته؟ اکثر بدبختی ها و فلاکت های مردم دنیا ناشی از قلدری ها و استعمار های همین انگلیس هست. اروپا خودش معدن نژاد پرستی و فلاکت آور برای مردم دیگر هست. همین الان با مهاجران چه رفتارهای زشتی که نمی کنند. پوتین حداقل این جرات رو دارد که رودرروی اروپای نامرد ایستاده.
آمریکا و نوکرانش محکوم به نابودی هستند . ناتو تعدادی تروریست هستند که داعش و نئو نازی‌ها را بوجود آورده‌اند و دیر یا زود باید نابود شوند همه مزدورانی که امید به این تروریست‌ها بسته‌اند اولین کسانی هستند که زیر دست و پای آنان نابود می‌شوند.
فعلا همیشه کشورها دارن ایران دور می زند چین جدیدن افغانستان ترکمنستان آذربایجان ترکیه جاده ابریشم دوم راه انداختند
روسیه وحشی متجاوز..
بنظرم الان وقتشه ملت های مورد ستم جمهوری سابق شوروی علیه این کشور حمله کنند بخصوص اوکراین گرجستان مولداوی الان راحت میشه مسکو را فتح کرد زنده باد انسانیت مرگ بر نژاد پرست های روس و البته بعضی نوچه های سایبری
باید دید تمام این حرفهای بریس جانسون را که در مورد اوکراین میزند آیا وزارت جنک روسیه هم تآئید میکند و یا تبلیغاتی است
درود بر پوتین مرگ بر آمریکا.
مثل بچه ها که دعوا می کنند میگن میریم بابام را میارم ،،حالا مدودوف وپوتین کم آورده تهدید به سلاح هسته ای میکنند ،به خاطر همین که کشورهای ضعیف مثل کره شمالی نباید سلاح هسته ای داشته باشند،چون تهدیدی برای بشریت هستند
پوتین کودک کش متجاوز ، که خون جوانان ومردم اوکران را میریزد جنایتکار جنگی است .وباد محاکمه شود
خجالت بکشید نوچه های سفیر روسیه شدید چرا کامنت های من رو که علیه جنگ افروزی روسیه هست حذف میکنید و پخش نمی کنید
روسیه بخوبی میداند نمیتواند در آن واحد نمیتواند با کل جهان بجنگد ، اولین استفاده از سلاح هسته ای آخرین روز زندگی برای روسیه و روسها خواهد بود...
ارباب پوتین عین چیز تو گل گیر کرده
عاقبت همه ی دیکتاتورهای متوهم همینه
کسی از روسیه دیگه حساب نمی‌بره بعد از این جنگ
خداوند جا حق نشسته ،پوتین وروسیه تاوان جفای که در حق ایران کرده ، میدهد وباید حقوق از دست رفته کشور را از روسیه پس گرفت
کامنت ها رو که خوندم شوکه شدم! یکی طرف همون انگلیسی رو میگیره که عامل قحطی در ایران بود ، طرف روسیه ای که متجاوز بودند . همه ی اونها دنبال منافع خود هستند و روسیه در این مورد حق داشت که از مرز هاش دفاع کنه چون بالاخره دو کشور استعمارگر به جون هم میفتادن فقط این وسط مردم بی گناه تلف میشن . غرب همون وحشی هست که بود فقط با ظاهری بشر دوستانه تر!!
ارتش روسیه ساندیس نمیده؟!
سنگ بزرگ علامت نزدنه، بایدن درست میگفت که روسیه غیر از بمب اتم ونفت هیچی نداره!!!! در یک جنگ متعارف روسیه در طی چند روز از غرب شکست میخوره، برای همین رو به تهدید هسته ای آورده، پوتین یا به علت بیماری یا به علت اشتباه، یا ساده لوحی، جنگی رو شروع کرد، که در واقع گذاشتن اسلحه روی شقیقه ی خودش و روسیه بود، ابهت و هیمنه ای که خود بزرگترین امتیاز بود رو نابود کرد، حالا در صورتی که شکست بخورد، که احتمال زیادی دارد، دیگر حریف غرب نیست بلکه باید با کشور های کوچکی مثل اوکراین جدال کنه، که این فاجعه با کم خردی پوتین بوجود اومده
پاسخ ها
رضا هستم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
سلام آقا سعید گل، خوب نوشتی، ولی اولا که شکست نمیخوره روسیه //ولی اینو هم بدون هر کاری بکنه بهتر از آمریکا جون غربگراها هست که، به همه جای جهان تجاوز همه جوره کرده، وبرای نمونه بعد از 20 سال با حروم کردن تریلیون ها دلارو و اون هم خرابی و کشته،، و مردم افغانستان که به اون نامردها اعتماد کرده بودن رها کرده، و پول‌های آخری افغانستان رو به بهانه روی کار آمدن طالبان بالا کشیده، اگه طالبان بد بودن چرا مردم رو رها کرده دستشون و بدون دستاورد و با
افتضاح از افغانستان خارج شده
روسیه به کمک غرب و شرایط آب و هوایی از دو جنگ جهانی جان سالم بدر برده و دچار خود بزرگ بینی است
این بار چنان نخواهد شد
لطفا هر چه زودتر روسیه به اروپا و امریکا و بلعکس حمله اتمی کنید، ما هم این وسط به شماها کاری نداریم، این جنگ یه بازنده بزرگ داره، کشور اکراین، باقی طرف ها بازندگان کوچک هستند، امریکا در این دوماه از بودجه نظامی روسیه بیشتر به اکراین کمک کرده، روسیه داره پیش روی میکنه ولی با سرعت کم، این جنگ در نهایت با نابود شدن باقی اکراین تمام میشود
سلام جناب پوتین مرگراگراین سرزمین مادری روسیه نیست چرا جنگ
روسیه دیگه نه راه پس داره نه پیش
انگلیس خارش دارد ،در زمانش از خودش دفاع کند هنر کرده.
میگم مام به ناتو بپیوندیم
زنده باد اوکراین
سلام انشالله اکراین پیروزمیشود
مدودوف شکر خورده
زمانی که المان تا قلب شوروی رفت .کی بود که براشون اسلحه .مواد غذایی و نیرو فرستاد.همین امریکا
مددوف خوب می داند اگر جنگ هسته ای آغاز شود کل کشور روسیه آماج آن واقع خواهد شد لذا طبلی است خالی مانند حسین ها فقط می توانند باور کنند و اوکراین را با مترسک همنشین کنند
خبلی هم امیدوار نباش
یه سوال دارم
چه نیازی به تسلیحات هسته ایی هست ؟
فعلا که روسیه نقش نازی ها و هیتلر رو بازی میکنه
کل دنیا این را بداند .روسیه اگر شکست بخورد .یا وجهه جهانیش خدشه دار شود .(یعنی از ابر قدرتی بیفتد ) شک نکن جنگ هسته ای شروع میشود .و کی گفته امریکا در امانه .اتفاقا اولین موشک هسته ای در امریکا فرود میاد و بعد اروپا .پس تنها راه شکست اوکراین یا مذاکره است..یا اطن دو چند شهر اوکراین که الان دست روسیه ست .اعلام پایان جنگ .بهترین راه حل است .در غیر این صورت جنگ جهانی سوم حتمیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
موافقم
انشالله که جنگ هسته ای بشه یه دوتاش هم بخوره سر مسئولین کشور ما با این همه ظلم
جنگ جهانی بشه .‌.قدرت های بزرگ همدیگر رو نابود میکنن .‌‌بعد موقع استفاده از شمشیر می رسه . ‌یعنی سلام های مدرن همه نابود میشن ..وآن موقع آقا ظهو ر میکنن .‌و اگه خدا قبول کنه و توفیق نصیبمان بشه همه در رکاب آقا برای نابودی کفر می جنگیم. ‌انشالله
سوای اینکه تحلیل ما چی باشه از این داستان به زبان خیلی ساده فعلا امریکا در دنیا داره نقش پدر خوب و مهربان رو بازی میکنه و روسیه نقش یک ابرقدرت شرور و به اصطلاح لولو خرخره
گذاشتی برا کی خب بزن بمبرو دیگه جناب پوتین
باید‌در‌همان‌جنگ‌جهانی‌دوم‌انگلیس‌وامریکاه‌این‌روسای‌کثیف‌را‌میزاشتند‌ارتش‌المان‌کار‌این‌کمنیستا‌را‌یک‌سره‌میکردند‌
جالبه که پوتین که جا پای هیتلر گذاشته آمریکا رو با نازی بودن متهم می کنه! پوتینی که تبدیل شده به پادشاه روسیه تزاری با ریاست مادام العمر
درود برپوتین تنها مردی درجهان نامردی
امیدوارم هرچه زودتر دشمنانت نابود شوند ملیجک زلنسکی همین روزا بدست دوستان خودش نابود می‌شود ودنیای از شر نازی ها راحت خواهد شد
روسها وکاسه لیسان روسیه باید شعور داشته باشند که بدول دلیل و مجوز سازمانهای بین المللی نباید به کشور همسایه حمله کرد دیروز کریمه امروز اوکراین فردا به کشورهای دیگر اینو بفهم!!!
ازجنگ وخونریزی وقربانی شدن غیرنظامیان بیزارم ومتنفر اما اگرراست میگویید بااسرائیل بجنگید
هدف اصلی حذف روسیه
سیاست بسه دیگه.
زنده باد اکراین
مرگ بر پوتین و حامیان داخلیش
روس‌ها شطرنج بازان قوی هستند اروپا را جا میزاره چیزی برای از دست دادن نداره,
سلام هموطنان عزیز، این نظرات بچه گونه و غرب‌گرا واقعا فقط رویای شما کم تفکرها در ایرانه،، آهای، آهای نادانان غرب خودش میدونه نباید جنگ هسته ای دربگیره، روسیه کشور پهناوریه، و تسلیحات هسته ایش خیلی پخش و مخفی هستند، هر کدام به اندازه ی یک کشور از هم دورند، و اروپا و غربیها فشردگی شهری و جمعیتیشون خیلی زیاده و از جنگ هسته ای آسیب بسیار بسیار بسیار بالاتری از روسیه می‌بینند اولاً روسیه رو نمیتونند اشغال کنند، غرب فقط میتونه تحریم کنه، شما بی اطلاع ها میگید ضعیفه :!!
اروپاییها انقدر عقل ندارند که بفهمند خطرناکه، کشوری که چند هزار کلاهک اتمی داره رو انقدر تحت فشار قرار بدن.
آقایون غرب پرست، آمریکا در افغانستان و در مقابله با یک گروه طالبان و با حمايت کل متحدانش بعداز بیست سال شکست خورد و از اونجا خارج شد و شما انتظار داری روسیه بعد از چندروز و چندماه بیاد یکی از پرحمایت ترین و پرامکانات ترین کشور اروپا رو تصرف کنه؟ اتفاقا آمریکا و غرب طبل پوشالیشون دیگه صدا نداره.
پوتین از همان اول هم با غرب سر ستیز داشت و اکنون خواسته که جلوی پیشروی ناتوی غربی بگیرد و اوکراین هم قربانی تصمیم اشتباه خود است که از همان اول سیاست بی طرفی پیش نگرفت و کشور خود را تبدیل به میدان جدال بین قدرت ها کرد.
وما ضمن عبرت گرفتن از وقایع باید خوشحال باشیم که از خط مقدم دشمنی غرب با ما فاصله گرفته ایم...
نه اروپا ونه امریکا صداقت دارند ونه دلشان به خاطر انسانیت درد میاد فقط منافع خودشان مهم است چرا به خاطر مردم وبچه های گرسنه یمن سکوت کردن انه انسان نیستن درود بر پوتینا
اینایی که اینجا دارن کامنت میزارن قشنگ معلومه خیلی کال آف بازی کردن بازی های جنگی ، نوکری غرب چیزی براتون نداره
خوشم میاد یه عده آدم که فرق خیار و سانتریفیوژ رو نمی‌دونن دارن معادلات جهان رو برسی میکنن
(پیام از ساندیس خور اعظم به آبجو خور های خابالو )
دنیا در حال گذر است وچرخه فلک همواره در حال چرخیدنه" همین روسیه چندی پیش اتحاد جماهیر شوروی تشکیل دادو حقوق میلیونها مردم بلوک شرق را به خزانه های روسیه ریخت وتادید موقعیتش در خطرافتاده ( تحکیم رژیم کمونیستی ) گورباچف به ملل تحت تکلف روسیه خودمختاری داد ولی پوتین سیاست گورباچف را خواست اصلاح کندو ملل تحت قیومیت روسیه را همچنان بدوشد وانگهی مصادف شد با تقلیل قدرت بلوک شرق که انشالله اقتدار روسیه از بین خواهد رفت وکم کم نوبت آمریکاست
هر جایی که این روباه پیر و آمریکای خونخوار وارد شوند احتمال وقوع جنگ و کشتار و جنایت امری طبیعی هست،
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر