بازدید 5106

تداوم بارش‌ها تا پایان هفته

کد خبر: ۱۱۱۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰ 09 May 2022

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای بخش‌هایی از آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، سمنان و ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه امروز بارش‌ها در نیمه شمالی آذربایجان‌شرقی، نیمه شمالی اردبیل، خراسان‌شمالی، گلستان، نیمه شمالی خراسان‌رضوی، شمال‌شرق سمنان و دامنه‌ها و بلندی‌های مازندران شدت بیشتری دارد و در حد هشدار نارنجی است، ادامه داد: از این رو احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها و حتی شکستن درختان فرسوده در این مناطق وجو دارد و ضروری است که هموطنان تمهیدات لازم را در مناطق پربارش مورد توجه قرار دهند.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا بارش‌ها در نواحی شمال‌ غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ادامه دارد، افزود: تداوم بارش‌ها تا روزهای پایانی هفته در کشور مورد انتظار است.

گودرزی اظهار کرد: امروز شاهد وزش بادهای شدید توام با گردوخاک در نواحی شمال‌شرق، شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب کشور هستیم که سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق عنوان شده می‌شود و این شرایط سه‌شنبه و چهارشنبه در غرب، جنوب و جنوب‌غرب کشور رخ می‌دهد.

گودرزی با اشاره به اینکه امروز دریای خزر و برای چند روز آینده نیمه شرقی خلیج‌فارس، غرب تنگه‌هرمز و دریای‌عمان مواج و متلاطم است، در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: تهران امروز آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد را دارد و در برخی ساعات وزش باد شدید و خیزش گردوخاک برای بخش‌های غربی و جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دمای آن به ۲۵ درجه بالای صفر می‌رسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار