بازدید 19357
روح الامینی در نطق میان دستور:

سه نونی که نان مردم را آجر می کند

دولت قوی دولت بدون اشتباه نیست بلکه دولتی است که در شناسایی نقاط ضعف خود چابک و سریع عمل میکند ، لازمه انقلابی بودن مجلس این است هر تصمیمی که موجب اضطراب و پریشانی در زندگی مردم بشود را به در دیوار بکوبیم
کد خبر: ۱۱۱۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵ 08 May 2022

به گزارش تابناک به نقل از خانه ملت، عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 18اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه باید یک داوری نسبت به خود داشته باشیم، گفت: در حال حاضر هیچ صیانتی بالاتر از صیانت از جایگاه مجلس به مفهوم انقلابی آن وجود ندارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ما در مجلس انقلابی ایستاده ایم تا از حقوق ملت و منافع ملی دفاع کنیم، اظهار داشت: از این رو از مجلس انقلابی توقع می رود در جهت صیانت از صفت انقلابی که رهبری به این مجلس اعطا کردند، انقلابی بودن را در عمل نشان داده و در شعار نباشد که انقلابی بودن مجلس در عمل یعنی تصمیم گیری با نهایت عقلانیت، بدون شعارزدگی و گام برداشتن در راستای منافع مردم و نظام.

وی افزود: وقتی تصمیمی گرفته می شود که موجب اضطراب مردم شود، به در و دیوار بکوبیم با انقلابی بودن و عقلانیت انقلابی سنخیت ندارد. سهم خواهی، گروکشی سیاسی، تفرقه افکنی، کارهای نمایشی، فاصله گیری از مردم و سستی در وظایف و کارکردها، بزرگ ترین آفت های یک مجلس انقلابی است که نباید گرفتار آن شد.

روح الامینی ادامه داد: باید برای صیانت، از لقب انقلابی مجلس، از انقلابی بودن در سخن خارج و روی به انقلابی بودن عملی بیاوریم و هیچ کس نباید در نظر و عمل طوری باشد که منجر به مخرج مشترک با دشمن شود. وظیفه تک تک ما است که با در نظر گرفتن منافع مردم و مصالح نظام به جای منافع شخصی از مفهوم متعالی مجلس انقلابی، حفاظت کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه درباره کرونا و مهار نسبی آن عنوان کرد: ویروس کشنده کرونا که بیش از 2 سال گروگان آن بودیم، علیرغم همه تحریم ها، موانع و مشقت ها، زحمات و جانفشانی های کادر درمان و نظام سلامت، مهار و کنترل نسبی شد. یکی از نمادهای تحقق شعار اعلامی سال از سوی مقام معظم رهبری، پشتیبانی از واکسن سازهای ایرانی است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم نظارت جدی برای جلوگیری از بروز بحران در حوزه دارو و درمان، عنوان کرد: در نتیجه ناهماهنگی های دستگاهی و با وجود نگرانی ها، اخطارها و پیگیری های مکرر مجلس در ماه های پایانی سال گذشته و روزهای ابتدایی امسال، مشکلاتی در حوزه دارو و درمان رخ داده بود که با ورود به موقع ریاست جمهوری، اندکی از بحران فروکش کرده و توقع می رود تا حصول نتیجه نهایی، مجلس نظارت مداوم و دولت اقدامات و هماهنگی های لازم را در این خصوص داشته باشد.

روح الامینی همچنین درباره شاخص های دولت قوی و مردمی، گفت: انتظار ما از رئیس جمهور و دولت این است که با در نظر گرفتن عقلانیت انقلابی، چه از نظر سیاست های کلی و چه از نظر انتصاب و جانمایی نیروی انسانی، خودانتقادی را نیز سرلوحه کار خود قرار دهد. دولت قوی دولتی است که با حفظ و تقویت این روحیه، از تفرقه سیاسی و جنجال های پرهزینه رسانه ای، از آسیب به زندگی مردم جلوگیری کند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: دولت قوی دولتی است که با استقبال از انتقادات کارشناسی، سیاست های اشتباه و نیروهای انسانی نامتناسب را قبل از اینکه آسیبی به زندگی مردم وارد کند، اصلاح کند. دولت قوی دولت بدون اشتباه نیست بلکه دولتی است که در شناسایی و جبران سیاست های اشتباه، هرچند کوچک خود، چابک تر، سریع تر و قوی تر عمل کند. بعضا می بینیم فاصله بین فهمیدن اشتباه و تصمیم و اقدام در دولت زیاد است.

وی افزود: دولت مردمی دولتی است که پیش از تصمیم عملیاتی کردن یک تصمیم، مردم را توجیه و قانع کند و ضمن در نظر گرفتن منافع مردم و به ویژه اقشار ضعیف، از آثار زیان بار هر تصمیم و سیاست جدید بر زندگی و معیشت مردم، جلوگیری کند. در تصمیمی که زندگی روزمره مردم را به مخاطره می اندازد، هیچ خیری وجود ندارد.

روح الامینی در ادامه درباره پیوست رسانه ای ضعیف، تلاطم در بازار و نگرانی مردم گفت: بیش از دو دهه، هرگاه دولت ها خواسته اند طرح یا برنامه اقتصادی را در کشور پیش برده و اجرا کنند، بلافاصله شاهد نگرانی های گسترده از سوی مردم و تلاطم های آزاردهنده در بازار بوده ایم.

نماینده مردم تهران ادامه داد: پس از اجرای برنامه ها و تزریق تلاطم در جامعه و بازار، رسانه های وابسته به دولت تازه به فکر قانع و توجیه کردن مردم می افتند. در واقع به جای اینکه پیوست رسانه ای پیش از اجرای طرح در نظر گرفته شود، معمولا پس از اجرای طرح ها و ایجاد آشفتگی و کار از کار گذشتن، دولت ها به فکر اقناع افکار عمومی می افتند. جالب اینجاست که هیچ دولت و مجموعه رسانه های وابسته از این موضوع عبرت نگرفته و این چرخه غلط، مداوم تکرار می شود.

وی اضافه کرد: سه نونی که نان مردم را آجر می کند، نفع طلبان، نادانی و نفهمی و نفوذی ها هستند. تنها پیوست رسانه ای مشخص و منسجمی برای ایجاد آرامش در بازار و رفع نگرانی مردم است که در طرح های اقتصادی دولت باید زمینه رفع نگرانی مردم را فراهم کند از این رو دولت و شخص رئیس جمهور خواهشمندم، ستاد یا قرارگاه رسانه ای منسجم، حرفه ای و با صدای واحد را ایجاد کند تا این همه تناقض، تلاطم، نگرانی و تشویش به جامعه تزریق نشود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس قرار نیست رویکرد تقابلی با دولت داشته باشد و از سوی دیگر قرار نیست روی خطاها و اشتباهات دولتمردان و وزرا سکوت کند. ما در مجلس تمام قد از دولت و سیاست هایی که منافع مردم را در نظر بگیرد، حمایت می کنیم.خونی تازه باید اما از عبرت و غیرت نه از کینه و حسد از بیداری و برادری از رحما بینهم از اشدا علی الکفار از ‌حمایت مردم. در کنار مردم همدرد مردم نه در کوچه های بن بست تنگ و تاریک رقابت‌های فرقه ای، استحکام و ایستادگی بر اصول مسلم انقلاب اسلامی و راه امام و رهبری/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل