بازدید 5507

خبرنگاران روس هم از جشنواره کن حذف شدند

مسئولان جشنواره فیلم کن، درخواست همه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای روسیه را برای حضور در این رویداد سینمایی رد کردند.
کد خبر: ۱۱۱۷۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴ 08 May 2022

به گزارش تابناک به نقل از  فرارو، هفتاد و پنجمین دوره فستیوال سینمایی کن قرار است طی روز‌های هفدهم تا بیست و هشتم مه امسال در جنوب فرانسه برگزار شود.

پیشتر از این مدیران فستیوال سینمایی کن اعلام کرده بودند که تا زمانی که تهاجم نظامی به خاک اوکراین در جریان است میزبان هیچ هیئتی به نمایندگی از روسیه و یا نهاد مرتبط با دولت این کشور نخواهند بود. بر اساس آنچه در بیانیه برگزار کنندگان فستیوال کن آمده، این تصمیم تا زمانی اجرایی خواهی بود که «جنگ تجاوزکارانه در شرایطی متوقف شود که رضایت مردم اوکراین را جلب کند.»

در ادامه این تحریم ها، جشنواره فیلم کن درخواست حضور روزنامه نگاران روسی را به عنوان بخشی از موضع خود علیه تهاجم این کشور به اوکراین رد کرده است.

به گفته دو روزنامه‌نگار روسی که در گذشته به صورت مرتب مجوز حضور در جشنواره را دریافت می‌کردند، اما امسال رد شده‌اند، گروهی از اعضای رسانه‌های روسی اخیرا جلسه‌ای با مدیر مطبوعاتی کن، «اگنس لروی» داشته‌اند و این مقام مسئول در جشنواره به آن‌ها گفته که جشنواره قبل از تصمیم گیری در مورد صدور مجوز حضور روزنامه‌نگاران روس منتظر بهتر شدن اوضاع بین روسیه و اوکراین بوده است، اما با توجه به شروع جشنواره در کمتر از دو هفته آینده جشنواره در نهایت تصمیم گرفته اعتبارنامه تمام روزنامه نگاران روسی را رد کند.

«آگنس لروی» همچنین عنوان کرده فقط رسانه‌هایی را برای حضور در جشنواره تایید کردیم که با موضع جشنواره در مورد وضعیت اوکراین همخوانی داشته باشند، اما ظاهرا هیچ خبرنگار روسی امسال پذیرفت نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر